Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука



Скачати 64.92 Kb.
Дата конвертації19.03.2018
Розмір64.92 Kb.
ТипСценарій

1

Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя - Михайла Пилиповича Кравчука



І ведучий. Добрий день усім присутнім. (Слайд 1)

ІІ ведучий. Ми раді вас вітати на математичному вечорі для учнів 8-х класів присвяченому 120-річчю з дня народження визначного українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука

І вед. Мета нашого вечора - познайомитися з біографією М.П.Кравчука, його досягненнями та перемогами, водночас ми будемо розвивати логічне мислення, проявляти творчі здібності, інтерес до математики, виховувати почуття колективізму

ІІ вед. Шотландський фізик Д. Максвелл сказав: "Наука захоплює нас тільки тоді, коли, зацікавившись життям великих дослідників, ми починаємо стежити за історією їх відкриттів".

І вед.  Математика - галузь невтомного пошуку і важкої виснажливої праці. Іноді на доведення однієї теореми потрібні десятки років. Праця вченого-математика подібна до праці поета: як і в поезії, у математиці діють досить складні механізми пошуку і філігранне оформлення знайденого результату. Але чомусь, про математиків не прийнято говорити піднесено, захоплено, хоча вони, безумовно заслуговують високих слів подяки, які ми часто адресуємо людям подвигу і мужності.

ІІ вед.. Багато визначних математиків стали зразками щирої відданості науці, справжніми патріотами . ( слайд 2)
       Один із них Михайло Пилипович Кравчук. (слайд 3)

Він є автором понад 180 робіт, у тому числі -10 книг із різних розділів математики. Його наукові праці увійшли до скарбниці світової науки. Тепер існують на сторінках наукових досліджень многочлени Кравчука, моменти Кравчука, осцилятори Кравчука. А тепер, починаючи 2001 р., завдяки пошукам Івана Качановського, українського науковця зі США, виявилося, що наукові твори М. Кравчука прислужилися і до винаходу першого в світі електронного комп'ютера!



І вед.   "Михайло Кравчук - математик широкого масштабу. Його ім'я добре відоме у світовій математичній науці. Світ не знав лише, що він - українець.". Професор, вчитель Архипа Люльки — конструктора реактивних авіадвигунів та Сергія Корольова — конструктора радянських космічних кораблів, майбутнього академіка Володимира Челомея. Методи М. Кравчука використані в США, Японії та інших країнах при моделюванні кібернетичної техніки. Але ім'я М. Кравчука було занесено до списку "ворогів народу", а сам він, повний енергії і творчих задумів, був засланий на Колиму де пішов з життя у неповних п'ятдесят років. (слайд 4)

2

ІІ вед. Народився Михайло Кравчук 27 вересня 1892 року в селі Човниці (тепер Ківерцівського району) на Волині в сім’ї землеміра.. Початкову освіту малий Михайлик здобув удома. 1901 року батьки переїздять до Луцька. У сім`ї Кравчуків четверо дітей. Михайлик був третьою дитиною. Гімназію Михайло закінчив 1910 року із золотою медаллю. В цьому ж році - Михайло вступає на фізико-математичний факультет Університету Святого Володимира у Києві. У 25 років,це в 1917році він приват-доцент кафедри математики, у 33 роки – доктор наук, професор, а в 37 років дійсний член Всеукраїнської академії наук.

І вед. Але на жаль наступають трагічні для української культури й науки роки. Міжнародні зв’язки, успіхи Кравчука, його знання чужих мов і листування з математиками всього світу були пізніше інкриміновані йому як звинувачення у шпигунстві, у зраді інтересів держави. Адже 1929 року почалися перші арешти, а наступного 1930 року відбулися гучні відкриті судові процеси.

ІІ вед. Вже у 1937 році Михайлові Кравчукові влаштовують ганебні псевдосудилища у стінах інституту математики, політехнічного інституту, університету. Його звинувачують у буржуазному націоналізмі, шпигунстві, у тому, що він начебто листується з польськими запроданцями, та й взагалі, — знає багато мов. (слайд 5)

І вед. І тільки 28 травня 1956 року дружина Михайла Кравчука, одержала довідку про реабілітацію чоловіка.

ІІ вед. (слайд 6) словами Євгена Сверстюка ми закінчуємо розповідь про видатного вченого Михайло Кравчук для нас не лише велике ім’я в світі математики. Для багатьох поколінь він ЗАЛИШИТЬСЯ образом українського інтелігента, який втримав протистояння страшній системі комуністичного насильства, лжі і зневаження особи. Він заплатив життям за збереження національної гідності, за збереження лиця.

І вед. учні 8-А і 8-Б класів підготували команди для сьогоднішніх змагань у складі 5 членів команди разом із капітаном.

ІІ вед. Всі конкурси буде оцінювати журі у складі:

1)Учитель математики -__________

2)Педагог – організатор ___________________

3)заступник директора з навчально - виховної роботи -________________



Слово для представлення команди надається 8-А класу.

І вед. . Слово для представлення команди надається 8-Б класу

3

ІІ вед. Оголошується конкурс «Розминка».

І вед. По черзі командам ставитимуться 5 запитань. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

ІІ вед. 1 питання 8-А: Як називалось село в якому народився Кравчук М.П.?(с. Човниця)

І вед. 1 питання 8-Б: Ким був батько М.П.Кравчука? (землеміром)

ІІ вед. 2 питання 8—А : В якому році сім`я Кравчуків переїздить до Луцька? (1901р.)

І вед. 2 питання 8-Б: В якому році Михайло закінчив гімназію? (1910р.)

ІІ вед. 3 питання 8-А: В який університет в 1910р. вступив Михайло? (Університет Святого Володимира у Києві)

І вед. 3 питання 8-Б: Яке звання він отримав у 1917 році? (приват-доцента)

ІІ вед. 4 питання 8-А: Скільки дітей було у сімї Кравчуків? (Четверо)

І вед. 4 питання 8-Б: В якому місці помер Михайло Кравчук? (Магадан. Колима)

ІІ вед. 5 питання 8-А: Вчителем якого конструктора радянських космічних кораблів був М. Кравчук? (Сергія Корольова)

І вед. 5 питання 8-Б: Де отримав початкову освіту Михайло? І хто був його першим вчителем? (Дома, мати)

ІІ вед. Поки журі підраховує бали за 2 конкурси. Звучить пісня «Вычислить путь звезды» у виконанні ….

ІІ вед. Слово надається журі.

І вед. Змагання команд продовжується. Наступний конкурс «Математична вікторина» перевірить ваші знання з математики за 7 класів .

ІІ вед. Умови конкурсу: Буде 10 питань. Відповідає першим той, хто перший підніме руку. За правильну відповідь отримує 1 бал.

І вед. 1 питання : Яке число ділиться на всі числа без остачі? (нуль)

ІІ вед. 2 питання: У брата і сестри була рівна кількість яблук. Брат дав сестрі 3 яблука з тих, що мав. На скільки яблук стало більше у сестри? (на6)

І вед. 3 питання: Фігура яка має 3 сторони називається трикутником, 4 сторони-чотирикутником, 5 сторін – п`ятикутником. А як називається фігура, що має 2 сторони?(кут)

4

ІІ вед. 4 питання: Автор підручника Алгебри за яким ви навчаєтесь? (Бевз)

І вед. 5 питання: За 1 цукерку заплатили 1 гривню і ще половину вартості. Скільки коштує цукерка? (2 грн.)

ІІ вед. 6 питання : Який знак треба поставити між двома двійками, щоб отримати число більше за 2 і менше за 3?(кому)

І вед. 7 питання : Найменше просте число? (2)

ІІ вед. 8 питання: Один відсоток від метра? (1см)

І вед. 9 питання: Яблуко, корона, решето…Про яких видатних людей нагадують ці предмети? (Ньютон, Архімед, Ератосфена)

ІІ вед. 10 питання: Скільки буде, коли сотню поділити на четверту частину? (400)

ІІ вед. Останній конкурс капітанів «Хто перший порахує?»

І вед. На плакаті числа від 1 до 30. Потрібно якомога швидше порахувати показуючи на плакаті числа по порядку від 1 до 30. Хто затратить менше часу, той і переміг, отримав за конкурс 2 бали. Поки рахує перший капітан другий не повинен бачити цей плакат.

ІІ вед. На цьому конкурси закінчені. Поки журі підраховує бали ми покажемо математичний фокус. «Вгадування задуманого числа на циферблаті»

І вед. Глядач задумує яке-небудь число від 1 до 12. Фокусник починає торкатися кінцем указки до чисел на циферблаті, роблячи це в довільному порядкую. У цей час глядач рахує мовчки, починаючи з задуманого числа до 20,причому так щоб на кожний дотик указки припадало одне число. Дійшовши до числа 20, глядач скаже «стоп». Указка в цей час покаже задумане число.

ІІ вед. Пояснення Перші вісім дотиків робляться довільно. Однак на 9 слід доторкнутися числа 12 і з цього моменту показувати числа підряд, рухаючись проти годинникової стрілки. Коли глядач скаже стоп указка зупиниться на потрібному числі.

І вед. Слово для підбиття підсумків надається журі.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconСценарій літературного вечора до 80-річчя
Сьогодні літературний вечір присвячений 80-річчю від дня народження відомої української поетеси, громадського діяча І просто сильної,...
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconСценарій вечора, присвяченого 150-річчю від дня народження Б. Грінченка Борис Грінченко

Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconСценарій літературно-музичного вечора, присвячений 60-річчю від дня народження новелістки Галини Христан Підготувала: Раїса Грушецька
«Народна Воля» під керівництвом непересічної людини поета Нестора Чира. У спільному творчому доробку літстудійців біля 50-ти книг,...
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconЦикл «Ювілеї року»
«Трагічний адепт революції» присвячений 120 річчю від дня народження Миколи Хвильового, (літературний псевдонім М. Фітільова)- росіянина...
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconСценарій математичного ранку до 140-річчя від дня народження
А у скількох справах І починаннях, пов'язаних з розвитком І освітою українського народу, брав безпосередню участь професор В. Левицький...
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconСценарій літературного вечора, присвяченого 79-й річниці від дня народження В. Стуса Ведуча І
Сценарій літературного вечора, присвяченого 79-й річниці від дня народження В. Стуса
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconСонячний класик Всеволод Нестайко
Методичний матеріал містить інформацію про життєвий та творчий шлях українського дитячого письменника В. Нестайка, сценарії заходів...
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconМихайло Остроградський це великий вчений
Щороку у вересні місяці у нашій гімназії проходить тиждень математики, присвячений дню народження видатного математика, педагога,...
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconСценарій вечора «Леся Українка потужний духовний світоч: До 145-річчя від дня народження\ »
Сценарій вечора «Леся Українка – потужний духовний світоч: До 145-річчя від дня народження» –19
Сценарій математичного вечора для учнів 8-х класів, присвячений 120-річчю з дня народження найвизначнішого українського математика ХХ сторіччя Михайла Пилиповича Кравчука iconЗнайомий І незнайомий Павло Тичина (До 120 річниці від дня народження) Для учнів 7-9 класів
Поет, мабуть, світового масштабу, Тичина формою глибоко національний, бо зумів у своїй творчості використати все багате попередніх...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка