Роберт Стівенсон «Вересовий трунок»



Дата конвертації23.07.2017
Розмір48,8 Kb.

Тема: Роберт Стівенсон «Вересовий трунок». Уславлення подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи в баладі

Мета: поглибити знання учнів про творчість англійського письменника Р.Л.Стівенсона, ознайомити зі змістом балади, показати мужність борців за незалежність рідної країни проти іноземних загарбників; розвивати навички виразного читання, аналізу поетичного твору, творчі здібності учнів; виховувати патріотизм, мужність, волелюбність.

Обладнання: 1. Карта Великобританії

2. Музичний супровід

3.Тексти балади

4. Ілюстрації



Випереджувальне завдання: Повторити біографію Р.Л.Стівенсона.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Належить ця земля лиш нам

та нашим предкам,

і в нас її ніхто не забере

Грецьке прислів'я

І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Література – не просто навчальний предмет, це те, що дозволяє нам переноситися в будь-які часи і місця. Ніби машина часу, вона переносить нас у минуле чи майбутнє. Ось і сьогодні ми здійснимо з вами захоплюючу мандрівку до чудової романтичної країни, яку в римську епоху називали Каледонією, а сучасна її назва – Шотландія.



(Показ на карті)

Отже, ми вирушаємо у Шотландію, чи країну вересового меду, з метою познайомитися з цією дивовижною країною та її історією, поглибити знання про англійського письменника, шотландця за походженням, Р.Л.Стівенсона, прочитати та проаналізувати баладу «Вересовий трунок».



(А. Запис теми в зошити

Б. Увага на епіграф)

- Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово «Шотландія»?

- Відчути атмосферу і дух Шотландії нам допоможе зустріч із нашим гостем із Шотландії.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Випереджувальне завдання

- Відтворіть у своїй пам'яті факти біографії Р.Л.Стівенсона (увага на портрет письменника)



(Прийом мікрофон)

- Одним із улюблених жанрів Р.Л.Стівенсона була балада



Теорія літератури

- Що таке балада?



ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Історичний коментар. В основі балади «Вересовий трунок» лежить легенда про те, як на південному заході Шотландії у 5 – 9 ст. жили маленькі на зріст люди, яких називали піктами. Це найдавніший з народів, який населяв Шотландію. Вони боролися проти всіляких ворогів, програвали іноді війни, втрачали території, але вперто захищали свою землю. Завойовники були вражені їхньою сміливістю і не розуміли, звідки у невисоких на зріст людей стільки відваги. Та цей мирний народ підкорили войовничі скотти. Вони захотіли заволодіти не тільки землею піктів та їхнім життям, а й прагнули привласнити всі їхні секрети, позбавити їх волелюбного духу. Пікти були пращурами нинішніх шотландців. Вони не зникли, а злилися з племенами завойовників – кельтськими племенами скоттів. Шотландія (Scotland) – земля скоттів – звучить у перекладі. Кельти були відомі у Європі своєю магією, вмінням виготовляти чарівні напої. Стівенсон використав народну легенду про напій із вересу, який повертав енергію, бадьорість духу і давав силу та мужність воїнам-піктам.

Словникова робота (картки на партах).

Словничок

Верес – вічнозелений кущ із дрібним численним листям та рожевими або червоними квітами

Пікти – найдавніше населення Шотландії

Бровар – пивовар

Васал – підлегла, залежна особа, слуга

Нурт – вир, омут

Отрок – юнак

Завдання перед сприйняттям балади (творче завдання)

- Коли ви будете слухати баладу, спробуйте уявити картини, описані у баладі, героїв, місця, де відбувалися події твору.



Читання балади мовою оригіналу

Виразне читання балади учителем. (Переклад У. Крижевич)

- Яке враження справила балада? Що найбільше вразило?



- Словесне малювання (творче завдання)

(Завдання перед сприйняттям балади).



Бесіда за змістом балади

- Яким було життя «маленького народу» до приходу завойовників?

- Якими ви собі уявляєте піктів?

- Як характеризує автор правителя шотландців?

- Яка його мова, поведінка? (Цитати)

- Чому можновладець був похмурий, адже знищив усіх піктів?

- Як характеризує автор двох піктів, яких знайшли слуги короля?

- Чому автор не називає імен піктів?



Заглиблення у психологію героїв (творче завдання)

- Король дивиться на бранців, сидячи у сідлі. Пікти мовчки дивляться на нього. Про що вони думають в цей момент?

- Чого вимагає від піктів шотландський король, які умови ставить?

- Чи існувала для старого пікта проблема вибору: відкрити секрет приготування напою і зберегти життя, або померти, не видавши таємниці вересового трунку?

- Як ви вважаєте, старий пікт – герой чи синовбивця? Обгрунтуйте.

- Чи отримав король рецепт напою?



(Відповідь пікта англійською мовою)

- Чому старий пікт не видав таємниці, адже це всього лише напій?

- Символом чого є вересовий трунок?

- Пояснення епіграфа



Робота з пейзажем (творче завдання)

А) Яка кольорова палітра балади, які кольори переважають?



Червоний – колір вересу, пролитої крові піктів, любові до батьківщини.

Чорний – підземелля піктів, їхні могили, смерть, душа короля, морські нурти.

Б) Яку роль в баладі виконує пейзаж?

В) Паралелі

- Пригадайте, які основні кольори української вишиванки.



(Червоний і чорний. «Червоний – то любов, а чорний – то журба».

Ці кольори символізують боротьбу не на життя, а на смерть за волю і незалежність нашої Батьківщини).

Дослідницька робота в групах( музика – шотландські балади)

- Який художній прийом лежить в основі побудови балади? (Антитеза)



Завдання для 1 групи.

А) Знайти приклади антитези в баладі.

Б) Індивідуальне завдання – скласти даймонд. (Пікти – Король) (творче завдання)

Завдання для 2 групи.

- Знайти фольклорні елементи в баладі.



Завдання для 3 групи.

Визначити композицію (побудову) балади.

- Чому відсутня розв'язка твору?

Твір закінчується не загибеллю старого пікта, а моральною поразкою короля. Як завойовник, він може знищити піктів, але не може скорити волелюбний народ. Такий кінець є трагічним, але і оптимістичним водночас.



IV. Висновок

- Яка головна ідея твору? (Запис в зошити)



(Героїчна боротьба піктів за незалежність, вірність своїм ідеалам)

V. Домашнє завдання (на вибір) (творче завдання)

1. Створити рекламний ролик до балади.



2. Дати письмову відповідь на питання: «Чому секрет вересового напою важливий для всіх часів і народів».

VI. Підсумок

Чому ця балада не втратила свого значення нині? Чому вона є актуальною і сьогодні?
Каталог: doc -> files -> news -> 387
news -> Дубовенко Ірина Володимирівна, Скремінська Світлана Миколаївна, класні керівники днз «Житомирське вище професійне технологічне училище»
news -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
387 -> Урок історії України, 10 клас


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconУрок на тему Р. Л. Стівенсон «Вересовий трунок»
Тема. Р. Л. Стівенсон «Вересовий трунок». Уславлення подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи...
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconУрок світової літератури в 7 класі Тема. Роберт Лью
...
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconР. Стівенсон «Вересовий трунок»
...
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconРоберт Бернс (Robert Burns) 1759 — 1796 Кто честным кормится трудом, таких зову я знатью!
Відомі шотландці: Роберт Брюс, Вальтер Скотт, Роберт Бернс, Роберт Льюїс Стівенсон, Адам Сміт
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconТема. Роберт Льюїс Стівенсон. «Балада про вересовий напій». Утвердження духовної сили піктів, їх героїзм в захисті національних цінностей. Фольклорні елементи у творі Мета
Учням усвідомити ідейно-художній зміст балади визначити символічність образів; розвивальна: розвивати навички виразного читання балад...
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconТема. Роберт Льюїс Стівенсон «Вересовий мед» як героїчна балада. Уславлення в ній подвигу в непримиренній боротьбі із іноземними загарбниками. Фольклорні елементи у творі. Мета
Ознайомити із змістом балади, основою якої є старовинна кельтська легенда; показати мужність борців за незалежність рідної країни...
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconРоберт Льюїс Стівенсон. „Вересковий мед героїчна балада. Уславлення в ній подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи у творі

Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconВересовий трунок
Слово учителя. Працюватимемо з цитатами з “Пісні про віщого Олега”. Прошу бути уважними, бо між ними порушена послідовність подій....
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconРоберт льюіс стівенсон (1850—1894)
Ця хвороба потім давалася взна­ки упродовж усього його життя І призвела до ранньої смерті. Єди­на, вкрай хвороблива дитина, він подовгу...
Роберт Стівенсон «Вересовий трунок» iconТрунок сварожого рога
Стомножуся у розсипах жадань мені небесне – неминуча дань, а от земне – сподівана ще вдача


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка