Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому



Скачати 282.64 Kb.
Дата конвертації11.10.2017
Розмір282.64 Kb.
ТипРішення


СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань транспорту

від 16 вересня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету ДУБНЕВИЧ Я.В.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, шановні члени комітету, шановний заступник міністра, присутні! Зараз ми ще, у нас є вже, ще одного члена комітету, зараз підійде Олександр і ми можемо починати. Попередньо нам представлено порядок денний. Є два питання, які ми маємо розглянути. Пан Олександр вже є. Розпочинаємо засідання комітету.

Шановні члени комітету, вам запропонований порядок денний сьогоднішнього засідання. Є пропозиції, якісь питання ще до включення в порядок денний? Якщо немає, то пропозиція затвердити порядок денний.

Хто – "за", прошу голосувати. Проти? Утрималися? Рішення прийнято.

Питання перше порядку денного проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування (реєстраційний номер 0954) від 27.11.2014 року. Цей законопроект ми з вами не раз вже розглядали на засіданні комітету, він був відправлений рішенням комітету для сесійного залу, щоб для повторного другого читання. Сесійна зала направила сюди назад нам в комітет на доопрацювання цей законопроект. І сьогодні, після внесення ще низку поправок, він представлений вам для розгляду, для прийняття рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому.

Які поправки ще були внесені? Це в частині складових автомобільних доріг. Вам роздана таблиця порівняльна, будь ласка, шановні члени комітету, вона у вас є в кожного в матеріалах.

Але я коротко вас проінформую, що ще довнесено - це складові автомобільних доріг загального користування щодо виключення об'єктів дорожнього сервісу із складових доріг. Чому виключаються об'єкти дорожнього сервісу? Тому що, якщо наприклад заправка входить в об'єкти дорожнього сервісу, є в складових дороги, тоді вона не сплачує податок за землю. Ну, відповідно, це наповнення місцевого бюджету. Тому є внесена поправка щодо виключення з об'єктів дорожнього сервісу із складових доріг. А також, до складових автомобільних доріг включено стаціонарні комплекси вимірювання вагових та габаритних параметрів транспортних засобів. Також, при цьому, слід наголосити, що із складових автодоріг не виключаються ті об'єкти сервісу, що є державною власністю і побудовані, та розташовані, в межах смуги відведення, за рішенням центрального органу влади.

Також пропозиції стосуються уточнення повноважень облдержадміністрацій після передачі їх в управління автомобільних доріг загального користування місцевого значення, в частині затвердження переліків та обсягів фінансування рішеннями про місцевий бюджет, а не актом Кабінету Міністрів України, що узгоджується з нормами проекту Закону про створення державного Дорожнього фонду.

Ми з вами, зареєстрований ще Закон про Дорожній фонд, де чітко розмежовано, що 35 відсотків будуть поступати на дороги, загальнодержавні дороги місцевого значення, будуть поступати на обласний рівень. І на сьогоднішній день, коли дороги не передані, то всі кошти, розпорядження всіма коштами, "Укравтодор" готує постанову і Кабінет Міністрів затверджує, які дороги фінансуються. Правильно?

От представник "Укравтодору". Будь ласка, дайте сьогоднішню яка є…
______________. Доброго дня, Ярослав Васильовичу! Доброго дня, шановні колеги!

На сьогодні те, що стосується переліків які виносяться на Кабінет Міністрів на затвердження, це мова іде про капітальне будівництво, реконструкцію, тобто нове будівництво.

Що стосується експлуатаційного утримання і ямкового ремонту чи то поточного ремонту, то доводить нам Міністерство фінансів річний план згідно методики яка затверджена спільним наказом Мінфіна і Мінінфраструктури, розподіляються кошти в рамках лімітів по областям, доводяться до областей і області безпосередньо в межах доведених лімітів працюють, це стосується як і державного значення так і місцевого значення доріг.

Відповідно до тих законодавчих ініціатив, які ми сподіваємося будуть найближчим часом реалізовані, ситуація буде змінюватись, коли на місцях будуть фінанси і вони будуть безпосередньо самостійно визначати переліки і в межах доведених лімітів працювати.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ми поправкою в законі, поданою поправкою в законі про, 0954, ми чітко визначаємо, що кошти які поступають при прийнятті Закону про дорожній фонд, які поступають на місця, прерогативою їх розпреділення визначає обласна держадміністрація, визначає переліки подає на, суму подає на затвердження по районах, затвердження суми подають в обласну раду, обласна рада приймаючи програму визначає суми, а тоді з комісією по транспорту визначають, який перелік доріг фінансується. Тобто передали дороги на місцевий рівень, будь ласка, передали туди кошти і нічого центральному органу вмішуватися в розпреділення цих коштів. Це також важливо в частині децентралізації, загальної децентралізації яка проводиться в нашій країні.

Які є запитання, пропозиції щодо даного законопроекту?

Володимир Володимирович, будь ласка.
ОМЕЛЯН В.В. Шановний голово! Шановні народні депутати! Ми повністю підтримуємо усі пропозиції і поправки які були внесені під час повторного другого читання.

Єдине прохання, під час цієї процедури, у нас вже було затверджено …… автомобільні дороги, споруди, шумозахисні до проектування. Тому прохання в підпункті 3 пункту 2 розділу І проекту закону замінити слова "шумозахисні екрани" на слова "споруди шумозахисні".


_______________. Ну, це чисто технічна, редакційна правка.
ОМЕЛЯН В.В. Так, технічна. А все інше, ми підтримуємо. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні члени комітету. Пропонується законопроект 0954 рекомендувати Верховній Раді України прийняти в другому читані та в цілому, в редакції, що враховує часткові пропозиції народного депутата Унгуряна, пропозиції народних депутатів Дубневича Ярослава, Васюника, Пономарьова, які внесені до законопроекту, до розгляду у повторному другому читанні. А також з юридичною правкою, яка озвучена Володимиром Володимировичем Омеляном – заступником міністра інфраструктури. Хто за таку пропозицію? Прошу голосувати. За? Проти? Утримались? Рішення прийнято одноголосно.

Переходимо до другого питання порядку денного. Друге питання порядку денного – проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо заборони розміщення рекламо носіїв у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування (реєстраційний номер 2234а від 02.07.2015 року), внесений Кабінетом Міністрів України.

Наш комітет не є головним по розгляду цього законопроекту чомусь, хоча по тих питаннях, які розглядаються в цьому законопроекті, він би мав бути головним, тому що це стосується доріг і дорожньої інфраструктури. Ми направили листа до спікера парламенту, щоб в подальшому і також спільно з Міністерством інфраструктури, щоб законопроекти, які подаються, щоби чітко розписувалися по профільним комітетам.

Даний законопроект, ми з вами, шановні народні депутати, шановні члени комітету, розглядали перед тим законопроекти, які стосувалися реклами. Це і законопроект 2702-1, Новак Наталії Василівни. І ми тоді приймали рішення щодо їх… відправити на доопрацювання, але вони стосувалися саме визначення, які рекламодавці, які рекламоносії повинні бути.

А в цьому… І основою для відправлення на доопрацювання було, саме тому, що в цих законопроектах не містилось норми щодо заборони встановлення рекламоносіїв в межах смуги відведення автомобільних доріг, щоби реклама не лізла на самі дороги, ну і щоб привести до європейських норм розміщення реклами на дорогах поза межами населених пунктів.

Тобто це не стосується розміщення рекламоносіїв в межах населених пунктів по вулицях, по комунальних дорогах, а стосується саме, коли виїжджають на траси, загальнодержавні дороги, на… за межі населених пунктів. І коли реклама… Спроба розмістити рекламу в межах відведення, це призводить до порушення безпеки руху, тому що, ну різні… багато є випадків, коли автомобілі, особливо в зимовий період, коли ожеледиця на дорогах, коли злітають з траси і попадають в ці навісні споруди, і люди гинуть із-за того, що сам об'єкт, сам бігборд знаходиться прямо в межах відведення. Межа відведення є максимально для чотирьохполосної дороги, - це 26 метрів.

Це я вас інформую просто, щоб розуміти про що йдеться. 26 з половиною метрів, коли шестиполосна траса, ну по три полоси з кожної сторони – це 30 метрів і коли восьмиполосна, ну це рідко є на Україні, не знаю, де восьмиполосна.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні. Бориспіль… Бориспіль чотири полоси. Ну хіба десь там, якісь певні участки. Тоді 40 метрів. 43 метри. Тому це говориться саме про ті критичні… критичне розміщення рекламоносіїв.

Тому я хочу надати слово ще заступнику міністра Володимиру Володимировичу. Будь ласка.


ОМЕЛЯН В.В. Дякую, Ярослав Васильович за увагу, яку ви приділяєте цьому законопроекту. Насправді він, колеги, дуже важливий. І ми будемо просити вашого особистого впливу і лобіювання у розмові з Комітетом Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики щодо необхідності або створити робочу групу, об'єднати два законопроекти. Вони, насправді, ідеологічно абсолютно різні: той, який зараз обговорюється і внесений "Самопоміччю", і той, який запропонований нами. Тому що законопроект, внесений "Самопоміччю" стосується більше розподілу повноважень між тими, хто має право давати дозвіл на розміщення рекламних носіїв і самої реклами. Наш стосується власне безпеки руху.

У нас, дійсно, розміщення рекламних носіїв вздовж автомагістралей не відповідає жодним вимогам. Вони ніде не врегульовані. Найчастіше це вирішується методом хабарництва. І, в першу чергу, це несе, дійсно, загрозу як людям, які є учасниками автотранспортних пробігів, або там переїздів, а так само і техніки, і всім іншим.

Неодноразово… є навіть дикі речі, коли фактично рекламні щити затуляють собою щити інформаційні про розмітку, про розв'язки, інші речі, що приводить до фактично травматизму людей. Тому ми дуже покладаємося на вашу підтримку. Якщо можна буде переговорити з комітетом, ми також направили відповідні листи і на спікера Верховної Ради, і на комітет.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу повідомити, що основним зауваженням комітету Вікторії Сюмар було те, що вони у зв'язку з тим, що було розписано на них цей законопроект, вони порахували, що він повинен бути альтернативним, але… до кінця не вникаючи в саму суть законопроекту. Тобто питання вони його… в ньому побачили те саме регулювання там рекламних відносин і розміщення по рекламі. Тому після, як переговорили, вони погоджуються, що він… коли словесно переговорили, між головами комітету, то вони погоджуються про те, що це не зовсім альтернативний законопроект, що суть в ньому друга. Ну попри те вони там прийняли рішення. Тому пропозиція у нас є наступна.

Пропонується рекомендувати проект Закону про внесення змін… Перед тим, як я зачитаю, можливо є в когось якісь питання і пропозиції, шановні члени комітету? Пане Володимир, слухаю. Але тільки включіть, будь ласка, мікрофон, щоби…


ГУСАК В.Г. Володимир Гусак, "Опозиційний блок".

А питання. Що буде з тими щитами, які вже встановлені на дорогах? Їх…


_______________. (Не чути)
ГУСАК В.Г. А хто їх… за чий рахунок будуть демонтувати?
_______________. Що стосується виданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами. Тут є два моменти. Що стосується поза межами населених пунктів, в межах смуги відведення автомобільних доріг. Видання та погодження до набрання чинності закону застосовуватимуться до закінчення строку їх дії. Але питання в тому, що підстави для видачі, тобто в окремих випадках, дійсно, можливо будуть прийматися рішення щодо демонтажу. Тому закон з моменту прийняття, набуття чинності від практики видачі дозволів відходимо, оскільки буде застосовуватися загальна заборона. Що стосується вже виданих, то вони будуть діяти впродовж строку їх видачі.
_______________. Тобто зворотної сили закон не має. (Шум у залі)
_______________. Але ми виходимо з того, що згідно з неофіційними оцінками, які у нас є в міністерстві, порядку 50-70 відсотків рекламо носіїв, розміщених вздовж магістралей, це вони взагалі нелегально встановлені. Без жодної дозвільної документації. Такі випадки є масові.
______________. Ні, без жодного звернення за отриманням дозволу.
______________. Да.
______________. Чи за погодженням.
______________. Ні. А чекайте. Якщо вони встановлені нелегально, чому потрібен закон для того, щоб їх демонтувати? Ну це не до закону. Може просто виконувати існуючі закони, так? Ну це питання, я розумію, це не до законопроекту, це загальне. Немає дозволу – що вони там роблять?
______________. Проблема в тому, що ця ситуація взагалі є неврегульованою, чим і користуються люди, які самовільно встановлюють не тільки вздовж автомагістралей, але, до речі, по Києву в багатьох випадках є такі речі.
______________. Ну Київ…
______________. Да, але ми.. (Шум у залі)
______________. І, ні, чекайте. Що, можна просто прийти і встановити цей щит рекламний, чи що?
_______________. З тими експертними зібраннями, що мали …… міністерства, нам наводили окремі випадки, ми дійсно їх перевіряли, вони мають місце, що люди довго ходили за документацією дозвільною отримати ліцензію на розміщення рекламного носія, потім плювали, вішали свій, вибачте за недипломатичний термін, вішали рекламний носій свій і він висить уже п'ятий рік, досі, насправді, без жодного дозвільного документу, в Києві.
______________. А чому не демонтують?
______________. Ну, ми займаємося. Але відповідно тут…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Володимир. Шановні члени комітету. Питання є, чому саме пропонується рекомендувати цей проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо заборони розміщення рекламо носіїв у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування, реєстраційний №2234-а, від 2.07.15 року, прийняти за основу. Така є пропозиція. Тому що, щоб потім ми поправками, коли він, якщо зала прийме його за основу, а ми переговоримо і зала визначиться, сесійна зала, прийшовши назад до нас в комітет, бо ми написали вже листи на ім'я Володимира Борисовича, але він не може, він все рівно звернеться…
______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Він переадресує… Переадресує на Сюмар. Але ми будемо мати можливість, як члени комітету, його розглядаючи дати поправки, в цій частині першій, що треба було, як на мою думку, обов'язково дати поправку, це чітко регламентувати встановлені, ті, що встановлені біг-борди і рекламо носії, щоби вони були, визначено, в законі визначено, що до кінця дії дозволів. Але попри те, ми розуміємо прекрасно, що встановлені значить потрібно ще одну поправку, можливо, дати, щоб визначити чіткий термін, наприклад, демонтажу цих рекламо носіїв. Чи перенесення, дати можливість перенесення, але саме з зони захисної зони дороги.

Наступне, що потрібно там прописати. Це розміри рекламоносіїв, які є. Тому що деколи їдеш по дорозі ніби вони і стоять правильно но вони такого розміру і особливо, коли на поворотах встановлюються, ну, не зовсім це правильно. Тобто є низка поправок які потрібно додавати до даного законопроекту.

Слухаю, пане Віталій. Будь ласка. Тільки включайте …
(?) КОРЧИК В.А. Колеги, сьогодні було сказано, що буде в деяких випадках демонтуватися. Що це за випадки? Чи це буде прописано чітко? Тому що в цьому може потім спостерігатися корупційна складова. Чи є такі? І я хотів би почути, що це за випадки, тому що у нас є рекламні компанії які будуть, в одних буде цей випадок працювати, в інших не працювати. І, що ми потім з тим будем робити? Якщо можна дайте відповідь.
(?) ОМЕЛЯН В.В. Ми передбачаємо, власне, заборону розміщення будь-яких рекламних носіїв, як зазначив пан голова, в відповідності від рядності траси на певній відстані. Тобто всі рекламні носії які розміщені будуть ближче, в першу чергу ті, що без будь-якої дозвільної документації, вони повинні бути демонтовані, ті які були розміщені і отримали певну …… чи ліцензію, чи якийсь дозвіл міської, чи Укравтодору, по різному бувають випадки, навіть мости залізничні які утримують залізниця, дає дозвіл на розміщення певних носіїв. Вони будуть демонтовані тоді, коли закінчиться термін цього дозволу, тобто тут не буде якоїсь вибірковості. Тобто у нас законом чітко буде встановлено, де заборонено. Де не заборонено, будь ласка, це ваша приватна справа. І, плюс, звичайно важливо те, що сказав пан голова, що до розміру їх і інших вимог.
КОРЧИК В.А. А чи є якийсь такий перелік, де незаконно встановлено? Щоб не було потім, що це буде різко узаконюватися, вибачте, як мафія подекуди, в деяких містах?
ОМЕЛЯН В.В. Ну, по містах ми …
КОРЧИК В.А. Ну, от є у нас… Якось ви, ну, можливо, моніторите цю ситуацію, можливо, ви збираєте інформацію, наприклад, в Укрзалізниці, у Укравтодору, місцевих органів самоврядування, де вони дали дозволи і де стоять незаконно.
ОМЕЛЯН В.В. Ну, я думаю зараз…
______________. Звичайно, що інформація відповідні плюс, мінус, перелік, де встановлено незаконно є. Тому навіть не тільки інформація, але і фотофіксація. Я просто зробив на всякий випадок, якщо членам комітету буде цікаво, я можу залишити це реальні приклади, зроблені вони досить нещодавно. І про такі випадки ми дізнаємося вже потім, коли по факту це вже встановлено. Хто погоджував? …. погоджував. Для нас інформація це не є відкритою. Ми не знаємо, але звичайно, що служби фіксують, і потім направляють на нас цю інформацію. Ми, звичайно, таку інформацію акумулюємо, збираємо. І тому відповідний перелік звичайно…
КОРЧИК В.А. Одне коротеньке останнє. Разом з тим, що ви фіксуєте, які з вашої сторони проводяться дії аби демонтувати незаконно встановлені? Куди ви зверталися можливо та що робили з цим взагалі?
______________. На рахунок кожного конкретного випадку чи то узагальненої інформації, думаю, ми надамо вам цю інформацію обов'язково в розрізі там кожної області. І разом з переліком, і разом з відповідною фото фіксацією також.
_______________. (Не чути)

______________. Ну ми ж на сьогоднішній день, наскільки мені відомо, то серед повноважень самого Укравтодору немає повноваження щодо демонтажу. Тобто ми можемо… там служба обласна може звернутися з відповідною заявою до місцевої влади, до правоохоронних органів, але безпосередньо як центральний орган виконавчої влади Укравтодор таких повноважень на сьогодні немає. І ми виключно після того, коли приходить пакет на погодження щодо незаперечного отримання дозволу розміщення цього рекламо носія, додаються відповідні матеріали із органів МВС і відповідні клопотання органів… керівників місцевої влади з картами розміщення. І після цього, коли повний пакет наданий, надається… і за умови підтвердження обласною службою автомобільних доріг надається рішення: чи то згодні, чи не згоді.



Якщо пакет повний. І всі пишуть про те, що він є… абсолютно відповідає законодавству, підстав для відмови у наданні такого дозволу немає. Звичайно, перебуваючи на місці тут, складно в деяких випадках оцінити інформацію, яку тобі надають за підписом керівники місцевих органів влади, керівники місцевих управлінь МВС і т.д. і т.п.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Ігор. Ігор Побер, будь ласка.
ПОБЕР І.М. До представника Укравтодору. Ви знаєте, я з Тернопільщини. У нас в області, ви часто, якщо їздили, то пам'ятаєте, десь порядка під 200 бігбордів весіло Ореста Муца з портретом "За довіру відпрацюю". І даже уже Москаль там шуткував по телебаченню, як в Закарпатті кажуть: "Відсапаю". Що я хочу сказати. Ці всі бігборди вони весять незаконно. Ви тут пару бумажек приготували. Всі ці бігборди незаконні буквально вже він там… І вони передаються, постійно нова влада приходить і зараз їх ніхто, звичайно, не демонтує, бо місцеві вибори і влада кожна, яка приходить, яка в області використовує їх для себе як спочатку до 10, потім після 10 уже при Януковичі і зараз дальше наклеюють це діючою владою. І до чого я веду, що ще умудрилися на них заробити, славнозвісний Муц умудрився продати. документів немає ніяких, але є декілька бумажек на метал, накладну по металу продав за суму, потім вам скажу, вашому другу зі Львова Ігорю Кривецькому за сотні тисяч доларів цих бігборди. Тепер йде тиск…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Регіонал передав "Свободі". Ну, що ж…
ПОБЕР І.М. … Це нормально. Але використовує, слава Богу, солідарність.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так продав чи передав, щоб його не чіпали.
ПОБЕР І.М. Та, якраз він продав його. Але він продав тільки метал. А на сьогоднішній день йде тиск на адміністрацію, з Києва різні дзвінки, там, всіх структур, щоб адміністрація дозволила узаконити їм ці бігборди, які вже…
ГОЛОВУЮЧИЙ. От пан Ігор яскравий приклад навів, що місцеві… Як зараз відбувається? От "Укравтодору" потрібні подати повний пакет. Хто законослухняний, то в нього довга дорога в Дюнах для того, щоб це зібрати, узаконити і встановити. Незаконослухняні роблять просто - виписали метал, встановили… Значить, "Укравтодор" у зв'язку з тим, що в нього немає чіткого, чіткого критерію і немає законодавчого визначеного, що в смузі дороги, в захисні смуги при дорозі заборонено будь-що встановлювати, будь-які рекламоносії. Він звертається в органи місцевого самоврядування по місцю, там, сільської ради, там, де проходять землі сільської ради примикають до дороги. Сільська рада дає чемно відповідь, що ми з великою душею, з радістю готові це виконати, але в нас нема на це коштів. От, коли ми найдемо там кошти, і тому попросимо вам допомогти в цьому питанні. "Укравтодор" пише наступні речі, що просимо розібратися. Ну, як я думаю, що 99 відсотків так проходить документи переходять. За цей час у зв'язку з тим, що немає заборони про встановлення, відповідно має право будь-хто навіть виконком сільської ради прийняти рішення, що вони на землях, які знаходяться в сільській раді. А зараз орган "Держкомзем", держадміністрація районного масштабу може прийняти, що дозволити тимчасове встановлення рекламоносіїв. А у нас нічого так довго не діє, як тимчасовий дозвіл. І прийшли вже і мають папір. Я не… просто Муц, напевно, був такий великий, що не мав часу це зробити просто чітко. І він тому…
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Але він зробив ще простіше. Він просто продав металоконструкцію і продав, які знаходяться на збереження в органах місцевого самоврядування.

Ігор Діденко.


ДІДЕНКО І.А. Да, наскільки я знаю, коментар… Є ще законопроект, про що ми говоримо, називається 2702 …….. "Самопомочі", да. Там не "Самопоміч". Там один "Самопоміч", два "Народного фронту" і один "БПП". Да, дуже важливо, да. Так що це законопроект "Народного фронту".
ГОЛОВУЮЧИЙ. ………., "Самопоміч" не чіпайте. (Шум у залі)

"Самопоміч" аж два мікрофони взяли.


ДІДЕНКО І.А. Так як я розбирався, дивіться, в чому концепція. В тому законопроекті є відстрочення віддалення бігбордів від дороги напротязі 5 років. І аргументація в тому, що немає коштів, щоб рекламодавці, які, або бізнес-структури не мають коштів завтра віддалити ці борди, щоб вони дальше стосовно доріг стояли. То я пропоную вернути два законопроекти в комітет і з двох зробити один, тому що стосовно безпеки дорожнього руху є держава, яка займається безпекою. І ми не можемо чекати 5 років відстрочення того строку, коли перенесуть, коли появляться кошти. Так? То пропозиція вернути, об'єднати і вернути в комітет.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні члени комітету, от ми, тільки от годину тому були представники Євросоюзу, ми зустрічалися разом, я як голова комітету і голова підкомітету Ігор Діденко, саме по безпеці на дорогах, по безпеці життя людей і про смертність на українських дорогах. І перше, що представники Євросоюзу наголошували, що ми готові вам виділяти кошти, але вас, по законодавчому, вони признали, що так – законопроекти напрацьовані.

По питаннях підзаконних актів Міністерство інфраструктури надало, що також є. Але попри те, говорять: але є ще багато норм, які ви не виконуєте, європейських норм, яких ви не виконуєте щодо безпеки життя людини. І одна з тих норм – це питання розміщення рекламо носіїв за межами населених пунктів. Ну, якщо ми хочемо уніфікувати своє законодавство до Європейського Союзу, ми повинні приходити до їхньої нормативної бази і брати її за основу, і все, і приміняти ті самі норми - інакше не буде. Інакше, нам міжнародні фінансові інституції не будуть виділяти коштів, тому що вони скажуть: чекайте, ви представлені проекти на будівництво, чи капітальний ремонт доріг, будь ласка, по пунктах представте і в частині безпеки, також розв'язки – раз. Розміщення рекламних носіїв, що у вас є по закону? А це стримує виділення коштів, які потрібні.

Шановні члени комітету, ми обговорили цей, даний законопроект. Пропонується рекомендувати проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо заборони розміщення рекламо носіїв у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування (реєстраційний номер 2234а) від 02.07.2015 року прийняти за основу. Хто за таке рішення? Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утрималися? Рішення прийнято одноголосно.

Ми вичерпали порядок денний нашого засідання комітету.

В "Різному" хочу… Прошу, будь ласка, пане Микола, хочу надати слово.


_______________. Ярослав Васильович, дякую. Я, бачите, на початку, не знаю, можливо це треба було просити комітет, щоб поставити це як питання порядку денного. Чого стосується моє запитання? Всім відомо, що ми півроку, навіть більше ніж півроку, напевно майже цілий рік, в нас постійно на розгляді було питання діяльності Державної авіаційної служби України. І я б зараз клопотав перед комітетом, щоб все ж таки це винесли як питання порядку денного і звернулися до Міністерства інфраструктури. Тому що зараз якраз на часі буде питання обрання нового голови. Всі ми знаємо, що Антонюка звільнили, я думаю, що десь в цьому є все ж таки і документальне підтвердження нашого комітету. І я б хотів клопотати, щоб все ж таки, коли буде проводитися новий конкурс, щоб комітет не був осторонь цього процесу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Володимирович, за дорученням членів комітету, я думаю, що зараз члени комітету підтримають пропозицію пана Миколи, яку я хочу озвучити. При проведенні відкритого конкурсу на визначення керівника.
_______________. Ситуація тут, насправді ЗМІ дещо викривили, коментарі були міністра.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, так дайте нам інформацію, щоб ми розуміли, як воно проходить.
_______________. Державна авіаційна служба – це центральний орган виконавчої влади. Це не конкурсна позиція, тому там процедура стала, це внесення міністром кандидатури на затвердження Кабінету Міністрів і прийняття чи не прийняття цієї кандидатури, призначення його головою Державіаслужби. В конкурсному випадку ……… не передбачено взагалі.
_______________. Я можливо погоджуюсь, а можливо і не погоджуюсь, тому що ми деколи зараз на найбільш важливіші посади проводимо конкурс. Володимир Володимирович, тут просто-на-просто, розумієте, якщо вже міністр буде визначатися з цією кандидатурою, між іншим, це питання сьогодні звучало в сесійній залі, що кандидатури тих чи інших… Кандидатури, які займають ті чи інші потім чини вони проходять повз Верховну Раду, профільні комітети і так далі. Я думаю, якщо це зараз, знову ж таки, станеться з головою Державної авіаційної служби, це буде не правильно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, …………..
_______________. Я, по-перше, пообіцяв, що доведу вашу позицію до пана міністра. З іншої моєї точки зору, я абсолютно розділяю ваш підхід. Тобто я вважаю, що тут немає чого приховувати чи витягувати якихось чортиків з табакерки. Тобто є кандидатура, вона повинна бути обговорена профільним комітетом.
_______________. А ця кандидатура вже є.
_______________. Її ще не має.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте ми ініціюємо від комітету, шановні члени комітету, ініціативу звернення на ім'я Прем'єра про те, щоб так само, проведення відкритих конкурсних… на основі відкритого конкурсу кандидатур, які назначаються Кабінетом Міністрів.

777 постанову у свій час було змінено щодо відкритості і прозорості. Попри те, ми наголошуємо, що у нас на даний час в Україні парламентсько-президентська республіка. Ми вас, Кабмін обирали саме в стінах Верховної Ради. І згідно функцій контролю комітет транспорту має всі повноваження щодо, щоб комітет був ознайомлений з кандидатами. Перед тим, як подаються на затвердження міністром, на затвердження їх на посаду державіаслужби, щоб вони були, прийшли на засідання комітету і представили своє бачення роботи і інформації щодо своєї професіональності, де керівники, кандидати в керівники.

Тому от такий лист, якщо за згоди членів комітету ми направимо на ім'я: міністра та прем'єр-міністра та міністра інфраструктури. Це не питання, що ми перетягуємо на себе якісь певні функції. Комітет хоче чіткого бачення, що якщо подається Міністерством інфраструктури кандидатура на державіаслужбу, щоб це знову не виліз, як дідько з табакерки, якийсь представник певної олігархічної структури, щоб знову ми не мали тут довгі місяці розглядів, чому людина не відстоює державні інтереси, а відстоює інтереси певної приватної компанії.

Також хочу, Володимир Володимирович, вам наголосити, що стосується питання аеропорту "Львів". Ми знаємо, ми проінформовані, що почався конкурс. Тому наголошуємо вам, що ця ситуація недолуга, яка сталась в аеропорту "Львів", коли був призначений виконуючий обов'язки, і в перший же місяць його роботи попри те, що ми з вами спільно разом робили, як перший відкритий пілотний проект "Відкрите небо" в аеропорту "Львів", стояли, розповідали, як буде добре працювати аеропорт

"Львів". І виконуючий обов'язки першим, що зробив для роботи – це підняв на 20 відсотків ціни на дизпаливо.

Потім аж перший зам міністра мав їхати у Львів і вести важкі перемовини з комерційною структурою. Служба безпеки України попри те відкрила кримінальну справу і зараз розглядає і бачить, що треба ще низку кримінальних справ відкрити, бо так нагосподарювали.

Саме тому ми хочемо бачити, коли … при проведенні конкурсу, як буде визначена п'ятірка фіналістів, щоб вони були з ініціативи міністерства, інфраструктури, були запрошені на спільне засідання комітету і міністра, і замів на Комітет транспорту, і нехай послухають, як народні обранці разом з комісією, яка визначає кандидатів на профпридатність. Це – добра, відкрита справа. Володимир Володимирович.

Чим ми відкритіші, чим ми спільно працюємо, бо в єдності наша сила, я не раз наголошую, особливо в нелегкі часи.


(?) ОМЕЛЯН В.В. Пане голово, зі свого боку це хоч і не передбачено жодним нормативно-правовим актом, але вважаю, це абсолютно відповідає духові часу і буду повним прихильником цієї ідеї, щоб перед прийняттям остаточного рішення, вони .....
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ще з Андрієм Миколайовичем, да, також веду переговори на це, хоча там куратором перший заступник Володимир Юрійович. Ну, і Андрієм Миколайовичем ще із згоди членів комітету проведу ще одні перемовини, понеділок, як буде апаратка, наголошу на цьому і, якщо не буде досягнене питання, що саме, щоб на комітет, ну, розумієте, що міністерство щоби там члени комітету, то буде спільна позиція, щоб голова комітету, перший заступник, який керує авіаційною галуззю, голова підкомітету і члени комітету, які забажають, щоби на фінальному заслуховуванні фіналістів були запрошені і були присутні. От є тут дві позиції, ми можемо зробити спільно....
_______________. Ярослав Васильович, і в тому числі і по аеропорту.
_______________. По аеропорту, я ж говорю, по аеропорту "Львів" і потім дальше...
_______________. Не тільки по аеропорту "Львів", а по всіх призначеннях, що стосується авіагалузі і в других галузях, а по Державіаслужбі, то ми направимо звернення, щоби із залученням комітету було.
_______________. Я би лише радив, можливо, з точки зору процедури все-таки кращій варіант, коли ця п'ятірка буде запрошена до вас на комітет, ви матимете можливість поспілкуватися. Бо коли ми йдемо по другому варіанту, що під час прийняття рішення на номінаційному комітеті при Кабміні, це буде порушення процедури, це не передбачено і це одразу буде предметом оскарження в суді, що неодмінно буде мати місце.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Приймається. Щоб не порушувати процедуру заслуховування кандидатів, ми, інформація від кандидатів на засіданні комітету, нам завчасно повідомити – ми узгодимо це питання.
_______________. (Не чути).
ГОЛОВУЮЧИЙ. А як же ж? А як? П'ятірка фіналістів, ну, ми ж не будемо всіх там 30 чи скільки кандидатів, тут, ну.
_______________. (Не чути).
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, давайте п'ятірку фіналістів, щоб ми передивилися, тому що двоє, то це вже один. П'ятірка – вона куди краще. Ми готові приділити максимально уваги і часу на заслуховування кандидатів.
_______________. А я хотів запитати. А скажіть, будь ласка, якщо у нас є п'ятірка чи трійка кандидатів…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще немає, це ми обговоримо…
_______________. Ну, наприклад, на майбутнє. І ми їх заслуховуємо на комітеті. Ми в якусь процедуру входимо? Як ми можемо, наприклад, маючи якусь негативну позицію по тому чи іншому кандидату, зарадити проходженню далі в фінал цього кандидата? Які ми маємо правові речі? Чи ми просто висловимо свою думку - і все?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми будемо рекомендувати, що якщо в нас є, особливо якщо є застереження по одному чи кількох кандидатах, які ввійшли в фіналісти, ми їх, аргументуючи. рекомендуємо для комісії, яка проводить цей відкритий конкурс, звернути увагу, і наголошуємо, що є от такі, такі застереження. Аргументовані застереження комісія зобов'язана розглянути. І якщо не враховує, то надати чіткі аргументи, чому вони не враховані. Бо тут же питання є не в тому, що от комітет… сіли, ми ж усі з вами розуміємо, що коли ми скажемо, що, так, один з кандидатів прийшов не в тому там піджаку чи не в тому костюмі – і ми рішили, що його немає, ну, це не аргумент. А коли при розгляді, при заслуховуванні їхньої програми є бачення розвитку, ми побачимо, що людина не професіонал, ми побачимо, що людина, задавши питання, що людина не розуміє, куди призначається, тоді…
_______________. Я зрозумів. Тобто ми просто рекомендаційно, але так, щоб ми, наприклад, могли на майбутнє процедурно зразу на якомусь етапі деяких кандидатів. Тому що ви ж самі розумієте, що, якщо треба, щоб людина була призначена, то, що б ми не рекомендували, вона буде призначена.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Постанова 777 і зміни до постанови – це рішення Кабінету Міністрів. Вищим законодавчим актом є законопроект. Якщо ми спільно з вами розробимо законопроект і він буде проголосований в стінах Верховної Ради, про те, що обов'язково погодження з комітетом, профільним комітетом, тоді…
______________. Ну я думаю, після цього конкурсу ми певно…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну давайте ми спочатку… вже є плюс, нормально що міністерство… щоб співпрацювати, щоб ми кандидатів бачили. Це ж не тільки йде одного державного підприємства, є наступні… можливо…
______________. Коротко просто доповнити. До вашого запитання. Ситуація у нас на сьогодні яка? Номінаційний комітет створений з 5 міністрів і 5 представників міжнародних фінансових організацій: це Світовий банк, це Європейський банк реконструкції і розвитку та інших. Тобто в принципі, якщо є звернення комітету чи окремих народних депутатів з чітким аналізом по кожному кандидату, я думаю, що це обов'язково буде враховано як нашими, так і не нашими. Вони насправді дуже чутливо ставляться як і до корупційних питань навколо кандидатів, так і будь-яких інших моментів їхньої біографії.

Щодо всіх інших моментів щодо участі депутатів Верховної Ради в призначенні в центральні органи виконавчої влади чи державні підприємства, тут треба відпрацювати процедуру на державному рівні. Це … зробити тільки в Міністерстві інфраструктури, а в інших міністерствах – ні. Тут має бути ну зовсім інше вже законодавче поле.


______________. Зрозуміло, але ……….що в Номінаційному комітеті були представники нашого комітету, наприклад, такі, як заступник по даній галузі чи представник… ну голова підкомітету. Це було би правильно. Тоді б ми, як мінімум, не піддавали би сумніву цю роботу.
______________. Я погоджуюся з вашою точкою зору, але я просто наведу один маленький приклад. От у нас є Постанова 777, по ній ми обрали і Кабмін затвердив, погодив нам керівника одного морського порту. Все пройшло окей. Ми зараз заслали цю кандидатуру на погодження до облдержадміністрації, на території якої находиться цей порт. Вона відповіла відмовою. І все, ми повинні зараз знову йти на конкурс з самого початку. Тому оці всі процедурні речі вони важливі, а от коли ми включаємо занадто багато учасників, то ми можем провести весь час державні тільки в конкурсних комісіях. Що теж, на жаль, факт.
_______________. (Не чути)
______________. Це питання не до Міністерства інфраструктури, це рішення прийнято Кабінетом Міністрів України, Постанова 777, якою, власне, було визначено створення Номінаційного комітету в складі 10 учасників, з них 5 українських міністрів: це МінАПК, Мінінфраструктури, Мінекономіки.
_______________. (Не чути)

ГОЛОВУЮЧИЙ. На будь-якого керівника …


_______________. На будь-якого керівника державного підприємства, авіаційна служба до цього відношення не має, бо це центральний орган виконавчої влади, це окрема процедура там звичайна.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Валерійович, я вас поправлю.

Була основа постанови 777, а зміни до постанови, які були прийняті на хвилі популярності залучення незалежних експертів, призвели до того, що Кабміном було прийнято зміни до постанови, в яких озвучують саме, що з п'яти знаних фінансових структур визначені члени…


_______________. (Не чути)

_______________. Ну ви бачите, от…


_______________. (Не чути)

ГОЛОВУЮЧИЙ. От практика, яскравий приклад от час, що показав.

Кандидат пройшов всю процедуру відбору, а попри те, що в постанові, коли робили зміни, не зняли питання погодження в нормативних документах по узгодження з керівником виконавчої влади області, призводить до того, що кандидата обрали, подали процедурно на погодження з головою ОДА, а голова ОДА каже: "А мені не зовсім подобається він" і дав відмову, і пісня пішла знову, це призводить до призначення, на жаль, до того, що масове призначення виконуючих обов'язків на місцях. Тобто ми, не ми, а Кабмін змінами до цієї постанови завів в клінч питання призначення керівників.

Шановні члени комітету, у нас знаходиться ще, прийшов наш славний член комітету, Владислав Атрошенко і в п'ятницю, вже вам усім повідомлено про те, що відбудеться виїзне засідання комітету в славному древньому місці Чернігів.

То автобус буде знаходитися біля Верховної Ради, біля пятого, біля четвертого чи п'ятого, ми ще повідомимо. В 9.15 ми від'їжджаємо від вулиці Грушевського. Чому в 9.15, щоб швиденько о дев'ятій зареєструвалися і виїхали. Прошу вас… Шановні члени комітету! Я прекрасно розумію, що є багато важливіших справ, але ми поїдемо, у нас дуже стисла програма по Чернігову. Чернігів недалеко ми за годину 45 хвилин прибудемо в Чернігів. У нас там є низка важливих питань які по місцю, що стосується питання дорожньої сфери, що стосується питання залізничної сфери, не тільки міста Чернігова, не тільки Чернігівської області. Як приклад вам хочу назвати, що поїзд, міжнародний поїзд, який зупиняється в місті Чернігів, чомусь стоїть 20 хвилин, але вийти звідти пасажири не мають права, тому що немає встановленого митного поста на самій станції Чернігів і відповідно людина, поїзд стоїть 20 хвилин, а людина знаходиться, двері закриті і під митним контролем...
______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, ще і туалети позакривали. Розумієте? Ну, це…
______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Але, но, з однієї сторони тільки 20 хвилин, але за тих 20 хвилин спокійно, як би митниця встановила пограничний митний пункт, нічого складного в цьому немає, інфраструктура залізничного вокзалу це позволяє, можна було би як, пасажири могли би досідати в цей, ну, купляючи білети, сідати в цей поїзд і рухатися в напрямку в якому він рухається так само і ті, хто приїжджають, так їм виглядає, що вони мусять сівши в поїзд їхати на…

Скільки до митного переходу від Чернігова?


______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, тобто 50 кілометрів, тобто це достатня відстань. Як би це було там 5-10 кілометрів, ще куди не йшло, ну не зрозумілі. Тобто є от такі… такі несуразниці, які би бажано було вирішити. А це просто питання вже не стільки до Міністерства інфраструктури чи до залізниці, скільки питання до Митної служби і питання до Погранслужби. Це зрештою-решт, це повага до наших українців, які… до пасажирів, які їдуть цим поїздом.

Я собі представляю літом, коли поїзд зупиняється, коли виключені кондиціонери, коли все позакривано, і там сидіти в цьому поїзді, і чекати, коли він рушиться. Також…


_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. До Владислава. Будь ласка.
_______________. Шановні колеги, ну я від свого імені, також, як член комітету, вас щиро запрошую приділити увагу і, ну побути на виїзному засіданні комітету, і з свого боку я вам в принципі гарантую про те, що ті питання, які будуть підніматися, вони мають, ну однаковий контекст по всіх областях. І вони в якісь мірі, ну десь будуть пізнавальними і цікавими для всіх. Ну, крім того, постараємося, щоби якихось 10 хвилин приділити тому, щоб ви мали уявлення, яке цікаве історичне місто. Хто не був, там маленька буде, так сказать, ознайомча екскурсія.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так мало історії Чернігові, що …
_______________. Дуже багато, але враховуючи побажання, значить, всі плануємо закінчення виїзного засідання о 16 годині. Хто має бажання на своїх автомобілях, будь ласка. В принципі до 17-30, максимум до 18-ої за планом ви повинні бути в центрі Києва.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Повернутися в Київ. В центр Києва.

Ну особливо прохання до товариства, було попередньо, Сергій Євтушок, якщо, ну може передумаєте питання. Подумайте.

Юра. Пане Юрій. Ну ваш дух буде з нами. Да?
_______________. Просто заплановані….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Віталій, ну хоча би той… Бо Микола, ну от, ну нам дуже важливо, щоб нас, не з членів комітету зголосилися…
(Загальна дискусія)
_______________. Тому що ми всі офіційні документи направлені…

(Не чути)

_______________. Два слова, якщо ви дозволите?

Шановні колеги! Я хотів деякі такі уточнення, у нас було заплановано, скажімо, на початку року, виїзні засідання. Просто зробилася заміна з Борисом Козарем за його проханням з Миколаєвим, тобто на цю п'ятницю за планом був Миколаїв. Ніяких тут, в принципі несподіванок не було, я прийняв його пропозицію тому що…
_______________. В контексті підтримки ваших хороших слів, а саме головне, дуже рішучих, стосовно контролюючих функцій комітету. Хочу звернутися до заступника міністра, напевно давним-давно не бачили тут самого міністра, хотілось би побачити, запитати. Бо наскільки я розумію, ви не були присутні на засіданні уряду, чому там не розглядається і не затверджується по залізниці і статут, і все, і все? Передайте, будь ласка, прохання, напевно, наше, що хай би він, все ж таки, не ігнорував і був з нами, хай би ми його не забували. Якось давно вже не було міністра, я вже навіть забув, як він виглядає.

І, друге, хотів би просити направити протокольним дорученням від імені комітету звернення про зловживання, я зараз їх зачитаю, у Сарнах, у провадженні райвідділу міліції перебувають матеріали кримінального провадження, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого статтею 191 частини 5 КПК України. В ході досудового розслідування встановлено, що службовими особами ДП "Рівненський облавтодор" за попередньою змовою з групою осіб службовими особами ПАТ "Автомобільні дороги України" та ТОВ "МСП Фаворит" 08.10.2014 здійснено розтрату державних коштів під час продажу державного нерухомого майна, яке розташоване на земельній ділянці в місті Сарни по вулиці Бєлгородській, 60, за заниженою вартістю, внаслідок чого державі завдано збитків на загальну суму 562 тисячі 668 гривень. Хочу, щоб від імені комітету направили до Укравтодору пояснення, що це відбувається. І взагалі притягнути до відповідальності всіх тих, хто підписав цей ганебний тендер, який по заниженій ціні цьому горе-підприємцю віддає райавтодор.

Друге. В Антимонопольний комітет, який теж мав би скасувати цей тендер. І до Генеральної прокуратури. Прошу…
_______________. (Не чути)

_______________. Це ж адміністрація……………. ……………….. тепер входить, занизили оці…………….. І тепер уже ходять…………. ………………..(Шум у залі)


_______________. ………………….. те, що ревізують. "Дайте мені землю. Я купив там ……….." …………. те, що піднімалося………….. повністю………………………….. …………. Майна (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Поступила пропозиція від голови підкомітету Миколи Кадикало. Пропонується включити ще в порядок денний, включити питання щодо озвученої… Щоб звернутися до Міністерства інфраструктури та Прем’єр-міністра з… Пане Миколо, озвучте, щоб ми чітко…
КАДИКАЛО М.О. Шановні колеги, є пропозиція підтримати включення в порядок денний нашого засідання питання от якраз дійсно звернення до Прем’єр-міністра та міністра інфраструктури щодо залучення представників Комітету з питань транспорту Верховної Ради, при процедурі проведення конкурсу на заміщення вакантної посади голови Державної авіаційної служби. А також при заміщенні вакантної посади на керівника Львівського аеропорту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Керівників державних підприємств в тому числі…
КАДИКАЛО М.О. … і загалом таку процедуру дотримуватися в подальшому при призначенні на будь-яку державну посаду, що стосується питання транспортної галузі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Питання, включити в порядок денний, питання щодо розгляду звернення, прошу проголосувати.

Хто за, щоб включити в порядок денний? Проти? Утримались? Дякую, питання включено в порядок денний. Так, всіх підприємств.

Пан Микола, ще раз озвучте чітко, щоб ми…
КАДИКАЛО М.О. Звернутися до Прем'єр-міністра України, а також міністра інфраструктури щодо залучення представників Комітету з питань транспорту Верховної Ради при проведенні конкурсної процедури або …
ГОЛОВУЮЧИЙ. … прослуховування…
КАДИКАЛО М.О. ... або врахування думки, або заслуховування кандидатів на засіданні комітету при заміщенні вакантних посад на державні структури в галузі транспорту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за підтримку такого звернення, прошу голосувати? Проти? Утримались? Рішення прийнято.

Дякую. Всім доброго вечора. Засідання комітету завершено.






Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому icon«Ich bin Mediziner». Узагальнити знання про артикль, його функції та вживання, вміти правильно використовувати граматичний матеріал при читанні і перекладі фахової літератури
Навчити формувати діалогічні єдності, вести бесіду на тему «Ich bin Mediziner». Узагальнити знання про артикль, його функції та вживання,...
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconКонтрольна робота за навчальний рік на другому чи третьому уроці, окрім понеділка
Збірники підсумкових контрольних робіт для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconКонкурсу «Найкращий учитель української мови за кордоном»
Це активна, креативна І талановита «шкільна фея», з якою надзвичайно пощастило її учням, канадським українцям у другому-третьому...
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconСмілянський технікум харчових технологій
«Організація виробництва». Методичний посібник має на меті створити мовне середовище для студентів, стимулювати їх в читанні тематичних...
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconДитяча бібліотека сьогодні: нові можливості, нова якість обслуговування
Веселинівська цдб постійно намагається робити все для формування у наших користувачів потреби в читанні, залученні до читання якомога...
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconТарас Шевченко (1814-1861) — народний поет План
Поезія Т. Шевченка в дитячому читанні відповідно до програми дошкільного закладу. Мрії про щасливе життя у вірші "Заповіт"
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconПлан презентації: 4 слайд: Цитата
Галу. Поглинений собою юнак, раніше стурбований мастурбацією І кастрацією, тепер став членом нормального сексуального союзу, зображеного...
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconТворчість олександра олеся у дитячому читанні
Народився Олександр Олесь (Олександр Іванович Кандиба) 12. 1878 у м. Білопіллі (Крига) на Сумщині (за іншими свідченнями у с. Верхосулля)....
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому icon«Любов дала життя, і рух, і силу…» Випереджальне завдання : напередодні свята всі учні мають підготувати «валентинки»
Оформлення залу: посередині сцени плакат у формі великого серця, на якому написана тема вечора; на журнальних столиках, що розміщені...
Рішення щодо його направлення в сесійну залу в другому читанні, для прийняття в другому читанні і в цілому iconУрок: Алюміній. Положення в псхе. Будова атому. Основні хімічні властивості
На другому уроці більш уваги приділити властивостям алюміній оксиду та алюміній гідроксиду, довести їх амфотерність. Ознайомитися...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка