Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна



Дата конвертації19.01.2018
Розмір445 b.


Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу

Харченко Валентина Іванівна

вчитель образотворчого мистецтва

Вільшанської ЗОШ І-ІІ ступенів

Городищенської районної ради

Нехай буде для учнів золотим правилом: усе, що тільки можна надавати для сприймання почуттями, а саме: видиме – для сприймання зором, чутне – слухом, запахи – нюхом, те, що належить смаку,- смаком, доступне дотику – дотиком. Якщо які – небудь предмети можна відразу сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу схоплюються кількома почуттями… Я.А.Коменський



Головним завданням викладання образотворчого мистецтва є навчання учнів основам реалістичного малюнка, тому вчитель повинен будувати свою роботу з учнями на спостереженні та вивченні навколишньої дійсності

Головним завданням викладання образотворчого мистецтва є навчання учнів основам реалістичного малюнка, тому вчитель повинен будувати свою роботу з учнями на спостереженні та вивченні навколишньої дійсності



Естетичне сприйняття в першу чергу направлено на предмет в цілому , на його естетичну зовнішність, форму, красу кольору

На різних рівнях дитячого розвитку естетичне сприйняття має різний зміст. Але знайомство з предметом повинно мати особливий характер:
  • Цілісне сприйняття предмета

  • Виділення окремих властивостей предмета

  • Оцінка якостей предмета



У малюнках, ліпці, аплікації діти передають свої враження про оточуюче та виражають своє ставлення до нього

Для розвитку естетичного сприйняття учитель повинен розвивати в дітей спостережливість за натурою, формувати прагнення до правильного і реалістичного зображення її, звертати увагу на композицію зображення.



Компонувати свої задуми учитель вчить дітей на спостереженні і вивченні відповідних життєвих явищ, на систематичному вивченні художньої спадщини , за репродукціями творів художників.

Компонувати свої задуми учитель вчить дітей на спостереженні і вивченні відповідних життєвих явищ, на систематичному вивченні художньої спадщини , за репродукціями творів художників.

Малювання з натури

  • навчить дитину бачити красиве навколо, помічати прекрасне у звичайних предметах і явищах

  • розвиває зорову пам'ять за допомогою свідомого сприймання навколишніх предметів і явищ,кольорів

  • естетичне відчуття, сприймання, переживання красивого активізує свідоме мислення



Робота над пейзажем допомагає дітям зрозуміти красу рідного краю

Щоб навчитися зображати природу, учням слід ознайомитися з основами кольорознавства та перспективи

Малюючи з натури квіти, листя, плоди,птахів, метеликів і стилізуючи їх, діти вчаться потім виконувати подібні малюнки за уявою



Наочність на уроках образотворчого мистецтва є важливим засобом емоційного сприйняття предметів та явищ

Велику роль в естетичному сприйнятті відіграють вдало підібрані предмети для малювання з натури, наочні навчальні посібники

Учитель повинен навчити дітей не тільки дивитися на предмети, а й «бачити» їх характерні деталі

З перших рухів олівцем по поверхні паперу весь час відбувається свідома робота, міркування щодо розв’язання завдань поступового зображення предмета. У цій напруженій роботі дитяча думка повинна йти від найпростішого до складнішого, від легкого до важчого.

Метод порівняння

  • Готуючи учнів до малювання з натури ,учителю потрібно звертати увагу на різноманітність форм і кольорів дерев, листків, квітів,плодів, порівнювати, зіставляти їх між собою.

  • Метод порівняння цінний тим, що він активізує дітей, зобов’язує їх глибше мислити, більше спостерігати оточення, життя, природу.



“Веселий художник ” намалюй,яким ти уявляєш кожен місяць за описом

ЧЕРВЕНЬ — хлопчик усміхнений, бадьорий, жвавий, червонощокий, зробив собі з мачку капелюшок.

ЛИПЕНЬ — добрий, щедрий,кучерявий,в золотистій сорочці, мчить із вітром. СЕРПЕНЬ — урожайний, має вуса колоскові, у руці корзинка з грибками і багряними листками.

Намалюй сонечко за поданим описом

1.Сонце сміється з небозводу. 2. Сонечко лагідне, ласкаве. 3. Сонечко втомилось і лягло спочити.

Завдання для розвитку сприйняття предметів та явищ навколишнього світу

  • Складіть і намалюйте біографію парти, цукерки, морозива, вітру.

  • Зробіть малюнок кольоровими плямами.

  • Зробіть малюнок геометричними фігурами.

  • Намалюйте карету так, як малює мороз на вікнах.

  • Намалюйте «шматочок» світу очима павучка.

  • Намалюйте свій найцікавіший сон.

  • Оберіть будь-який неживий предмет. Намалюйте його живим. Наприклад: будинок: двері — як рот, вікна — як очі, дах — як берет.

  • Намалюйте «будинок, у якому живе Дощ» (Сонце).

  • ? Намалюйте.

  • Уявіть, що, підійшовши ввечері до свого ліжка, ви почули, що ліжко... заговорило. Ваші дії? Намалюйте ліжко, що говорить.



Для естетичного сприйняття предметів та явищ навколишнього світу бажано поєднувати навчальні завдання на уроці з позакласною роботою із образотворчого мистецтва



Бажаю успіхів!

Уроки образотворчого мистецтва покликані на те,щоб дати можливість учневі відчути та зрозуміти природу, явища навколишнього середовища, відчути красу реального світу, її невичерпність і неповторність, порівняти її з красою , створеною руками митця-художника, скульптора, архітектора, народного умільця. Завдяки цьому віднайти своє бачення явищ та процесів, що відбуваються у навколишньому світі.



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconОлександр Михайлович Павленко, методист нмц здоров’я, фізичної та естетичної культури
Головною метою художньо-естетичної освіти в загальноосвітній школі є розвиток особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва та навколишнього...
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна icon2014 руденко валентина Іванівна
Руденко валентина Іванівна – вчитель методист світової літератури, спеціаліст вищої категорії, стаж 34 роки
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconРуденко валентина Іванівна
Руденко валентина Іванівна – вчитель методист зарубіжної літератури, спеціаліст вищої категорії, стаж 30 років
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна icon2015 рік Руденко Валентина Іванівна
Руденко Валентина Іванівна, учитель світової літератури Водянської сзш широківського району
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconХарченко Валентина Іванівна Основною метою урок
Завдання вчителя художньої культури навчити кожного школяра уміння самостійно задовольняти власні естетичні потреби, цінувати прекрасне,...
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconМетодичні вказівки до проведення бесід 16 Розділ ІІ. Впровадження ефективних форм, методів І прийомів сприймання естетичних явищ у житті І мистецтві на уроках малювання у початкових класах 20
Розділ І. Організація сприймання естетичних явищ у житті І мистецтві на уроках-бесідах у 1-4 класах 6
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconВикористання інформаційних технологій на уроках музичного мистецтва
Тема, над якою працює наша кафедра: ( Слайд №3) Розвиток творчих та фізичних здібностей, формування пізнавальної активності учнів...
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconРуденко Валентина Іванівна, учитель зарубіжної літератури Водянської сзш широківського району. Зарубіжна література у 7 класі. Опитувальник книга
Руденко Валентина Іванівна, учитель зарубіжної літератури Водянської сзш широківського району
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconУрок 15. Тема. Поліхудожній образ світу
Мета: Поглибити знання учнів про поліхудожній образ світу. Розвивати культуру мислення. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього...
Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу Харченко Валентина Іванівна iconРозвиток професійної компетентності вчителів суспільних предметів у контексті реалізації нового Державного стандарту базової І повної загальної середньої освіти
Вебінару для методистів районних, міських методичних кабінетів, центрів, які відповідають за стан навчання суспільних предметів


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка