Розширити та систематизувати знання учнів



Дата конвертації23.06.2017
Розмір625 b.



Розширити та систематизувати знання учнів

  • Розширити та систематизувати знання учнів

  • про життя та творчість Т.Г.Шевченка;

  • Донести образ вірного сина України;

  • Ознайомити з Т.Г. Шевченком як з поетом, художником, борцем;

  • Збагачувати словниковий запас учнів;

  • Виховувати любов до Шевченкових творів як скарбниці розуму, культури та історії українського народу







Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 р. в селі Моринці Звенигородського повіту на Київщині (тепер Черкаська область). Батьки його були кріпаками.

  • Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 р. в селі Моринці Звенигородського повіту на Київщині (тепер Черкаська область). Батьки його були кріпаками.

  • У 8 років, батько віддав його в “науку” до дяка. Та недовго він навчався. Замучена важкою працею померла мати, а незадовго і батько.

  • Одинадцятирічний хлопчик залишився сиротою, беззахисним і недоглянутим…







Тяжко жити сиротою в наймах! Ким він тільки не був: і пастухом, і погоничем, і нянькою, і воду носив школярам.

  • Тяжко жити сиротою в наймах! Ким він тільки не був: і пастухом, і погоничем, і нянькою, і воду носив школярам.

  • А коли випадала вільна часина – читав і малював. Вечорами по закутках, щоб ніхто не бачив, плакав із горя.

  • Але думка навчитися малювати у маляра не залишала хлопчика. Так він потрапив до хлипнівського маляра. Той згодився навчити хлопця малювати, але пан Енгельгардт забрав його до себе в Петербург, і Тарас став козачком.





У Петербурзі пан Енгельгардт, врешті побачивши талант свого кріпака і бажаючи мати власного художника, дозволив Тарасові вчитися малювати у майстра живописних справ Ширяєва.

  • У Петербурзі пан Енгельгардт, врешті побачивши талант свого кріпака і бажаючи мати власного художника, дозволив Тарасові вчитися малювати у майстра живописних справ Ширяєва.

  • Зустріч у Петербурзі із земляком – художником Сошенком, байкарем Гребінкою, художником Брюлловим, Венеціановим, із поетом Жуковським змінила долю Тараса Шевченка. Вони побачили здібності молодого художника і 22 квітня 1838 року викупили його з неволі.

  • В травні 1838році Тарас став учнем Карла Брюлова- почав навчатися в Петербурзькій академії мистецтв.

  • Тарас Шевченко малював портрети, картини, ілюстрував свої вірші.



Ще одна подія, знаменна не тільки в житті Тараса, а й важлива для всієї України – вихід у світ книги віршів “Кобзар” (1840 р.)

  • Ще одна подія, знаменна не тільки в житті Тараса, а й важлива для всієї України – вихід у світ книги віршів “Кобзар” (1840 р.)

  • Справді, “Кобзар” належить до тих книжок, які найбільше друкують і читають у всьому світі. То є святиня, національна Біблія України.





10 років, з 1847 по1857рр., Тарас Шевченко був на засланні. Засудили поета за участь у Кирило – Мефодіївському братстві (члени його поставили за мету боротися за скасування кріпосного права).

  • 10 років, з 1847 по1857рр., Тарас Шевченко був на засланні. Засудили поета за участь у Кирило – Мефодіївському братстві (члени його поставили за мету боротися за скасування кріпосного права).

  • І особливо за написання віршів, в яких поет викривав гнобительську політику царизму та закликав до боротьби за волю.





В останні роки життя поет мріяв оселитися на Україні, у хатині з вишневим садком. Але доля не судила йому цього звичайного людського щастя.

  • В останні роки життя поет мріяв оселитися на Україні, у хатині з вишневим садком. Але доля не судила йому цього звичайного людського щастя.

  • 10 березня 1861 році помер Тарас Шевченко. Його було поховано на чужині, але згодом перевезено і переховано в Каневі на Чернечій горі. Так заповідав великий поет.

  • У день народження Т. Шевченка дорослі і діти йдуть до його пам'ятника, щоб поставити свічку, покласти квіти, почитати його вірші, поспівати пісні, вшанувати великого Кобзаря.

  • І дорослі і діти шанують геніального українського поета, художника, борця за волю народу і завжди пам'ятатимуть його заповіти.





1. Конкурс кмітливих

  • 1. Конкурс кмітливих

  • 2. Народні прислів'я...

  • 3. Вікторина “Чи знаєш ти поезію Шевченка?”



Впишіть в клітинки по горизонталі відповіді з творів Т.Шевченка

  • Впишіть в клітинки по горизонталі відповіді з творів Т.Шевченка

  • Хто хлюпочеться у воді поміж осокою?

  • Яке дерево пишається над водою?

  • З-під якого дерева тече вода?

  • Куди вийшли погуляти батько й мати?

  • Що ловить у воді качечка?



Шевченко народ захищав, а про себе забував

  • Шевченко народ захищав, а про себе забував

  • Шевченко дужий був не силою, а словом мудрим

  • Тарасів “Кобзар” – народу великий дар

  • Тарасів “Заповіт” облетів увесь світ

  • Тараса думки будуть жити віки



Продовжити поетичні рядки

  • Продовжити поетичні рядки

  • Садок вишневий коло хати…

  • Реве та стогне Дніпр широкий…

  • . . . Пишається калинонька…

  • …Розкажи, як за горою..

  • . . . Любо – любо стало, пташечка зраділа…

  • Мені тринадцятий минало…





Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Розширити та систематизувати знання учнів iconМета презентації: Розширити та систематизувати знання учнів
Виховувати любов до Шевченкових творів як скарбниці розуму, культури та історії українського народу
Розширити та систематизувати знання учнів icon«Чорнобиль немає минулого часу»
Мета: поглибити знання учнів про глобальні проблеми людства; розширити І систематизувати знання про джерела техногенного забруднення...
Розширити та систематизувати знання учнів iconМеханічні коливання І хвилі
Мета : Узагальнити І систематизувати знання учнів з теми. Формувати вміння самостійно поновлювати І поглиблювати знання
Розширити та систематизувати знання учнів iconУрок рольова гра «суд над опором»
Мета. Поглибити та систематизувати знання учнів за темою «Електричний опір», показати їхнє використання у побуті та техніці; навчити...
Розширити та систематизувати знання учнів iconУрок узагальнення за темою США та Канада у 1945- на початку ХХІ ст. Мета
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів по темі „сша І канада”; перевірити та оцінити знання учнів; надати учням можливість...
Розширити та систематизувати знання учнів iconМета уроку: розкрити зміст поняття “шансон”; сформувати уявлення про становлення музичної культури Франції, а саме шансона, протягом декількох століть; систематизувати знання учнів про видатних митців
Франції, а саме шансона, протягом декількох століть; систематизувати знання учнів про видатних митців, їх творчості; познайомити...
Розширити та систематизувати знання учнів iconУкраїна європейська держава
України в європейському співтоваристві, з'ясуванню успіхів України на шляху до Європи, поглибити І систематизувати знання дітей з...
Розширити та систематизувати знання учнів iconРозвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України
Розширити знання учнів про чорнобильську катастрофу, висвітлити її причини та масштаби, трагедію людей, ліквідацію наслідків
Розширити та систематизувати знання учнів iconМета: Розширити знання учнів про творчість І життєвий шлях Великого українського

Розширити та систематизувати знання учнів iconВ. Сухомлинський
Навчально-організаційні – розширити знання учнів про творчість І біографію В. Сухомлинського І о. Олеся


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка