Світова література за новою програмою 2013-2014 р.
5 клас.
Дидактичний супровід до уроків за творчістю О.Пушкіна.
Робоча картка уроку №14
Тема уроку : Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.
О.Пушкін. «Казка про рибака та рибку»
Сказка ложь, да в ней намек, добрым молодцам урок!» О.Пушкін
Вивчаємо теорію літератури!
Завдання 1. Прочитайте інформацію:
Літературна казка - авторський художній твір, в основі якого лежить захоплива вигадана історія, що об’єднує елементи дійсності і фантастики. Присутність автора завжди відчувається в тексті ( у його ставленні до героїв, оцінках подій тощо).
Пригадайте, що характерно для фольклорних казок. У чому відмінність авторської казки від фольклорної. Заповніть таблицю. 2 бали
Народні ( фольклорні) казки
|
Літературні
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2.
Вчительська підказка ! Сюжет – це послідовність подій у творі. Запишіть схему побудови сюжету казки О.Пушкіна. (план казки)
2 бали
1._________________________________________________________________ 2._________________________________________________________________
3._________________________________________________________________
4.___________________________________________________________________________
5.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3. Звідки О.Пушкін запозичив сюжет казки? Щоб виконати це завдання, скористайся інформацією. 2 бали
Це цікаво!
В казковому фольклорі різних країн є спільні сюжети. Через те, що вони поширені по всій земній кулі, їх називали «мандрівними». Головною причиною «мандрівних сюжетів» було те, що різні народи мали схожі уявлення про бідність і багатство, щастя і горе, розум і глупоту, про любов до рідного краю й ненависть до ворога тощо. Серед літературних казок є авторські казки, вигадані письменниками, і є такі, що створені на основі фольклору, тобто автори використовують запозичені сюжети і героїв.
Прочитайте інформацію про історію виникнення казки О.Пушкіна «Сказка о рыбаке и рыбке».
Источники сюжета
Считается, что сюжет сказки основан на померанской (немецкой ) сказке «О рыбаке и его жене» (нем. Vom Fischer und seiner Frau) из сборника Братьев Гримм, с которой имеет очень близкие совпадения, а также перекликается с русской народной сказкой «Жадная старуха» (где вместо рыбки выступает волшебное дерево).
В конце сказки братьев Гримм старуха хочет стать римским папой (намёк на папессу Иоанну). В первой рукописной редакции сказки у Пушкина старуха сидела на Вавилонской башне, а на ней была папская тиара:
Говорит старику старуха: «Не хочу быть вольною царицей, а хочу быть римскою папой».
Стал он кликать рыбку золотую
«Добро, будет она римскою папой»
Воротился старик к старухе. Перед ним монастырь латинский, на стенах латинские монахи поют латинскую обедню.
Перед ним вавилонская башня. на самой верхней на макушке сидит его старая старуха: на старухе сарацинская шапка, на шапке венец латинский, на венце тонкая спица, на спице Строфилус-птица. Поклонился старик старухе, закричал он голосом громким: «Здравствуй ты, старая баба, чай, твоя душенька довольна?»
Отвечает глупая старуха: «Врёшь ты, пустое городишь, совсем душенька моя не довольна — не хочу я быть римскою папой, а хочу быть владычицей морскою…».
Литература: С. М. Бонди «Новые страницы Пушкина», «Мир», — М., 1931
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Поміркуймо разом!Що спільного та відмінного в сюжеті казки О. Пушкіна в порівнянні з народною? 2 бали
1.____________________________________________________________________________
2.____________________________________________________________________________
3.____________________________________________________________________________
Завдання 5. Чи можна сказати, що між фольклорною та літературною казкою є тісний взаємозв'язок ( синтез)? Встановіть в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови.) 2 бали
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підіб'ємо підсумки:
- Що нового відкрили для себе, дізнавшись про казку?
- Підтвердить або спростуйте висловлювання : «Казка про рибака та рибку» належить до виду чарівних казок». Аргументуйте свою відповідь.
- Що найбільше сподобалось, що вразило?
Домашнє завдання :
1.Виразне читання казки в особах;
2.Вивчити поняття: «літературна казка», «автор літературного твору»; основні ознаки фольклорної і літературної казки; спільне та відмінне між літературною та фольклорною казкою.
3.Знати історію написання казки, підібрати фрагменти , які характеризують героїв казки.
Робоча картка уроку № 15
О.Пушкін «Казка про рибака та рибку»
Тема уроку : « Система образів. Автор.»
Завдання 1. Складіть простий план казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку». 1 бал
1_________________________________________________________________
2_________________________________________________________________
3_________________________________________________________________
4_________________________________________________________________
5_________________________________________________________________
6_________________________________________________________________
Вивчаємо теорію літератури!
Завдання 2. Прочитай інформацію 1 бал
Образи твору - це персонажі , герої, оповідач, дійові особи.
Система образів (персонажів): Персонаж, герой у творі існує не сам по собі, а в системі стосунків з іншими персонажами. Герої взаємодіють, зіставляються, порівнюються, протиставляються. Чим більше взаємозв’язків виявляється в персонажа, тим яскравіше висвітлюється його багатогранність і розкривається вся глибина і складність характеру.
Назвіть образи (героїв) казки. Що ви знаєте про цих героїв? Заповніть таблицю.
Казковий герой
|
Що про нього відомо
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 3. Це цікаво! А знаєте ви що…
Користь – це коли хочуть отримати що-небудь, не віддаючи взамін нічого безкоштовно. Хочуть все тільки для себе. Таких людей називають користолюбивими. Кому з героїв притаманна така риса характеру? 1 бал
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
З авдання 4. Відтворіть порядок прояву рис характеру старої: 1 бал
1. Властность 3 Корыстность
2. Надменность 4.Ненасытность
Завдання 5. Робота в парах. Яка з російських приказок якнайвлучніше характеризує стару? 1 бал
«Много захочешь – последнее потеряешь»
«Много желать – добра не видать»
«Жадность всякому горю начало»
«Ненасытному все мало»
Завдання 6. «Займи позицію». «Як ви вважаєте, чи правильно вчинив старий, покірно слухаючи стару? Яка риса характеру притаманна герою у даному випадку? Це позитивна риса чи негативна? 1 бал
Завдання 7. Прочитате інформацію.
Невежа - грубый, невоспитанныйчеловек
"невежа" и "невежда" - одно и то же. Образовано от "не" и "ведать", то есть "знать". И невежда, и невежа - так говорили о людях, во-первых, неученых, а во-вторых, о тех, кто "не наблюдает в поступках учтивства"
В «Словаре Академии Российской» (1814, ч. 3, с. 1291) говорилось, что слова невежа, по просторечию, и невежда имели два значения: «1) простак, неученый, непросвещенный, безграмотный; 2) говорится также о тех, которые не наблюдают в поступках учтивства, не умеют поступать благопристойно».
Як ви вважаєте, чому у казці народ насміявся над старим та назвав його «невежею»( рос.м.)? 1 бал
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 8. Як ви розумієте поняття « автор літературного твору». Яка роль авторського голосу в казці? Наведи приклад авторського ставлення до старого рибалки (випиши з тексту) 2 бали
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 9. В системі образів казки особливе місце займає образ моря. Море – це місце перебування рибки. Государиня рибка пов’язана з ним невидимим зв’язком.
Як ви поясните реакцію моря на примхи старої? Чому воно змінюється? 1 бал
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 10.Відтворіть послідовність реакції моря: 2 бали
1. Море слегка разыгралось
2.Помутилось синее море
3. Не спокойно синее море
4. Почернело синее море
5. На море черная буря.
Підіб'ємо підсумки:
Сатира – це гостра критика чогось, окремих осіб, людських груп чи суспільства з висміюванням, а то й гнівним засудженням вад і негативних явищ у різних ділянках індивідуального, суспільного й політичного життя, суперечних із загальнообов'язковими принципами чи встановленими ідеалами.
Чому цей твір вважається сатиричним? Ваша думка? Чи не є історія старої, сатирою на досягнення багатства і влади ? Поясніть свою відповідь
- Як ви вважаєте, чи зміниться стара в майбутньому? Чи зрозуміла вона, що треба радіти тому, що є і не бажати того, що не може бути?
- Які поради б ви надали старому чи старої? Як вони повинні побудувати у майбутньому свої стосунки? Що є головним , домінуючим у сім'ї?
Домашнє завдання:
Підготуйте усну розповідь на одну з запропонованих питань.
1. Складіть свій варіант діалогу старого зі старою , коли він, відпустивши рибку, прийшов додому.
2. Уявіть, що ви впіймали рибку. Що б ви попросили?
3. Поясніть значення російської приказки : «Не садися не в свои сани». Підберіть до неї близьке за значенням прислів'я чи приказку російського чи українського народу.
4. Чому рибка «ничего не сказала» на останнє прохання старого?
5.В народі кажуть: « Залишився у розбитого корита». Поясніть значення приказки.
Випереджальне завдання : Читати казку Г.Х.Андерсена «Соловей»
Робоча картка №14
О.С.Пушкін.«Казка про мертву царівну та сімох богатирів»
Тема уроку: Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.
В ивчаємо теорію літератури!
Завдання 1. Актуалізуємо наші знання. Прочитайте визначення поняття «літературна казка»
Літературна казка - авторський художній твір, в основі якого лежить захоплива вигадана історія, що об’єднує елементи дійсності і фантастики. Присутність автора завжди відчувається в тексті ( у його ставленні до героїв, оцінках подій тощо).
Пригадайте, що характерно для фольклорних казок. У чому відмінність авторської казки від фольклорної. Заповніть таблицю. 2 бали
Народні ( фольклорні) казки
|
Літературні
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2. Доведіть, що твір О.Пушкіна за жанром - казка, як назвав його сам поет. 1,5 бали
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3.Чим "Казка про мертву царівну та сімох богатирів" близька до народних казок , і чим вона від них відрізняється? 1,5 бали __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Відомо, що сюжет про мертву царівну є у фольклорних казках багатьох європейських народів. Письменники – казкарі використовували його для своїх творів. Назвіть відомі літературні казки , головною героїнею яких є спляча царівна. 2 бали
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 5 . Перевірмо знання змісту тексту. Робота в парах.
Встановіть послідовність подій.Складіть за допомогою малюнків композиційний план казки. 1,5 бали

1. 2.
 
3. 4.

5. 6.
 
7. 8.

9. 10.
Завдання 6. Знайдіть і випишіть в тексті слова, які вказують на національний колорит російського народу (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.) 2 бали
Для виконання завдання скористайтесь словниковою статтею:
Національний колорит — наявність у художньому творі описів побуту, звичаїв, одягу, своєрідних пейзажних картин, специфічних слів і мовних виразів, що допомагають читачам «побачити» місце подій і характерні прикмети конкретного історичного моменту із життя якогось народу.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 7. Це цікаво!
Казки О.Пушкіна знайшли своє відображення і в інших видах мистецтва, надихали на творчість композиторів, художників на написання творів мистецтва.
До 200-річчя з дня народження О. С. Пушкіна у 1999 г.у Санкт-Петербурзі поставлена рок-опера для дітей та дорослих «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»..
З 1990 року на сцені Театру опери та балету Санкт – Петербурзької Консерваторії виконується опера В.Плєшака «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». Режисер – постановник В.Битюцьких
До сюжетів казок постійно звертаються відомі художники І.Я. Білібін, Б.В. Зворикін, О.М. Куркін, В.О. Панін, Б.О. Дехтерьов, художники Палеха – старовинного центру іконо писання та лакової мініатюри .

Художник Б.В.Зворикін
Художник Палеха – Г.Бурєєв
На кіностудії Союзмультфільм (Москва, 1951р.) створено мультфільм «Казка про мертву царівну та сімох богатирів).Сценарій І.Іванова- Вано, Ю.Олеша, музика Ю.Нікольського.
Про що свідчить дана інформація? Ваша думка! 1,5 бали
Підіб'ємо підсумки:
-Що таке синтез? Підберіть синонім до слова синтез.
- Назвіть синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.
-
Чи можна сказати, що між фольклорною та літературною казкою є тісний взаємозв'язок ( синтез)? Встановіть в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови.)
-
Назвітьтвори мистецтва, в яких втілені казкові образи й сюжети.
Домашнє завдання :
1. Виразне читання казки.
2. Скласти простий план казки.
3. Виписати ключові фрази, які характеризують царицю-мачуху та царівну.
Робоча картка уроку №15
Тема уроку: О.Пушкін. Система образів «Казки про мертву царівну та сімох богатирів». Автор.
В ивчаємо теорію літератури! Прочитайте інформацію.
Образи твору - це персонажі , герої, оповідач, дійові особи.
Система образів (персонажів): Персонаж, герой у творі існує не сам по собі, а в системі стосунків з іншими персонажами. Герої взаємодіють, зіставляються, порівнюються, протиставляються. Чим більше взаємозв’язків виявляється в персонажа, тим яскравіше висвітлюється його багатогранність і розкривається вся глибина і складність характеру.
Завдання 1. Назвіть головних та другорядних персонажів казки: 1 бал
Завдання 2. Працюємо з текстом. Випишіть з тексту слова та словосполучення , які характеризують зовнішність персонажів: 2,5 бали
Цариця-мачуха
|
Царівна
|
Высока, …
|
Белолица…
|
|
|
|
|
Завдання 3. Працюємо з текстом.Робота в парах. Прослідкуйте в тексті за характером цариці і царівни. Як поет змалював царицю – мачуху і царівну? Випиши риси характеру в таблицю. 2,5 бали
Характер цариці
|
Характер царівни
|
Горда…
|
Нраву кроткого
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Слова для справок! Кроткий нрав - спокойная, застенчивая
Завдання 4. Як ви розумієте поняття «Автор літературного твору»? Яка роль автора у творі? Чи можна сказати, що у словах : «…В руки яблоко взяла,
К алым губкам поднесла,
Потихоньку прикусила
И кусочек проглотила…
Вдруг она, моя душа,
Пошатнулась не дыша ….
відчувається авторська любов до молодої царівни? 1,5 бали
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 5. Чому О.Пушкін називає царицю спочатку мачухою, потім бабою гнівною, злою царицею, а згодом – злою мачухою? Чи можна вважати, що це авторське ставлення до героїні? 1,5 бали
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 6. Вчительська підказка! Конфлікт – зіткнення героїв. Назвіть основний конфлікт казки. 1 бал ____________________________________________________________________________
Завдання 7. Робота в парах. Будь яка казка побудована на протиставленні добра і зла. Як ви вважаєте, які дійові особи, речі у казці виступають уособленням добра і зла? Заповніть таблицю: 1 бал
Завдання 8. «Займи позицію». Хто і чому переміг? 1 бал
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підіб’ємо підсумки!
-
Скажіть, що за сила повернула мертву царівну до життя?
-
Як закінчилося життя злої мачухи?
-
Що поет хотів сказати таким закінченням?
-
Що таке система образів?
-
Визначте основну ідею казки?
-
В «Казці про золотого півника» О.Пушкін говорить : « Сказка ложь, да в ней намек: добрым молодцам урок!». Який урок дає «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»?
Домашнє завдання :
1. Пригадайте українські казки про злу мачуху і добру пасербицю. Чим ви поясните схожість сюжетів?
2. Напишіть твір-мініатюру на вибір: 1). Перемога добра у «Казці про мертву царівну» або 2) «Чи треба боротися зі злом?»
3. Читати казку Г.Х.Андерсена «Соловей»
5 клас. Урок позакласного читання
Робоча картка уроку.
ПЧ. А.Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»
«Ні, я не хочу писати для дорослих.
Я хочу писати для дітей. Я хочу писати для таких
читачів, які здатні творити дива. А дива творять діти, коли читають книги»
А.Лінднрен.
Завдання 1. Прочитайте інформацію. Дайте відповідь на питання: хто впливав на формування характеру Астрід Ліндгрен? ( 1 б.)
Астрід Ліндгрен мала веселу вдачу, багату уяву, хист до жартів і до цікавих оповідей, — усі ці риси вона успадкувала від батька. Жарти, казки, історії, які вона чула від батька чи від друзів, лягли потім в основу її власних творів. А любов до книг і читання, як вона зізналася згодом, виникла на кухні у Крістін, з якою вона дружила. Саме Крістін прилучила Астрід до дивовижного хвилюючого світу, в який можна було потрапляти, читаючи казки. Вразлива Астрід була приголомшена цим відкриттям, а пізніше і сама опанувала магію слова. Під впливом прочитаного, а також історій про привидів, яких вона наслухалась від бабусі Іди, Астрід скрізь виділось все казковим. Треба сказати, що в родині бабусі Іди були чудові оповідачі з великим почуттям гумору, і цей дар перейшов і до внучки Астрід. Вдома її розповіді любили слухати не тільки брат і сестри, а й сусідські діти, з якими вона завше приятелювала. Не були до них байдужі й дорослі. Її здібності стали очевидними вже в початковій школі, де Астрід називали «віммербюнською Сельмою Лагерльоф», чого, на власну думку, вона не заслуговувала.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Це цікаво!
Завдання 2. Про що свідчить цікавий факт із біографії Астрід Ліндгрен? (1б.)
У 1958 році Астрід Ліндгрен нагородили медаллю Ганса Крістіана Андерсена, яку називають Нобелівською премією в дитячій літературі. Крім нагород, які присуджуються суто дитячим письменникам, Ліндгрен отримала і ряд премій для «дорослих» авторів, зокрема, засновану Данською академією медаль Карен Бліксен, російську медаль імені Льва Толстого, чилійську премію Габріели Містраль і шведську премію Сельми Лагерльоф. У 1969 році письменниця отримала Шведську державну премію з літератури. Її благодійницька робота була відзначена Премією миру німецької книготоргівлі за 1978 рік і медаллю Альберта Швейцера за 1989 рік (присуджується американським Інститутом покращення життя тварин). 2002 року урядом Швеції, у пам'ять та на честь видатної дитячої письменниці, було засновано премію імені Астрід Ліндгрен.Є у Астрід Ліндгрен і веселий орден: польські діти присудили улюбленій дитячій письменниці Орден Усмішки. Незвичайний подарунок отримала Астрід Ліндгрен в 1997 році в день свого ювілею - 350 дерев, що їх посадили 350 депутатів шведського парламенту. Астрід Ліндгрен проголошено також жінкою століття. На її честь названо маленьку планету в космосі. Після смерті кращої дитячої письменниці країни шведський уряд заснував премію ім. Астрід Ліндгрен. Премію вручатимуть уже з наступного 2003 року.
Ще при житті Астрід Ліндгрен звели в Швеції два пам'ятники. Можна сказати, навіть три. Перший - бронзовий бюст стоїть в парку Тегнера. Астрід, яка прийшла на відкриття пам'ятника, обмацала своє обличчя і сказала, що буде приходити в парк - побалакати сама з собою. Другий пам'ятник - в парку Юргорден, де безліч різних атракціонів і розваг, — зовсім інший. Задумлива, в незмінному беретику, заглиблена в себе Астрід більш близька до тої, яку всі знали, сидить в кріслі з розгорнутою книгою в руках. Ця книга - "Брати Лев'яче Серце". Діти різного віку підходять до пам'ятника, обнімають і цілують Астрід, залазять їй на коліна.
Третій пам'ятник справді незвичний. За декілька метрів від статуї Астрід Ліндгрен в Юргордені стоїть дім, на якому великими буквами написано "Vunibacken " ("Червнева гірка"). Схожий він на казку. Це дійсно так. В будинку кілька залів, де представлено імена найвідоміших дитячих письменників Швеції, продаються книги, в основному Ліндгрен, різними мовами, а також іграшки, що зображають героїв книг знаменитої письменниці, частіше всього Пеппі. І, нарешті, казкова залізниця, яку вигадав молодий талановитий ілюстратор книжок письменниці Маріт Тьорнквіст. Сідаєш в поїзд на станції "Віммерб'ю" - і ти уже в світі книг Астрід Ліндгрен. Перед тобою постає дім, де живе Мадікен. Ти піднімаєшся вгору, пролітаєш над Стокгольмом і бачиш маленький будиночок на даху, Карлсона і навіть його захаращену кімнатку. Далі перед тобою Леннеберга з піднятою на флагштоці маленькою їдою. І, звичайно, сам Еміль на полиці в шафі, де валяються залишки недоїденої ним ковбаси. Далі драконша Катла розкриває свою страшну пащу і б'ється насмерть зі змієм Кармом. Блискавка розколює надвоє розбійницький замок, сірячки переслідують Роню - дочку розбійника... Вся подорож супроводжується голосом самої Астрід Лігдгрен, яка читає уривки із своїх книг. А коли поїзд зупиняється, то на великій площадці постає вілла "Хованка", в якій живе Пеппі. Там можна сісти верхи на її коня і погратися з мавпочкою — паном Нільсоном.
Дім "Червнева гірка" названий так в честь книги Астрід Ліндгрен "Мадікен і Пімс із Юнібаккена". Це письменниця підтвердила особисто в одному з інтерв'ю ._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3. Прочитайте опис портрету Пеппі.
«Ось який вона мала вигляд: моркв'яного кольору волосся, цупко заплетене в дві кіски, що стирчали, мов палички, ніс картоплинкою, весь поцяткований ластовинням, великий рот із білими здоровими зубами. А вбрана вона була просто-таки химерно. Пеппі сама пошила собі сукенку. Сукенка мала бути блакитною, та блакитної матерії не вистачило, тому Пеппі в кількох місцях подоточувала червоні клапті. На довгі, худі ноги вона понатягала довгі панчохи – одну руду, другу чорну, а чорні черевики були рівно вдвічі довші за її ступні…»
Для чого письменники створюють портрети літературних героїв? ( 2б.)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Літературна гра «Чи уважний ви читач?» (2б.)
1.Скільки років було Пеппі?
А) 7; Б) 6; В) 10; Г) 9
2. Хто такий пан Нільсон?
А) Батько; Б) Дід; В) Дядько; Г) Мавпочка
3. Ким був її батько?:
А) Його взагалі не було?; Б) Негритянським королем? ; В) Садівником
4. Як звали друзів Пеппі?
А) Томмі і Антон; Б) Аніка і Томмі; В) Аніка і Тім.
5. Як називається будинок, де живе Пеппі?
А) вілла «Схованка»?; Б) вілла «Хованка»; В) вілла «Ковзанка».
6. Що знайшли пошуковці?
А) павука, іржаву бляшанку, намисто, яблуко;
Б) старого чоловіка, іржаву бляшанку, шпульку без ниток, записник, коралове намисто;
В) старого чоловіка, іржаву бляшанку, записник.
7. Чому Пеппі прийшла до школи?
А) щоб мати різдвяні канікули; Б) щоб вчити табличку « множення»; В) бути разом з друзями.
8. Що робила Пеппі в цирку?
А) Виступала; Б) Розважалася; В) здивовано дивилася виступ циркачів .
1.__________________2._________________3.________________4._________5.__________________6._________________7.________________8._____________
З авдання 5. Про які риси вдачі свідчать ситуації, наведені у таблиці? (2б.)
Ситуації
|
Риси вдачі
|
- Не бійтеся! Я не пропаду!
|
|
-Моя мама - ангел, а мій тато - негритянський король! Не всі діти мають таких гарних батьків,- любила похвалитися Пеппі
|
|
- Бувайте, хлопці ! - сказала Пеппі і всіх по черзі поцілувала в чоло.- Не бійтеся за мене. Я не пропаду.
|
|
А вона йшла, не озираючись, і несла під пахвою пана Нільсона, а в руці - торбу.
|
|
Пеппі була дуже дивна дитина.
|
|
Пеппі сама пошила собі сукенку.
|
|
Хіба ми живемо не у вільній державі? Хіба не можна ходити так, як кому хочеться?
|
|
Тож коли я, бува, ненароком збрешу,19 вибачте мені, бо я надто довго жила в Конго. Але ж ми однаково можемо приятелювати, га?
|
|
Завдання 6. Які б ви надали поради Пеппі, щоб вона була чемною дівчинкою? ( 1б.)
1.____________________________________________________________________________
2.____________________________________________________________________________
3.____________________________________________________________________________
4.____________________________________________________________________________
5._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підіб’ємо підсумки!
Завдання 7. Прочитайте епіграф. Чи погоджуєтесь ви з Астрід Ліндгрен? Аргументуйте свою думку. ( 1 б.)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Поділіться з Вашими друзьями: |