Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл»



Скачати 60.96 Kb.
Дата конвертації21.03.2018
Розмір60.96 Kb.
ТипУрок

Тема: Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл».

Мета:

навчальна: набуття вмінь та навичок розв’язувати задачі з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл».

розвиваюча: розвивати образне, логічне, фізичне мислення; творчі здібності; пам’ять, увагу, уяву.

виховна: виховувати спостережливість, зосереджуванність; дисциплінованість; працелюбність; культуру оформлення задач; вміння працювати в колективі; формувати науковий світогляд та інтерес до вивчення фізики.

Обладнання: роз даткові картки з умовами задач.

Тип уроку: Урок набуття вмінь та навичок.
Структура уроку

  1. Організаційний етап.

  2. Актуалізація опорних знань.

  3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку.

  4. Розв’язування задач

VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

VІI. Завдання додому.
Хід уроку
І. Організаційний етап

Вітання.
II. Актуалізація опорних знань



Фізичний диктант

  1. Що може викликати зміну архімедової сили?

  2. Як буде поводитися у рідині тіло, якщо його густина більша від густини рідини?

  3. Яку силу називають виштовхувальною?

  4. Як залежить сила Архімеда від густини зануреного в рідину тіла?

  5. Що буде з тілом, зануреним у рідину, якщо сила тяжіння і архімедова сила, що діють на нього, однакові за значенням?

  6. Чому дорівнює виштовхувальна сила?

  7. Яка властивість плавучих суден не дає їм потонути?

  8. Запишіть формулу для розрахунку сили Архімеда.

  9. Як зміниться осадка судна під час його переходу з річки в море?

  10. Який відомий вам дослід дозволяє виявити дію на тіло сили Архімеді?

  11. Скільки рідини виллється з посудини, наповненої по вінця, якщо неї занурити кульку?

  12. Як може поводити себе тверде тіло при попаданні в рідину?

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку.

На попередньому уроці ми вивчили силу Архімеда, або виштовхувальну силу. Ми визначили від чого вона залежить і знаємо закон, за яким легко можна її обчисли. Сьогодні ж ми навчимося розв’язувати задачі, в яких нам доведеться шукати силу Архімеда чи інші сили, коли тіло занурене у роідину.


IV. Розв’язування задач
Задача № 1

Середній рівень

На тіло, що повністю занурене у воду, діє архімедова сила 12 Н. який об’єм має тіло?




Дано:







Розв’язання:

Виштовхувальна сила (сила Архімеда):

З цієї формули знайдемо об’єм:

Знайдемо одиниці вимірювання:



Обчислимо значення:



Отже, об’єм тіла:




Відповідь: .




Задача № 2

Достатній рівень

Яка виштовхувальна сила діє на скляне тіло масою 500 г, яке повністю занурене у воду?




Дано:









Розв’язання:

Виштовхувальна сила (сила Архімеда):

Для визначення цієї сили нам потрібно знати об’єм тіла. Знайдемо його через масу та густину скла:

Тоді маємо:



Знайдемо одиниці вимірювання:



Обчислимо значення:




Відповідь: .




Задача № 3

Достатній рівень

На тіло, що повністю занурене у гас, діє архімедова сила 4 Н. яку густину має тіло, якщо його маса становить 900 г?




Дано:









Розв’язання:

Виштовхувальна сила (сила Архімеда):

Для визначення цієї сили нам потрібно знати об’єм тіла. Знайдемо його через масу та густину скла:

Тоді маємо:



Знайдемо з цієї формули густину тіла:



Знайдемо одиниці вимірювання:



Обчислимо значення:




Відповідь: .




Задача № 4

Високий рівень

Що покаже динамометр, якщо сталевий циліндр масою 312 г, який підвішений до нього, наполовину занурити у воду?




Дано:









Розв’язання:



Показання динамометра у випадку, коли циліндр перебуває у повітрі, дорівнює силі тяжіння, що діє на циліндр (вага): .

На тіло, що перебуває у рідині, діє помітна виштовхувальна сила. Тому показання динамометра зменшуються на значення цієї сили ( - архімедова сила). Оскільки тіло занурене лише наполовину, то у формулі беремо половину об’єму:

Використаємо формулу об’єму:

Тепер матимемо:

Спростимо формулу:

Знайдемо одиниці вимірювання:

Обчислимо значення:




Відповідь: .



Задача № 5

Високий рівень

Яку силу треба прикласти до коркового куба з ребром 0,5 м, щоб утримати його під водою?




Дано:









Розв’язання:



На корковий куб, занурений у воду, діє сила тяжіння Fтяж направлена до центра Землі і виштовхувальна сила (сила Архімеда) FА направлена вгору.

Виштовхувальна сила більша за силу тяжіння, бо густина корка менша за густину воду, тому, щоб утримати куб у воді, треба до нього прикласти силу F направлену донизу, як різницю сили Архімеда та сили тяжіння.

Як відомо:



, бо

Сила Архімеда



Маємо:


Оскільки об’єм , то

Перевіримо одиниці вимірювання:

.

Обчислимо значення сили:





Відповідь: .

F - ?


VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

  1. Що ви нового дізналися сьогодні на уроці?

  2. Чому ви сьогодні навчилися?

  3. Що вам найбільше сподобалося?


VІI. Завдання додому.

  1. Повторити § 30, 31.

  2. Задача

Чому дорівнює архімедова сила, що діє на тіло об’ємом 25см3, яке повністю занурене у гас?


Дано:







Розв’язання:

Виштовхувальна сила (сила Архімеда):

Знайдемо одиниці вимірювання виштовхувальної сили:

Обчислимо значення виштовхувальної сили:




Відповідь: .






  1. Творче завдання. Написати повідомлення про біографію Архімеда та легенди пов’язані з його життям.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconПлан-конспект уроку з математики в 6 класі за темою: «Розв’язування задач на сумісну роботу»
Теоретичне обґрунтування проблеми розв’язання задач на одночасний рух та спільну роботу 6
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» icon«Хвильова і квантова оптика». Розв'язування задач. Актуалізація знань
Задачі для розв'язування на уроці На який кут відхиляється промінь від початкового напряму поширення, якщо кут падіння на поверхню...
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconУрок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку
Мета уроку. Закріпити І вдосконалити уміння застосовувати алгоритми множення одночлена на многочлен до перетворення (спрощення) цілих...
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconЮ.Є. Кравцова дистанційний курс рівняння. Застосування рівнянь до розв’язування задач

Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconКнму «П’ятихатський районний методичний кабінет» П’ятихатської районної ради Дніпропетровської області
Шеремет Т. А. Розвиток критичного мислення учнів під час розв’язування задач з фізики
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconКвадратні рівняння
Мета: систематизувати знання, вміння І навички учнів стосовно видів І методів розв’язування квадратних рівнянь; перевірити набуті...
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconТема перпендикуляр І похила. Властивості похилих мета
Розвивати уміння І навички учнів використовувати теорему Піфагора та властивості прямокутних трикутників під час розв’язування задач....
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconТема. Геометричний І фізичний зміст похідної
Мета: систематизувати знання учнів з теми й підготувати їх до контрольної роботи; показати учням, наскільки ця тема важлива при розв'язанні...
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconКонспект уроку з фізики (10 клас) Тема уроку: Розв’язування задач по темі "Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія" Мета уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Розв’язування задач з теми «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл» iconТема. Відсоткові розрахунки. Формула складних відсотків Мета
Продовжити роботу над виробленням умінь застосовувати вивчені формули для розв'язування задач на відсоткові розрахунки; виховувати...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка