Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати



Скачати 223.01 Kb.
Дата конвертації02.05.2017
Розмір223.01 Kb.
ТипСценарій

Математика - цариця всіх наук.

Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів

Зал святково прикрашений.

Плакати:

«Математика— цариця всіх наук».



Ян Снядецький

Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить. М.В. Ломоносов

Неспростовність — ім’я твоє, математика.

І. В. Куайн

У математиці немає авторитетів. Єдиний аргумент істинності — доведення.



К. Урбанік

Строгість у математиці означає насамперед добросовісність і ясність.



Ліпман Бере

Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять.



Ж.Д. Аламбер

Арифметика — наче вхідна брама до всіх інших наук, бо без її пізнання ніхто не може зробити жодного кроку вперед до храму науки.



Феофач Прокопович

Адже не знайдеться нікого, хто б не захоплювався геометричними або оптичними чудесами.



Феофан Прокопович

У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком.



Давид Гільберт

Звучить пісня «Дважды двачетыре». (Музика В. Шаінського, слова Пляцковського).

Ведучий. Увагаї Увага! Увага! Запрошуємо всіх хлопчиків і дівчаток на ціїсаве свято математи-киї Не забудьте взяти з собою швидкість, кмітливість, винахідливість! Всі учасники шикуються на сцені в такому порядку.

Професор, цариця наукМатематика, принцеса Арифметика в оточенні

чисел і математичних знаків, принцеса Геометрія в оточенні геометричних

фігур, принцеса Алгебра в оточенні рівнянь (у всіх дітей на голові шапочки

зрівняннями, числами, геометричними фігурами).

Професор.

Чому так святково навколо?

Чуєте, як гомін стих?

Тому що вітаємо сьогодні ми царицю наук всіх.



  1. й ведучий.

І не випадково їй така пошана,

Бо про неї вірно кажуть всі,

Що в порядок розум ставить,

На питання всі дає відповіді.



  1. й ведучий.

І за те, що в творчій праці Помагає у важкі часи,

Щиро ми її вітаєм,

І посилаєм дружніоплески!

Під оплески глядачів входить королеваМатематика.

Математика. Добрий день, друзії Я почула, що у вас свято і вирішила завітати в гості. Ви, мабуть, упізнали мене. Я— цариця всіх наук— Математика. Математика! Слово це виникло в Давній Греції приблизно у V ст. до н. е. Воно означає «навчання—знання, отримані через роздуми».

Професор. З давніх часів називають математику царицею наук тому, що математика застосовується в різноманітних областях знань. Один з важливих розділів математики—Арифметика. Арифметика— це наука про числа, їх властивості і дії над ними. Слово цариці всіх наук — Математиці.


c:\users\admin\appdata\local\temp\finereader11\media\image1.jpeg




Широким жестом Професор запрошує царицю наук Математику на середину сцени. Вона у святковому

платті, по якому розкидані різні числа, геометричні фігури, рівняння. На голові велика корона. Математика.

Щоб водить кораблі, і у небо літать,

Треба все нам уміть, треба добре все знать.

Усі числа.

І ось тут нам усім, юним технікам, у пригоді стає А-риф-ме-ти-ка!



Професор.

Чом, скажіть, кораблі по маршруту ідуть? Хоч туман, заметіль, хоч далека їх путь?



Усі числа.

А тому, що е наука кі-бер-не-ти-ка!

Й помічниця капітанів Математика!

Арифметика!

І щоб лікарем стать, і у космос злітать —

Треба перш за все арифметику знать!


c:\users\admin\appdata\local\temp\finereader11\media\image2.jpeg




Усі числа.

Агрономом у нас також можеш ти буть,

Це країні вони урожаї дають.

Хто науку цю цікаву добре знатиме,

Той ніколи в житті не блукатиме.

Професор. Математика, хоч і цариця, але велика трудівниця. Вона постійно обходить свої володіння і слідкує за порядком.

Принцеса Арифметика робить реверанс перед Математикою. Вона в розкішному платті, по якому розкидані різні числа. На голові корона.

Арифметика. Числа моїх володінь, ваша величність, трудяться. Тільки Мільйон зазнався. Він вважає себе одним з найбільших чисел і з презирством дивиться на менші числа, особливо дістається від нього маленькому Нулику. Математика. Покличте до мене цього зацаваку Мільйона!

(З'являється Мільйон. Він у циліндрі, з палицею, на грудях великими цифрами написано 1 000000).

Мільйон (співає). Мільйон, мільйон74 мільйон червоних троянд... Я— одне з найбільших чисел! Мене повинні поважати всі менші числа, а особливо маленький Нулик, який взагалі нічого не значить! Пусте місце!

Математика (розгнівано). Мільйон! Ти не зазнавайся, а то будеш покараний! І покарає тебе той самий маленький Нулик, якого ти зневажаєш!

(З'являються Нулики. Вони в накидках, по яких розкидані нулі; на грудях у кожного Нулика велика цифра 0).

Нулики (разом). Цариця Математика, ми заявились за вашим наказом! Математика. Нулики! Ви можете знищити Мільйон за допомогою одніє з арифметичних дій? Діти, з домогою якої арифметичної дії можна Мільйон перетворити в Нуль?

Усі (разом). За допомогою множення!

(З'являються феї принцеси Арифметикиматематичні знаки).

Знак «+». Як на світі без ніжок немає столів.

Знак «-». Як на світі без ріжок немає козлів.

Знак «х». Котів без вусів і без панцирів раків.

Знак «:». Так в арифметиці немає дій без знаків.

Вони допоможуть нам провчити задаваку Мільйона. Математичні знаки, беріться до роботи!



Виконавці шикуються, утворюючи запис:


c:\users\admin\appdata\local\temp\finereader11\media\image3.jpeg


1000000x0=0



Математика (торкаючись чарівною паличкою до Мільйона).

Мільйон — ти знищений! Тепер ти — невидимка!



Професор.

Ось круглий нуль, або нічого. Послухай казочку про нього. Великий нуль прошепотів Сусідці Одиниці.



Перший Нулик. З тобою поруч я б хотів постояти, сестрице!

Професор. Та одиниця каже.

Одиниця.

Ні, ти нуль, число нікчемне, Не стій зі мною, бо мені Це зовсім неприємної Професор. А нуль на. це.



Другий Нулик.

Я знаю сам, що в світі значу мало...

Та якби поруч стати нам,

Десятка б з тебе стала!

Поглянь на себе: ти ж у нас мала та худорлява;

Та станеш більша в десять раз, Коли я стану справа!



(Стає справа від Одиниці).

Другий Нулик. Нехай «вкажуть, що нулі такі нікчемні і малі:

Із двійки — двадцять

зробим ми,

Із трійки— зробим

тридцять,

З четвірки — сорок, а з семи — аж сімдесят,



дивіться! (Показують такати 20, 30,40.70).

Перший Нулик.

Ото хоч нуль — ніщо й ніхто,

Та два нулі на місці Із одиниці зроблять сто,

А з двійки — цілих двісті!



(Показують такати 100, 200).

Арифметика. Молодці, діти! Провчили зазнай-ку — Мільйона! Але на свято до вас я прибула не одна, а зі своїми феями— математичними знаками.

Знак «+».

Ти та я, та ми з тобою.

Скільки нас всього? (2).

Знак «-». Трійка коней пробігла 5 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (5 км).

Знак «х». Скільки яєць можна заїсти натщесерце? (Одне).

Знак «:». Летіла зграя гусей: один гусак спереду, а два ззаду. Один ззаду і два спереду, один між двома і три в ряд. Скільки всього було гусей? (3). Арифметика. Бачу, діти, ви дружите з задачами. А зараз— веселі математичні частівки.

Ми веселі дві подружки,

Із баяном-братиком,

Заспіваємо частівки Вам про математику.



Приспів:

Та невже ми заспіваєм Вам про математику!

Знають Ігор, Коля й Вася:

Іспит наближається.

А в них з математики Двійки прибавляються!

Отака у всіх нас доля,



Іспити — страждання:

Вже не спишете у школі З алгебри завдання!



Приспів:

Та невже не зможеш справді Списувать завдання?

Розв'язав Петрусь задачу.

Тільки мінуса не бачив.

От і сталось, що лимон Важить майже вісім тонн.

Приспів:

Та невже ото лимон Важить справді вісім тонн?

На контрольній ловить гав,

Одиницю упіймав.

Підглядав в усі книжки,

Переплутав сторінки.



Приспів:

Та невже ото таки Переплутав сторінки?

Біля дошки він стояв,

І придумав диво—

В теоремі прирівняв

До квадрата куба.



Приспів:

Та невже ото квадрата Прирівняв до куба?

Хто задач не полюбляє,

Тим така і дяка —

Весь рік двійки заробляє Й вийде лобуряка.

Приспів:

Та невже ото подяка —

Двійка в лобуряки?

Арифметика. А зараз нове завдання.


  1. й учень.

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори,



І питає: — Скільки буде

Десять поділить на три?

c:\users\admin\appdata\local\temp\finereader11\media\image4.jpeg



2-й учень.

Розв'язать вона не може,

Звісно, знітилась, мовчить...

Вчитель кажи: — Так не гоже,

Прості дроби треба вчить!

  1. й учень.

Хай картоплі е десяток—

Вчитель далі річ веде,—

Розділи на трьох дівчаток,

То по скільки припаде?

  1. й учень.

Люда каже:— Зайвий клопіт,

І на що мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу—і хай їдять.

Арифметика. Діти! Чи вмієте ви відгадувати загадки?

(За правильну відповідь феї-помічники вручають ромашки). Стоїть у лузі на одній нозі. (Гриб)

Бігло два пси, позадирали носи. (Сани)

Як написати в чотирьох клітинках слова «суха трава»? (Сіно)

Сім братів і в кожного одна сестра. Скільки всіх сестер? (Одна) Один баранець пасе тисячі овець. (Місяць і зорі)

Утрьох їдуть братці верхом на конячці. (Пальці й олівець)

Два кільця, два кінця, а посередині цвях. (Ножиці)

У хлівці два ряди баранців, і всі біленькі. (Зуби)

Один ллє, другий — п'є, третій росте. (Дощ, сонце у трава) Чотири брати живуть разом, а один окремо. (Рукавиця)

У двох матерів по п'ять синів, у кожного своє ім'я. (Руки і пальці) Ревнув віл на сто гір, на тисячу городів. (Грім)

Арифметика. У нас в гостях Незнайко.

Адик-математик

Хоч ти смійся, а хоч плач —

Не люблю отих задач.

А чому терплю невдачі?

І серджусь я на задачі?

Чи задачник непутящий,

Чи таланту десь узять?

Та знайшов я спосіб кращий,

Тільки відповідь читать!

Ви учіться, хто бажає,

Я б здоров'я не втрачав,

На умову не зважаю:

Раз — помножив, два — додав.

Скільки простирадл і ліжок?

Хто там відповіді жде?

До годин додав він кішок І помножив на людей.

Ні, не хитра ця наука,

Якщо відповідь читать.

Може статись — дід за внука Буде меншим літ на пАять!

До Свердловська місто Сочі Ближчим є за Камйїплов,

А один індійський хлопчик Ніл за вечір обійшов!

А друкарська десь машина Нам дала п'ять тонн вівса...

Що ж ми Адику поставим За подібні чудеса?

О. Хотимська

Арифметика. Проведемо гру «Кінцівки». Я починаю речення, а ви повинні його закінчити. Але для цього треба подумати, щоб кінцівка речення була правильною за змістом.


  1. Якщо червоний олівець у три рази довший за синій, то синій... (...у три рази коротший за червоний)..

  2. Якщо в правій руці паличок у 2 рази менше, ніж у лівій, то в лівій руці... (...паличоку 2рази більше, ніжу правій).

  3. Якщо тато в 3 рази важчий за сина, то син... (...у три рази легший за тата).

  4. Якщо стіл у два рази вищий за стілець, то стілець... (...у 2рази нижчий за стіл).

  5. Якщо Оля сидить позаду Тані, то Таня... (... сидить попереду О лі).

Молодці, діти! Ви гарно потрудились. І в нагороду — пісня «Чему учат в школі».

На середину залу виходить графиня Геометрія і робить реверанс перед Математикою.

Графиня Геометрія в розкішному платті, по якому розкидані різні геометричні фігури.

Геометрія. Геометричні фігури! На парад ши-куйсь!

(Фігури шикуються. На головахшапочки фігур).

Точка.

Я невидимка.

В цьому суть моя.

Хоч і одна відома всім і звична,

Фігура я— геометрична.

Коли ж багато нас до гурту залучити,

Фігури різні можна утворити!

Кут.

Я — кут. І так всі звуть мене.

У мене голова — вершина.

А те, що охрестили ви ногами,

Пробачте, зветься сторонами.

Ми — різні є кути, от я — прямий.

Є гострі, є тупі.

А скільки градусів в мені?



  • Дев'яностої

Тупий — браточок старший мій.

Він завжди більший ніж прямий.

А гострий — брат молодший,

І міра в нього — менша, ніж в прямого.



Трикутник.

Я трикутником зовусь.

І нічого не боюсь,

Я— частина площини,

Маю три кути,

Три вершини й сторони.

Квадрат.

Рекомендуюсь: я — квадрат.

Усяку площу міряю підряд.

І маю я чотири сторони,

Усі однаковісінькі вони.

Прямокутник.

Я — прямокутник.

Давно про мене знають всі.

Кути мої — прямі,

І маю я чотири сторони,

Причому протилежні — рівні.

Якщо довжину усіх сторін додати,

То суму цю периметром Ми будем називати.

Коло.

Я — коло, кулі я рівня.

Від мене куля і пішла.

Від мого обертання.

Геометрія (звертаючись до Математики). Геометричні фігури моїх володінь. Ваша Величносте, гарно трудяться. Тільки трикутник не-вдоволений своїм братом квадратом. Діти, ви зараз почуєте вірш-жарт Є. Паніна «Трикутник і квадрат».

(Виходять три учні. Один з нихпрофесорна голові шапочка магістра. Другийтрикутник. На грудях —великий трикутник, на голові трикутника


  • шапочка. Третій ученьквадрат, на грудяхквадрат, на голові—квадратна шапочка).

Трикутник і квадрат

Професор.

Жили собі два брати;

Трикутник з квадратом,

Старший — квадратний


Добродушний, приязний. Молодший — трикутний. Став розпитувать квадрат,

1- й учень. А чому ти злишся, брате?

2- й учень.c:\users\admin\appdata\local\temp\finereader11\media\image5.jpeg

Той кричить йому: — Дивись,

Ти повніший проти мене,

І кутів у мене три,

А у тебе їх чотири!


  1. й учень.

Відповів квадрат: — Брат!

Я ж старший, я — квадрат! —

І сказав іще ніжніше: —

Невідомо, хто нужніший.



Професор. Настала ніч, й до брата, Натикаючись на стіл, Молодший лізе злодійкувато Зрізать старшому кути.

(Другий учень підходить до сплячого квадрата з ножицями і зрізає у паперового квадрата всі чотири кути, а шапочку відкидає в сторону).

  1. й учень.

Приємних я тобі бажаю снів!

Спати укладався ти квадратом —

А проснешся без кутів.

Професор.

Але вранці молодший брат Страшній помсті був не рад!

Подививсь — нема квадрата!

Онімів, стояв без слів.

От так помста! Тепер у брата Вісім новісіньких кутів!

Геометрія. Як бачите, злий вчинок трикутника обернувся проти нього самого! Діти! Яка утворилась геометрична фігура після того, як у квадрата зрізали всі кути? Усі. Восьмикутник!

Учень.

Ніч у бібліотеці.Шелест сторінок. Фігури вже знайомі вийшли із книжок.

Славлять геометрію — бабусю наук — В світі нам без неї майже як без рук. Без геометрії на службі Дім не збудуєш до пуття. Давайте жити з нею в дружбі, Шановні друзі, все життя! (Усі виходять).

Професор. До нас на свято завітала княжна Алгебра. Алгебра — це розділ математики, в якому вивчаються різні види рівнянь і способи їх розв'язання.

(На середину залу виходить княжна Алгебра. Вона робить реверанс перед царицею Математикою. У княжни Алгебри розкішне плаття, по якому розкидані різні рівняння. На голові корона).

Алгебра. Зараз я покажу вам математичний фокус. Я примушу вас отримати потрібне мені число. Тільки будьте дуже уважнії

Кожен з вас повинен задумати будь-яке число — кожний своє. (Підходить до плаката.



Показує указкою наХ). Додайте до цього числа 2. Результат помножте на 2. На плакаті напис (X + 2) х 2 = 2Х + 4. До одержаного результату додайте число 3. 2Х + 4 + 3 = 2Х + 7.

Потім відніміть задумане число:

2Х +7-Х-Х+7.

До результату додайте число 5:

Х+7+5=Х+12.

Від отриманого результату відніміть задумане число:

Х+ 12-Х= 12.

Алгебра. У кожного з вас повинна бути одна і та ж відповідь — число 12. Якщо у кого-не-будь з вас інша відповідь, значить, ви припустилися помилки — неправильно порахували.

Я приготувала для вас ще одне цікаве завдання. Це—ребуси.




c:\users\admin\appdata\local\temp\finereader11\media\image6.jpeg




забаЮОвка забастовка піЮОлет пістолет тіЮО тісто ЕІООнія Естонія 40А сорока бисЗна бистрина ІООляр столяр З кутник трикутник сім'я 5'ниця п'ятниця

Усі виконавці виходять на сцену. Професор.

І сувора, й солов'їна Математика-країна.

Праця тут іде завзята.

Вмій лиш спритно рахувати. Вмій ділити, віднімати, Множить швидко й додавати.



Математика.

Вмій кмітливо все збагнути, Першим в відповіді бути. Ледарів у нас немає,




c:\users\admin\appdata\local\temp\finereader11\media\image7.jpeg


Хто руки не піднімає?! Вирушаємо у путь — Нас цікаві речі ждуть.



Арифметика.

Цифри можеш прочитати,

І про все на світі знати.

Скільки коксу домнам треба,

Й про політ космічний в небо,

Й скільки зір дрібних, як просо,

І веснянок є на носі.

Геометрія.

Все умій ти розв'язати:

Про складне й просте сказати.

Наш девіз — усе узнати,

Вміти добре рахувати.

Виростаймо ж і у путь!

Хай знання із нами йдуть!

Алгебра.

Нам цікаво, спритно, вміло,

Працювати, рахувать: додавати греблі рікам,

А пустині віднімать.

Множить скрізь сади і школи,

І міста, й нові будови,

І високі врожаї,

І уквітчані гаї.



Ведучий.

Ну, а потім в результаті Все як слід підсумувати Й розділити на усіх І багатство, й щедрий сміх.



Усі учасники.

Найдавніша на планеті Між наук цариця —



Математика — ти наша Вірна помічниця.

По закінченні свята всі нагороджені піднімають вгору призи-ромашки; утворюється величезне ромашкове поле.

Цариця Математика, принцеса Алгебра, графиня Геометрія, княжна Арифметика, Професор і їх помічники дарують переможцям книги, шкільне приладдя, дякують за активну участь у святі, за кмітливість, старання.

Свято закінчується піснею «Дважды двачетыре». Муз. В.Шаінського, М. Пляцков-ського.

Використана література


  1. Александров Э., Левшин В. В лабиринте чисел. – М., 1977.

  2. Андронов И.К. Арифметика натуральних чисел. М., 1954.

  3. Араго Д.Ф. Биографии знаменитих астрономов, физиков и геометров: В 3-х т. 1859-1860. Т. 1-2.

  4. Арбиб М., Мозг, машина и математика. 1968.

  5. Белокобыльская Т.П. Методическая копилка//Нач. Шк. - №6. – 1994.

  6. Белл О.Т. Творцы математики. Предшественники современной математики. Пер. С англ. М., 1979.

  7. Болховитинов В., Буянов А., Захарченко В. и др. Рассказы из истории русской науки и техники М., 1957.

  8. Бурбаки Н. Очерки по истории математики. М., 1963.

  9. Вейль Г. Полвека математики. М., 1969.

  10. Винер Н. Я – математик. М., 1967.

  11. Гагарин И. Мишка-хвастунишка. – М., 1975.

  12. Геллер Е. Игры на переменах для школьников 1-3-го клас сов. – М., 1985.

  13. Житомирский В. Математическая азбука. – М., 1988.

  14. Жизнь науки. Антология вступлений к классике естествознания. М., 1973.

  15. Искусство и точные науки. М., 1979.

  16. Лицман В. Веселое и занимательное о числах и фігурах. – М., 1963.

  17. Левитин К. Геометрическая рапсодия. М., 1976.

  18. Минскин Е. Игры и развлечения в группе продленного дня. – М., 1982.

  19. Мохнаткина Е.А. Веселые задачи//Нач. Шк. - №6. – 1989.

  20. Математическая логика и ее применение. М., 1965.

  21. Новое в жизни, науке и технике. Серия «Математика, кібернетика». М., 1967-1980.

  22. Свечников А., Сорокин П. Числа, фигуры, задачи. – М., 1987.

  23. Тонких А., Стогова Д., Голощапов С. Веселые задачи. – Брянск, 1995.

  24. Число и мисль. М., 1977.

Петькова Ірина Анатоліївна


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconСценарій позакласного заходу (для учнів 5-6-х класів) „У гостях у дідуся Кенира Підготувала: Черниш Світлана Миколаївна
Обладнання: зал прикрашений портретом Л. Глібова; виставкою його книг; обладнаний відеотехнікою. Виступи ілюструються слайдами
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconВиховний захід (10 клас): Мій музичний вибір Мета
Обладнання. Зал святково прикрашений рушниками, виставками композиціями українських пісень, вишиванок
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconСценарій літературного свята для учнів класів
З досвіду роботи центральної бібліотеки для дітей імені О. П. Довженка Чернігівської міської цбс
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconСценарій літературного альманаху ( позакласний захід із світової літератури ) Підготувала
Святково прибраний зал, столики для кожної пари, на них – запалені свічки у підсвічниках, старовинні речі
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconСценарій літературного свята для читачів учнів 1-4 класів
Разом з першими словами матері чує дитина поетичні слова дитячих віршів, написаних спеціально для дітей. І кожен крок в її житті...
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconСценарій свята для учнів класів Мета
України, розширити уявлення про красу І багатство рослинного світу; розвивати пізнавальні інтереси, кругозір; виховувати любов та...
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconКрокуємо екологічними стежинками (Тиждень екології для учнів початкових класів)
Матеріали цієї збірки допоможуть вчителям початкових класів у проведенні тижня Екології. Також при підготовці І проведенні уроків...
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconНовоолександрівська зош-дитсадок І-ІІІ ст вчителя початкових класів «Формування комунікативної компетентності учнів початкових класів»
Сучасна школа — це школа швидкого І гнучкого реагування на стрімкі, динамічні, а інколи й драматичні зміни в суспільстві
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconПідготувала Вчитель початкових класів
Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, плакати, вислови В. О. Сухомлинського, виставка книжок, квіти
Сценарій шкільного свята для учнів початкових класів Зал святково прикрашений. Плакати iconВітрами й сонцем Бог мій шлях намітив
Актовий зал святково прибраний. Портрет поетеси прикрашений квітами. Нижче роки життя та рядки з вірша : “Вітрами й сонцем Бог мій...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка