Сьомого скликання



Сторінка1/5
Дата конвертації04.02.2018
Розмір0.92 Mb.
  1   2   3   4   5



№ 13 (414) 3-7 червня 2013 року


ДРУГА СЕСІЯ

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

СЬОМОГО СКЛИКАННЯ


на пленарних засіданнях 1

Парламентські слухання 12

У ПАРЛАМЕНТСЬКИХ КОМІТЕТАХ 16

ЗАХОДИ ЗА УЧАСТЮ КЕРІВНИЦТВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ 48

ПРИВІТАННЯ 54




на пленарних засіданнях


У ВІВТОРОК, 4 ЧЕРВНЯ 2013 РОКУ, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ.

На початку ранкового засідання із заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій.

Народні депутати включили до порядку денного низку законопроектів.

Підготовлений до розгляду у другому читанні проект закону про особливості діяльності санаційного банку доповів голова Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Олександр Риженков. Він повідомив, що у Комітеті під час підготовки законопроекту до другого читання робочою групою, яка складалася з представників Національного банку, Міністерства фінансів, Світового банку та фахівців банківської сфери було опрацьовано 20 пропозицій, з яких враховано 6, відхилено - 14.

О.Риженков зазначив, що за результатами доопрацювання проекту були враховані слушні поправки, спрямовані на недопущення передачі санаційному банку активів, які знаходяться у заставі третіх осіб або щодо яких встановлені інші обтяження та будь-які зобов'язання інших банків, за якими останні виступають боржниками; на приведення у відповідальність до норм чинного законодавства питання застосування до санаційного банку умов міжнародних стандартів, бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

"Враховуючи потреби у вирішенні цієї проблеми та зважаючи на необхідність вимог МВФ та Світового банку, який надіслав Комітету свого листа про підтримку законопроекту, Комітет пропонує прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому", - повідомив О.Риженков.

За результатами голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів для прийняття ("за" - 210 голосів).

Керівник фракції "Свобода" О.Тягнибок під час розгляду поправок до проекту звернув увагу на те, що зараз народні депутати почали розглядати ті законопроекти, які "нібито були ухвалені у першому читанні на тому так званому "виїзному засіданні" Верховної Ради 4 квітня, яке відбулося у приміщенні на вул. Банковій". О.Тягнибок запропонував всі ці законопроекти, зокрема, за реєстр. №№ 2405, 1154, 2144, 1177, 2102, 1178, 2291, 2138, 1246, 2029, 2084 і 2547 відправити на повторне перше читання з метою їх легалізації.

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак поставив на голосування пропозицію про направлення вищеназваних законопроектів на повторне друге читання.

Парламентарії не підтримали пропозицію ("за" - 180 голосів).

Народні депутати, які взяли слово з процедури, підтримали пропозицію керівника фракції "Свобода" О.Тягнибока про направлення законопроектів на доопрацювання для їх внесення на повторне друге читання.

Головуючий сказав, що зараз законопроекти підготовлені до другого читання розглядатися не будуть, а під час перерви керівники фракцій проведуть консультації щодо них.

Народні депутати приступили до розгляду законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення зміни до статті 7 Закону "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" (щодо осіб, які надають соціальні послуги) доповіла заступник Міністра соціальної політики Лідія Дроздова. Вона повідомила, що цим законопроектом пропонується надати право на отримання державної соціальної допомоги сім'ям, до складу яких входять працездатні особи, що здійснюють постійний догляд за інвалідами ІІ-ІІІ групи чи престарілими особами, які, за висновком лікаря, потребують постійного стороннього догляду. За словами заступника Міністра, зараз право на отримання такої допомоги законодавчо надано лише особам працездатного віку, які здійснюють постійний догляд за інвалідами І групи або за престарілими особами, яким виповнилось 80 років і більше.

"У разі схвалення законопроекту допомогу зможуть отримувати ще 20 тисяч сімей, які здійснюють постійний догляд за найбільш вразливими категоріями громадян. Видатки на це у сумі 43,7 мільйона гривень коштів з державного бюджету Мінфіном будуть передбачені у 2014 році", - зазначила Л.Дроздова.

Голова підкомітету Комітету з питань соціальної політики та праці Руслан Зелик доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Парламентарії 349-ма голосами підтримали рішення профільного комітету.

Народні депутати розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок).

Автор першого з них, народний депутат Анатолій Денисенко, зняв свій проект на користь альтернативного, який доповів народний депутат Денис Омельянович. Він зазначив, що поданий ним проект спрямований на виправлення помилок у чинному земельному законодавстві, спрощення процедури відведення земельних ділянок та погодження землевпорядної документації, які були допущені при прийнятті 16 жовтня 2012 року Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства соціальної політики України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів).

Доповідач запропонував виключити із Земельного кодексу положення стосовно функціонування комісії з питань погодження документації та землеустрою і встановити, що замість п'яти органів влади, які передбачені зараз, проекти відведення земельної ділянки погоджуються з одним або двома органами.

За словами народного депутата, пропозиція щодо повернення у законодавче поле безпідставно виключених з Земельного кодексу та Закону "Про Державний земельний кадастр" положень, за якими погодження проектів відведення земельних ділянок та державна реєстрація земельних ділянок здійснюється виключно за місцем розташування земельної ділянки, прискорить і зробить значно дешевшим для пересічних громадян процес погодження відведення земельних ділянок.

Верховна Рада 296-ма голосами прийняла законопроект за основу.

Народні депутати розглянули ще один законопроект, який стосувався вдосконалення чинного законодавства у сфері землеустрою - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури відведення земельних ділянок.

Проект доповів народний депутат Станіслав Мельник. Він зазначив, що законопроектом вносяться зміни до статей 118 і 123 Земельного кодексу та статті 53.5 Кодексу України про адміністративні правопорушення. За його словами, прийняття законопроекту дасть можливість юридичним та фізичним особам спростити питання отримання дозволу на розроблення документації і землеустрою від органів виконавчої влади чи місцевого самоврядування в частині додатку до заяви, а саме графічного плану. Згідно із проектом, це може бути схема розташування, викопіювання з опорного плану та зведених планів та карт тощо, а не викопіювання з кадастрового плану, чи, як в чинній редакції закону, оскільки такі викопіювання без участі відповідних органів отримати неможливо, а за це потрібно платити певну суму грошей.

"Запровадження принципів мовчазної згоди надасть можливість громадянам та юридичним особам замовити документацію із землеустрою через місяць з моменту заяви до відповідного органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування у разі, якщо протягом зазначеного періоду таким органом не буде прийняте відповідне рішення про надання або відмову у наданні земельної ділянки. Адже, як показує практика, деякі місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування розглядають земельні питання по зверненню простих громадян роками - і люди втрачають надію скористатися своїм конституційним правом", - наголосив доповідач.

За результатами голосування законопроект 268-ма голосами був прийнятий у першому читанні.

Парламентарії розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до законів "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій" (щодо запровадження норм державного нагляду у сфері землеустрою). Про їх суть доповіли народні депутати Станіслав Мельник і Тарас Кутовий.

С.Мельник повідомив, що проектом пропонується визнати порядок здійснення державного геодезичного нагляду, згідно з яким нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Проектом також пропонується доповнити закон новою статтею про технічне, технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності, якою встановлюється вимога до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних карт.

За словами доповідача, прийняття законопроекту підвищить якість та дієвість нагляду, забезпечить дотримання суб'єктами господарювання узгодженої технологічної політики, єдиних методичних засад і технічних регламентів при створенні топографо-геодезичних і картографічних матеріалів та робіт із землеустрою, а також унеможливить зловживання з боку контролюючих органів під час здійснення заходів державного нагляду, а для громадян забезпечить належну реалізацію своїх конституційних прав при виготовленні правовстановлюючих документів на землю.

Заступник голови Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Сергій Глазунов доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект народного депутата С.Мельника за основу, а законопроект народного депутата Т.Кутового - відхилити.

За основу у першому читанні 324-ма голосами був прийнятий законопроект народного депутата С.Мельника.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо наповнення джерел субвенції для погашення різниці в тарифах) доповів народний депутат Артур Мартовицький. Він зазначив, що метою прийняття законопроекту є забезпечення джерел для погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялося, транспортувалося та постачалося населенню, яка виникла в зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалося або погоджувалося органами державної влади чи місцевого самоврядування в розмірі 270 мільйонів гривень.

За словами доповідача, законопроект не змінює загальний обсяг доходів бюджету, оскільки пропонується здійснити перерозподіл в межах спеціального фонду.

Голова Комітету з питань бюджету Євгеній Гєллєр доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти цей законопроект за основу.

За результатами голосування ("за" 195) законопроект був відхилений.

Проект закону про скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави доповів народний депутат Арсеній Яценюк. Він повідомив, що цей проект внесений трьома опозиційними фракціями і розглядається вперше парламентом цього скликання. За його словами, проектом передбачається скасувати всі пільги і привілеї, за які сплачують українські платники податків. "У випадку, якщо законопроект буде прийнятий, додаткова економія коштів складе близько 2 мільярдів гривень, які треба і можна відправити на освіту, на лікування тощо", - зазначив доповідач.

А.Яценюк повідомив, що цим проектом пропонується, щоб Президент України не мав права розпоряджатися десятками державних резиденцій, а мав тільки одну державну резиденцію і звільняв цю державну резиденцію в той день, коли в нього закінчився термін повноважень, на відміну від його попередників, які досі живуть за державні кошти.

За його словами, проект передбачає, що ні Прем'єр-міністр України, ні Президент України, ні Голова Верховної Ради України, ні інші посадові особи не мають права витрачати протягом року більше 3 мільйонів гривень на перельоти спецлітаками, а мають право користуватися виключно регулярними рейсами.

Законопроект також передбачає, що ні Президент, ні Прем'єр, ні Голова Верховної Ради не мають права їздити по місту Києву і по Україні з кортежами і перекривати дороги для громадян України.

Доповідач повідомив, що проектом передбачається скасувати спеціальну пільгову пенсію для народних депутатів України та вищих посадових осіб, обмеживши її 10 мінімальними заробітними платами, та скасувати всі вихідні пільги, всі вихідні допомоги та інші види виплат, які здійснюються народним депутатам України.

Голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Давид Жванія доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді відхилити цей проект.

Д.Жванія зазначив, що члени Комітету ухвалили таке рішення, підтримуючи ідею скорочення пільг щодо певних посадових осіб, але погоджуючись з невідповідністю окремих положень проекту нормам Конституції України, вимогам Регламенту Верховної Ради та Бюджетного кодексу, та у зв'язку з відсутністю належного фінансово-економічного обґрунтування, а також відсутністю самостійного предмету регулювання.

Під час обговорення представники опозиційних фракцій і КПУ заявили, що їх фракцій будуть голосувати за цей законопроект.

Не підтримав проект представник фракції Партії регіонів.

Верховна Рада не підтримала законопроект у першому читанні ("за" - 203 голоси).

Головуючий закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

Парламентарії розглянули чотири законопроекти стосовно внесення змін до Закону "Про столицю України - місто герой Київ" (щодо об'єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) за реєстр. №№1032 1032-1 1032-2 1032-3. Про їх суть доповіли народні депутати Валерій Карпунцов, Андрій Павловський, В'ячеслав Кириленко, Олександр Чорноволенко.

В.Карпунцов повідомив, що проектом пропонується встановити, що Київський міський голова призначається Президентом України головою Київської міської державної адміністрації.

Законопроектом, який доповів народний депутат А.Павловський, пропонується вилучити із чинного Закону "Про столицю України - місто-герой Київ" статті 10-1, в якій йдеться про те, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві, а також про призначення Голови Київської міської державної адміністрації Президентом України.

Народний депутат В.Кириленко зазначив, що його проектом пропонується відновити цілісну систему місцевого самоврядування у місті Києві та поновити діяльність районних у місті Києві рад.

О.Чорноволенко доповів законопроект, яким пропонується надати право територіальній громаді міста Києва приймати рішення про утворення (неутворення) районних у місті рад, а також закріпити порядок прийняття такого рішення.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Євген Карташов повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект за реєстр. №1032, який доповів народний депутат В.Карпунцов, а інші три проекти - відхилити.

Під час дискусії всі чотири законопроекти підтримали представники опозиційних фракцій. Вони наголошували на тому, що Київ повинен мати своє повноцінне самоврядування. За їхніми словами, діюча конструкція влади не дає змоги здійснювати всі функції місцевим органам.

Голова фракції КПУ П.Симоненко повідомив, що фракція не буде голосувати за ці законопроекти.

Представники фракції Партії регіонів висловилися проти прийняття законопроектів. Вони звинувачували опозиційні фракції у тому, що ті не можуть домовитися, внісши один законопроект, а не чотири, а, отже, не дбають про інтереси киян.

За результатами голосування усі чотири законопроекти були відхилені.

Головуючий закрив пленарне засідання.

* * *

У СЕРЕДУ, 5 ЧЕРВНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

На початку ранкового засідання народні депутати виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями.

Парламентарії усунули редакційні неточності у прийнятому Законі "Про внесення змін до статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (щодо першочергового безоплатного забезпечення санаторно-курортним лікуванням інвалідів війни".

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак далі запропонував народним депутатам усунути неузгодженості у тексті прийнятого 16 травня 2013 року Закону "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв'язку із створенням органів доходів і зборів".

Народні депутати не підтримали пропозицію.

В.Рибак після голосування зазначив, що Верховна Рада повинна виправляти допущені нею помилки. Головуючий нагадав, що у разі відхилення Верховною Радою пропозицій Голови Верховної Ради України, він зобов'язаний у той же день підписати раніше поданий йому на підпис текст закону і він підпише цей закон.

В.Рибак оголосив про припинення повноважень Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування фактів перегляду волевиявлення українського народу на парламентських виборах 2012 року. Він зазначив, що Тимчасова комісія мала відзвітувати ще 21 квітня, а термін її діяльності закінчився 21 травня поточного року.

Представники опозиційних фракцій вимагали оприлюднити звіт цієї ТСК. Вони звинуватили членів комісії - представників фракції Партії регіонів та КПУ в "свідомому ігноруванні своєї участі в роботі комісії".

Головуючий повідомив про те, що до Верховної Ради надійшов Висновок Конституційного Суду від 21 травня 2013 року у справі на звернення Верховної Ради України про надання висновку щодо відповідності законопроекту про внесення змін до статті 98 Конституції України вимогам статей 157 і 158 Основного Закону України.

Парламентарії розглянули питання ратифікації.

Проект закону про ратифікацію Кредитної угоди (Проект "Завершення будівництва метрополітену в м. Дніпропетровськ") між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку доповів заступник Міністра фінансів Сергій Рибак. Урядовець зазначив, що за цією Угодою Україні надається кредит у сумі 152 мільйонів євро для завершення будівництва метрополітену. Залучення позики ЄБРР здійснюється у євро за плаваючою відсотковою ставкою Euribor плюс один відсоток річних комісії та зобов'язання: одноразова виплата комісії один відсоток від суми позики.

За словами доповідача, погашення Україною кредиту здійснюватиметься 22 річними і піврічними внесками, починаючи з 2 грудня 2016 року і закінчуючи 2 червня 2027 року. Кошти кредиту будуть передані міському бюджету міста Дніпропетровська у вигляді субвенцій з державного бюджету на завершення будівництва метрополітену. Витрати на обслуговування кредиту будуть компенсовані державі Дніпропетровською міською радою.

Заступник Голови Комітету у закордонних справах Юрій Мірошниченко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді ухвалити законопроект в цілому.

319-ма голосами Кредитну угоду було ратифіковано.

Верховна Рада ратифікувала Договір між Україною та Об'єднаними Арабськими Еміратами про видачу правопорушників; Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про реадмісію; Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Королівства Норвегія про співробітництво у сфері ядерної і радіаційної безпеки, зняття з експлуатації Чорнобильської атомної електростанції та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему.

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Валерія Лутковська представила щорічну доповідь про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні.

Омбудсмен зазначила, що з першого дня роботи своєю метою поставила утвердження інституту Уповноваженого з прав людини як дієвого механізму парламентського контролю за дотриманням прав і свобод людини на національному рівні і посилення впливу на органи державної влади та місцевого самоврядування для забезпечення належного дотримання прав та свобод кожного громадянина.

В.Лутковська відзначила, що специфіка ролі Уповноваженого з прав людини полягає у поєднанні функцій рупора правозахисної спільноти та державного органу з особливим статусом, який полягає у виконанні функцій медіатора - посередника між людиною і державою.

За словами Уповноваженого, ефективний парламентський контроль за додержанням прав і свобод людини полягає, зокрема, у здійсненні превентивної функції у сфері захисту прав і свобод людини та реагуванні в ситуаціях відсутності належних дій державних органів.

В.Лутковська звернула увагу на низку виявлених серйозних проблем, що існують у державі у сфері дотримання прав людини в Україні. "Протягом минулого року до мене звернулося близько 100 тисяч осіб, аналіз та вивчення звернень яких вказують на проблему особливого реагування в наступних сферах: запобігання катуванням і жорстокому поводженню, дотримання соціально-економічних та гуманітарних прав, дотримання прав дитини, дискримінація та гендерна рівність. Ці питання були визначені пріоритетними в діяльності секретаріату. Водночас зазначені пріоритети жодним чином не роблять для нас другорядними інші сфери правовідносин, які перебувають під постійним моніторингом", - зазначила доповідачка.

Уповноважений повідомила, що протягом останнього року інституція активно розвивається за моделлю "омбудсмен-плюс", що передбачає тісну взаємодію з неурядовими громадськими організаціями. Започатковано роботу Консультативної ради, до якої входить 28 представників провідних правозахисних організацій. Створено кілька спеціалізованих експертних рад і груп з-поміж експертів і фахівців окремих галузей. Керуючись принципами партнерства, доступності і відкритості, офіс Уповноваженого постійно проводить спільні з правозахисними організаціями заходи правозахисної спрямованості. Для підвищення рівня доступності для бажаючих звернутися до Уповноваженого запроваджено безкоштовну всеукраїнську "гарячу лінію" та електронну систему прийому звернень, здійснюється спілкування через соціальні мережі та за допомогою скайпу.

Омбудсмен також зазначила, що у 2012 році Уповноваженого наділено новими функціями та зобов'язаннями. На виконання вимог Факультативного протоколу до Конвенції ООН проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження та покарання розпочалася реалізація національного превентивного механізму.

В.Лутковська у виступі акцентувала особливу увагу на тих системних проблемах, які є предметом постійних скарг людей: катування та інші види неналежного поводження; порушення прав людини у системі судової гілки влади; дотримання процесуальних прав під час судового провадження; неналежне дотримання кримінально-процесуального законодавства працівниками правоохоронних органів; невиконання судових рішень тощо.

В.Лутковська також зазначила, що у 2012 році парламентський контроль засвідчив системні проблеми і порушення конституційних, соціально-економічних та гуманітарних прав людини і громадянина. За її словами, незабезпечення права на працю, неналежний рівень заробітної плати, несвоєчасна виплата заробітної плати, неналежний соціальний захист, зокрема, у сфері пенсійного забезпечення, недоступність якісних медичних та освітніх послуг, порушення житлових та екологічних прав спричиняють велику кількість звернень.

Основними причинами порушення соціально-економічних прав людини омбудсмен назвала недосконалі законодавчі та нормативно-правові акти, реалізація яких, не забезпечує верховенства права; обмежені фінансові ресурси держави та неефективне виконання повноважень органами виконавчої влади та місцевого самоврядування; відсутність конструктивного суспільного діалогу при розв'язанні гострих проблем у сфері соціально-економічних та гуманітарних прав людини; недовіра та недоступність до правосуддя тощо.

"Моніторинг, зокрема, за зверненнями громадян і громадський контроль за дотриманням норм трудового законодавства свідчить про порушення права людини на працю, інших трудових прав, що гарантовані статтями 43, 44, 45 Конституції України, законами України, міжнародними актами, у тому числі і конвенціями Міжнародної організації праці, що ратифіковані Україною", - зазначила В.Лутковська.

Одними із поширених порушень прав людини доповідачка назвала порушення права працівників на своєчасне та в повному обсязі одержання винагороди за працю та невиконання судових рішень з пенсійних виплат.

Завершуючи виступ, Уповноважений з прав людини відзначила ще одну нагальну проблему - дотримання права на свободу від дискримінації. За її словами, законодавство про запобігання та протидію дискримінації в Україні є порівняно новим.

Омбудсмен вважає, що забезпечення свободи від дискримінації на практиці залишається чи не найпроблемнішим питанням в Україні. На її думку, кроком на шляху до розв'язання зазначених проблем є поданий урядом та зареєстрований у Верховній Раді проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання та протидії дискримінації.

В.Лутковська також звернула увагу на відсутність спеціального закону щодо врегулювання права громадян збиратися мирно без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, яке гарантоване статтею 39 Конституції України. "Зазначене право є невід'ємною складовою суспільного інструментарію розвитку демократії і закріплено міжнародними конвенціями та угодами", - наголосила вона.

Уповноважений з прав людини відповіла на запитання народних депутатів. Парламентарії, зокрема, звертали увагу на те, що у доповіді Уповноваженого жодного разу не згадувалося про наявність в Україні політичних в'язнів. Вони запитували у неї, що вона як Уповноважений з прав людини конкретно зробила і повинна була зробити для того, щоб в Україні не було політичних в'язнів?

В.Лутковська відповіла так: "ні Конституція України, ні Закон "Про судоустрій та статус суддів", ні Закон про Уповноваженого не передбачають будь-якої участі Уповноваженого у правосудді, крім деяких, дуже обмежених можливостей представлення інтересів особи, яка не може захистити себе самостійно в рамках цивільного процесу та в рамках Кодексу адміністративного судочинства. В усіх інших випадках Уповноважений не має жодного права втручатися у здійснення правосуддя".

Народні депутати також звертали увагу на те, що у доповіді не дана оцінка порушенням виборчих прав громадян.

Голова Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин Валерій Пацкан у співдоповіді звернув увагу на три аспекти щорічної доповіді Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини: ефективність судової системи; соціальний - захист громадян від катувань та недопущення неналежного поводження з людьми; дотримання прав громадян на свободу мирних зібрань.

Стосовно першого аспекту В.Пацкан зазначив, що найбільша кількість скарг, які надходять до Комітету від громадян, пов'язана з дотриманням процесуальних прав під час судового провадження, зокрема, права на розгляд справи судом у розумні строки, права на зміну запобіжного заходу, порушення презумпції невинуватості, права на отримання персональних документів.

Щодо другого аспекту - захисту громадян від катувань та недопущення неналежного поводження з людьми - голова Комітету відзначив проведену значну роботу Уповноваженого зі створення та діяльності національно-превентивного механізму проти катувань в Україні за короткий проміжок часу Але, за його словами, не менш важливим є, щоб органи влади виконували внесені Уповноваженим рекомендації та пропозиції щодо недопущення неналежного нелюдського поводження з людьми.

Говорячи про стан з дотриманням прав громадян на свободу мирних зібрань, В.Пацкан зазначив, що 90 відсотків позовів органів влади про заборону мирних зібрань задовольняється. "Аналіз зазначеного питання показує, що визначені причини проблем, які виникають у сфері дотримання прав громадян на мирні зібрання, пов'язані з недостатнім правовим регулюванням… Позиція Комітету в цих питаннях повністю збігається з пропозицією більшості представників громадськості, в тому числі і Уповноваженого з питань прав людини - нам потрібен закон, який регулював би цей механізм, тобто закон про свободу мирних зібрань", - відзначив голова Комітету. Він також повідомив, що сьогодні на розширеному засіданні Комітету буде розглянутий законопроект про свободу мирних зібрань.

В.Пацкан зазначив, що у представленій доповіді поза увагою Уповноваженого залишилися проблеми захисту прав трудових мігрантів та закордонних українців, а також вкрай чутлива проблематика відновлення прав кримських татар, права яких були порушені внаслідок депортації за національною ознакою.

"Таким чином, нинішня доповідь Уповноваженого, як і попередні, містить висновки та рекомендації шляхів поліпшення стану забезпечення прав і свобод громадян, але без конкретних прикладів, які наводилися б в цій доповіді. Ця доповідь не може бути барометром щодо ситуації з питань прав людини. Ми не можемо залишатися статистами і обмежуватись заслуховуванням фактів порушення прав людини. Ми повинні реагувати на них як суб'єкти законотворення. Ця доповідь повинна використовуватися як ґрунт для подальшої законотворчої діяльності", - наголосив голова Комітету.

За результатами заслуховування щорічної доповіді Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні Верховна Рада не прийняла відповідний проект постанови ("за" - 130 голосів), яким рекомендувалося взяти щорічну доповідь до відома.

Парламентарії продовжили розгляд питань ратифікації.

Проект закону про денонсацію Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна від 29 жовтня 1982 року доповів народний депутат Володимир Яворівський. Він обґрунтував необхідність прийняття законопроекту тим, що "на Кіпрі утворилася величезна фінансова дірка, куди стікалися кошти з пострадянського простору. Велика частка там була і українська. Якось посол Кіпру в Україні назвав цифру. Він сказав, що з України у кіпрські банки надійшло 14,7 мільярдів доларів. Тобто майже 15 мільярдів!"

В.Яворівський висловив переконання у необхідності денонсувати цю "застарілу, злочинну для України угоду".

Альтернативний законопроект доповів народний депутат Віктор Пинзеник. Він зазначив, що вносячи проект закону про денонсацію Угоди між Радянським Союзом з Республікою Кіпр, добре знав, що урядом підписана Конвенція про уникнення подвійного оподаткування, яка завтра підлягатиме ратифікації.

В.Пинзеник запропонував не ратифікувати цю конвенцію, а проголосувати сьогодні за цей законопроект або попередній. "Такі два кроки через місяць дозволять дуже швидко підготувати стандартну угоду про уникнення подвійного оподаткування. Якщо ми хочемо, щоб десятки мільярдів гривень працювали в Україні для її громадян, для її економіки, для бюджету, а не обслуговували економіку іншої країни і інтереси купки олігархів, ми повинні проголосувати за ці два рішення ", - наголосив доповідач.

Заступник Голови Комітету у закордонних справах Юрій Мірошниченко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді відхилити обидва законопроекти. Він повідомив, що члени Комітету ухвалили таке рішення через порушення процедури підготовки цих законопроектів.

За результатами голосування обидва законопроекти не набрали голосів для їх прийняття.

Головуючий закрив пленарне засідання.



* * *

У ЧЕТВЕР, 6 ЧЕРВНЯ, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку ранкового засідання привітав журналістів України з професійним святом.

На вимогу фракцій "Батьківщина" і "УДАР" у засіданні було оголошено перерву для проведення консультацій.

Під час перерви народні депутати з опозиційних фракцій заблокували президію і трибуну для виступів. Вони також склали на трибуну свої примірники Щорічного послання Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України.

До 14-ї години ранкове засідання не було поновлено.

О 16-ій годині 07 хвилин Голова Верховної Ради України В.Рибак з ложі для гостей закрив ранкове засідання та відкрив вечірнє пленарне засідання.

Головуючий оголосив до розгляду проекти постанов про обрання суддів.

В.Рибак також повідомив про вихід народних депутатів Володимира Купчака і В'ячеслава Кутового зі складу фракції "Батьківщина".

Головуючий зачитав кілька проектів постанов і поставив їх почергово на голосування.

Під час оголошення цих проектів постанов народні депутати з опозиційних фракцій перешкоджали представникам парламентської більшості голосувати.

Народні депутати з фракцій Партії регіонів, КПУ та деякі з позафракційних депутатів підтримали низку постанов.

Головуючий закрив вечірнє засідання.



* * *


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Сьомого скликання iconСтенограм а пленарного засідання шостої сесії Чернігівської районної ради сьомого скликання
Пленарне засідання шостої сесії Чернігівської районної ради сьомого скликання відкрив І вів голова районної ради Ларченко Олександр...
Сьомого скликання iconСьомого скликання
Голова Верховної Ради України Володимир Рибак у зв'язку з блокуванням президії І трибуни для виступів представниками опозиційних...
Сьомого скликання iconСьомого скликання
Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку ранкового засідання оголосив про вихід народного депутата Павла Балоги зі...
Сьомого скликання iconПротоко л двадцять першої сесії сьомого скликання
Двадцять першу сесію Обухівської міської ради відкриває І веде міський голова Левченко Олександр Миколайович
Сьомого скликання iconСьомого скликання
Ом "Луганськ" був підбитий терористами військово-транспортний літак Повітряних сил Збройних Сил України іл-76. 0 військовослужбовців...
Сьомого скликання iconСьомого скликання
Ого самоврядування, головою якого обрано народного депутата Євгена Карташова; з питань співробітництва з африканськими, азіатськими,...
Сьомого скликання iconБуринська міська рада Сумської області
Відкрила І вела сесію до визнання повноважень депутатів Буринської міської ради сьомого скликання та міського голови Кохан Надія...
Сьомого скликання iconТринадцята сесія Знам’янської міської ради сьомого скликання рішенн я від 17 червня 2016 року №238
Якщо депутат ради не задоволений результатами розгляду свого звернення або якщо посадові особи ухиляються від вирішення порушеного...
Сьомого скликання iconДвадцять сьома сесія Знам`янської міської ради сьомого скликання рішенн я від 17 лютого 2017 року №718
Розглянувши інформацію секретаря міської ради Н. Клименко про стан виконання рішень міської ради станом на 01. 01. 2017 року, аналізуючи...
Сьомого скликання iconГрафік прийому громадян депутатами Рівненської міської ради (6 скликання)



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка