Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму



Дата конвертації17.04.2017
Розмір445 b.



Тема: Шарль Бодлер – французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму.

  • Тема: Шарль Бодлер – французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму.

  • Поетична збірка “Квіти зла”



Мета: висвітлити життєвий і творчий шлях Бодлера, особливості його естетики, визначити місце поета в літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ ст., його зв'язки з романтизмом і модернізмом, схарактеризувати книгу “Квіти зла” й проаналізувати окремі вірші з неї;

  • Мета: висвітлити життєвий і творчий шлях Бодлера, особливості його естетики, визначити місце поета в літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ ст., його зв'язки з романтизмом і модернізмом, схарактеризувати книгу “Квіти зла” й проаналізувати окремі вірші з неї;

  • розвивати навички виразного читання, усного мовлення, аналізу тексту;

  • виховувати любов до Краси, до мистецтва слова.





Модерністські зрушення у поезії середини ХІХ ст. Поява символізму.

  • Модерністські зрушення у поезії середини ХІХ ст. Поява символізму.

  • Окремі факти біографії Ш. Бодлера.

  • Новаторський характер збірки “Квіти зла”.

  • Аналіз окремих поезій збірки.

  • Ш. Бодлер і українська поезія.



увага до внутрішнього світу особистості, розкриття світу її переживань, почуттів, порухів душі;

  • увага до внутрішнього світу особистості, розкриття світу її переживань, почуттів, порухів душі;

  • надання переваги інтуїції, підсвідомому;

  • втаємничення змісту;

  • символьна природа мистецтва;

  • духовний світ особистості – друга реальність;

  • потяг до Краси, світу високих ідеалів.









Портрет Ш. Бодлера.

  • Портрет Ш. Бодлера.

  • Робота художника

  • Фантен-Латура





Початком літературної діяльності Бодлера можна вважати 40-і роки ХІХ ст. Але вперше про себе він заявив не як поет, а як літературний критик, автор статей “Салон 1845 року”, “Салон 1846 року”. До середини 40-х років було написано більшість віршів, що пізніше ввійшли до збірки “Квіти зла”, яку він створював протягом усього життя.

  • Початком літературної діяльності Бодлера можна вважати 40-і роки ХІХ ст. Але вперше про себе він заявив не як поет, а як літературний критик, автор статей “Салон 1845 року”, “Салон 1846 року”. До середини 40-х років було написано більшість віршів, що пізніше ввійшли до збірки “Квіти зла”, яку він створював протягом усього життя.



Експериментує

  • Експериментує

  • в прозі (новела “Фанфарло”),

  • драматургії (п'єса “П'яниця”),

  • пише нотатки про художні виставки,

  • перекладає твори Едгара По,

  • присвячує йому два літературно-біографічних нариси:

  • “Едгар Аллан По, його життя і творчість”,

  • “Нові нотатки про Едгара По”



1848 – Ш. Бодлер на барикадах. Видання альманаху “Народна республіка”.

    • 1848 – Ш. Бодлер на барикадах. Видання альманаху “Народна республіка”.
    • 1851р. – державний переворот. Реакція поета: “Ще один Бонапарт! Який сором!” Полемічні статті, спрямовані проти “парнасців” (“Язичницька школа”).
    • 1851-1856 рр. – Бодлер перекладає вірші Е. По.
    • 1857р. – поява сонетів “Краса” і “Відповідності”.
    • 1857р. –лютий-березень – судова справа проти “Пані Боварі” Г. Флобера.
    • 20 серпня – суд над “Квітами зла”


“Салон 1859 року” (1859)

  • “Салон 1859 року” (1859)

  • “Штучний рай” (1860)

  • друге видання “Квітів зла” (1861)

  • “Паризький сплін” (50 віршів у прозі” (1869)



В щоденнику “Моє оголене серце” Бодлер згадує себе 27-річним й оцінює події того часу досить критично: “Моє сп'яніння від 1848 року. Якою була природа цього сп'яніння? Жага помсти. Природне задоволення від руйнування. Літературне сп'яніння; спогади про прочитане”.

  • В щоденнику “Моє оголене серце” Бодлер згадує себе 27-річним й оцінює події того часу досить критично: “Моє сп'яніння від 1848 року. Якою була природа цього сп'яніння? Жага помсти. Природне задоволення від руйнування. Літературне сп'яніння; спогади про прочитане”.



Після 1848 р. поет пережив гостру духовну драму. І якщо раніше митець схилявся до думки, що світ – це збалансованість добра і зла, то тепер зазначає, що зло всесильне. В збірці «Квіти зла» все більше уваги звертає на суперечності життя. Він стверджує, що в кожної людини є два прагнення: одне спрямоване до Бога (це духовність, прагнення внутрішнього вдосконалення) , друге – до Сатани ( тваринність і насолода від власного падіння).

  • Після 1848 р. поет пережив гостру духовну драму. І якщо раніше митець схилявся до думки, що світ – це збалансованість добра і зла, то тепер зазначає, що зло всесильне. В збірці «Квіти зла» все більше уваги звертає на суперечності життя. Він стверджує, що в кожної людини є два прагнення: одне спрямоване до Бога (це духовність, прагнення внутрішнього вдосконалення) , друге – до Сатани ( тваринність і насолода від власного падіння).



Ця книга стала своєрідною епопеєю людської душі. Невипадково ще сучасники Бодлера порівнювали його з Данте, бо в “Квітах зла” показана подорож героя в нетрях власного “я”. Ця подорож – важкий шлях блукань, злетів, віри, розчарувань, прозрінь, відчаю, поневірянь. Це шлях від себе і до себе. Шлях зі світу людей у свій внутрішній світ. Шлях пошуків вічного Ідеалу, Краси, Істини, Бога. Шлях нелегкого усвідомлення себе і того, що в собі.

  • Ця книга стала своєрідною епопеєю людської душі. Невипадково ще сучасники Бодлера порівнювали його з Данте, бо в “Квітах зла” показана подорож героя в нетрях власного “я”. Ця подорож – важкий шлях блукань, злетів, віри, розчарувань, прозрінь, відчаю, поневірянь. Це шлях від себе і до себе. Шлях зі світу людей у свій внутрішній світ. Шлях пошуків вічного Ідеалу, Краси, Істини, Бога. Шлях нелегкого усвідомлення себе і того, що в собі.



“У цю жорстоку книгу я вклав усе своє серце, всю свою ніжність, усю свою релігію (вивернуту), всю свою ненависть…”

  • “У цю жорстоку книгу я вклав усе своє серце, всю свою ніжність, усю свою релігію (вивернуту), всю свою ненависть…”

  • “ Про книгу треба судити в її цілісності, і тоді із неї випливає жорстокий моральний урок ”.

  • Але романтичне ХІХ ст. не було готовим до такого жорстокого сприйняття життя. Збірка “ Квіти зла ” з'явилася у червні 1857р., а вже 20 серпня за порнографічний, непристойний характер “ жорстокої книги ” Бодлера було притягнуто до судової відповідальності.



Друг Бодлера, письменник Барбе д’Орвіллі писав:

  • Друг Бодлера, письменник Барбе д’Орвіллі писав:

  • “Тут є таємна архітектура. План. Розрахований мудрим і вольовим поетом. “Квіти зла” – не низка ліричних уривків, розкиданих за натхненням і зібраних у книгу з єдиною метою хоч якось їх об'єднати. Це не стільки вірші, скільки поетичне творіння найстрогішої єдності. З погляду мистецтва та естетичного враження вони значно програли б,

  • не будучи прочитаними у тій послідовності, як їх розташував, знаючи, що робить, поет”







проголошення Краси як єдиної мети мистецтва;

  • проголошення Краси як єдиної мети мистецтва;

  • призначення поета і поезії – видобувати красу з усього (навіть зі зла) і зберігати її духовну цінність для вічності;



А. Альбатрос 1. Людська

  • А. Альбатрос 1. Людська

  • доля

  • Б. Моряки 2. Життя

  • В. Море 3. Життєві

  • негаразди

  • Г. Корабель, човен 4. Поет

  • Д. Грім,гроза, блискавка 5. Натовп



А. Альбатрос 4. Поет

  • А. Альбатрос 4. Поет

  • Б. Моряки 5. Натовп

  • В. Море 2. Життя

  • Г. Корабель, човен 1. Людська доля

  • Д. Грім,гроза, блискавка 3. Життєві

  • негаразди



В творчості Бодлера поєдналися романтичні та символічні елементи;

  • В творчості Бодлера поєдналися романтичні та символічні елементи;

  • Вірші збірки мають двопланову структуру, де на передньому плані зображені предмети, емпіричні явища, конкретні деталі, за якими прихована ідея, абстракція, що перетворює конкретні образи на символи;

  • Автор утверджує велич людської душі, що прагне високого ідеалу, краси, духовності, а натовп не розуміє цих поривань – духовність беззахисна перед грубою реальністю





Синестезія – поєднання в одному тропі різних, іноді далеких асоціацій, викликаних різними органами чуття, що спричиняють синтез кількох відчуттів:

  • Синестезія – поєднання в одному тропі різних, іноді далеких асоціацій, викликаних різними органами чуття, що спричиняють синтез кількох відчуттів:

  • запахи, наприклад, “ніжні, як гобой”, “щедрі, злі, липучі, як смола”



У центрі уваги автора – напружене духовне буття особистості, яка шукає себе й прагне осягнути непізнану таїну світу. Ліричний герой перебуває у полоні суперечливих начал. Блукання його душі в нетрях всесвіту і власного “я” визначають мотиви збірки, серед яких основними є такі:

  • У центрі уваги автора – напружене духовне буття особистості, яка шукає себе й прагне осягнути непізнану таїну світу. Ліричний герой перебуває у полоні суперечливих начал. Блукання його душі в нетрях всесвіту і власного “я” визначають мотиви збірки, серед яких основними є такі:

  • боротьба Бога й Диявола, Добра і Зла, тілесного й духовного, життя і смерті, яка відбувається в душі героя;

  • захоплення життям і жах від людського буття;

  • призначення поета і поезії – видобувати красу з усього (навіть зі зла) і зберігати її духовну цінність для вічності;

  • творча незалежність митця від натовпу;

  • утвердження чарівної сили мистецтва – інтуїтивне наближення до істини;

  • проголошення Краси як єдиної мети мистецтва;

  • сенс буття особистості – одвічне шукання істини, постійні поривання, падіння та ін..



У всіх віршах збірки автор протиставляє добро і зло, тіло і плоть, бог і Сатана.

  • У всіх віршах збірки автор протиставляє добро і зло, тіло і плоть, бог і Сатана.

  • Художніми домінантами збірки є контраст і символіка.

  • Вірші мають здебільшого двопланову структуру, де на першому плані – предмети, емпіричні явища, конкретні деталі, а за ними ховається ідея, абстракція, яка перетворює предметно-емпіричні образи на символи.

  • Символіка поета звернена до “реальної свідомості”, спрямована на глибоке і експресивне вираження суперечливого духовного буття особистості.

  • Бодлер широко використовує жанр сонета, насичуючи його філософським змістом



заглиблення у внутрішній світ людини;

  • заглиблення у внутрішній світ людини;

  • умовні образи замість індивідуальних характерів;

  • віддаленість від реальності;

  • використання символів фольклорного літературного походження;

  • звернення до вічних філософських проблем;

  • песимістичний настрій.



1. б) символізму;

  • 1. б) символізму;

  • 2. б) модернізму та романтизму;

  • 3. в) несумісності дійсності та ідеалу;

  • 4. в) «Благословення»;

  • 5. а) «Сплін та ідеал»;

  • 6. б) поет і натовп;



Ковбасенко Ю.І. Світова література . Підручник для 10 класу. – К.: Грамота, 2010, с. 247-260

  • Ковбасенко Ю.І. Світова література . Підручник для 10 класу. – К.: Грамота, 2010, с. 247-260

  • Сонет “Альбатрос” вивчити напам’ять, підготувати його ідейно-художній аналіз.




Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconТема: Шарль Бодлер – французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму. Поетична збірка
Естетичними поглядами, втіленими у зб. «Квіти зла»; розкрити роль поета у формуванні мистецтва символізму; розвивати навички виразного...
Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconШарль Бодлер пізній романтик І предтеча символізму

Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconШарль П'єр Бодлер Розмаїтого Дмитра, 10-а клас Шарль П'єр Бодлер
Париж † 31 серпня 1867, Париж французький поет, літературний критик та перекладач, один з найвпливовіших представників французької...
Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconУрок зарубіжної літератури у 10 класі Шарль Бодлер пізній романтик І предтеча символізму
Квіти зла" й проаналізува­ти вірш "Альбатрос"; розвивати навички виразного читання, усного мовлення, кри­тичного мислення, аналізу...
Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconШ. Бодлер як пізній романтик І предтеча символізму. Пристрасні пошуки краси в збірці "Квіти зла"
Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Ш. Бодлера, особливостями збірки "Квіти зла", її будовою, розвивати літературний...
Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconШарль П'єр Бодлер Один із “проклятих поетів”?

Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconЗітканий із суперечностей поет Шарль Бодлер
У дев'ять років Шарль пішов у коледж у Ліоні. Допитливий І здатний, він мав украй живий, неспокійний розум, що заважав посидючості...
Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconШарль Перро (Perrault Charles 1628 – 1703)
Академік, французький письменник, поет, критик, основоположник жанру літературної казки
Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconСекція: українська література
Політичне життя Франції, Росії та інших європейських держав другої половини ХІХ століття
Шарль Бодлер французький поет другої половини ХІХ ст., пізній романтик І один із зачинателів символізму iconПлани-конспекти уроків із теми: «Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини ХІХ століття. Література 70-90 років ХІХ століття: Михайло Старицький»
Учитель-методист вищої категорії української мови І літератури Червонозаводської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Лохвицького...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка