МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
«ХАРКІВСЬКИЙПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ»
Кафедра _ соціології та політології______
(назва)
«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Голова науково-методичної комісії
________________________________________________
(назва комісії)
_______________Бурега В.В.____
(підпис) (ініціали та прізвище)
«_____»____________20______ року
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Соціологія праці
( назва навчальної дисципліни)
рівень вищої освіти перший (бакалаврський)
перший (бакалаврський) / другий (магістерський)
галузьзнань______5 Соціальні та поведінкові науки _________________________________
(шифр і назва)
спеціальність 054 Соціологія
(шифр і назва)
спеціалізація Соціологія управління
(шифр і назва)
вид дисципліни професійна підготовка
(загальна підготовка / професійна підготовка)
форма навчання денна
(денна / заочна)
Харків – 2017 рік
ЛИСТ ЗАТВЕРДЖЕННЯ
Робоча програма з навчальної дисципліни Соціологія праці
(назва дисципліни)
Розробник:
Проф., доктор соціологічних наук, проф. Хижняк Л.М.
(посада, науковий ступінь та вчене звання) (підпис) (ініціали та прізвище)
Робоча програма розглянута та затверджена на засіданні кафедри
_____соціології та політології
(назва кафедри)
Протокол від «____»________________20___ року № _____
Завідувач кафедри__________________________________Бурега В.В.________________
(назва кафедри) (підпис) (ініціали та прізвище)
ЛИСТ ПОГОДЖЕННЯ
Назва випускової кафедри кафедра соціології та політології
Завідувачкафедри Бурега В.В.
(підпис) (ініціали та прізвище)
«______» __________________ 20___ р.
ЛИСТ ПЕРЕЗАТВЕРДЖЕННЯ РОБОЧОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ
Дата засідання
кафедри – розробника РПНД
|
Номер протоколу
|
Підпис завідувача кафедри
|
Підпис голови НМК (для дисциплін загальної підготовки та дисциплін професійної підготовки за спеціальністю) або завідувача випускової кафедри(для дисциплін професійної підготовки зі спеціалізації, якщо РПНД розроблена не випусковою кафедрою)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МЕТА, КОМПЕТЕНТНОСТІ, РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
ТА СТРУКТУРНО-ЛОГІЧНА СХЕМА ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Мета курсу - ознайомлення студентів з соціологічними уявленнями про працю як соціальний інститут та оволодіння соціологічними методами дослідження трудових практик сучасного суспільства.
Компетентності (ЗК-5; ПК-7; ПКс-1; ПКс-4; ПКс-5)– формування у студента здатності розуміти основні рівні та форми соціального, базові елементи та закони організації соціального простору та використовувати загально-соціологічні знання для практичної дослідницької та соціально-технологічної діяльності; здатність аналізувати процес праці, мотивування трудової діяльності, службові комунікації та соціальні аспекти економічних процесів на основі теоретичних уявлень в галузях соціології економіки та соціології праці
Результати навчання (РНс-29) - Знати теоретичні основи соціології праці, характеристики й фази розвитку індустріального і постіндустріального трудового середовища, типи відносин в процесі праці; вміти проводити моніторинг соціально-трудової сфери, самостійно аналізувати характер і зміст різних типів і видів трудової діяльності, використовувати дані аналізу для побудови професіограми.
У результаті вивчення дисципліни «Соціологія праці» студенти повинні:
Знати:
-
етапи становлення і розвитку соціології праці;
-
основні концептуальні підходи до соціологічного вивчення праці як соціального інституту, особливості праці в індустріальному та постіндустріальному суспільствах;
-
причини та прояви неоднорідності праці, критерії та показники соціальної диференціації працівників; показники якості трудового життя;
-
характеристики найманих працівників як соціальної групи, їхній склад, статусно-рольові характеристики в сучасному українському суспільстві;
-
класифікацію та функції трудових спільнот;
-
механізми мотивації праці, напрямки соціального регулювання трудової поведінки;
-
показники, що характеризують трудову поведінку персоналу організацій;
-
стратегії мотивації праці в трудових організаціях.
Вміти:
-
ідентифікувати соціальні нерівності в сфері праці, проводити їхню діагностику, визначати шляхи подолання їхніх негативних наслідків;
-
організувати соціологічний супровід підвищення якості трудового життя;
-
розробляти методики та складати інструментарій, проводити конкретно-соціологічні дослідження різних проблемних трудових практик, мотивації праці, трудової мобільності, трудових конфліктів, соціального контролю та соціального захисту у сфері праці, ставлення до праці.
Структурно-логічна схема вивчення навчальної дисципліни
Попередні дисципліни:
|
Наступні дисципліни:
|
Економічна теорія
|
Соціологія конфлікту
|
Соціологія економіки
|
Соціальна робота
|
Соціологія управління
|
Соціологія професій
|
Соціологія особистості та девіантної поведінки
|
Соціологія економіки
|
ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
(розподіл навчального часу за семестрамита видами навчальних занять)
Семестр
|
Загальний обсяг
(годин) / кредитів ECTS
|
З них
|
За видами аудиторних занять (годин)
|
Індивідуальні завдання студентів (КП, КР, РГ, Р, РЕ)
|
Поточний контроль
|
Семестровий контроль
|
Аудиторні заняття
(годин)
|
Самостійна робота
(годин)
|
Лекції
|
Лабораторні заняття
|
Практичні заняття, семінари
|
Контрольні роботи
(кількість робіт)
|
Залік
|
Екзамен
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
8
|
120/4
|
50
|
70
|
20
|
|
30
|
50
|
2
|
|
+
|
Поділіться з Вашими друзьями: |