Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів)



Скачати 79,51 Kb.
Дата конвертації05.08.2017
Розмір79,51 Kb.

РОЗУМНИКИ І РОЗУМНИЦІ

( Літературна гра для учнів 6-8 класів)

Підготувала вчитель світової літератури, спеціаліст І категорії Мусіївського НВК Міловського району Луганської області Коломієць Лариса Іванівна

Мета: узагальнити знання зі світової літератури, розвивати комунікативні уміння, навички роботи в групах, кмітливість, виховувати навички читання художньої літератури, оптимістичний погляд на життя, впевненість у своїх силах.

Обладнання: портрети письменників, крилаті вирази на плакатах, грамоти.

Вчитель:
Багато віків тому один античний мудрець зауважив: «Життя коротке, а мистецтво вічне». І з ним не можна не погодитися: людина завжди йде рука об руку з мистецтвом, а кращі його зразки переживають не одне покоління шанувальників.
Література – це мистецтво слова, а слово – найцінніше надбання людства, начало всіх начал.
Мистецтво «в пензлі чи в пері» увічнює життя людини й природи, бо спроможне «вирвать мить із плину часу і в ній божисту вічність передать».
Якщо ви плакали, співчуваючи з героями книги чи кінофільму, щиро раділи за своїх улюбленців, переживали обурення або прагнення змінити цей світ на краще, – ви відчували на собі силу мистецтва.
Коли людина читає, з нею відбувається те, що не відбувається ніколи. Коли слово піднімається з білої сторінки і досягає свідомості живої людини, воно перестає бути словом – воно стає життям. І люди не зможуть відмовитись від книги, поки вони існують як явище природи. А ми запрошуємо вас із собою у Країну Літератури.

Сьогодні ми пограємо в літературну гру «Розумники і Розумниці» і знайдемо «Кращого знавця літератури».


Команди зайняли свої місця. А судити наших гравців будуть судді – теж учасники нашого зібрання - вчителі нашої школи.
Увага! Розпочинаємо! Умови конкурсу: представники команд по черзі дають відповідь на запитання. Тільки тоді, як команда не може відповісти, то можуть відповісти суперники. Кожен тур теж розпочинають команди по черзі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1 конкурс. «Знайомство»
Завдання. Капітани команд оголошують назву своєї команди, показують емблему, пояснюючи їх значення, а також коротенько характеризують членів команди. Вища оцінка за цей конкурс – 5 балів.
Візитна картка команд.

          



2 конкурс. «Ми – родом з дитинства»

1. Хто є верховним богом в грецькiй мiфологii? (Зевс) 

2. Гефест — це бог... (вогню та ковальства). 

3. Що (за мiфом про Геракла) означає слово «Геракл»? (Уславлений Герою) 

4. Назвiть мiф, з якого походить вислiв  «Авгiєвi стайнi». («Мiфи про Геракла»)      

5. Як звали німецьких казкарiв братiв Грiмм? (Якоб та Вiльгельм)                 

6. Як називається найвiдомiша збiрка арабських народних казок? («Тисяча i одна нiч») 

7. Назвати автора казки «Соловей». (Г. Х. Андерсен)                                 

8. «Тiльки Мiсяць показався — 

Він услід за ним погнався?»

Про кого з героїв казки О. С. Пушкiна йде мова у запропонованому уривку? 

(Королевич Єлiсей) 

9. «І висока, і струнка, 

      І розумна, і метка, 

      Тiльки дуже вередлива». 

Про кого з героїв казки О. С. Пушкiна «Казка про мертву царiвну i сiмох богатирiв» йде мова у запропонованому уривку? (Цариця) 

10. Хто був першим автором книги про пригоди барона Мюнхгаузена? 

Барон Карл Фрiдрiх Iєронiм фон Мюнхгаузен) 

11. У якiй країнi народився видатний англiйський письменник Оскар Уайльд? (В Iрландii) 

12. Яким другим iм´ям назвала Мати-Вовчиця Мауглi? (Жабеня) 

13. Що в перекладi з грецької мови означас слово «гiпербола»? (Перебiльшення) 

14. Вкажiть пропущене слово: 

          Ернест Сетон-Томпсон — ... письменник (канадський). 

15. Хто такий Лобо (за оповiданням Сетона -Томпсона «Лобо — володар Курумпо»)?  (Ватажок зграї сірих вовків) 

16. У якiй країнi народився Федір Іванович Тютчев (В Росii)  
3 конкурс. «Упізнай письменника за портретом»

(показують портрет письменника – назвати його прізвище)


 4 конкурс. «Упізнай твір за уривком»

1. Артур Конан Дойл «Спiлка рудих»

А). «Рудий клiєнт гордовито випнув груди й видобув з кишені брудну, пожмакану газету. Поки вiн, розклавши газету на колiнах i витягши шию, перечитував колонку оголошень, я добре роздивився цього чоловiка й спробував, як це робив мій друг, за одягом i зовнiшнім виглядом визначити, що вiн за один».( Артур Конан Дойл «Спiлка рудих» )
Б). «Легран вийняв з кишенi гаман, обережно вклав туди папiрця i, заховавши його у письмовий стiл, замкнув шухляду» (Едгар По «Золотий жук»). 

В). «У руках вiн тримав чотири пакунки! І в ту ж мить узявся за мiй палець. Спершу я не знав, що й думати. Я роззирнувся, шукаючи поглядом дверей чарiвної крамницi» (Герберт Веллс «Чарiвна крамниця»). 

2. О. Генрi «Вождь червоношкiрих» 

А). «Пiсля третього разу вiн вiдiйшов до огорожi і ще раз сповiстив, щоб ніхто, пiд страхом негайної смертi, не насмілився а нi словом, а нi порухом перешкоджати чи втручатися у цей чесний поєдинок”2(Вальтер Скотт «Айвенго»). 

Б). «Дорогою вiн брикався, і тепер ноги у мене нижче колiн геть у синцях; крiм того, вiн двiчi, а може, й тричi вкусив мене за великий палець, і тепер доведеться припiкати чимось руку.» 

В). «І батько з сином, замiсть привiтання пiсля давньої розлуки, почали садити один одному стусани i в боки, і в поперек, і в груди, то вiдступаючи i оглядаючись, то знов наступаючи» (Микола Гоголь «Тарас Бульба»). 

3. Вальтер Скотт «Айвенго”»

А). «Не обманюй, рицарю, i себе, і мене», — казала вона, хитаючи тихо прекрасною головою своєю: «знаю,  що тобi не можна кохати мене, і знаю я, який обов’язок і завiт твiй: тебе кличуть твої батько, товаришi, вiтчизна, а ми — вороги тобi» (Макола Гоголь «Тарас Бульба»). 

Б). «Дарую тобi цей вiнець, рицарю, як нагороду, призначену мужньому переможцевi на сьогоднiшньому турнiрi. — Вона замовкла на кiлька секунд, але потiм твердо додала: — І нiколи вiнець рицарства не був покладений на бiльш гiдне чоло». 

В). «Стихла битва. Настав перепочинок. Роланд, в закривавленому обладунку, об’їжджає поле битви. Бачить вiн: майже все вiйсько франкiв знищене, не залишилося навiть сотнi воїнiв» («Пiсня про Роланда»). 

4. Микола Гоголь «Тарас Бульба”»

А). «Попереду інших мчав рицар, вiд усiх меткiший, за всiх вродливiший. Так i летiло чорне волосся з-пiд мідної його шапки; маяв зав’язаний на руцi дорогий шарф, вишиткй руками першої красуні».                                                             

 Б). «Старого негра мовби ошелешило це запитання, і якусь хвильку вiн не вiдповiдав. Озвався він тiльки після того, як пiдступив зовсiм близько до величезного стовбура, повiльно його обiйшов і прискiпливо оглянув» (Едгар По «Золотий жук»). 

В). «Змішалися обидва вiйська в лютiй битвi. Франки і сарацини проколюють один одного списами, сiчуть мечами і відбивають удари. Зависла над полем бою хмара. Летять уламки списiв, щитiв і мечів. Котяться по землi шишаки і шоломи» («Пісня про Роланда»).


5 конкурс «Сім біографій – сім письменників»
Завдання. За уривками з біографії назвати прізвище письменника.

1. «Брати збирали й ретельно записували народні казки своєї батьківщини – Німеччини». (Брати Грімм)


2. «Легендарний давньогрецький поет, засновник жанру байки. Від народження був горбатим і дуже потворним. Усе життя провів у рабстві. За легендою, був скинутий зі скелі». (Езоп)
3. «Він автор багатьох книжок, які вважаються перлинами російської літератури. Літературна обдарованість виявилася рано. Коли йому було тринадцять, він уже друкував власні вірші. За роки навчання в Царськосільському ліцеї ним було створено близько 130 поезій». (Олександр Сергійович Пушкін)

4. «Польський поет, народився на хуторі Заоссі біля міста Новогрудка. Був заарештований за участь у таємних зборах. Після нетривалого ув’язнення його вислали до Росії». (Адам Міцкевич)


5. «Він народився в Індії, де й провів перші шість років свого життя. За свої творчі досягнення письменник був відзначений найвищою нагородою – Нобелівською премією» (Джозеф Редьярд Кіплінг)
6. «Він започаткував серію «Незвичайні подорожі». Угода була укладена на 20 років. Навіть після втрати зору не полишив писати за допомогою спеціального пристрою». (Жуль Верн)
7. «Країна, що знаходиться на півночі Європи, пощастило стати батьківщиною Великого Казкаря. Його дивовижні казки, якими зачитуються діти з усього світу, уславили його батьківщину – Данію». (Ганс Крістіан Андерсен)
6 конкурс «Упізнай твір за ілюстрацією»

(Показ ілюстрацій)

7 конкурс «Сім запитань»
Завдання. Дайте правильну відповідь.
1. У Копенгагені споруджено пам’ятник Мюнхгаузену чи Русалці?
2. Шер-Хан – це позитивний герой чи негативний?
3. «Любов до життя» написав Даніель Дефо чи Джек Лондон?
4. Герда Каєві була сестрою чи подругою?
5. «П’ятнадцятирічний капітан» Жуля Верна за жанром пригодницький чи фантастичний роман?
6. «Руслан і Людмила» – це літературний чи фольклорний твір?
7. «Прометей» – це міф чи оповідання?
8 конкурс «Сила книги»
1. Що означає назва книги новел Джованні Боккаччо «Декамерон»? (10)
2. Як звали коня Дон Кіхота? (Росінанд)
3. Як називається казка, в якій розповідається про лампу, що виконує бажання?
4. Хто сам себе витяг за волосся з болота? (Мюнхаузен)
5. Герой якої книги воює з повітряними млинами? (Дон Кіхот)
6. Як звали слугу Робінзона Крузо? (П´ятниця)
7. Хто автор казки «Лускунчик, або Мишачий король»? (Гофман)
8. Де жили грецькі боги? (на Олімпі)
9. Як називається твір, у якому моряк після корабельної аварії потрапив на безлюдний острів і прожив там 28 років? (Робінзон Крузо)
10. Як звали даму серця Дон Кіхота? (Дульсінея Тобоська)
11. Назвіть царство, де найчастіше відбуваються події казки.(тридев´яте)
12. Хто автор твору «Пеппі Довгапанчоха»? (Ліндгрен)
13. Частина байки, в якій міститься повчання. (Мораль)
14. Двоюрідний брат Тома Сойєра. (Гек Фін)
15. Тварина, що змінює свій колір залежно від обставини. (хамелеон)


9 конкурс   Лото «Знайди пару»

    

 

Джульєтта

 Ромео

Ассоль

Артур Грей

Лаура

Петрарка

Дульсінея

Дон Кіхот

Тінатін

Автанділ

Ровена

Айвенго

Мерседес

Граф Монте- Крісто

 

10 конкурс «Що відповів геній?»

Перемагає той, хто проявить гумор і запропонує нестандартне, незвичайне вирішення питання.



Історія перша.

- Що таке натхнення?- спитали російського композитора Петра   Ілліча Чайковського.

             ( Що відповів композитор?)

 - Це така гостя, котра не любить відвідувати ледарів.

 

Історія друга.

Англійський письменник - фантаст Герберт Уеллс почав свою літературну кар’єру без особливого успіху. Він і його друг заснували журнал, що мав тільки 4 передплатників. Якось друзі побачили у вікно похоронну процесію. Схвильований Веллс  сказав своєму другу;

               (Що сказав Веллс ? )

- Тільки б це був не наш передплатник.

 

Історія третя.

Давньогрецький драматург Софокл сказав одного разу, що три вірші забрали у нього три дні праці.

  -  Три дні ! – вигукнув посередній поет, що почув ці слова, - Та за цей час я написав би сто.

            ( Як відреагував на це Софокл?)



- Так, - відповів Софокл, але вони проіснували б тільки три дні.
11 конкурс. Супергра «Загублені слова»
Завдання. Вписати правильне слово.
У Лукоморья … зелёный;
Златая … на дубе том:
И днём и ночью … учёный
Всё ходит по … кругом;
Идёт направо – … заводит,
Налево – … говорит.
Там чудеса: там … бродит,
… на ветвях сидит;
Там на неведомых …
Следы невиданных …;
… там на курьих ножках
Сидит без …, без дверей;

Підведення підсумків . Нагородження переможців.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconІнтелектуальна гра для учнів 11 класів Мета: систематизувати знання учнів з теми «Олександр Довженко»
«Олександр Довженко», з’ясувати рівень знань біографії письменника та його творів, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних...
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconДодаток гра інтелект-кафе для учнів класу «Я пізнаю світ» Мета
Мета: ознайомити учнів 5-9 класів з енциклопедичними виданнями, навчити їх користуватися довідковою літературою, дати можливість...
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconЛітературна гра «Шевченко від а до Я»
Мета заходу: поглибити знання учнів про життєвий І творчий шлях Великого Кобзаря
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconГра – вікторина “Наш Кобзар ” Для учнів – класів Дай відповідь!
«Цвітуть сади, біліють хати,А на горі… «Наша дума, наша… Не вмре, не загине»
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconДо 200–річчя від дня народження М. В. Гоголя Літературна гра «Слабка ланка»
М. В. Гоголя, спираючись на програмові твори, твори для позакласного І самостійного читання; розвивати мислення учнів, їхнє усне...
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconЛітературна гра-квест «Як пройти до бібліотеки?»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про книги І бібліотеку; розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість,...
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconЛітературна гра-марафон «За "Кобзарем" Т. Г. Шевченка»
Мета: розширювати загальну обізнаність учнів із "Кобзарем" Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички виразного читання, уміння висловлювати...
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconПеред сучасним педагогом стоїть непросте завдання: викликати в учнів бажання до самовдосконалення та інтерес до навчального матеріалу
«ділова гра», «рольова гра», «урок-подорож» та інші, використання на уроках мультимедійних презентацій та відеороликів, які дозволяють...
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconУроку. Літературна гра «Найрозумніший»
З досвіду роботи учителя української мови та літератури Сватенко Вікторії Володимирівни
Розумники І розумниці ( Літературна гра для учнів 6-8 класів) iconПрограма з зарубіжної літератури для 5-9 класів загальноосвітньої спеціальної школи
Літературна освіта є однією з найдавніших традицій української духовної культури. Предмет «Зарубіжна література», належить до основних...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка