Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку



Скачати 118.18 Kb.
Дата конвертації19.01.2018
Розмір118.18 Kb.
ТипСценарій

Сценарій Олімпійського уроку

У Харківській загальноосвітній школі №53
Тема уроку: Олімпійські цінності - цінності життя.

Мета уроку:

1) сприяти формуванню цілісного ставлення до себе, до свого фізичного «Я»;

2) поглиблювати знання про Олімпійські Ігри та про видатних українців – чемпіонів Олімпійських Ігор;

3) сприяти зростанню інтересу до участі у спортивних заходах;

4) сприяти розвитку готовності роботи над собою і своїми моральними якостями;

5) виховати у школярів патріотизм та любов до своєї країни.



Технічне та інше забезпечення: мультимедійний проектор, комп'ютер, мультимедійна презентація з теми «Олімпійські цінності – цінності життя».

Структура Олімпійського уроку:

1. Актуалізація наявною у школярів інформації про Олімпійський рух.

2. Мотивація школярів до активного освоєння нової інформації.

3. Основна частина:



  1. Ознайомлення учнів з українськими зірками Олімпійських Ігор;

  2. Ознайомлення учнів з шкільними учасниками ігор;

  3. Євро-2012 як нащадок олімпійських цінностей;

  4. Узагальнення отриманої інформації;

  5. Рефлексія.

4. Підсумок.

Ход уроку

1. Актуалізація наявною у школярів інформації про Олімпійський рух.

Вчитель. Що вам відомо про Олімпійські ігри?

Учні. розповідають

Учень 1. Виникнення Олімпійських ігор відноситься до далекого минулого. Стародавні греки створили безліч прекрасних легенд, які розповідають про те, як з'явилися Олімпійські ігри.

Однією з найдавніших є легенда про Пелопсе, який на честь своєї перемоги у змаганні на колісницях влаштував в Олімпії спортивне свято, який вирішив повторювати раз у чотири роки.

Учень 2. Інші легенди стверджують, що в Олімпії біля могили Крона, батька Зевса, відбулися змагання з бігу. І ніби їх організував сам Зевс, який таким чином відсвяткував перемогу над своїм батьком, яка зробила його володарем світу.

Учень 3. За найпопулярнішою легендою Ігри заснував Геракл після звершення свого шостого подвигу - очищення обори Авгія, царя Еліди. Він приніс жертви олімпійських богів і заснував Олімпійські ігри, які проводилися з тих пір кожні чотири роки на священній рівнині, обсадженою самим Гераклом оливами, присвяченими богині Афіні Палладу.

Вчитель. Існує й безліч інших версій появи і створення Олімпійських ігор, але всі ці версії, найчастіше міфологічного походження, залишаються версіями.

Поява Олімпійських ігор відноситься до IX століття до н.е. У ті часи лихоліття війни розоряли грецькі держави. Ифит - цар Еліди, невеликого грецького держави, на території якого знаходиться Олімпія - відправляється в Дельфи, щоб порадитися з оракулом, як він, цар маленької країни, може вберегти свій народ від війни і грабежу. Дельфійський провісник, пророцтва і поради якого вважалися непогрішними, порадив Ифиту:

"Потрібно, щоб ти заснував Ігри, бажані богам!"

Ифит без зволікання відправляється на зустріч зі своїм могутнім сусідом - царем Спарти Ликургом. Очевидно, Ифит був хорошим дипломатом, так як Лікург вирішує, що відтепер Еліда повинна бути визнана нейтральною державою. І всі маленькі роздроблені держави, нескінченно воюють один з одним, погоджуються з цим рішенням. Зараз Ифит, щоб довести свої миролюбні прагнення і віддячити богів, засновує "спортивні Ігри, які будуть проходити в Олімпії кожні чотири роки". Звідси і назва - Олімпійські ігри. Це сталося в 884 році до н.е.

Так в Греції встановився звичай, за яким раз у чотири роки в розпал міжусобних війн все відкладали зброю в бік і відправлялися в Олімпію, щоб захопитися гармонійно розвиненими атлетами і славити богів.

Олімпійські ігри стали подією загальнонаціональним, що об'єднав всю Грецію, в той час як до і після них Греція являла собою безліч розрізнених, ворогуючих між собою держав.

Через деякий час грекам прийшла ідея заснувати єдиний календар Олімпійських ігор. Було вирішено проводити Ігри регулярно кожні чотири голи "між жнивами і збором винограду". Олімпійський свято, що складався з численних релігійних церемоній і спортивних змагань, проводився спочатку протягом одного дня, потім - протягом п'яти днів, а пізніше тривалість свята досягала цілого місяця.

Після того, як християнство стало офіційною релігією, ігри стали розглядатися як прояв язичництва, і в 394 н.е. вони були заборонені імператором Феодосієм I.



Відродження: Олімпійська ідея і після заборони античних змагань не зникла назавжди. Наприклад, в Англії протягом XVII століття неодноразово проводилися «олімпійські» змагання та змагання. Першими справжніми попередниками сучасних Олімпійських ігор є «Олімпії», які проводилися регулярно в період 1859-1888 років. Ідея відродження Олімпійських ігор в Греції належала поетові Панайотису Суцосу, втілив в життя її громадський діяч Евангелис Заппас.

Теперішній час: Ігри проводяться в перший рік 4-літнього (Олімпійського) циклу. Рахунок олімпіад ведеться з 1896, коли відбулися перші Олімпійські ігри (I Олімпіада - 1896-99). Літня Олімпіада отримує свій номер і в тих випадках, коли гри не проводяться (наприклад, VI - в 1916-19, XII-1940-43, XIII - 1944-47). У нумерації Зимових Олімпіад пропущені ігри не враховують (за IV іграми 1936 року пішли V ігри 1948). У тому ж році, що і Літня Олімпіада, з 1924 проводилися зимові Олімпійські ігри, які мають свою нумерацію. Починаючи з 1994 року терміни проведення зимових Олімпійських ігор були перенесені на 2 роки щодо літніх.

Давайте поговоримо про Олімпійської символіці. З чим у вас асоціюється Олімпійські Ігри?



Учні: Прапор (кільця), гімн, клятва, гасло, медалі, вогонь, оливкова гілка, салют, талісмани, емблема.

Вчитель: Зверніть увагу на символ Олімпійських ігор: п'ять кілець, що символізують п'ять континентів.

Як і в античні часи, ігри проводилися один раз у чотири роки. Однак на відміну від стародавніх змагань, вони не мають раз і назавжди встановленої дати. Символ Олімпійських ігор - п'ять скріплених кілець, що символізують об'єднання п'яти частин світу в олімпійському русі. Шість кольорів (разом з білим фоном полотна) скомбіновані так, що представляють собою національні кольори всіх без винятку країн світу. Колір кілець у верхньому ряду - блакитний, чорний і червоний. У нижньому ряду - жовтий і зелений. Хто знає, яким континентам відповідає синій колір?



Учень 1. Європі.

Вчитель. ...чорний?

Учень 2. Африці

Вчитель. ... червоний?

Учень 3. Америці

Вчитель. ... жовтий?

Учень 4. Азії

Вчитель. ...зелений?

Учень 5. Австралії

Вчитель. Правильно. А хто-небудь чув девіз Олімпійських Ігор?

Учень 1. швидше, вище, сильніше

Вчитель. Citius, Altius, Fortius. «сила» може трактуватися не тільки як фізична, але і як моральна сила - стійкість, хоробрість і т. п. Таким чином можливий і переклад «Швидше, вище, хоробріше!»

Вчитель. Олімпійська клятва - традиційний ритуал на церемонії відкриття Олімпійських ігор, один з найважливіших атрибутів Олімпійських ігор, що виражає ідею об'єднання молоді на спортивному святі.

Олімпійська клятва спортсменів

«Від імені всіх спортсменів я обіцяю, що ми будемо брати участь у цих Олімпійських іграх, поважаючи і дотримуючись правила, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, у славу спорту і в ім'я честі своїх команд».

Згідно Олімпійської хартії, олімпійська клятва вимовляється спортсменом країни, де проводяться чергові Олімпійські ігри, з трибуни встановленої на полі олімпійського стадіону, у прапора своєї країни. Честі вимовити олімпійську клятву Національний олімпійський комітет зазвичай удостоює одного з видатних спортсменів.

Олімпійська клятва суддів

«Від імені всіх суддів і офіційних осіб я обіцяю, що ми будемо виконувати наші обов'язки на цих Олімпійських іграх з повною неупередженістю, поважаючи і дотримуючись правила, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі».



Олімпійська клятва тренерів

"Від імені всіх тренерів та інших людей з оточення спортсменів я обіцяю, що ми будемо вести себе так, щоб підтримувати спортивний дух і чесну гру, згідно з основними принципами олімпійського руху".



2. Мотивація школярів до активного освоєння нової інформації.

Вчитель. Заняття спортом - один з найважливіших інструментів для розвитку людського тіла і його особистості. Найбільш популярною відмазкою людини, яка не займається спортом є відсутність часу. Звичайно, перевіряти новини ВКонтакте і в Однокласниках набагато важливіше, ніж бути сильним і здоровим. Краще витратити цей час на фізичні вправи - це принесе більше користі. Спорт прикрашає і дає здоров'я, збільшує запас життєвих сил, підвищує самооцінку. Спорт позитивно впливає на настрій і ставлення до життя, робить вас сильним не тільки фізично, але й духовно.

Як і в житті, так і в Олімпійських іграх, існують певні цінності. Хто може сказати, які?



Учень 1. ДОСКОНАЛІСТЬ - це повна самовіддача як на спортивній арені, так і в житті. У даному випадку мова йде не стільки про тріумфальної перемоги, скільки про впертій боротьбі за досягнення поставлених цілей, щоденному подоланні себе - тобто про ПРАГНЕННЯ до досконалості.

Учень 2. ДРУЖБА - це одна з головних людських цінностей. Платон ставив дружбу вище інших людських прихильностей. Друзі, говорив він, "набагато ближче один до одного, ніж мати і батько". Олімпійський розуміння дружби відноситься не тільки до прихильності між окремими людьми, а ширше - між цілими народами і культурами. Спорт - це інструмент, який допомагає знайти взаєморозуміння між людьми і цілими народами. А дружба в команді допомагає досягти кращого результату, ніж проста сума всіх зусиль.

Учень 3. ПОВАГА – це повага до себе, свого тіла, повага до інших, до навколишнього середовища. У спорті повагу - це дотримання правил, засіб боротьби проти використання допінгу і інших зловживань. Повага до суперника - виключає використання неспортивних засобів досягнення мети.

Вчитель. Правильно. Одна з олімпійських цінностей - повага - передбачає не тільки повагу до людей, але і повагу до навколишнього середовища, до природи.

Спорт і навколишнє середовище взаємопов'язані тому, що спорт потребує якісної навколишньому середовищі, а також тому, що великі спортивні заходи можуть негативно впливати на навколишнє середовище.



Вчитель'>3. Основна частина:

1) Ознайомлення учнів з українськими зірками Олімпійських Ігор.

Вчитель. В Україні величезна кількість видатних людей, які брали участь в Олімпійських Іграх і зайняли призові місця. Давайте розглянемо деякі.

Клочкова Яна Олександрівна - видатна українська плавчиха, заслужений майстер спорту з плавання.

Список Клочкової рясніє встановленими рекордами. Серед них 50 рекордів України з комплексного плавання, вільним стилем, эстафетному плавання, плавання на спині, батерфляєм в дистанціях від 100 до 1500 метрів. Крім цього нею був встановлений світовий рекорд на 400 м (на олімпійських іграх в Сіднеї) і рекорд Європи (на 200 м) з комплексного плавання.

У біографії Яни Клочкової окремо варто відзначити велику кількість нагород. Спортсменка здобула п'ять медалей на олімпійських іграх, з них чотири золоті і одна срібна.

Прагнення до перемоги, стійкість, свіжість і радість від кожного тренування в басейні - ось риси, властиві спортсменці.

У Клочкової є «всеукраїнське» прізвисько - золота рибка. На офіційному прощання зі спортом 24 березня 2009 року їй символічно подарували акваріум із золотою рибкою.

Юрій Григорович Білоног, олімпійський чемпіон зі штовхання ядра (Афіни), одеський «динамівець», підполковник прикордонних військ України, диво-богатир. Рекордсмен України (21,81 метра).

«У третьому класі пішов у шкільну секцію з легкої атлетики. У школі мене дражнили Телевежею, Довгим. Тренер подивився на мої габарити і дав до рук ядро. Я тоді думав, що штовхання ядра - це якийсь екзотичний вид спорту і займаються ним три-чотири людини у світі. Після сьомого класу мене запросили вчитися в харківський спортінтернат. Потім я вступив в училище олімпійського резерву в Херсоні.

Стати олімпійським чемпіоном мріяв з того моменту, як в дев'ять років уперше прийшов у спортивний зал. Спорт - моя улюблена робота. Приходиш на тренування і отримуєш задоволення. А якщо ще це приносить такі плоди!..»

Наталія Анатоліївна Давидова - українська важкоатлетка. Зайняла третє місце на Олімпіаді в Пекіні у ваговій категорії до 69 кг. У ривку Наталя підняла 115 кг, поділивши в цій дисципліні друге місце з росіянкою Оксаною Сливенко. У поштовху Наталія Давидова підняла 135 кг, дозволивши завоювати бронзову нагороду.

2) Ознайомлення учнів з шкільними учасниками ігор. (у презентації та розмова із спортсменами класу)

3) Євро-2012 як нащадок олімпійських цінностей.

Вчитель. Зовсім недавно в Україні сталася величезна спортивний захід. Хто може сказати, яке?

Учень 1. Євро-2012

Вчитель.14-й Чемпіонат Європи з футболу 2012 (офіційна назва - UEFA EURO 2012™ Poland-Ukraine; зазвичай називають «Євро-2012» - чемпіонат Європи, футбольний турнір серед європейських країн, що проводиться раз на чотири роки під егідою УЄФА. Фінальну частину турніру взяли спільно Україна і Польща, матчі почалися грою відкриття 8 червня 2012 року у Варшаві і завершилися 1 липня 2012 року фінальної грою в Києві.

Це третій турнір в історії європейських національних футбольних першостей, господарями якого є дві країни. Першим став чемпіонат Європи 2000 року, проведений у Бельгії та Нідерландах, другим - чемпіонат Європи 2008 року, проведений в Австрії і Швейцарії.

27 серпня в приміщенні харківського Будинку Рад відкрилася фотовиставка, присвячена проведенню Чемпіонату Європи з футболу Євро-2012).

У відкритті виставки взяв участь голова Харківської облдержадміністрації Михайло Добкін.

Добкін відзначив, що Євро-2012 пройшло, але залишилися емоції, враження, а також фотографії.

«Сучасна людина придумав безліч способів, які дозволяють фіксувати для майбутніх поколінь пам'ятні моменти, які відбуваються в різних куточках земної кулі. Так народилася ідея зробити постійно діючу виставку, зробити фотографії, які будуть відібрані не журі, не якими-то фахівцями, а за принципом: хто фотографії надав, той і став співавтором проведення цієї виставки. Ці фотографії будуть для нас якимсь спогадом, екскурсом в минуле і будуть нагадувати нам, що ми змогли зробити дуже важку роботу, впоратися з дуже складним завданням на найвищому рівні», - підкреслив Добкін.

Дана виставка буде постійно діючої. Крім того, планується, що цю виставку представлять у всіх районах Харківської області.

Свої фотографії для виставки представили відомі харківські фотограф: Дмитро Верещинський, Андрій Кравченко, Олег Пальчик, Віктор Кочетов, Михайло Масловський, Дмитро Неймирок.

Нагадаємо, що в Харкові відбулися три матчі Євро-2012: Голландія-Данія, Голландія-Німеччина, Голландія-Португалія.

У Харкові в кемпінгу розмістилося кілька тисяч голландських уболівальників.

Переможцем Євро-2012 стала збірна Іспанії під керівництвом Вісенте Дель Боске.

Як ви вважаєте, що дає Україні цей захід?



Учень 2. В Україну прибула велика кількість туристів, яким стало відомо про гостинність українців.

Вчитель. І хоч Україна не виграла, вона заявила про себе на міжнародній арені, підтримуючи всі олімпійські цінності. Давайте згадаємо їх.

Учні (хором). Досконалість! Дружба! Повага!

4) Узагальнення отриманої інформації

Вчитель. Ігри - це не просто спорт. А значить, і цінності Ігор можна застосувати не тільки до спортсменів. Ніхто не стане сперечатися, наприклад, що рівність - це добре чи що дружба робить спілкування приємним і цікавим.

І чесно визнаємо, що трохи рішучості нікому ще не зашкодило. Олімпійські цінності допомагають нам навчитися досягати успіху і здійснювати наші мрії, залишаючись в гармонії з собою і навколишнім світом і іншими людьми.



  1. Етап рефлексії.

  2. Підсумок.

Вчитель. Наприкінці нашого з вами уроку хотілося б дізнатися, що ви зрозуміли з теми нашого заняття?

Учень 1. Я зрозумів, що спорт – це не тільки фізичні краса та здоров’я, спорт – це розвиток цінних моральних якостей як, наприклад, досконалість, повага, дисципліна.

Учень 2. А я поширив свої знання, адже я знав про Олімпійські ігри, але ніколи не задумувався про їх історію.

Учень 3. А мені захотілося відвідати спортивний захід у команді.

Учень 4. Я тільки почав займатися спортом, але вважаю, що спорт зможе виховати мене, тому що я буду знаходитись у дружньому колективі.
Прізвище, ініціали викладача_________________________________________

Посада_______________________підпис_______________________________

Ведущая: Человек славен своими делами. И сегодня мы хотим сказать о тех, кто составляет славу и гордость нашей школы, о наших спортсменах.

Ведущий: Водотыка Ярослав, 10-А класс, 2 место в первенстве Украины в Боевых исскуствах, Кик-боксинге.

Ведущая: Коц Михаил, 10-А класс, 1 место в первенстве Украины

По Кемпо и кобо



Ведущая: Маклаков Артем, 11-Б класс, чемпион Украины по дзю-до.

Ведущий:Наши ученики прославляют нашу школу не только на родине, но и за рубежом. Победы желаем мы ученику 10-Б класса Джигалову Зосиму на соревнованиях по конькобежному спорту в Польше!

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconКонспект уроку з фізики (10 клас) Тема уроку: Розв’язування задач по темі "Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія" Мета уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconТема уроку. Література рідного краю Леонід Куліш. «Свірочка» Мета уроку
Мета уроку: розширити читацькі інтереси школярів, викликати інтерес до Леоніда Куліша як письменника; показати, як дорослішали діти...
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку icon2014 р. Тема: Ернест Міллер Хемінгуей. Життєвий і творчий шлях письменника.«Старий і море»-повість- притча про людину. Мета уроку
Мета уроку: поглибити знання учнів про життя І творчість лауреата Нобелівської премії
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconПлан-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку
Д. Шостаковича, на музичних прикладах продовжити ознайомлення дітей з можливості симфонічної музики
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconУрок духовності "Любіть Україну " Тема уроку. Складне речення з різними видами зв’язку. Мета уроку
...
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconУроку для 8 класу ( нмк new Opportunities, pre-intermediate). Тема урокy : Бути знаменитим. Місце уроку в темі: Module Challenge
Мета: Навчити учнів висловлювати згоду, незгоду, розповідати про своє життя та досягнення
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconУрок рольова гра Підготувала: вчитель інформатики Бурдик Віра Миколаївна 2012 Тема уроку. Суд над Інтернетом. Інтернет: за І проти Мета уроку. Навчальна
...
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconУрок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку
Мета уроку. Закріпити І вдосконалити уміння застосовувати алгоритми множення одночлена на многочлен до перетворення (спрощення) цілих...
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку iconКонспект уроку з літературного читання Тема уроку: Тарас Григорович Шевченко Матеріал для читання Андрій М’ястківський
Мета уроку: ознайомлення з біографією Т. Г. Шевченка, його літературною творчістю, закріплення уміння складати партитуру, розвивати...
Сценарій Олімпійського уроку у харківській загальноосвітній школі №53 Тема уроку: Олімпійські цінності цінності життя. Мета уроку icon№ уроку Тема уроку Дата Примітка І семестр (48 годин)
Матеріал до уроку. «Літературне читання», «Зошит з літературного читання», с. 5–7


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка