Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України



Скачати 103.22 Kb.
Дата конвертації15.02.2018
Розмір103.22 Kb.

Мета:

  • Розширити знання учнів про чорнобильську катастрофу, висвітлити її причини та масштаби, трагедію людей, ліквідацію наслідків.

  • домогтись розуміння ними трагедії та героїзму простих людей, долі яких злилися з Чорнобилем;

  • висвітлити уроки, які дав Чорнобиль та наслідки для кількох поколінь українців;

  • розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України.

Учень 1: 2016рік - оголошено роком вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і пам'яті жертв Чорнобильської катастрофи



презентація

Учень 2 В цьому році виповнюється 30 років з дня трагедії. Минуть роки і десятиліття, а чорний день Чорнибильської трагедії все одно хвилюватиме людей, - і тих, кого він зачепив своїм недобрим крилом, і тих, хто народився далеко від скривдженої землі.

Учень 3:Чи буде квітень, як завжди

Дарунком весняної здоби.

Чи власним іменем біди

Ми назвемо його Чорнобиль?

Учень 4 Чи може викреслим його

З календарів своїх допоки

Нас теплий грітиме вогонь

Ще не відкритих ізотопів?

Учень 5: Безмежна мисль, немає меж

Її спинити годі!

І ти, Чорнобилю, ти теж

Не маєш меж сьогодні.


Пісня Чорнобильський біль
Вступне слово вчителя.

26 квітня – це найтрагічніша дата в історії нашого народу, це день чорнобильського лиха, болю, суму, і забути це й викреслити із нашої пам’яті – неможливо. Адже цього дня 1986 року сталася жахлива подія – вибух атомного реактора на Чорнобильській АЕС.


Учень 6: Чорнобильська АЕС розташована на сході Українського Полісся. Енергоблоки знаходяться на березі річки Прип’ять, яка впадає у Дніпро.

Чорнобиль. Це назва невеличкого районного центру, що знаходиться в 130 км від Києва. Заснований ще за часів Київської Русі,


Учень 7: Улітку тут любили відпочивати багато киян, москвичів, ленінградців. Приїздили сюди надовго, часом на ціле літо, з дітьми і домочадцями, готували на зиму соління і варення, збирали гриби, яких удосталь було у тутешніх лісах, засмагали на сліпучо-чистих піщаних берегах Київського моря, рибалили.
Учень 8: І здавалося, що напрочуд гармонійно і нерозривно зжилися тут краса поліської природи і сховані у бетон 4 блоки АЕС, розміщеної неподалік на північ від Чорнобиля. Будівництво її було розпочато в 1971 році. А в 1983 році вже працювало 4 енергоблоки цієї електростанції із запланованих шести.
Учень 9: Але в історію Чорнобиль увійде назавжди, як місто, що дало назву одній з найбільших в історії людства катастроф.
Учень 10:Ту мирну весняну українську ніч на берегах Прип’яті люди ніколи не забудуть. Вона була, як зараз усім здається, найтихішою і найтеплішою. І не сповіщала про біду. Навпаки всім жителям містечка атомників ще звечора, під вихідний, жадалося отримати від природи хорошу погоду.

Учень 11: Проте в ту саму ніч з 25 на 26 квітня відлік часу став уже не мирним, а бойовим і аварійним. Відлік пішов на хвилини і секунди.

Учень12: О першій годині 23 хвилини 40 секунд, коли всі спали безтурботним сном, над четвертим реактором Чорнобильської атомної станції несподівано велетенське полум’я розірвало нічну темряву. Розпочалася пожежа …
Танок Чорнобильська трагедія у виконанні танцювального колективу школи
Учень13:

Чорних дат у людства є немало,


Кожна з них - це міна під прогрес.
Найстрашніше, що усіх спіткало,
Вибух на Чорнобильській АЕС.
Перегляд слайдової демонстрації «Секунди до катастрофи».
Учень 14:В життя мільйонів людей увійшли слова радіація, зона, ліквідатор, відселення

c:\users\111\appdata\local\microsoft\windows\temporary internet files\content.word\dsc05531.jpg

Учень 15:Радіація – невидимий і тому підступний ворог всього живого. Від неї важко вберегтися, захистити себе і природу.


Учень 16: Зо́на відчу́ження — заборонена для вільного доступу територія, що зазнала інтенсивного забруднення довгоживучими радіонуклідами внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. це територія, з якої проведено евакуацію населення в 1986 році (30 км від епіцентру вибуху)
 Учень 17: до зони безумовного відселення потрапило 92 населені пункти. Територія, з якої здійснено евакуацію населення, віднесена до зони відчуження, складає близько 2598 квадратних кілометра. разом із зоною безумовного відселення становить 377 квадратних кілометри, що практично дорівнює 8,8 % території України.
Учень 18: Ліквідатори – люди, що за обов’язком служби взяли участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

Учень 19: Пам’ять знову і знову повертається до тієї страшної дати, коли жменька пожежників через чотири хвилини після аварії вступили в жорстокий і смертельний поєдинок з розбурханою атомною стихією. Вони були першими жертвами чорнобильського полум’я


Володимир Тищура, 

Володимир Правик

Микола Ващук,

Віктор Кибенок,

Валерій Ходемчук;

Василь Ігнатенко,

Микола Титенок.
Учень 20 : Вони закрили собою не тільки станцію, а й усю Європу

Завдяки мужності ліквідаторів, ми сьогодні можемо згадувати про ті події.

( слайд 5) Без самовідданого героїзму тих мужніх людей, наслідки могли б бути набагато гірші. І невідомо, чи багато хто з вас зміг би сьогодні мати таке щастя - бути живим і насолоджуватися життям.

Учень 21:

Загальна кількість людей, що загинули від опіків і гострої променевої хвороби при гасінні пожежі – 31. Вічна пам’ять їм, низький уклін від усього людства. ( Хвилина мовчання)
Пісня «Над землею тумани»
Учень 22: Чорнобиль – чорний біль нашої землі. І скільки б не минуло років, все одно це слово полум’янітиме чорним вогнищем скорботи( слайд 9 )
Учень 23

Летить під небом журавлиний клин –

Посланець із минулого століття.

Де взявся він серед димів і сміття,

Мов сирота, у просині однин?

Старий вожак минає наш масив

І повертає в бік Пущі-Водиці…

Невже не знає бідолашна птиця,

Що там реактор трави оросив?

І ми злітаєм, мовби журавлі,

Хоч вже давно відбилися від клину,

Безсилі врятувати Україну –

Найкрасивішу часточку землі
Учень 24: Вірш «Журавлі» написано дев’ятирічною (на той час) Вікторією Івченко. Через декілька днів після катастрофи ця юна поетеса загинула. Дівчинка не витримала сильної радіації і померла…

 

Відеокліп « Журавлі»


Вчитель після І приспіву: Місто Припять – місто «атомщиків». Біографія міста почалася.4 лютого 1970 року.
середній вік жителів молодого міста становив лише 26 років. Важко уявити, але щороку в місті Прип'ять народжувалося більше тисячі немовлят. Тільки в цьому місті можна було побачити парад дитячих колясок, коли ввечері мами і тата виходили на вулиці гуляти зі своїми немовлятами.

Вчитель після ІІ приспіву: На слайдах мультимедіа презентації ви бачите парк атрикціонів, відкриття якого було призначено на 1 травня 1986 року. Йому так і не судилося бути відкритим. Колесо обзору покатало людей тільки раз, коли його випробовували

Вчитель: В шкільному курсі радіоактивність вивчається на уроках фізики та оглядово хімії у 8 класі



Виступ учнів 8 класу

Радіоактивність – здатність ядер атомів різних хімічних елементів руйнуватися, видозмінюватись з випущенням атомних і субатомних частинок високих енергій.

Радіоактивний розпад – перетворення атому одного хімічного елемента

( ізотопа ) на атом іншого хімічного елемента.



Радіоактивні атоми – атоми, ядра яких схильні до радіоактивного розпаду, або до інших радіоактивних перетворень.

Існує кілька видів випромінювання. Альфа-випромінювання – це потік важких часток, що складаються з нейтронів і протонів, не здатне проникнути навіть крізь аркуш паперу і людську шкіру. Стає небезпечним, тільки при попаданні всередину організму з повітрям, їжею, через рану. Бета-випромінювання являє собою потік негативно заряджених часток, здатних проникати через папір та крізь шкіру на глибину 1-2 см. Гамма-випромінювання – має найвищу проникну здатність. Такий вид випромінювання може затримати товста свинцева або бетонна плита.



Радіоактивне ( іонізуюче) випромінювання небезпечне тим, що воно невидиме, не має ні запаху, ні смаку, тому людина його ніяк не відчуває. Проте гама- випромінювання, має велику проникну здатність. Проникаючи всередину живих організмів, воно іонізує молекули, руйнує клітинні мембрани, уражає клітинами кісткового мозку, призводить до генетичних ушкоджень, які успадковуються нащадками. У свою чергу це призводить до порушення імунної системи, зниження опірності різним захворюванням тощо.
Учень1: Чорно́бильська катастро́фа — екологічна катастрофа, що була спричинена руйнуванням четвертого енергоблока Чорнобильської атомної електростанції, розташованої на території України (у той час — Української РСР). Руйнування мало вибуховий характер, реактор був повністю зруйнований і в довкілля було викинуто велику кількість радіоактивних речовин.

Учень 2: Тривалий час інформація про справжні масштаби і наслідки аварії замовчувалися: хоча вже 26квітня в Інституті ботаніки АН УРСР лічильники показали різке підвищення радіоактивності, Цей трагічний випадок старалися замовчати і перед світом, але страшна радіація, яку вітер поніс на північ, стурбувала шведські, фінські та норвезькі урядові кола, які почали бити тривогу і ставити запитання Москві

Учень3: Перше офіційне повідомлення про Чорнобильську катастрофу з’явилось лише на 5 день після вибуху. Не знали про катастрофу і люди в Україні, які вийшли в Києві на першотравневу демонстрацію, відпочивали з дітьми на природі, садили картоплю на городах.

Учень 4: Для України, для всіх, хто прямо чи побічно причетний до трагедії Чорнобиля та її наслідків, час ніби розділився на дві частини: до 26 квітня 1986 року і після нього.

Учень5: Наслідки вибуху четвертого реактора Чорнобильської атомної сколихнули весь світ. В результаті аварії стався величезний викид радіоактивних ізотопів з активної зони реактора, які радіоактивною хмарою перенеслись на великі відстані

Учень6: Під час вибуху четвертого реактора виділилося 10—12 % летких радіонуклідів йоду, цезію і телуру, 3—6 % тугоплавких радіонуклідів барію, стронцію, плутонію. Йод – 131, цезій – 134, 137, стронцій – 90, плутоній – 239, плутоній – 240- весь цей радіоактивний дощ розлетівся і висіявся на територіях України, Білорусії, Росії. Радіоактивного забруднення зазнало майже 50 відсотків території України. Це території, на яких проживає близько 10 млн осіб.

Учень7: Унаслідок радіоактивного забруднення великих площ на території України виник регіон, у межах якого є загроза довгострокового надходження радіонуклідів у сільськогосподарську продукцію, поверхневі й ґрунтові води, загроза вторинного забруднення атмосфери, тривалого опромінювання населення, що там проживає.

Учень8: Ізолінія забруднення ґрунтів цезієм —простягається на 500 км від ЧАЕС на захід і північ; 60 км на південний схід і 300 км на південь. В умовах Полісся радіонукліди швидко переходять із ґрунту в рослинність і вимиваються водами, забруднюючи мули водосховищ на Дніпрі. Фактично зона навколо ЧАЕС перетворилася на радіоактивний заповідник. На сьогоднішній день аварія на Чорнобильській АЕС залишається найбільшою техногенною катастрофою у світі.

Учні 7 класу

Учень 1: 26 квітня 1986 року почався відлік Чорнобильської аварії .У 2016 році минає 30 років з дня найстрашнішої за наслідками катастрофи минулого тисячоліття. Чотири букви – ЧАЕС – стали символом трагедії, яка доторкнулася до мільйонів людей, Вона вразила весь світ, приголомшила людей страшним розмахом незвіданої раніше біди, трагічні наслідки якої відчуватиме ще не одне покоління. 

Учень 2: Доля нашої днини після Чорнобильської катастрофи сумна і нелегка, але все дається в порівнянні. Щастя нашої днини в тому, що ми живемо, що ті, що могли ніколи не народяться після 1986 року народились, живуть і вчаться творити прекрасне.
 (Танок учнів) «Ми будем будувати мости»
Підсумкове слово вчителя.

Час невпинно йде вперед. Віддаляється чорна дата Чорнобиля, про яку з болем і сльозами згадуємо нині.



( під звуки пісні « Хай живе надія» І. Білик ) І хочеться, щоб більше ніколи і ніде у світі не повторилося подібне лихо.  Ця катастрофа ще дуже довго буде відчуватися важким відлунням в наших серцях. Нехай мирний атом служить на благо людства.

За днями дні, - і другого немає

Нехай же лихо наше проминає

І в світі не повториться вовік

Хай стане мир в стократ,

Хай над землею чисте небо буде

Чорнобиль – попередження, набат,

Його уроків людство не забуде.


Дякую всім, хто брав участь у підготовці та проведенні нашого заходу. Миру і злагоди всім нам.e:\фото\школа\чорнобиль\dscf0042.jpg



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconНауково-методичний центр
...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconМета роботи гуртка
Розвивати пізнавальні та творчі навички учнів, виховувати інтерес до вивчення математики та потребу у розумовій діяльності, збагачувати...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconУрок 4 Тема. Графіка ритм ліній
Мета: Поглибити знання учнів про графіку. Розвивати вміння просторово будувати перспективне зображення. Виховувати естетичне сприйняття...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconТема. Федір Достоєвський ─ знавець «глибин душі людської»
Мета: зацікавити учнів творчістю Ф. Достоєвського, створивши морально-психологічний образ письменника; розвивати аналітичне мислення,...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconЖиттєвий І творчий шлях американського письменника, лауреата
Хемінгуея та його вплив на розвиток художньої прози ХХ століття; розвивати вміння учнів створювати асоціативні портрети особистості;...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconПрограмах, затвердженими мон україни:
Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Вона має складну організаційну структуру,...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconУрок літератури рідного краю, 8 клас Тема. «…Я в серці маю те, що не вмирає»
Поглибити кругозір учнів, створити умови для заохочення до розумової діяльності. Розвивати мовлення, творчу активність, вміння працювати...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconПозакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
Мета: ознайомити учнів із життям та творчістю світових письменників ювілярів 2015 року, формувати вміння створювати власні презентації,...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconВидатні представники світового та вітчизняного кінематографу
Мета: вчити учнів створювати відеокліпи на шкільну тематику. Розвивати навики аналізу кінофільмів різних жанрів. Виховувати любов...
Розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України iconПланування заради прибутку допомагаємо розвивати Ваш бізнес в Україні



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка