Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм



Дата конвертації08.04.2017
Розмір445 b.





















В умовах урядових заборон і переслідування процес становлення української літературної мови набув особливої важливості і особливої складності. М. Грушевський писав: «Мова вирішила долю українського відродження, відновивши розірваний зв'язок між інтелігенцією і народом…» Звідси — й особливості української літератури XIX ст. — народні теми творчості, демократизм.

  • В умовах урядових заборон і переслідування процес становлення української літературної мови набув особливої важливості і особливої складності. М. Грушевський писав: «Мова вирішила долю українського відродження, відновивши розірваний зв'язок між інтелігенцією і народом…» Звідси — й особливості української літератури XIX ст. — народні теми творчості, демократизм.

  • Для української літератури цього часу характерні наступні художні напрями: романтизм, а з другої половини ХІХ ст. реалізм та натуралізм.



































Якщо в літературі, театрі вже сама мова визначала їх національний образ, то в таких сферах, як образотворче мистецтво, архітектура, вироблення національних форм було більш проблематичним. Так, в східноукраїнських землях можна говорити про певну українсько-російську єдність в образотворчому мистецтві. Справа в тому, що протягом майже всього XIX століття в Російській імперії головним центром освіти була Академія мистецтв у Петербурзі. . Загалом у живописі початку XIX столітті переважаючим художнім стилем був романтизм, а головна тенденція другої половини XIX — рух до реалізму. Багатьох художників цього напряму приваблювала Україна — «нова Італія», як її називали.

  • Якщо в літературі, театрі вже сама мова визначала їх національний образ, то в таких сферах, як образотворче мистецтво, архітектура, вироблення національних форм було більш проблематичним. Так, в східноукраїнських землях можна говорити про певну українсько-російську єдність в образотворчому мистецтві. Справа в тому, що протягом майже всього XIX століття в Російській імперії головним центром освіти була Академія мистецтв у Петербурзі. . Загалом у живописі початку XIX столітті переважаючим художнім стилем був романтизм, а головна тенденція другої половини XIX — рух до реалізму. Багатьох художників цього напряму приваблювала Україна — «нова Італія», як її називали.















В архітектурі XIX століття на зміну пишноті і розкутості українського бароко прийшов стриманий, академічний стиль класицизму. За будівництвом міст наглядали спеціальні комісії і комітети. Громадські споруди будувалися з урахуванням їх призначення — головною метою архітектора стало не створення зовнішньої привабливості, а внутрішній комфорт (висока стеля, вентиляція, освітлення).

  • В архітектурі XIX століття на зміну пишноті і розкутості українського бароко прийшов стриманий, академічний стиль класицизму. За будівництвом міст наглядали спеціальні комісії і комітети. Громадські споруди будувалися з урахуванням їх призначення — головною метою архітектора стало не створення зовнішньої привабливості, а внутрішній комфорт (висока стеля, вентиляція, освітлення).

  • Перехід від бароко до класицизму відбився і на плануванні міст. Обов'язково виділяється адміністративний центр з площею, на якій розміщувалися помпезні будівлі урядових установ, квартали були прямокутними, композиції ансамблів, окремих архітектурних комплексів, палацово-паркового ландшафту носили відкритий характер.

  • У цей час активно забудовуються нові міста на півдні України і в Криму — Маріуполь, Олександрівськ (Запоріжжя), Катеринослав (Дніпропетровськ), Миколаїв, Одеса.
























Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconРомантизм в українській літературі 20-40-х років ХІХ століття Сутність напряму
Хvііі століття в Німеччині й панував у літературі Європи й Америки протягом першої половини ХІХ століття
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconШарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму

Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconСекція: українська література
Політичне життя Франції, Росії та інших європейських держав другої половини ХІХ століття
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconПлани-конспекти уроків із теми: «Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини ХІХ століття. Література 70-90 років ХІХ століття: Михайло Старицький»
Учитель-методист вищої категорії української мови І літератури Червонозаводської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Лохвицького...
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconПлани-конспекти уроків із теми: «Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини ХІХ століття. Література 70-90 років ХІХ століття: Іван Карпенко-Карий»
Учитель-методист вищої категорії української мови І літератури Червонозаводської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Лохвицького...
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconДепартамент культури, туризму та
Випуск : Містобудування другої половини ХІХ – початку ХХ століття / упоряд. Н. Таратута. ‒ Кіровоград: оюб ім. О. М. Бойченка, 2014....
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconТема розвиток освіти та науки на українських землях
Тема традиційно-побутова культура та церковне життя в україні другої половини ХІХ ст
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconПочатковий курс історії українського образотворчого мистецтва
Ренесанс в українському мистецтві тривав з другої половини XVI до першої половини XVII ст
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconМузичне серце україни микола Лисенко наш великий сучасник Савченко Тетяни Терентіївни
Віталійович Лисенко – видатний український композитор другої половини ХІХ – початку ХХ століття. Він став основоположником української...
Романтизм, а з другої половини ХІХ ст реалізм iconТема: Шарль Бодлер – французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму. Поетична збірка
Естетичними поглядами, втіленими у зб. «Квіти зла»; розкрити роль поета у формуванні мистецтва символізму; розвивати навички виразного...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка