Сенча 2013- методичний коментар



Скачати 98.03 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір98.03 Kb.

Відділ освіти Лохвицької районної державної адміністрації

Сенчанський Будинок дитячої та юнацької творчості
c:\documents and settings\admin\мои документы\джерело творчості робочий матеріал для джерела творчості л.п\зменшене\img_8358.jpg

Автор: Лідія Павлівна Лахно,

керівник зразкової циркової студії «Сюрприз» Сенчанського Будинку дитячої та юнацької творчості



Сенча

-2013-

Методичний коментар
Видатний педагог А.С. Макаренко говорив: «Необхідно пам'ятати, що виховний процес відбувається на кожному квадратному метрі землі і дві третини свого часу діти проводять поза школою. Від того, як організоване і чим заповнене їхнє дозвілля, великою мірою залежить, якими громадянами вони виростуть». Світ є цілісним у своїй різноманітності, багатстві проявів. Його осягнення можливе через пізнання людиною себе, своїх можливостей, своїх здібностей. А заняття дітьми цирковим мистецтвом є додатковим цьому підтвердженням.

Творча праця облагороджує людину, творить її особистість. Вона є первинною потребою людини, що приносить моральне задоволення, дає можливість реалізувати себе. Любов до прекрасного є неодмінною рисою всього українського народу, що має давню і славну історію. З покоління в покоління українці трепетно передають і оберігають національні звичаї і традиції. Вони цікаві і різноманітні, як і люди, що тут живуть і творять, - цікаві, як сама Україна, - від карпатських вершин до південних степів.



Обґрунтування теми

Давно відомо, що без знання історії, без вивчення своєї культурної спадщини та надбань народу немає майбутнього. Наше ж майбутнє – діти, вони з відкритою душею, з ентузіазмом та задоволенням вбирають у себе все те прекрасне, що ми, дорослі, намагаємося внести в їхню свідомість та душі. А впровадження цього проекту дасть можливість дітям поглибити свої знання, розкрити свої творчі та акторські здібності.

Основним критерієм вибору даного проекту є: оригінальність, доступність, естетичні перспективи, відповідність суспільним потребам, зацікавленість вихованців даною темою. Під час добору проекту ми прагнули до того, щоб він містив у собі ті знання і вміння, якими вже оволоділи гуртківці. У цьому разі здійснюється самостійне перенесення знань і умінь на конкретний проект. Уведення ж елементів українських костюму, танцю, музики у навчально-виховний процес дає можливість виховувати національно свідому людину, справжнього громадянина своєї Батьківщини.

Мета і завдання проекту


  1. Стимулювати інтерес дітей до циркового мистецтва.

  2. Вивчити нові елементи з жанру акробатики, гімнастики, танцю, ходьби та стрибків на ходулях.

  3. Пропагувати здоровий спосіб життя, виховувати почуття дружби, взаємодопомоги та колективізму.

  4. Розвивати почуття прекрасного, виховувати в гуртківців повагу до культурних надбань свого народу.

  5. Збагатити знання дітей про елементи національного одягу, колоритної музики рідного краю.

Очікувані результати

  1. Створення оптимальних умов для реалізації творчих здібностей, самореалізації дітей та педагогів.

  2. Удосконалення форм і методів виховного впливу на підростаюче покоління, збагачення досвіду духовного виховання та методів формування національної свідомості.

  3. Зміцнення престижу позашкільного навчального закладу.

Шляхи реалізації проекту

Наша діяльність по підготовці та впровадженню даного проекту складається з таких основних етапів, які взаємозв’язані між собою і розкривають послідовність розробки та виконання проекту:



  1. Організаційно-підготовчий.

  2. Технічний.

  3. Творчий.

  4. Заключний.

На кожному етапі вихованці здійснюють відповідну систему послідовних дій у виконанні проекту.


  1. Організаційно-підготовчий етап:

  • пошук проблеми;

  • вироблення ідеї та варіантів;

  • вибір оптимального варіанту та його обґрунтування;

  1. Технічний етап:

  • добір музичного супроводу;

  • підбір циркового реквізиту;

  • розробка ескізу костюму для дівчат;

  • розробка ескізу костюму для хлопців;

  • вибір оздоблення до костюмів.

  1. Творчий етап:

  • складання схеми номера;

  • вивчення окремо кожної частини номера;

  • вивчення танцювальних чоловічих елементів;

  • вивчення танцювальних жіночих елементів;

  • вивчення застрибування та вистрибування зі скакалки;

  • вивчення елементів акробатики, гімнастики;

  • напрацювання навиків виконання циркових елементів;

  • композиційна постановка номера;

  • костюмована репетиція номера.

  1. Заключний етап:

  • коригування створеного номеру відповідно до запланованого;

  • самооцінювання проекту;

  • аналіз підсумків;

  • показ номера на глядача;

  • відеозйомка номера.

Оформлення творчого проекту для проведення семінару педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів району «Формування творчої активності вихованців позашкільних навчальних закладів»
Опис номера

Реквізит:

  • скакалки, виготовлені з нарізаних на частини гімнастичних обручів і мотузки діаметром 6-8 мм:

3 шт. розміром 5-6 метрів;

3 шт. розміром 120 – 130 см.



  • дерев’яні ходулі – 1 пара.

Костюми, стилізовані під український стрій:

  • дівочкові – тріко, стилізоване під українську блузку, коротка плахта, чобітки, віночок (або стрічка з квіткою);

  • хлопчакові – шаровари, сорочка.

Музичний супровід:

Весела ритмічна українська музика (полька, козачок, гопак).



Учасники номера:

12 гуртківців середньої групи зразкової циркової студії «Сюрприз»,

7 вихованців старшої групи зразкової циркової студії «Сюрприз».

Хід номера

(Пританцьовуючи, на сцену виходить хлопець, що виводить дівчину, на талію якої намотана велика скакалка. Вона, виконуючи елемент українського танцю «обертас», розкручує її. Потім обидва артисти починають крутити скакалку відповідно темпу музики. В цей час один за одним, пританцьовуючи, із-за обох куліс виходять всі учасники номера).

Протягом виконання номера всі його учасники, які не задіяні у виконанні певного елемента, виконують елементи українського танцю.

По черзі учасники середньої групи виконують:

Елементи на одиночній скакалці:


  1. Стрибки через скакалку з виходом в «колесо» – 4 уч.

  2. Стрибки через скалку з виходом в «переворот вперед» – 2 уч.

  3. Переворот через скакалку елементом «колесо» - 2 уч.

  4. Стрибки через скакалку виконавця, який почергово настрибує на руки

та на ноги – 1 уч. (фото 1).

p6270039

Фото 1.

  1. Один із учасників номера виходить на сцену на дерев’яних ходулях і стає перед скакалкою по центру. Ведучі починають розкручувати скакалку, учасник виконує стрибки на скакалці на ходулях (фото 2).

img_7139

Фото 2.



  1. Три учасники одночасно виконують три стрибки лицем до глядача, розворот в стрибку на 900, три стрибки боком до глядача. Завершують елемент знову лицем до глядача. Вихід зі скакалки – «колесом» (фото 3).img_7123


Фото 3.

Елементи з прокручуванням скакалки

(Під час виконання елементу скакалка прокручується над головою виконавця, що дає йому змогу виконати елемент до моменту прокручування скакалки під ногами):



  1. Два учасники номера виконують елемент «перекид вперед через голову» назустріч один одному з подальшим розворотом на 1800 під час стрибків (фото 4).img_7138

Фото 4.



  1. Три учасники номера виконують український чоловічий танцювальний елемент «Присядка з виносом ноги» (фото 5).

изображение 119

Фото 5.



  1. Два учасники номера виконують чоловічий танцювальний елемент «підсічка» (фото 6).

изображение 121
Фото 6.

  1. Виконавець виконує акробатичний елемент «шпагат» (фото 7)

изображение 118


Фото 7.

Елементи на великій та малій скакалці:

  1. Один учасник номеру, тримаючи в руках малу скакалку, застрибує у велику. Прострибуючи на великій скакалці, вводить в елемент малу. Ускладнює елемент, виконуючи малою скакалкою подвійне прокручування на одинарне прокручування великої (фото 8).p6270062



Фото 8.

2. На елемент в скакалку застрибують три учасники номеру. До них приєднується старший учасник номера з малою скакалкою в руках. Настрибуючи, він вводить свою скакалку, почергово прострибуючи в обох скакалках з кожним учасником елементу. В цей час на авансцену з обох куліс вистрибують два учасники номеру з малими скакалками. До кожного з них в скакалку встрибують по черзі по дві дівчинки – одна попереду, друга – позаду. Виконують стрибки паралельно (по 3 уч. в кожній скакалці) (фото 9).



img_7142


Фото 9.

Елементи на двох великих скакалках:

  1. Даний елемент виконують 4 учасники старшої групи. Вони шикуються таким чином: перший учасник другої скакалки стає між ведучими першої скакалки (по її середині). Другий – за спиною другого учасника першої скакалки. Попарно вони розкручують дві скакалки – перша скакалка – для учасника другої, друга – для учасника з першої. Виконують те ж саме, помінявшись місцями Фото 10. (фото 10). изображение 122

  2. Даний елемент виконують троє учасників номера. Двоє ведучих, тримаючи в кожній руці кінці скакалок, починають почергово розкручувати їх (в момент, коли перша скакалка проходить по низу, друга проходить над виконавцем). Виконавець елементу швидко виконує стрибки на кожній скакалці (фото11).

изображение 123


Фото 11.

Елементи на трьох скакалках (трикутник):

  1. Троє вихованців старшої групи стають трикутником, тримаючи в руках кінці скакалок. Починають одночасно розкручувати скакалку всередину трикутника. На сцену до кожної зі скакалок підходять учасники номеру, застрибують відповідно в «свої» скакалки, виконують три стрибки. Під час прокруту скакалки над головами виконавців, вони виконують елемент «перекид через голову вперед» та перебігають по колу до іншої скакалки. Виконують теж саме на другій та третій скакалках (фото12).img_7146


Фото 12.

Після виконання даного елементу на сцені залишається одна скакалка, яку для всіх учасників номера починають розкручувати перші ведучі (хлопчик та дівчинка). Всі вихованці по черзі застрибують в скакалку, виконують на ній кілька стрибків та виходять «колесом» на авансцену, шикуючись кількома рядами. Останніми до них приєднуються ведучі. На заключні акорди музики всі учасники номеру з вигуком «Гей!» роблять притуп і піднімають руки догори (фото 13)p6270068



Фото 13.
Висновки

Сучасний учитель повинен навчати своїх учнів бути відкритими, готовими долати труднощі, орієнтуватися у новому інформаційному суспільстві, постійно самовдосконалюватися та прагнути самореалізації.

А під час занять в гуртку циркового мистецтва повністю розвивається особистість дитини. На заняттях швидше можна помітити те, що у школі залишається прихованим, тобто краще вивчити і зрозуміти дитячу психологію.

В умовах позашкільного закладу саме керівник гуртка є джерелом, з якого дитина найбільш черпає допомогу для самовизначення, самореалізації. Якщо предметом уваги дитини стає турбота про власне здоров'я, потреба самовиразитись та самореалізуватись, а керівник спонукає поставитись до цього прихильно, то це і буде шлях до формування творчої, всебічно розвиненої особистості.




Бібліографічний список


  1. Зайцев Е.В. – Основы народно-сценического танца. Пособие. Часть вторая. – Київ : «Мистецтво» 1977. – 285 с.

  2. Програми для творчих об’єднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів. Художньо-естетичний напрям. Хореографія. Театр. / Укладач: Л.М.Павлова – Суми: ТОВ Видавництво «Антей», 2005. – 189 с.

  3. Ротерс Т. Т. Музыкально – ритмическое воспитание и художественная гимнастика: Учеб. Пособие для учащихся пед. уч-щ по спец. № 1910 «Физ. Культура» / Т. Т. Ротерс. – М. : Просвещение, 1989. – 175 с.: ил.

  4. Сосина В. Ю., Фабиан Э. М. Ритмическая гимнастика: Альбом / В. Ю. Сосина, Є. М. Фибиан. – К. : Рад. шк., 1990. – 225 с.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Сенча 2013- методичний коментар iconКвітка К. В. Українські народні мелодії. Ч. 2: Коментар / Упоряд та ред. А. Іваницького
Українські народні мелодії. Ч. 2: Коментар / Упоряд та ред. А. Іваницького. – К.: ПоліграфКонсалтинг, 2005. – С. 383, з нот. + фото....
Сенча 2013- методичний коментар iconМетодичні рекомендації Володимир-Волинський 2013 удк ббк з
...
Сенча 2013- методичний коментар iconІнклюзивна освіта Науково-методичний журнал Випуск №1 Харків 2013

Сенча 2013- методичний коментар iconМетодичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році
Кіровоградської області районний методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Кіровоградської райдержадміністрації рекомендує...
Сенча 2013- методичний коментар iconЛ. С. Грушецька тиждень математики в школі жидачів 2013 Грушецька Л. С
Тиждень математики в школі. Інформаційно-методичний збірник. Жидачів, 2013. – 68 с
Сенча 2013- методичний коментар iconКонкурс «Учитель року-2013» (номінація «Учитель фізики») Методична розробка уроку фізики за темою
Комунальна установа "Районний методичний кабінет" Слов’яносербської районної ради
Сенча 2013- методичний коментар iconУправління освіти Херсонська міська рада Методичний кабінет при управлінні освіти
Знм: збірка практичних матеріалів творчої групи вчителів-логопедів дошкільних закладів / Під ред. Н. В. Азовської. – Херсон 2013....
Сенча 2013- методичний коментар iconМистецтво. (Телебачення. Кіно. Музика.)
Задачі: Пошукове та переглядове читання тексту. Коментар знайденої інформації. Опрацювання лексичних одиниць (інтернаціональні слова)....
Сенча 2013- методичний коментар iconКоментар до віртуального путівника музеєм
На будинку школи, де вчителював Б. Д. Грінченко, встановлена меморіальна дошка, а на шкільному подвір'ї пам'ятник. У 1992 р музеєві...
Сенча 2013- методичний коментар iconОсвіта. Виховання. Навчання авраменко, Олег Борисович
Система "Техносвіт технологічна освіта": науково-методичний аспект : монографія / О. Б. Авраменко; Уман держ пед ун-т ім. Павла Тичини....


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка