Сьомого скликання



Сторінка1/6
Дата конвертації22.10.2017
Розмір1.22 Mb.
  1   2   3   4   5   6



№ 8 (409) 15-19 квітня 2013 року


ДРУГА СЕСІЯ

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ


на пленарних засіданнях 1

парламентські слухання 21

У ПАРЛАМЕНТСЬКИХ КОМІТЕТАХ 25

ЗАХОДИ ЗА УЧАСТЮ КЕРІВНИЦТВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ 66

ПРИВІТАННЯ, телеграми 72




на пленарних засіданнях


У ВІВТОРОК, 16 КВІТНЯ 2013 РОКУ, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку ранкового засідання оголосив про вихід народного депутата Павла Балоги зі складу фракції Партії регіонів.

Головуючий повідомив про створення у Верховній Раді міжфракційного депутатського об'єднання "Європейський вибір", співголовами якого обрано народних депутатів Анатолія Кінаха і Валентина Наливайченка.

Парламентарі хвилиною мовчання вшанували пам'ять народного депутата I, III-IV скликань Станіслава Гуренка, який пішов з життя 14 квітня на 77-му році.

В.Рибак поінформував про свою участь в роботі Ради Міжпарламентської асамблеї держав-учасниць СНД в Санкт-Петербурзі 11-12 квітня, де він мав зустрічі з головами парламентів інших держав. За його словами, "серед іншого вони висловили здивування тим, що відбувається в залі пленарних засідань Верховної Ради, а саме: поведінкою народних депутатів України". "Мені дуже було важко пояснити, чим керуються наші парламентарі, беручи участь в пленарних засіданнях", - зазначив він.

В.Рибак наголосив, що чинний сьогодні Регламент Верховної Ради є законом. Тому його всі зобов'язані виконувати. "Не дивлячись на це, ми постійно чуємо в сесійній залі вигуки, свист, скандування гасел, як під час проведення футбольних матчів. Взаємні образи своїх колег. А на балконі та трибуні постійно бачимо ті чи інші плакати з різними закликами. Хіба так ми можемо далі працювати?! Це відповідає нормам хіба Регламенту?!", - запитав він.

В.Рибак наголосив: "віднині в подібних випадках головуючий на пленарному засіданні послідовно буде дотримуватися вимог Регламенту щодо виступів народних депутатів".

Головуючий також звернув увагу на те, що в залі пленарних засідань мають обговорюватися ті питання, які підготовлені до розгляду і згідно з Регламентом передбачені порядком денним. "Промовець повинен виступати тільки з того питання, з якого йому надано слово та дотримуватися відведеного для цього часу. Головуючий змушений буде вимикати мікрофон, якщо виступ буде не з визначеної тематики", - додав він.

В.Рибак далі поінформував про те, що учора під час бурхливої дискусії на Погоджувальній раді депутатських фракцій було знайдено порозуміння для подальшої роботи в сесійному залі та в комітетах. "Ефективність роботи парламенту України залежатиме від збереження тієї атмосфери довіри, якої врешті-решт нам вдалося досягнути. Кожна з політичних сил, представлених в цьому залі, має взаємні претензії та приховані побоювання, що інша сторона намагатиметься вийти переможцем у політичному протистоянні. Гарантією дотримання досягнутих домовленостей може бути лише неухильне дотримання Конституції і законів України кожним народним депутатом", - наголосив він.

"Відмова від провокаційних заяв, непарламентської поведінки в залі пленарних засідань має бути основним чинником для нашої злагодженої діяльності щодо прийняття відповідних рішень", - зазначив В.Рибак і додав "як Голова Верховної Ради я намагатимуся докладати всіх зусиль, щоб наша праця була у чітких рамках регламентних процедур. І в цьому я сподіваюся на підтримку всього залу". Він запросив народних депутатів "до сумлінного виконання своїх обов'язків на благо українського народу".

З оголошеннями, заявами, повідомленнями, внесенням пропозицій виступили уповноважені представники депутатських фракцій.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного.

Проект закону про внесення змін до статті 98 Конституції України (щодо повноважень Рахункової палати), який пропонувався для включення до порядку денного сесії, доповіла Радник Президента України - Керівник Головного управління з питань конституційно-правової модернізації Марина Ставнійчук. Вона зазначила, що метою законопроекту є розширення компетенції Рахункової палати в частині наділення її повноваженнями щодо здійснення контролю за надходженнями до Державного бюджету, що дасть змогу забезпечити повноцінний контроль за його виконанням.

М.Ставнійчук звернула увагу на те, що мова йде про розширення повноважень Верховної Ради у сфері парламентського контролю. Законопроектом також пропонується передбачити, що організація, повноваження і порядок діяльності Рахункової палати визначаються законом.

Доповідачка обґрунтувала прийняття законопроекту необхідністю "забезпечити реальний фінансовий контроль за виконанням Державного бюджету України, оскільки його виконання є цілісним процесом і повноцінний контроль за ним має складатися як з контролю за використанням, так і за надходженням бюджетних коштів".

М.Ставнійчук акцентувала на тому, що прийняття законопроекту на практиці забезпечить принцип публічності та прозорості бюджетного процесу. Цей принцип включає інформування громадськості з усіх питань: складання, розгляду, затвердження та виконання Державного бюджету, а також контролю за його виконанням, - і є однією із основних принципів бюджетної системи України.

"Таким чином, поклавши на Рахункову палату як незалежний орган повноваження щодо контролю за виконанням Державного бюджету як у частині видатків, так і в частині надходжень, ми зможемо забезпечити право всього суспільства на отримання повної прозорої та об'єктивної інформації щодо стану національної економіки та державних фінансів", - зазначила доповідачка.

М.Ставнійчук наголосила на тому, що актуальність пропонованих Главою держави змін до Конституції України обумовлюється тим, що практика поширення повноважень незалежного органу фінансового контролю, яким в Україні є Рахункова палата, на бюджетні надходження, відповідає загальновизнаним міжнародним стандартам. За її словами, сьогодні Україна залишається однією з небагатьох держав у світі, де вищий орган контролю за державними фінансами має звужені повноваження із зовнішнього аудиту.

Доповідачка також зазначила, що здійснення контролю за виконанням Державного бюджету як щодо доходної, так і щодо видаткової частини, є вимогою основоположних міжнародних документів у сфері контролю державних фінансів.

М.Ставнійчук на завершення наголосила на тому, що прийняття запропонованих змін до Конституції дасть можливість забезпечити дієвий контроль за виконанням Державного бюджету України у повному обсязі, посилить роль Рахункової палати як незалежного органу фінансового контролю в Україні і сприятиме подальшому вдосконаленню нормативно-правового регулювання діяльності Рахункової палати відповідно до міжнародних стандартів у сфері аудиту державних фінансів.

М.Ставнійчук повідомила, що Президент України звертається до народних депутатів із пропозицією підтримати включення законопроекту до порядку денного другої сесії та направлення до Конституційного Суду України для одержання висновку щодо його відповідності вимогам 157 і 158 статей Конституції Країни.

Голова Комітету з питань правової політики Валерій Писаренко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді включити законопроект до порядку денного другої сесії та направити його до Конституційного суду для одержання висновку.

Під час обговорення більшість виступаючих висловилися за включення законопроекту до порядку денного.

Не підтримала законопроект представник фракції "УДАР" Н.Агафонова. Вона зазначила, що запропоноване законопроектом значне розширення повноважень Рахункової палати призведе до дисбалансу у самостійності законодавчої і виконавчої влади.

Фракція "УДАР" також вважає, що контроль за надходженням коштів до Державного бюджету призведе до дублювання повноважень деяких органів, які вже задіяні: Державного казначейства, Міністерства фінансів, Національного банку, державних адміністрацій.

Верховна Рада 351-м голосом прийняла Постанову "Про включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання законопроекту про внесення змін до статті 98 Конституції України і про його направлення до Конституційного Суду України".

Народні депутати розглянули низку законопроектів, які пропонувалося включити до порядку денного сесії. За результатами голосування більшість з них не набрала необхідної кількості голосів для включення.

Народні депутати перенесли розгляд законопроектів про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо вдосконалення процедури здійснення конфіскації (реєстр. №1103) і про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження заходів кримінально-правового характеру стосовно юридичних осіб (реєстр. №2032). Парламентарії звертали увагу на існування ще двох законопроектів за реєстр. №№2802 і 2803. Вони зазначали, законопроекти за реєстр. №№1103 і 2032 мають розглядатися одночасно із проектами за реєстр. №№2802 і 2803. Однак, два останні ще не розглядалися профільним комітетом. Тому вони пропонували розглянути усі чотири проекти після того, як їх розгляне профільний комітет.

Проект постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради за реєстр. №1034 доповів народний депутат В.Яворівський. Він зазначив, що "сьогодні Київ опинився в незвичній, нестоличній ситуації. Районних рад у Києві не існує. Тобто первісного народовладдя, кореневої системи народовладдя в Києві сьогодні не існує… Районні бюджети сьогодні є абсолютно непідконтрольними і цим бюджетом розпоряджається одна-єдина людина. У моєму виборчому окрузі уже півроку немає голови районної адміністрації. Хто розпоряджається цими коштами, дуже важко уявити".

В.Яворівський також зазначив, що "Київська міська рада сьогодні цілковито деморалізована, її, фактично, не існує".

Доповідач зазначив, що постанова, внесена ним, дає можливість з моменту її прийняття - рівно через 60 днів провести вибори у місті Києві і голови міста, і депутатів міської ради. Оскільки, постанова про призначення чергових виборів Київського міського голови і депутатів Київської міської ради й досі розглядається у Конституційному Суді.

Голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Давид Жванія доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді відхилити проект постанови.

Д.Жванія зазначив, що проектом постанови пропонується призначити позачергові вибори Київського міського голови та депутатів Київської міської ради на неділю, наступну після спливу 60-денного строку з дня набрання чинності цієї постанови та провести їх у порядку, визначеному Законом "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів".

Голова Комітету проінформував про те, що Комітет вже розглядав цей проект постанови ще 6 березня поточного року і одноголосно ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду в першому читанні відхилити його.

Д.Жванія повідомив, що Комітет розглянув доопрацьований проект 3 квітня і ухвалив рішення знову рекомендувати Верховній Раді відхилити його. Він також зазначив, що "доопрацювання проекту полягало в зміні номера посвідчення народного депутата Володимира Яворівського".

Під час обговорення проект постанови підтримали представники опозиційних фракцій та фракції КПУ. Народні депутати відзначали, що "вибори у Києві є чисто політичним питанням, а не питанням суду, не питанням якихось чергових чи позачергових виборів".

Промовці зверталися до решти сесійного залу з пропозицією підтримати постанову, і тим самим дати можливість киянам обрати собі владу.

Голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Давид Жванія у заключному слові нагадав, що Комітет одноголосно підтримав постанову народного депутата Володимира Кличка щодо проведення чергових виборів у м. Києві. За його словами, це є підставою для проведення таких виборів. Водночас, Комітет одноголосно підтримав відхилення проекту щодо проведення позачергових виборів.

За результатами голосування ("за" - 200) проект був відхилений.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

Верховна Рада ухвалила постанови про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області і про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області.

Народні депутати розглянули кілька проектів постанов про проведення парламентських слухань.

Верховна Рада прийняла постанови про проведення парламентських слухань на тему: "Проблеми розвитку українського книговидавництва, книгорозповсюдження та перспективи підтримки книгочитання в Україні" (15 травня 2013 року); "Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров'я України" (5 червня 2013 року); "Доступність та якість загальної середньої освіти: стан і шляхи поліпшення" (жовтень 2013 року); "Забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проблеми і дієві механізми їх вирішення" (жовтень 2013 року); "Українська трудова міграція: стан, проблеми та шляхи їх вирішення" (3 липня 2013 року).

Проект постанови про внесення зміни до Додатку до Постанови Верховної Ради України №11-VII від 25.12.2012 року "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання" щодо предметів відання доповів народний депутат Андрій Кожем'якін. Він зазначив, що Додатком до цієї постанови щодо розподілу предметів відання комітетів передбачено віднесення до предмету відання Комітету з питань верховенства права та правосуддя "кримінально-процесуального законодавства".

За словами доповідача, на думку членів Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, таке формулювання є юридично некоректним і несе загрозу погіршення законодавчої діяльності у сфері кримінального процесуального законодавства.

А.Кожем'якін нагадав, що єдиним кодифікованим нормативним актом, який традиційно належить до предметів відання двох комітетів Верховної Ради, є Кримінальний процесуальний кодекс - в частині діяльності органів досудового розслідування, оперативно-розшукових підрозділів, прокуратури цей законодавчий акт належить до предмету відання Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, а в частині діяльності судів - до предмету відання Комітету з питань верховенства права та правосуддя.

За його словами, такий розподіл є об'єктивно обумовленим правовою природою Кримінального процесуального кодексу - це фактично єдиний кодифікований акт, який регламентує діяльність не тільки судових інстанцій, але й значним чином врегульовує діяльність правоохоронних органів.

"Віднесення кримінального процесуального законодавства повністю до предмету відання певного комітету матиме наслідком штучне розділення єдиної однорідної сфери правового регулювання за формальною ознакою (належність норм до одного правового акту), а також віднесення до предмету відання такого комітету невластивих йому сфер суспільних відносин", - наголосив доповідач.

А.Кожем'якін повідомив, що проект постанови передбачає предмет відання Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності в частині кримінального процесуального законодавства визначити наступним чином:

"кримінального процесуального законодавства (у частині досудового розслідування та діяльності сторони обвинувачення)".

Голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Володимир Макеєнко повідомив, що Комітет не розглядав цей проект постанови і пропонує парламенту визначитися щодо нього у сесійному залі.

За результатами голосування ("за" - 82) проект постанови був відхилений.

Проект закону про внесення змін до Господарського та Цивільного кодексів України щодо обмеження максимального строку подання вимог кредиторів доповіла перший заступник Міністра юстиції Інна Ємельянова. Вона зазначила, що метою проекту є спрощення процедури припинення юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом обмеження максимального строку заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, та фізичної особи-підприємця, яка припиняє підприємницьку діяльність.

Голова Комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у першому читанні за основу.

За результатами голосування законопроект 315-ма голосами був прийнятий за основу.

Народні депутати далі розглянули і прийняли за основу проект закону про внесення зміни до статті 59 Закону "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" щодо митного оформлення радіоактивних матеріалів ("за" - 319).

За основу та в цілому було прийнято законопроект про внесення доповнень до Закону "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини) ("за" - 326).

Головуючий закрив вечірнє засідання.

* * *

У СЕРЕДУ, 17 КВІТНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак, відкривши ранкове засідання, показав кілька фото, на яких народні депутати голосують у сесійному залі неперсонально.

В.Рибак звернувся до парламентаріїв з проханням надалі голосувати особисто.

Головуючий також зазначив, що він дасть доручення Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України вивчити ці фото і поінформувати.

Народні депутати виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Головуючий повідомив, що фракції звернулися до нього з проханням повернутися до законопроектів за реєстр. №№2649, 2594, 2595, 2596, 2797, 2798, 2799, включення яких до порядку денного другої сесії не було підтримано напередодні. Ці законопроекти стосувалися удосконалення механізму застосування фінансових векселів та внесення змін до законодавчих актів у зв'язку зі створенням органів доходів і зборів.

Представники опозиційних фракцій висловилися проти повернення до розгляду, за їхніми словами, "лобістських та корупційних законопроектів".

За результатами голосування пропозиція щодо повернення до розгляду вищезазначених законопроектів не була підтримана ("за" - 209 голосів).

Народні депутати розглянули три законопроекти, які стосувалися внесення змін до базового Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Перший законопроект (реєстр. №1026) - щодо поліпшення умов виходу на пенсію - доповів народний депутат Сергій Міщенко. Він зазначив, що не претендує на те, щоб його законопроект набрав більшість голосів. За його словами, на увагу заслуговує й законопроект народного депутата Л.Денісової.

С.Міщенко звернувся до представників опозиції підтримати його законопроект.

Голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Валерій Сушкевич доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

В.Сушкевич також зазначив, що цим проектом пропонується повернутися до віку виходу на пенсію, тобто 60 років для чоловіків, 55 - для жінок, мінімальний розмір пенсії за віком у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за наявності у чоловіків 25 років, у жінок - 20 років страхового стажу.

Проектом також пропонується встановити право на визначення пенсії по інвалідності у розмірі пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27, 28 цього закону у непрацюючих інвалідів другої і третьої групи, а також встановити, що при визначенні середньої заробітної плати для обчислення пенсії має застосовуватися заробіток середньої заробітної плати за один календарний рік, який передує року звернення за призначенням пенсії.

Під час обговорення законопроект підтримали представники опозиційних фракцій. Виступаючі зазначали, що "пенсійна реформа, запропонована сьогоднішньою владою, довела до: обмеження прав жінок, працівників, науковців, чорнобильців, військовослужбовців, працюючих пенсіонерів, інвалідів та інших". "Під каток цієї реформи потрапили 46 мільйонів українців", - наголошувалося у виступах.

Прийняття законопроекту підтримав представник фракції КПУ Петро Симоненко, оскільки цей проект, за його словами, "повністю повторює до крапки і до коми той проект, який голосувався у сесійному залі з ініціативи Компартії 2 квітня".

Представник фракції Партії регіонів Ярослав Сухий зазначив, що жоден з цих законопроектів не має фінансово-економічного обґрунтування. А прийняти за основу, на його думку, можна проект народного депутата В.Литвина.

За результатами голосування ("за" - 223) законопроект було відхилено.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відновлення пенсійного віку для жінок, страхового стажу та порядку визначення пенсії) за реєстр. №1073 доповіла народний депутат Людмила Денісова. Вона нагадала, що "влада, яка прийняла закон щодо реформування пенсійної системи, ставила головною метою досягнення збалансованості Пенсійного фонду та підвищення пенсій пенсіонерам". Натомість, за її словами, розмір дефіциту бюджету Пенсійного фонду зріс на 42 відсотка порівняно з 2012 роком. "72 відсотка пенсіонерів отримують пенсію в розмірі до 1,5 тисячі гривень. За рік впровадження реформи влада вкрала у людей 2,6 мільярда гривень", - зазначила народний депутат.

Доповідачка звернула увагу на те, що пенсійна реформа в першу чергу торкнулася тих громадян, яким сьогодні виповнилося 55-60 років, оскільки вони не мають необхідного страхового стажу для отримання пенсії. Адже відбулося ускладнення процедури його нарахування.

Л.Денісова також акцентувала на тому, що під час проведення реформи було змінено формулу, за якою розраховується пенсія. "Завдяки тому, що показник середньої заробітної плати приймається не за попередній рік, а за попередні три роки, кожний пенсіонер недоотримує 200 або 300 гривень щомісяця", - зазначила вона.

Народний депутат окремо торкнулася становища жінок, які за новою пенсійною системою виходитимуть на пенсію у 60 років. "Лише у 2012 році 160 тисяч жінок змушені були пізніше вийти на пенсію, через що їх дохід щомісяця зменшився майже на 1000 гривень", - наголосила доповідачка.

Л.Денісова далі зазначила: "влада, забравши пенсії у людей, зменшила їх дохід та погіршила рівень життя. Громадяни змушені звертатися за отриманням субсидій. На 8 відсотків або майже на мільярд гривень зросла заборгованість українців по оплаті житлово-комунальних послуг. Не маючи необхідного трудового стажу для отримання пенсій, люди пішли до центрів зайнятості. Рівень безробіття, тільки за офіційними даними, зріс на 5 відсотків. За даними соціологічного дослідження 60 відсотків з опитуваних людей бояться сьогодні невиплати заробітної плати та пенсій, 59 - втрати роботи, 54 - стрімкого зростання цін, а кожний п'ятий – голоду".

Л.Денісова, обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, зазначила: "ми хочемо повернути людям гарантії, при яких вони йшли працювати та які надавали їм можливість вийти на пенсію. Ми наполягаємо на тому, що неможливо змінювати правила для тих, хто практично завершив свою трудову діяльність і в силу різних обставин не може знайти роботу, щоб отримати необхідний страховий стаж".

Голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Валерій Сушкевич, доповідаючи рішення Комітету, який рекомендував парламенту прийняти законопроект за основу, зазначив, що цей проект - "найбільш системний і глобальний з точки зору скасування абсолютно всіх положень так званої пенсійної реформи".

Під час обговорення законопроект підтримали представники опозиційних фракцій і фракції КПУ. Вони наголошували на тому, що "скасування цієї пенсійної реформи має стати стартом нової пенсійної реформи, нових пенсійних змін".

Позитивні моменти у законопроекті відзначив представник фракції Партії регіонів Олександр Сухий. Однак, наголосив він, відміна пенсійної реформи, на якій наполягають опозиційні фракції, це - катастрофа для всіх громадян України. "Ті, хто пропонують відмінити пенсійну реформу, хочуть зробити наступне: щоб держава не платила пенсії, щоб пенсії були маленькі. Це провокація перед президентськими виборами", - заявив він.

За результатами голосування ("за" - 221) законопроект відхилено.

Проект закону про внесення зміни до розділу ХV Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо врегулювання порядку призначення пенсії за віком) доповів народний депутат Володимир Литвин. Він зазначив, що в зв'язку з прийняттям Закону "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" було збільшено пенсійний вік на п'ять років для жінок і на два роки для інших категорій. Разом з тим було прийнято рішення, щоб цей перехід був менш болісний, розтягнути його на десять років. Водночас, за його словами, страховий стаж для того, щоб отримати мінімальну пенсію, збільшили одразу на 10 років: відповідно чоловіків - з 25-ти до 35-ти років, жінок - із 20-ти до 30-ти років. "Склалася патова ситуація з огляду на ряд причин. По-перше, багато людей, особливо в сільській місцевості, особливо жінки, не мають можливості заробити трудову пенсію через відсутність страхового стажу, через відсутність робочих місць або через те, що ці жінки доглядали за дітьми, за своїми літніми батьками. І сьогодні вони отримують виключно мінімальну пенсію. Тому, пропонується цей перехід продовжити до 2020 року, для того, щоб люди могли безболісно отримати необхідний страховий стаж", - зазначив В.Литвин.

Голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Валерій Сушкевич повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу. За його словами, автор законопроекту пропонує пом'якшити для пенсіонерів і тих, хто збирається йти на пенсію, жорстокі норми пенсійної реформи щодо підвищення необхідного стажу для призначення пенсії у мінімальному розмірі. І, таким чином, не збільшити перманентно і одночасно на 10 років у чоловіків і жінок цей страховий стаж, а зробити поступовий перехід: від 20 років до 30 років для жінок і від 25 років до 35 років для чоловіків. Тому, члени Комітету погодилися з запропонованим варіантом: хоча б пом'якшити наслідки пенсійної реформи і диверсифікувати у часі підвищення пенсійного віку.

Під час обговорення народні депутати загалом підтримали законопроект народного депутата В.Литвина. Вони наголошували на тому, що, хоча, голосування по двох попередніх законопроектах, було провалено, цей законопроект необхідно підтримати, щоб хоча би трішечки покращити ситуацію у пенсійній сфері.

Народний депутат Володимир Литвин у заключному слові звернувся до парламентаріїв з проханням "забезпечити прагматичний підхід, зробити цей компромісний крок, інакше ми будемо безкінечно повертатися до цього питання, нівелювати Верховну Раду і самих себе, пригнічувати українське суспільство".

За результатами голосування ("за" - 208) законопроект було відхилено.

Головуючий закрив пленарне засідання.



* * *

У ЧЕТВЕР, 18 КВІТНЯ, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку засідання звернув увагу на те, в порядку денному багато важливих питань, які потребують розгляду. Він запропонував продовжити вечірнє засідання до завершення розгляду всіх питань порядку денного.

Народні депутати не підтримали цю пропозицію ("за" - 199 голосів).

Народний депутат А.Яценюк вніс пропозицію розглянути на початку засідання чотири законопроекти, прийняття яких сприятиме євроінтеграції України - це проекти за реєстр. №№ 2802, 2803, 2837 і 2836.

Народні депутати 339-ма голосами підтримали пропозицію.

Парламентарії розглянули питання про включення до порядку денного другої сесії низки законопроектів. Зокрема, було включено проект закону про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях (реєстр. №2757).

До порядку денного також були включені проекти законів про внесення змін до законодавчих актів у зв'язку із проведенням адміністративної реформи за реєстр. №№2833, 2834, 2835 та щодо удосконалення системи захисту персональних даних за реєстр. №2836.

У сесійному залі відбулася дискусія стосовно включення до порядку денного низки законопроектів стосовно внесення змін до законодавчих актів у зв'язку з створенням органів доходів і зборів та щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів за реєстр. №№2800, 2845, 2846, 2847.

Проти включення цих законопроектів виступили представники опозиційних фракцій. Народні депутати з цих фракцій зазначали, що включення і розгляд цих проектів, особливо щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів, "запустить вкрай небезпечний фінансовий інструмент - віртуальні гроші, з допомогою яких уряд планує розраховуватися з державного бюджету не реальними грошима, а папірцями, до того ж на власний розсуд".

Представники фракції Партії регіонів, навпаки, наголошували на необхідності введення фінансових векселів - одного з ефективних засобів відшкодування ПДВ та одержання бюджетного відшкодування.

За результатами голосування законопроекти за реєстр. №№2800, 2845, 2846, 2847 були включені до порядку денного другої сесії.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення національного законодавства у відповідність із стандартами Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін. Він нагадав, що цей законопроект з'явився як наслідок дискусії щодо урядового законопроекту за реєстр. №2033. "Опозиція висловила свої конкретні, підтримані вченими, зауваження, і уряд до нас прислухався. Завдяки чому ми розробили цей законопроект і спробуємо сьогодні знайти компроміс та ухвалити узгоджене рішення", - зазначив доповідач.

А.Кожем'якін поінформував про переваги проекту над попереднім, а саме: виключені пропоновані урядом зміни до статей 368 зі значком 3 та 368 зі значком 4 Кримінального кодексу щодо криміналізації обіцянки неправомірної вигоди та прийняття обіцянки неправомірної вигоди стосовно бізнес-структур. Це виключатиме можливість тиску на бізнес, оскільки подібна ініціатива створила б можливості для зловживань з боку правоохоронних органів. Крім того, проект виключає можливість тиску на бізнес шляхом посилення відповідальності за корупційні діяння у приватному секторі.

Доповідач повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Віктор Чумак також зазначив, що цей проект є консолідованою роботою депутатів всіх фракцій і стосується питання криміналізації корупційних правопорушень. За його словами, це є вимога двох міжнародних конвенцій проти корупції, до яких вже давно приєдналася Україна.

В.Чумак наголосив на тому, що "Україна перебуває в корупційному середовищі, тоді як нормальна, здорова поведінка, доброчесна поведінка є якимось нетиповим явищем. Я думаю, що настав час, і в нас є така можливість, зламати цю ситуацію. Саме сьогодні з прийняттям цих законів ми можемо стати на шлях запровадження ефективного і дієвого законодавства, якщо воно ще буде добре виконуватися виконавчою владою".

Верховна Рада 362-ма голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

А.Кожем'якін доповів наступний законопроект - про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України (стосовно виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України) за реєстр. №2803. За його словами, проект по суті є альтернативним урядовому законопроекту за №1103. Законопроект підтриманий чотирма фракціями і спрямований на удосконалення процедури і конфіскації майна, яке використовувалось з метою вчинення злочину або під час вчинення злочину, а також майна, отриманого внаслідок вчинення злочину.

Доповідач повідомив, що проектом вносяться зміни до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів, якими спеціальна конфіскація запроваджується виключно щодо посадових злочинів та які вчинені з корисливих мотивів. Крім того, до переліку обставин, які підлягають обов'язковому доказанню в кримінальному впровадженні, внесено обставини, які підтверджують, що гроші, цінності та інше майно, яке підлягає спеціальній конфіскації, одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення. З тексту законопроекту виключені запропоновані раніше зміни до особливої частини Кримінального кодексу. Таким чином, усунуто всі найбільш спірні моменти, що дозволило підготувати узгоджений текст закону.

Законопроект 362-ма голосами був прийнятий за основу та в цілому як закон.

Народні депутати далі розглянули питання ратифікації.

Проект закону про ратифікацію Угоди про увічнення пам'яті про мужність і героїзм народів держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років доповів заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Григорій Семчук. Урядовець зазначив, що Угода підписана Президентом України із застереженнями 3 вересня 1990 року в Душанбе.

Г.Семчук також відзначив, що прийняття законопроекту зумовлено необхідністю створення правових підстав для здійснення Україною комплексу заходів щодо належної взаємодії державних установ та громадських організацій у проведенні пошуку, обліку, облаштування, забезпечення, збереження і утримання військових поховань і військових пам'ятників, а також здійснення пошукової роботи та гідного перепоховання загиблих в роки Великої Вітчизняної війни на території України та держав Співдружності Незалежних Держав.

Заступник голови Комітету у закордонних справах Юрій Мірошниченко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді ухвалити цей закон.

Законопроект 281-м голосом був ухвалений.

Проект закону про ратифікацію Угоди про співробітництво держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у боротьбі з розкраданнями культурних цінностей і забезпеченні їхнього повернення доповів заступник Міністра внутрішніх справ Віктор Ратушняк. Урядовець зазначив, що проектом пропонується ратифікувати Угоду із застереженням щодо утримання українською стороною від зобов'язань стосовно гармонізації в рамках СНД національного законодавства у сфері боротьби з розкраданням культурних цінностей і забезпечення їхнього повернення, а також стосовно здійснення погоджених в рамках СНД заходів для виконання положень універсальних і регіональних багатосторонніх договорів, учасниками яких є сторони.

За його словами, реалізація положень Угоди не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету, а ратифікація створить правові підстави для набрання чинності Угодою, що засвідчить прагнення нашої держави до поглиблення практичної взаємодії з правоохоронними органами держав-учасниць СНД та сприятиме зусиллям України в боротьбі зі злочинністю на національному і міжнародному рівнях.

Угоду 256-ма голосами було ратифіковано.

У засіданні було оголошено перерву для проведення консультацій.

Народні депутати після перерви розглянули кілька проектів постанов про обрання та звільнення суддів та ухвалили відповідні рішення. Зокрема, однією з постанов Верховна Рада звільнила з посади Голови Верховного суду України Петра Пилипчука у зв'язку з поданням заяви про відставку.

Після голосування лідер фракції "УДАР" Віталій Кличко заявив, що Голова Верховної Ради України В.Рибак порушив домовленості, досягнуті з керівниками фракцій. "Представники всіх фракцій зібралися у пана Рибака і було погоджено, що є скарги на деяких суддів. Було прийнято рішення, що ці скарги оголосимо і цих суддів направимо в комітет для розгляду, перекреслимо прізвища тих судів, за них голосувати не будемо, за всіх інших голосуємо разом. Що відбулося? Умисно були порушені домовленості тільки для того, щоб судді бачили, хто дійсно їх підтримує і кому вони зобов'язані своїм призначенням".

Перед цим представники опозиційних фракцій заявляли, що більшість "протягує" на посади суддів "котів у мішку", щодо яких немає жодної інформації.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання народні депутати розглянули проект постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання". Доповідав голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Володимир Макеєнко. Він поінформував про зміни у комітетах, запропоновані фракціями.

Представники опозиційних фракцій під час обговорення наголошували на тому, що прийняття цієї постанови "зруйнує роботу парламенту", порушить пропорційний принцип розподілу посад між фракціями. Вони пропонували відкласти розгляд проекту постанови або направити його на доопрацювання.

Проти прийняття постанови, якою також пропонувалося збільшити кількість членів Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації, висловився її голова Євген Мармазов. Він запропонував виключити з тексту постанови пункт 7, який стосувався розширення складу Спеціальної комісії.

За результатами голосування ("за" - 211) проект постанови не набрав голосів.

Керівник фракції КПУ П.Симоненко запропонував повернутися до проекту постанови і повідомив, що його фракція підтримає постанову за умови виключення з її тексту пункту 7.

Народні депутати 253-ма голосами підтримали цю пропозицію і прийняли постанову, виключивши з неї пункт 7.

Проект закону про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях (реєстр. №2757) доповів народний депутат Олександр Кузьмук. Він обґрунтував прийняття законопроекту необхідністю врегулювати питання щодо допуску підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях, визначення їх загальної чисельності, типів і кількості озброєнь, військової техніки, строків перебування та місць дислокації на період проведення навчань.

За словами доповідача, фінансові витрати, пов'язані з підготовкою та проведенням багатонаціональних навчань на території України у 2013 році, передбачається здійснити у межах виділених на 2013 рік Міністерству оборони України асигнувань.

"Прийняття Закону "Про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях" забезпечить виконання завдань у галузі безпеки і оборони в загальному контексті реалізації пріоритетного зовнішньополітичного курсу держави, підвищить ефективність виконання національних програм щодо розвитку власних Збройних Сил, а також дозволить збільшити фінансові надходження до національної економіки за рахунок надання відповідних товарів (робіт, послуг) для підрозділів іноземних держав", - зазначив О.Кузьмук.

Народний депутат також повідомив, що Комітет з питань національної безпеки і оборони рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Верховна Рада 342-ма голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (реєстр. №2833) доповів голова Комітету з питань податкової та митної політики Віталій Хомутиннік. Він зазначив, що проект розроблено для ефективної реалізації податкової та митної політики у державі у зв'язку із створенням на базі Державної податкової служби та Державної митної служби згідно з Указом Президента України Міністерства доходів і зборів України.

В.Хомутиннік зазначив, що метою цього проекту є узгодження положень Податкового кодексу України зі змінами, що відбулися в системі центральних органів виконавчої влади, зокрема, утворенням Міністерства доходів і зборів, визначення законодавчих умов належного функціонування загальної системи адміністрування податків, зборів та єдиного соціального внеску, усунення можливих правових колізій, унормування термінологічного апарату та відповідних норм Кодексу щодо зазначених питань.

Доповідач повідомив, що законопроектом пропонується внести зміни до Податкового кодексу щодо функціонування у загальній системі податкового адміністрування органів доходів і зборів - центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи. Ця система органів згідно з положеннями законопроекту є контролюючими органами, що повністю відповідає практиці унормування цього питання в чинній редакції Кодексу.

Законопроект 234-ма голосами був прийнятий за основу.

В.Хомутиннік доповів наступний законопроект - про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи за реєстр. №2834. За його словами, цим проектом, зокрема, пропонується замінити існуючі сьогодні терміни "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи" та "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів" єдиним терміном "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику", а термін "митні органи" - термінами "органи доходів і зборів" та "митниці". При цьому, зазначив доповідач, зміна існуючих процедур митного контролю та митного оформлення товарів, адміністрування митних платежів, а також порядку та способів боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил законопроектом не передбачається.

Законопроект 232-ма голосами було прийнято за основу.

Верховна Рада прийняла за основу проекти законів про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (реєстр. №2835) і про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв'язку з створенням органів доходів і зборів (реєстр. №2800).

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів (реєстр. №2845) доповів народний депутат Валерій Омельченко. Він обґрунтував прийняття законопроекту необхідністю для повноцінного функціонування інструменту фінансового векселя внести зміни до низки законодавчих актів, якими уточнити, що фінансовий казначейський вексель видається в документарній формі або в формі електронного документа та визначити порядок підписання векселя, складеного у формі електронного документу. При цьому пропонується визначити, що видача фінансових казначейських векселів України є частиною бюджетного процесу і не підлягає регулюванню Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

За словами доповідача, запровадження законопроекту сприятиме забезпеченню умов для застосування фінансових векселів як одного з ефективних засобів оформлення платежів з відшкодування податку на додану вартість та забезпеченню добровільності одержання бюджетного відшкодування фінансовими казначейськими векселями, підвищить рівень адміністрування податку на додану вартість, створить законодавчі підстави для повноцінного функціонування інструменту фінансового векселя.

За результатами голосування ("за" -239) законопроект був прийнятий за основу.

Керівник фракції А.Яценюк звернувся до Голови Верховної Ради В.Рибака з проханням відновити нормальну роботу парламенту, інакше Верховну Раду буде заблоковано. А.Яценюк пояснив, що у нього є відеофакти неперсонального голосування народними депутатами під час прийняття рішення за деякими законопроектами.

А.Яценюк звернувся до Голови Верховної Ради з проханням провести повторне голосування за ці законопроекти.

Народні депутати з опозиційних фракцій підтримали А.Яценюка. Вони оточили президію, вимагаючи переголосування.

Головуючий закрив вечірнє засідання.



* * *

У П'ЯТНИЦЮ, 19 КВІТНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ПЛЕНАРНИЙ ТИЖДЕНЬ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку ранкового засідання оголосив про створення у Верховній Раді міжфракційних депутатських об'єднань: "Кіровоградщина", - головою якого обрано народного депутата Станіслава Березкіна, та "За тверезе майбутнє" - голова - народний депутат Тетяна Бахтеєва.

В.Рибак повідомив, що у пленарному засіданні беруть участь члени Кабінету Міністрів.

Головуючий нагадав: у пленарні тижні щоп'ятниці проводиться година запитань до уряду. Представники депутатських фракцій внесли пропозицію заслухати інформацію Кабінету Міністрів щодо стану справ в агропромисловому комплексі. Він також зазначив, що депутатські фракції Партії регіонів,"УДАР", "Свобода" та КПУ заздалегідь письмово повідомили Кабінет Міністрів про свої запитання до членів уряду.

Відповідав на запитання депутатських фракцій та народних депутатів Міністр аграрної політики та продовольства Микола Присяжнюк.

Міністр спочатку детально поінформував про стан справ в агропромисловому комплексі. М.Присяжнюк зазначив, що останніми роками галузь демонструє стабільні темпи зростання. За його словами, АПК є дійсно бюджетно формуючим сектором економіки держави. За 2010-2012 роки приріст виробництва сільського господарства становив 12,7%, у першому кварталі вже становить 5,8%, в сільськогосподарських підприємствах - 10,5%. Нарощується експортний потенціал галузі, зовнішньоторговельне сальдо в аграрному секторі є позитивним. "Ці тенденції продовжуються й цього року", - зазначив М.Присяжнюк.

Міністр також відзначив позитивні тенденції щодо приросту виробництва тваринницької продукції, які продовжено у першому кварталі поточного року.

М.Присяжнюк повідомив, що уряд з початку року запровадив дотації фізичним особам та фермерським господарствам за вирощені та продані ними на забій великоваговий молодняк великої рогатої худоби та свиней. Крім цього, за його словами, уряд працює над запровадженням державної підтримки таких напрямів, як утримання овець, м'ясної худоби, екологічно чисте молоко, селекція у тваринництві тощо. "Упродовж найближчих двох років ми плануємо впровадити масштабні загальнонаціональні інвестиційні проекти у тваринництві у межах Державної програми активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки. Вони передбачають будівництво та реконструкцію 153 тваринницьких комплексів. Це дасть змогу збільшити на 3,5% виробництво молока, на 4,5% - реалізацію на забій худоби і птиці та створити близько 4 тисяч робочих місць", - наголосив Міністр.

М.Присяжнюк поінформував про становлення на селі нових форм ефективного господарювання. Однією з них, за його словами, є створення кооперативів. Він повідомив, що в Мінагрополітики вже розроблені типові моделі кооперативних об'єднань сільгоспвиробників. Таким чином, селяни зможуть побачити, як організувати кооперативи, що спростить отримання послуг, мінімізує негативний вплив посередників та забезпечить підвищення доходів селян.

"Два роки тому за дорученням Президента України Мінагрополітики почало здійснювати реформування аграрної політики, важливою складовою якої став проект розвитку сільських територій "Рідне село". Головна мета цієї ініціативи - зростання доходів та добробуту сільських жителів через розвиток сільськогосподарської кооперації", - зазначив М.Присяжнюк.

Міністр також поінформував про те, що Мінагрополітики створило 19 регіональних центрів сільського розвитку на базі вищих навчальних закладів. "Нашими аграрними вишами за сільськими громадами закріплено майже 10 тисяч студентів, які проходять там практику, моніторять ситуацію на селі та допомагають громадам. Вони також приносять у сільські громади актуальну інформацію щодо організації кооперативів", - наголосив Міністр.

М.Присяжнюк акцентував на необхідності збільшити видатки на АПК. Він звернувся до народних депутатів з проханням підтримати під час внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" щодо збільшення видатків на програми підтримки АПК на 1 мільярд гривень.

Міністр нагадав, що у державному бюджеті поточного року на підтримку розвитку підприємств АПК передбачено 8,1 мільярда гривень, що на 2,2 мільярда менше, ніж у 2012 році. "Переважно це кошти спеціального фонду Державного бюджету, а саме 8 мільярдів гривень, з яких 7,2 мільярда передбачено Аграрному фонду для формування державного інтервенційного фонду. Ще 100 мільйонів гривень передбачено на підтримку розвитку хмелярства, садівництва та виноградарства. І 650 мільйонів гривень - на підтримку галузі тваринництва", - сказав він.

Міністр також зауважив, що вже другий рік поспіль державна фінансова допомога надається, насамперед, малим і середнім товаровиробникам. "Починаючи з минулого року, ми переглянули механізми державної фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників і спрямували їх на малих та середніх товаровиробників. Ця політика буде продовжена і у поточному році. Максимальна увага держави буде прикута до одноосібника та селянських дворів. Наше завдання - щоб державну допомогу отримали конкретні селяни, мотивувавши таким чином економічні процеси на селі", - зазначив М.Присяжнюк.

М.Присяжнюк відповів на письмові та усні запитання. Одне з них стосувалося низьких цін на молоко.

Він зазначив, що адміністративне регулювання ціна на молоко - це тимчасовий захід на короткий час. Основною ж причиною недостатньо високих закупівельних цін на молоко, за його словами, є необґрунтований та неконтрольований посередник. Саме його зловживання призводить до втрат сільгоспвиробників. Крім того, у домашніх умовах селяни виробляють молоко недостатньо високої якості. Це теж знижує ціну. Тому, вихід, вважає Міністр, за створенням заготівельних кооперативів та сімейних ферм.

М.Присяжнюк також відповів на запитання, які стосувалися того, чи вживатиме уряд якихось заходів щодо виробництва вітчизняної сільськогосподарської техніки, чи буде і надалі розвиватися мережа оптових ринків, чи відмовиться уряд від дотування виробництва соняшникової олії та щодо нарощування виробництва біопалива тощо.

На цьому година запитань до Уряду завершилася.

Головуючий оголосив депутатські запити.

В.Рибак повідомив про створення у Верховній Раді міжфракційного депутатського об'єднання "Рівноправ'я", співголовами якого обрано народних депутатів І.Бережну та І.Єремєєва.

Головуючий поінформував про те, що у зв'язку з прийняттям 16 квітня 2013 року Постанови "Про включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання законопроекту про внесення змін до статті 98 Конституції України і про його направлення до Конституційного Суду України", відповідне звернення разом із законопроектом надіслано до Конституційного Суду.

В.Рибак також повідомив про те, що 174 народних депутати внесли пропозицію про розгляд у Верховній Раді питання про відповідальність Кабінету Міністрів.

Доповідав уповноважений від трьох депутатських фракцій народний депутат Арсеній Яценюк. Він зазначив, що опозиції вперше за три роки вдалося домогтися розгляду питання про відповідальність уряду. "Це не просто відставка цього уряду, а відповідальність перед 45-мільйонним народом. Завдання уряду - працювати на свою країну, завдання уряду - вирішувати ті проблеми, які в Українській державі не вирішувалися десятками років", - наголосив він.

А.Яценюк нагадав, що Прем'єр-міністр М.Азаров тут у сесійному залі заявив, що економічну кризу подолано, що уряд вийшов на позитивний шлях розвитку української економіки і немає жодних застережень щодо того, що економіка буде падати.

А.Яценюк далі проаналізував ті процеси, які відбуваються в країні в усіх сферах, наголосивши на тому, що українська економіка не продемонструвала жодного відсотку росту і сьогодні знаходиться в стагнації, яка потім перейде в економічну рецесію. За його словами, економічна картина сьогодні жахлива. "У цього уряду немає бачення ні розвитку економіки, ні плану. Цей уряд не має права виконувати свій конституційний обов'язок", - наголосив він.

А.Яценюк також торкнувся соціального становища громадян. Він зазначив, що 9 з 10-ти українців, які мають вищу освіту, заявили, що вони хочуть виїхати з України. "Люди зараз відчувають страх і невпевненість. І цей основний лейтмотив того, за що відповідальний цей уряд", - заявив народний депутат.

А.Яценюк перерахував усі ініціативи, з якими виступає опозиція, зокрема, це - ухвалення антикорупційного пакету законопроектів, адміністративна і податкова реформи. Він також повідомив, що завданням опозиції є скорочення кількості міністерств, "які перетворилися на місце отримання хабара, а не місце реформ".

За його словами, опозиція також домагатиметься побудови чесної і справедливої судової системи, відміни пенсійної реформи, "повної тотальної демонополізації української економіки", реалізації соціальних програм тощо.

"Наша вимога - це відставка цього уряду М.Азарова", - заявив А.Яценюк, завершуючи виступ.

У Верховній Раді виступив Прем'єр-міністра України М.Азаров. Він зазначив, що "замість ґрунтовного аналізу вкрай непростої ситуації в країні ми почули банальний набір фраз, звинувачень. На мій погляд, це не прикрашає опозицію і не прикрашає особисто А.Яценюка, який працював в наших урядах неодноразово".

М.Азаров, подякувавши за об'єктивну критику, якщо у ній є раціональне зерно, зазначив, що уряд завжди її сприймає і готовий співпрацювати, "якщо критика продиктована щирою турботою про інтереси народу України".

М.Азаров зазначив: за роки співробітництва з Верховною Радою минулого і нинішнього скликань уряду у більшості випадків вдавалося знаходити погоджені рішення, спрямовані, в першу чергу, на стабілізацію соціально-економічної ситуації та розвиток країни. "Це, безумовно, дуже важливе надбання як конструктивної частини депутатського корпуса, так і уряду. Ми разом напрацювали позитивний досвід узгоджених суспільних інтересів шляхом обговорення життєво важливих, іноді гострих проблем з громадськістю, з народними депутатами, з експертним середовищем. Так, стали законами визначальні для розвитку держави Податковий, Митний, Кримінальний процесуальний кодекси та багато інших важливих документів. Тому, наш уряд принципово налаштований на конструктивну співпрацю і з парламентською більшістю, і з опозицією, і з громадянським суспільством", - наголосив Прем'єр-міністр.

М.Азаров висловив жаль з приводу того, що сьогодні певним силам потрібно лише максимально ускладнити ситуацію. "Вони знову пускають в хід їх улюблений метод - брехню, демагогію і популізм. Але ми все це ж проходили", - наголосив він.

Урядовець звернувся до громадян України порівняти, хто вболіває за їхнє майбутнє і пропонує практичні кроки, а хто вболіває за власне політичне майбутнє і перекладає відповідальність на інших.

Прем'єр-міністр на основі даних проаналізував стан економіки за останні три роки, поінформував про збільшення реальних виплат заробітних плат, пенсій, соціальних допомог тощо. "Я не буду малювати райдужну картинку, що мене влаштовує рівень пенсійних виплат - не влаштовує. Але ми робимо все, щоб наші громадяни отримували більше і могли достойно жити на пенсію", - наголосив він.

М.Азаров далі зазначив: "наші опоненти дуже часто грають на проблемах соціально незахищених категорій громадян і звинувачують владу у тому, що розміри соціальних домог, доплат та інших виплат занадто малі". "А де було їх сумління, коли вони були при владі?", - запитав він.

Урядовець звернув увагу на те, що кроки уряду в сфері соціального захисту населення - це не механічне збільшення соціальних виплат, а в першу чергу ліквідація несправедливості і поліпшення якості надання соціальних послуг та їх адресності.

Прем'єр-міністр поінформував про реальні заходи, які вже зроблені урядом, спрямовані на покращення соціального становища населення. Підбиваючи підсумки, він заявив, що зробити треба набагато більше.

М.Азаров розповів про ті завдання, які уряд поставив перед собою і виконує зараз. "Багато в чому успіх перетворень залежить від того, наскільки злагоджено працюють усі гілки влади. Безумовно, в 2010 році нам було б значно важче витягнути країну з прірви, де вона знаходилась, якби не злагоджена робота Президента, тодішнього парламенту і уряду. Це дуже важливо для держави, для її громадян. Там, де немає злагодженої роботи - немає і результату", - зазначив він.

Прем'єр-міністр, завершуючи виступ, наголосив: "всім нам треба важко працювати заради великої мети - перетворення України на сучасну державу з високими стандартами життя. Ми готові на максимальні компроміси".

В обговоренні взяли участь представники депутатських фракцій. Виступаючі від опозиційних фракцій зазначали, що цей уряд має піти у відставку, як найбільш непрофесійний, антинаціональний та антинародний за всю історію.

Представник фракції Партії регіонів А.Кінах зазначив, що звіт уряду в парламенті - це сучасна цивілізована практика. За його словами, це - унікальна можливість як для влади, так і опозиції, на основі системного високопрофесійного аналізу з'ясувати стан справ в державі і приймати ті рішення, які відповідають інтересам українського народу і держави.

Представник фракції КПУ П.Симоненко зазначив, що цей уряд, як і всі інші уряди, має на меті "задоволення інтересів олігархічного капіталу". За його словами, за три роки роботи цього уряду, розрив рівня доходів між найбагатшими і бідними зріс у 40 разів, протестні настрої і соціальна напруга досягли найвищої точки за роки незалежності.

П.Симоненко нагадав про те, що коли цей уряд призначався, комуністи ставили питання: якщо не буде реального покращення стану справ, вони будуть ставити питання про його відставку. При цьому він додав, що питання не у цьому уряду, а в самій олігархічній системі, яка діє в країні.

Після закінчення виступів головуючий поставив на голосування проект постанови про відповідальність Кабінету Міністрів за реєстр. №2617.

Голосування не було результативним ("за" - 190 голосів).

В.Рибак закрив засідання.

22-26 квітня та 7-8 травня народні депутати працюватимуть у комітетах, 29-30 квітня - з виборцями.

Наступне пленарне засідання другої сесії відбудеться у вівторок, 14 травня 2013 року.

* * *




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Сьомого скликання iconСтенограм а пленарного засідання шостої сесії Чернігівської районної ради сьомого скликання
Пленарне засідання шостої сесії Чернігівської районної ради сьомого скликання відкрив І вів голова районної ради Ларченко Олександр...
Сьомого скликання iconПротоко л двадцять першої сесії сьомого скликання
Двадцять першу сесію Обухівської міської ради відкриває І веде міський голова Левченко Олександр Миколайович
Сьомого скликання iconБуринська міська рада Сумської області
Відкрила І вела сесію до визнання повноважень депутатів Буринської міської ради сьомого скликання та міського голови Кохан Надія...
Сьомого скликання iconТринадцята сесія Знам’янської міської ради сьомого скликання рішенн я від 17 червня 2016 року №238
Якщо депутат ради не задоволений результатами розгляду свого звернення або якщо посадові особи ухиляються від вирішення порушеного...
Сьомого скликання iconДвадцять сьома сесія Знам`янської міської ради сьомого скликання рішенн я від 17 лютого 2017 року №718
Розглянувши інформацію секретаря міської ради Н. Клименко про стан виконання рішень міської ради станом на 01. 01. 2017 року, аналізуючи...
Сьомого скликання iconГрафік прийому громадян депутатами Рівненської міської ради (6 скликання)



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка