Шостого скликання



Сторінка1/4
Дата конвертації09.02.2018
Розмір0.66 Mb.
  1   2   3   4



№ 8 (250) 23-27 березня 2009 року


ЧЕТВЕРТА СЕСІЯ

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

ШОСТОГО СКЛИКАННЯ


У ПАРЛАМЕНТСЬКИХ КОМІТЕТАХ 1

Круглий стіл з питань антикризових заходів на підтримку малого та середнього бізнесу 19

ЗАХОДИ ЗА УЧАСТЮ КЕРІВНИЦТВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ 25

Засідання Міжпарламентської комісії зі співробітництва Верховної Ради України та Національних Зборів Республіки Білорусь 37

ПРИВІТАННЯ, телеграми 39




У ПАРЛАМЕНТСЬКИХ КОМІТЕТАХ


Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин підтримує законопроект про внесення змін до Закону "Про податок з доходів фізичних осіб" (щодо ставки податку з доходу власника особистого селянського господарства, розмір якого збільшений в результаті отриманої земельної частки (паю).

На засіданні Комітету зазначалося, що законопроектом (реєстр. №2444) пропонується "зменшити з 15 до 3 відсотків ставку податку з доходів фізичних осіб на дохід, отриманий в результаті відчуження безпосередньо власником сільськогосподарської продукції, вирощеної ним на земельних ділянках, наданих для ведення особистого селянського господарства (якщо їх розмір було збільшено в результаті отриманої земельної частки (паю)".

Під час обговорення законопроекту наголошувалося, зокрема, що прийняття законодавчої пропозиції "дозволить усунути надмірний податковий тиск на власників особистих селянських господарств та стимулюватиме їх діяльність щодо вирощування сільськогосподарської продукції для потреб населення країни".

* * *

Cтан та законодавче забезпечення розвитку рибної галузі України розглянуто на слуханнях в Комітеті з питань аграрної політики та земельних відносин.

У заході взяли участь народні депутати, члени уряду, представники секретаріату Президента України, Генеральної прокуратури, Служби безпеки України, аграрної науки, органів рибної галузі з регіонів і громадськості.

Голова Комітету Микола Присяжнюк, відкриваючи засідання, зазначив, що слухання ініційовані на виконання рішень Комітету від 3 червня 2009 року. Він також поінформував учасників засідання, що після проведення двох засідань, на яких було окреслено комплекс практичних заходів для виводу галузі з кризи, замінено голову Державного комітету рибного господарства. Крім того, урядом прийнято дві постанови, якими затверджено Перелік видів діяльності, на котрі поширюються норми статті 8-1 Закону "Про податок на додану вартість" і Порядок використання у 2009-2013 роках бюджетних коштів, що спрямовуються на підтримку підприємств агропромислового комплексу, включаючи рибницькі, рибальські та риболовецькі підприємства, через механізм здешевлення кредитів.

Однак, підкреслив М.Присяжнюк, керівництво Держкомрибгоспу за цей час не розробило концепцію розвитку рибної галузі. Відповідні зміни до Закону "Про Загальнодержавну програму розвитку рибного господарства України на період до 2010 року" і проект закону "Про рибне господарство та промислове рибальство" на розгляд Верховної Ради України не подано. За його словами, не проведено комплексної перевірки фінансово-господарської діяльності Державного комітету рибного господарства, а також не зроблено належної оцінки щодо структурної перебудови галузі.

На думку голови Комітету, "внаслідок безконтрольності за діяльністю Держрибгоспу з боку уряду, затверджені закони щодо програми розвитку галузі та будівництва суден також не виконуються, робота з модернізації наявних суден не здійснюється".

На слуханнях зазначалося, що знижується продуктивність рибницьких ставків, втрачається генетичний потенціал, не дотримуються технології вирощування риби. Члени Комітету вважають, що "керівництво Держрибгоспу руйнує систему державного контролю за нерестом риби та використанням водних живих ресурсів у внутрішніх водоймах. За підсумками 2008 року, підкреслювали народні депутати, більшість структурних підрозділів галузі залишаються збитковими або низькорентабельними".

Наголошувалося також, що "Держрибгосп продовжує негативну тенденцію у проведенні кадрової політики у рибній галузі". Зокрема, М.Присяжнюк зазначив, що "на керівні посади призначаються особи, які вже були звільнені з посад за корупційні дії, а також є не професіоналами".

Заступник голови Комітету С.Рижук зауважив, що рибництво - це одна галузь у агропромисловому комплексі, яка балансує на межі зникнення". Він також висловив занепокоєння тим, що кількість суден, котрі сьогодні ведуть промисел в океанічних районах за межами України зменшилася з 230 (1990рік) до 14 суден (2008 рік).

Учасники слухань зазначали, що середня ціна у торговій мережі (крім міських ринків) за лютий місяць 2009 року на усі види рибної продукції, крім живої риби збільшилась в середньому на 5,3 відсотка, а починаючи з 2008 року, ціни на рибну продукцію виросли в середньому майже на 40 відсотків.

Народний депутат В.Слаута звернув увагу присутніх на те, що багато представників міністерств і відомств рибної галузі проігнорували комітетські слухання. А також запропонував членам Комітету направити звернення до Голови Верховної Ради, Президента України, Прем'єр-міністра щодо критичної ситуації, яка склалася у багатьох галузях агропромислового комплексу.

На думку учасників слухань, з метою уникнення поглиблення критичного стану у рибній галузі необхідно розробити Концепцію розвитку цієї галузі, передати окремі об'єкти на баланс Укрриби, 20 відсотків водоймищ зробити заказниками, змінити напрями риболовецького флоту на Сінгапур та Корею.

Крім того, вважають представники уряду, необхідно відновити регіональні управління держрибохорони та запобігти незаконному скороченню кваліфікованих працівників цієї галузі, а також вирішити питання щодо заборгованості по заробітній платі працівників рибної галузі.

* * *

Законодавче забезпечення розвитку спиртової галузі та шляхи її реформування розглянуто на слуханнях у Комітеті з питань аграрної політики та земельних відносин.

У заході взяли участь народні депутати, представники уряду, Секретаріату Президента України, Державного концерну "Укрспирт", міністерства АПК, СБУ, МВС, ДПА, Генеральної прокуратури, РНБОУ, а також директори та представники профспілкових комітетів спиртових заводів, провідні виробники лікеро-горілчаних виробів, представники компаній-операторів ринку та інші.

Відкриваючи слухання, голова Комітету М.Присяжнюк зазначив, що захід ініційований на виконання рішень Комітету від 20 травня 2008 року. На думку народного депутата, "уряд за цей рік практично нічого не зробив для реформування спиртової галузі, навіть не спромігся здійснити заходи щодо законодавчого забезпечення подальшого її розвитку".

Крім того, наголошував М.Присяжнюк, урядом не схвалено концепцію реформування та розвитку спиртової галузі на період до 2011 року. Не було розроблено відповідних змін до деяких законодавчих актів щодо сприяння виробництва та використання біологічних видів палива.

На слуханнях наголошувалося, що уряд не подав на розгляд парламенту законопроекти з питань подальшого реформування і розвитку галузі, зниження акцизного та податкового навантаження її підприємств, запровадження енергозберігаючих технологій виробництва.

Внаслідок цього, наголошували члени Комітету, в галузі продовжується катастрофічне падіння обсягів виробництва спирту та збільшуються збитки підприємств. Зокрема, за 2008 рік обсяги виробництва спирту етилового впали на 3,9 млн. дал. (до 27,4 млн. дал.), а показник експорту зменшився у два рази. Крім того, підкреслювали народні депутати, заборгованість із заробітної плати по концерну сьогодні становить 10 млн. гривень, що у 16 разів більше у порівнянні з 2007 роком.

Народні депутати звертали увагу на те, що заборгованість до бюджету становить 59,3 млн. грн., кредиторська - 333,9 млн. грн., що призводить до штрафних санкцій та збільшенню заборгованості.

Члени Комітету також заслухали інформацію з цього питання першого заступника голови Державного концерну "Укрспирт" В.Сосницького та заступника Міністра аграрної політики І.Демчака та взяли її до відома.

За підсумками обговорення, учасники слухання вирішили визнати стан виконання керівництвом Державного концерну "Укрспирт" рішення Комітету від 20 травня 2008 року незадовільним.

Комітет рекомендує Кабінету Міністрів розглянути на своєму засіданні питання про виконання рішення Комітету від 20 травня 2008 року і вжити дієвих заходів щодо законодавчого забезпечення розвитку спиртової галузі.

Уряду також рекомендовано розробити та до 1 вересня 2009 року внести на розгляд парламенту проекти законів щодо внесення змін до чинного законодавства для впровадження механізму продажу заводами спирту етилового споживачам на внутрішньому ринку на умовах відстрочення сплати за спирт у термін до 30 календарних днів, шляхом надання покупцем постачальнику (виробнику) простого векселя.

На думку народних депутатів Кабінету Міністрів необхідно підготувати пакет законопроектів про демонополізації виробництва спирту етилового.

Учасники слухань також запропонували уряду розглянути питання організації виробництва біоетанолу на базі державного підприємства "Торговий дім "Етанол" та передати йому 10-ти спиртових заводів, передбачивши у державному бюджеті на 2010 рік фінансування відповідного перепрофілювання спиртових заводів.

У рекомендаціях пропонується Кабінету Міністрів внести зміни у відповідні акти щодо скасування механізму монопольного формування єдиної ціни на спирт етиловий, який застосовується сьогодні ДК "Укрспирт". А також надати спиртовим заводам право самостійно реалізовувати спирт етиловий без наявності ліцензії на оптову торгівлю за умов його реалізації споживачам на внутрішньому ринку в обсягах власного виробництва.

* * *

Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією підтримує проект закону про внесення змін до статті 11 Закону "Про пожежну безпеку" (щодо протидії корупції в органах державного пожежного нагляду).

Законопроектом (реєстр. №3238) пропонуються скасувати процедури підписання актів щодо прийняття виконаних робіт протипожежного призначення з обов'язковим залученням представників державного пожежного нагляду. Відповідно до проекту, суб'єкти господарювання, які замовили послуги з монтажу засобів протипожежного захисту, будуть зобов'язані лише письмово повідомляти органи державного пожежного нагляду про завершення робіт з монтажу, а зазначені органи без надання будь-яких інших документів мають підключати змонтований об'єкт до засобів спостереження за установками пожежної автоматики.

За словами автора, народного депутата О.Новікова, "документ підготовлено з метою запровадження заходів, які мають зменшити хабарництво з боку посадових осіб органів державної влади під час прийняття монтажу засобів протипожежного захисту та підключенні їх до спостереження за установками пожежної автоматики об'єкту".

На засіданні Комітету зазначалося, що "регламентація порядку прийняття засобів протипожежного захисту підзаконним актом (спільним наказом Держпідприємництва і МНС) суперечить вимогам ст. 19 Конституції України, згідно якої всі органи державної влади і посадові особи мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України". Крім того, народні депутати вважають, що "вказаний порядок створює підґрунтя для корупційних дій з боку посадових осіб органів державного пожежного нагляду".

Крім цього, на думку членів Комітету, "є недоцільним застосування чинних процедур контролю з боку органів державного пожежного нагляду, оскільки органи державного пожежного нагляду вже попередньо проводять експертизу та затверджують проектно-кошторисну та іншу документацію, а монтаж проводять ліцензовані ними же суб'єкти господарської діяльності, які вже контролюються".

* * *

Комітет з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону "Про планування і забудову територій" (щодо об'єктів освітнього і культурного призначення).

Законопроектом (реєстр. №3645) пропонується звільнити замовників об'єктів освітнього і культурного спрямування від пайової участі (внеску) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту незалежно від форм власності та підпорядкування.

Автор, народний депутат Г.Смітюх, аргументував необхідність прийняття проекту "скороченням будівництва цих об'єктів з огляду на "завідомо некомерційний характер діяльності таких установ". Він звернув увагу на те, що в період стагнації будівельної галузі найбільше скорочується будівництво об'єктів освітнього, культурного та соціального призначення. Однак, за його словами,потреба в будівництві таких об'єктів збільшується. Тому держава має підтримати і стимулювати збільшення об'ємів будівництва об'єктів гуманітарного призначення.

За словами автора, прийняття законопроекту не вимагатиме додаткових витрат із Державного бюджету України, а буде впливати на доходи та видатки місцевих бюджетів лише тих населених пунктів, де будуть будуватись такі об'єкти. Зважаючи на те, що таких об'єктів будується не багато (в останні роки, за даними Міністерства освіти і науки в області за рік вводився в експлуатацію в середньому один загальноосвітній навчальний заклад), народний депутат зазначив, що це несуттєво вплине на місцеві бюджети.

Члени Комітету підтримали законопроект, прийняття якого, на їхню думку, сприятиме створенню умов для збільшення будівництва об'єктів освіти і культури (шкіл, дитячих садків, музичних і художніх закладів, клубів, будинків культури, бібліотек тощо).

* * *

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту відхилити законопроект про внесення змін до Закону "Про місцеві державні адміністрації" (щодо спрощення процедури погодження призначення на посади перших заступників та заступників голів районних державних адміністрацій).

Законопроектом (реєстр. №1304) пропонується внести зміни до ст. 10 чинного закону, передбачивши, що перші заступники та заступники голів районних державних адміністрацій мають призначатися за погодженням з головами обласних державних адміністрацій (замість Кабінету Міністрів, як передбачено у чинному положенні цієї статті). При цьому, процедуру призначення на посади перших заступників та заступників голів обласних адміністрацій передбачається залишити незмінною (за погодженням з Кабінетом Міністрів).

Під час обговорення законопроекту члени Комітету висловили низку зауважень до нього. Зокрема, зазначалося, що Конституція України не передбачає участі Кабінету Міністрів у формуванні складу відповідних місцевих органів виконавчої влади, насамперед, такої форми взаємодії як погодження з Кабінетом Міністрів призначення на посади першого заступника та заступників голів місцевих державних адміністрацій. Крім того, наголошували учасники засідання, конституційні норми не передбачають участі голів обласних державних адміністрацій у формуванні персонального складу районних державних адміністрацій.

На думку членів Комітету, норми, що обмежують конституційні повноваження голів місцевих державних адміністрацій щодо формування персонального складу цих адміністрацій, не є оптимальними, оскільки вимоги про "погодження" тих чи інших кандидатур на певні посади значно ускладнює процедуру призначення. А також у певних випадках може призвести до ситуації, коли багато посадових осіб взагалі не будуть призначені, а відповідні посади роками залишатимуться вакантними.

Крім того, підкреслювали парламентарії, інтереси уряду як центрального органу виконавчої влади при формуванні місцевих державних адміністрацій достатньою мірою забезпечуються шляхом його участі в призначенні голів цих адміністрацій у формі внесення подань про їх призначення відповідно до статті 118 Конституції України. А участь уряду, на думку членів Комітету, в призначенні інших посадових осіб місцевих державних адміністрацій є зайвим.

* * *

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту прийняти за основу законопроект про внесення змін до Закону "Про вибори Президента України" (щодо обмеження у проведенні передвиборної агітації).

Законопроектом (реєстр. №3529), зазначалося на засіданні Комітету, "пропонується заборонити кандидату на пост Президента України, який займає посаду, у тому числі за сумісництвом, в органах державної влади чи в органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових формуваннях, залучати до передвиборної агітації не лише підлеглих йому осіб, а й керівників або інших посадових осіб органів державної влади нижчого рівня, які перебувають у службовій залежності від нього".

На думку членів Комітету, прийняття законопроекту дасть можливість "не допустити використання ресурсу цих органів та службового становища відповідними посадовими особами під час проведення агітації за того чи іншого кандидата на пост Президента України".



* * *

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту відхилити законопроект про внесення змін до статті 11 Закону "Про Кабінет Міністрів України" (щодо програми діяльності Кабінету Міністрів України).

Законопроектом (реєстр. №2021), внесеним народним депутатом Я.Джоджиком, пропонується запровадити норми щодо стратегічного поетапного програмування діяльності Уряду, щорічно визначати першочергові завдання із зазначенням термінів їх виконання тощо.

Під час обговорення законопроекту члени Комітету зазначали, що ця законодавча ініціатива стосувалася положень статті 11 чинного закону в редакції від 21 грудня 2006 року. Однак, зауважили народні депутати, після цього на розгляд парламенту Президентом України було внесено проект закону про Кабінет Міністрів в новій редакції, який було прийнято Верховною Радою в цілому 16 травня 2008 року. Під час підготовки цього законопроекту до другого читання, Комітет розглядав також і пропозицію народного депутата Я.Джоджика щодо змісту статті 11 "Програма діяльності Кабінету Міністрів України", яку не було підтримано.



* * *

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту прийняти у другому читанні та в цілому законопроект про внесення змін до Закону "Про державні нагороди України".

Законопроектом (реєстр. №3058) пропонується надати Банкнотно-монетному двору Національного банку України виключні права на виготовлення державних нагород.

Члени Комітету врахували поправку до статті 12 чинного закону, згідно з якою "виготовлення орденів, медалей, нагрудних знаків до почесних звань України, нагрудних знаків лауреатів Державних премій України і президентських відзнак, а також документів, що посвідчують нагородження ними, здійснюватиметься виключно Банкнотно-монетним двором Національного банку України".



* * *

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту направити на доопрацювання законопроект про внесення змін до Закону "Про статус депутатів місцевих рад" (щодо дострокового припинення повноважень депутатів місцевих рад).

Законопроектом (реєстр. №3148) пропонується унормувати суспільні відносини, що виникають під час дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради в разі його не входження чи виходу зі складу депутатської фракції.

Під час обговорення члени Комітету висловили окремі зауваження до законопроекту. Зокрема, проектом пропонується визнати обставиною, що ототожнюється з виходом із фракції і має наслідком дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради, "порушення фракційної дисципліни, вчинення дій, які не сумісні з виборчою програмою політичної партії (блоку)". Ця підстава, на думку народних депутатів, "не може вважатись коректною, оскільки юридична відповідальність настає лише за умов, коли закон чітко, однозначно і зрозуміло визначає перелік підстав для притягнення до такої відповідальності".



* * *

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону "Про природно-заповідний фонд України".

Законопроектом (реєстр. №2747) пропонується, зокрема, вдосконалити порядок створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду та врегулювати питання щодо здійснення природоохоронних заходів з моменту створення установи та об'єкта ПЗФ. Передбачається також посилити систему державного контролю у сфері додержання вимог до режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду;

Документ містить положення про організацію функціонування природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків, зоологічних парків, інших установ природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, здійснення природоохоронних заходів;

Згідно із проектом, "спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється в межах ліміту та на підставі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду".

На засіданні Комітету зазначалося, що реалізація законопроекту потребуватиме додаткового фінансування з Державного бюджету в частині обов'язкового державного страхування посадових осіб служби державної охорони природно-заповідного фонду України.

* * *

Комітет з питань економічної політики рекомендує парламенту подолати вето Президента України на Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо орендних відносин).

Законодавчим актом (реєстр. №0903) вносяться зміни до Господарського кодексу та Закону "Про оренду державного та комунального майна", що спрямовані на вдосконалення питань, пов'язаних з передачею державного майна в оренду відповідно до його ринкової вартості, вдосконалюється механізм повернення орендованого майна тощо.

Закон було прийнято Верховною Радою 12 лютого 2009 року, однак Президент України повернув документ до парламенту зі своїми зауваженнями.

На засіданні Комітету зазначалося: Президент України вважає, що закон не може бути підписаний, оскільки "деякі його норми обмежують повноваження власників комунального майна". Зокрема, відповідно до документа, "органи місцевого самоврядування мають здійснювати деякі свої повноваження в питаннях оренди (порядок проведення конкурсу на право оренди та пропорції розподілу орендної плати) відповідно до порядку та методики, встановленої Кабінетом Міністрів".

Крім цього, Президент України не погоджується з тим, що пропонується вилучити з Закону "Про оренду державного та комунального майна" норму, яка передбачає надання пільг з орендної плати орендарям об‘єктів, що мають важливе соціальне значення.

Під час обговорення члени Комітету наголошували, що "за умови відсутності окремих законодавчих актів щодо оренди об'єктів комунальної власності, права суб'єктів комунальної власності зазначеним законом не порушені". Крім того, Законом "Про оренду державного та комунального майна" передбачено прийняття Кабінетом Міністрів деяких підзаконних нормативно-правових актів, які діють як щодо державної, так і щодо комунальної власності.

Зважаючи на необхідність узгодження норм Закону "Про оренду державного та комунального майна" і Господарського кодексу, впорядкування та активізації орендних відносин, підвищення ефективності його використання, Комітет ухвалив рішення рекомендувати парламенту подолати вето Президента України на Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо орендних відносин).

* * *

Комітет з питань європейської інтеграції розглянув низку законопроектів на відповідність європейському законодавству.

На засіданні було обговорено проект закону про внесення змін до Закону "Про транскордонне співробітництво" (реєстр. №4029). Законопроектом, зокрема, вносяться зміни до статей чинного закону, де визначаються повноваження спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань регіональної політики (Міністерства регіональної політики та будівництва), спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики та Міністерства закордонних справ України у питаннях транскордонного співробітництва.

Члени Комітету зазначили, що за предметом правового регулювання законопроект належить до зобов'язань України в рамках Ради Європи і регулюється Європейською рамковою конвенцією про транскордонне співробітництво між територіальними громадами або владою та двома протоколами до неї. Народні депутати підкреслили, що проект закону не суперечить зобов'язанням України в рамках Ради Європи.

Також розглянуто проект закону про внесення змін до статті 10 Закону "Основи законодавства України про охорону здоров'я" (щодо обов'язків громадян у галузі охорони здоров'я (реєстр. №4149) та проект закону про внесення змін до статті 77 Закону "Основи законодавства України про охорону здоров'я" (щодо прав та пільг медичних і фармацевтичних працівників) (реєстр. №4150). Як зазначив їх автор, народний депутат Г.Самофалов, законопроекти спрямовані на встановлення гідного ставлення до працівників державних та комунальних закладів охорони здоров'я, принципу соціальної справедливості щодо захисту прав та пільг працівників в медичній галузі.

Члени Комітету зауважили, що зазначені законопроекти не суперечать загальній спрямованості європейського права у сфері захисту прав людини та зобов'язанням України в рамках Ради Європи.

Окрім того, Комітет розглянув проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (реєстр. №3457), відповідно до якого передбачається посилити вимоги до виробництва, випуску в обіг та реалізації продуктів дитячого харчування. Зокрема, документом пропонується встановити адміністративну відповідальність за виробництво, випуск в обіг та реалізацію продуктів дитячого харчування, які не відповідають вимогам щодо якості та безпечності.

Комітет зазначив, що законопроект за предметом правового регулювання належить до сфери захисту прав споживачів, яка у законодавстві ЄС регулюється Регламентом (ЄС) 1333/2008 Європейського Парламенту та Ради про харчові добавки, Директивою 2001/95/ЄС про загальну безпеку продукції, Директивою Ради 2006/141/ЄС про суміші для немовлят та дитячі суміші для подальших етапів годування, Регламентом Європейського Парламенту та Ради 882/2004/ЄС про офіційний контроль, що проводиться з метою перевірок дотримання нормативних актів Співтовариства про корми та харчові продукти.

Під час обговорення члени Комітету висловили низку зауважень до законопроекту. За результатами обговорення Комітет дійшов висновку, що законопроект "в основному відповідає нормам європейського законодавства".



* * *

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності затвердив Рекомендації слухань: "Про стан виконання Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та проблемні питання, що виникають під час його виконання".

Заслухавши і обговоривши доповідь міністра внутрішніх справ Луценка Ю.В. співдоповідь начальника Департаменту Державної автомобільної інспекції МВС України Коломійця С.Г., виступи інших учасників слухань, члени Комітету відзначили істотне покращання стану аварійності на автошляхах після прийняття Верховною Радою Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху".

Народні депутати наголошували на тому, що "застосовані жорсткі заходи впливу до порушників Правил дорожнього руху суттєво покращили стан транспортної дисципліни водіїв та ефективно вплинули на рівень аварійності та тяжкості її наслідків". За словами промовців, за період з 17 листопада 2008 року (з дня набрання Законом чинності) до 1 січня 2009 року кількість автопригод із постраждалими зменшилась на 41,5% (із 7,4 тис. до 4,3 тис. ДТП), загиблих у ДТП осіб - на 42,6% (із 1170 до 672), травмованих учасників дорожнього руху - на 43,7% (із 8,9 тис. до 5 тис.).

У виступах також відзначалося, що упродовж двох місяців цього року тенденції щодо зниження рівня аварійності та тяжкості її наслідків збереглись.

Водночас, члени Комітету відзначили, що внаслідок недостатнього рівня роз'яснювальної роботи серед населення щодо дії положень закону та відсутності належної взаємодії між працівниками ДАІ і учасниками дорожнього руху, до Верховної Ради продовжують надходити чисельні звернення з приводу необґрунтовано суворого покарання порушників Правил дорожнього руху. При цьому, формується суспільна думка про те, що "погані дороги в Україні, відсутність розмітки та низький рівень підготовки водіїв є підставою, що дозволяє порушувати Правила дорожнього руху".

Народні депутати, поділяючи стурбованість учасників дорожнього руху станом дорожнього покриття, відсутністю освітлення, необхідних дорожніх знаків, пішохідних доріжок, ще в грудні 2008 року звернулися з відповідними листами на ім'я Прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В. щодо необхідності збільшення видатків на утримання вулично-дорожньої мережі, проведення ревізії всіх дорожніх знаків та проведення комісійного огляду автомобільних доріг, а також вдосконалення системи підготовки (перепідготовки) водіїв.

За повідомленням Першого віце-прем'єр-міністра Турчинова О.В. уряд вирішує ці питання. Так, з 15 березня поточного року Укравтодор разом з МВС України за участю представників громадськості та засобів масової інформації проводять весняний комісійний огляд автодоріг та вулиць населених пунктів, за результатами якого в установленому порядку будуть введені обмеження або тимчасова заборона на рух транспорту загального користування на небезпечних ділянках доріг до усунення причин, що загрожують безпеці дорожнього руху.

Також Кабінетом Міністрів готуються проекти постанов, що стосуються порядку підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, а також Положення про паспорт транспортного засобу.

Комітет зазначає, що наявність цих проблемних питань не є підставою для порушення Правила дорожнього руху, навпаки, до їх остаточного вирішення контроль за дотримання всіма учасниками дорожнього руху цих Правил повинен бути максимально жорстким. У цьому зв'язку, члени Комітету вважають "недопустимими безпідставні висловлювання окремих посадових осіб органів виконавчої влади про відміну чи призупинення тих чи інших норм закону, оскільки такі дії провокують учасників дорожнього руху на правопорушення".

Члени Комітету висловили стурбованість з приводу фактів здирництва на дорогах з боку працівників ДАІ, позиції органів прокуратури України, які майже не реагують на факти, коли водії намагаються дати хабара працівникам ДАІ, а також діяльністю судів України по виконанню закону.

Як позитивний момент Комітет відзначає те, що з моменту набрання законом чинності майже 50% всіх порушень Правил дорожнього руху зафіксовано за допомогою технічних засобів, при цьому усунуто суб'єктивний людський фактор. Разом з тим, в організації цієї роботи ще мають місце випадки, коли фотофіксація порушень ведеться працівниками ДАІ в цивільному одязі, "із-за кущів", що недопустимо. Також Комітет відзначає, що працівниками ДАІ не вживається достатніх заходів по демонтажу дорожніх знаків, встановлених без достатніх на те підстав, особливо забороняючих.

Комітет стурбований тим, що останнім часом до Верховної Ради подано низку законопроектів, спрямованих на послаблення відповідальності правопорушників (зменшення розміру штрафів тощо) за порушення Правил дорожнього руху. Народні депутати вважають недопустимим вносити зараз будь-які зміни в Кодекс України про адміністративні правопорушення.

Комітет, враховуючи позитивні тенденції щодо зниження рівня аварійності й тяжкості її наслідків, вважає, що посилення відповідальності учасників дорожнього руху за вчинення порушень у сфері безпеки дорожнього руху є обґрунтованим, а її послаблення - недоцільним.

Члени Комітету звернулися до всіх суб'єктів права законодавчої ініціативи з проханням утриматись від внесення законопроектів, які послаблюють відповідальність за порушення Правил дорожнього руху;

Комітет зазначив, що "вважатиме пріоритетними в законопроектній роботі пропозиції, які спрямовані на поліпшення утримання вулично-дорожньої мережі, своєчасне проведення на автошляхах ремонтно-відновлювальних робіт та будівництва дорожньої інфраструктури, покращання підготовки водіїв та роботи працівників Державної автомобільної інспекції".

За результатами слухань Комітет направив відповідні рекомендації Кабінету Міністрів, Міністрові внутрішніх справ, Генеральній прокуратурі, Верховному Суду, Міністерству транспорту та зв'язку.



* * *

Питання взаємодії Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України з правоохоронними та контролюючими органами держави в містобудівній сфері, плануванні та забудові територій обговорювалися на слухання, що відбулися у Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

У заході взяли участь народні депутати, представники Державної та обласних архітектурно-будівельних інспекцій, заступники міністрів: юстиції, внутрішніх справ, Генерального прокурора, голови Служби безпеки України, фахівці у сфері містобудування, планування та забудови територій.

Заступник голови парламентського Комітету Володимир Стретович зазначив, що проблема самочинного будівництва набуває загрозливого характеру. "Очевидно, що лише одного покращання чинного законодавства у протидії цьому недостатньо", - наголосив він. За його словами, потрібне негайне втручання держави, дієва координація зусиль правоохоронних і контролюючих органів з відповідними центральними органами виконавчої влади і управління у сфері містобудування.

В.Стретович навів факти, які, зокрема, свідчать про те, що із 250 звернень Державної архітектурно-будівельної інспекції до правоохоронних органів з проханням допомогти у доступі до об'єкта будівництва 71 залишилися без відповідного реагування, а у 12 випадках було отримано відмову.

На думку заступника голови Комітету, у цьому питанні "необхідно досягнути "розумного порозуміння" між всіма зацікавленими сторонами, щоб врешті відповісти на запитання: як зупинити самочинне будівництво?"

Начальник Державної архітектурно-будівельної інспекції Олександр Бондаренко поінформував про напрями взаємодії з правоохоронними органами у процесі контролю за дотриманням містобудівного законодавства. Він зазначив, що Держархбудінспекція вважає проблему самочинного будівництва найгострішою. "Таке будівництво ніколи не розглядалося як незаконна господарська діяльність, а отже потрібно чітко його ідентифікувати, щоб мати всі необхідні засоби для ефективної боротьби з ним", - наголосив він.

О.Бондаренко звернув увагу на основні проблеми, що виникають у працівників інспекцій під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. Зокрема, це: встановлення осіб або організацій, які є замовниками та виконавцями самочинного будівництва, відсутність доступу до об'єктів будівництва та підприємств будіндустрії, неявка порушників на розгляд справ про правопорушення у сфері містобудування, неможливість застосування штрафних санкцій з причини ненадання замовником (будівельними та проектними організаціями) довідок про вартість самочинно виконаних робіт, або виконаних з відхиленням від затверджених проектних рішень, будівельних норм і правил, а так само вартості реалізованої продукції, що не відповідає вимогам стандартів.

Начальник Держархбудінспекції вважає, що поєднання повноважень правоохоронних органів і контролюючих органів з повноваженнями інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю може стати ефективним чинником щодо здійснення заходів контролю за протиправною діяльністю у сфері будівництва.

Учасники слухань навели численні факти самочинного будівництва у регіонах. Промовці зазначали, що правоохоронні органи та прокуратура звертаються до інспекцій з вимогами надати інформацію, зокрема, для проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання ними ліцензійного законодавства. За словами промовців, є випадки необґрунтованого звернення правоохоронних органів про надання звітності щодо проведених перевірок об'єктів будівництва.

Учасники слухань висловлювалися за налагодження тісної співпраці правоохоронних, контролюючих і судових органів з інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю для організації та забезпечення державного нагляду і контролю, виявленні, фіксації та профілактики правопорушень, удосконалення нормативно-правової бази тощо.

Вони пропонували організувати на постійній основі проведення спільних нарад з метою розгляду найбільш актуальних проблем, прийняття узгоджених рішень щодо здійснення контролю та нагляду і забезпечити узгоджений аналіз документів та надання висновків щодо будівництва окремих об'єктів містобудування.

За підсумками обговорення учасники слухань рекомендують відповідним центральним органам виконавчої влади розробити та затвердити Порядок спільних дій правоохоронних органів та інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю з питань виявлення та протидії самочинному будівництву. Ним, зокрема, планується передбачити механізми повідомлення про виявлені факти самочинного будівництва, встановлення фактичних виконавців будівельних робіт, а також сприяти зупиненню експлуатації об'єктів, не введених у встановленому законодавством порядку.

Рекомендується також створити реєстр суб'єктів господарювання, що залучалися до відповідальності за самочинне будівництво та розглянути пропозицію щодо можливого створення у складі Держархбудінспекції спеціального підрозділу з протидії самочинному будівництву - будівельну поліцію.



* * *

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження нарахування штрафних балів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Законопроектом (реєстр. №3573), поданим Кабінетом Міністрів, передбачається внести зміни до законів "Про дорожній рух" та "Про міліцію". Зокрема, пропонується запровадити нарахування штрафних балів за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху та встановити порядок їх нарахування.

Під час обговорення члени Комітету наголошували на тому, що "аналіз застосування законодавства у цій сфері свідчить: для багатьох порушників штрафи не є вирішальним засобом впливу і виховання". При цьому, зазначалося, що до уваги потрібно взяти фінансовий стан переважної кількості порушників.

Народні депутати вважають, що у разі прийняття, закон має вступити в силу з 1 січня 2010 року.

На думку членів Комітету, ухвалення законопроекту матиме позитивні наслідки щодо профілактики правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, а також посилить відповідальність водіїв транспортних засобів за систематичні порушення Правил дорожнього руху.



* * *

Комітет з питань культури і духовності рекомендує парламенту направити на доопрацювання законопроект про внесення змін до деяких законів України про спрощення процедури ввезення на територію України культурних цінностей.

Законопроектом (реєстр. №3028) пропонується внести зміни до законів "Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей" та "Про податок на додану вартість" щодо створення сприятливих умов для ввезення на територію України культурних цінностей.

Під час обговорення законопроекту члени Комітету висловили низку зауважень до нього. Зокрема, зазначалося, що чинним законодавством звільняються від сплати податку на додану вартість культурні цінності, які ввозяться в Україну з метою їх подальшої передачі музеям, галереям, виставковим центрам, архівам, установам культури або освіти, котрі знаходяться у державній чи комунальній власності.

На думку народних депутатів, звільнення від оподаткування податком на додану вартість культурних цінностей, що ввозяться з іншою метою, суперечитиме статті 8-2 Закону "Про податок на додану вартість", якою визначається спеціальний режим оподаткування діяльності з творами мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату.

Зверталася увага на те, що звільнення від оподаткування суперечить мораторію щодо надання нових та розширення існуючих пільг з податку на додану вартість і відповідно до Бюджетного кодексу вимагає внесення пропозицій для покриття зменшення надходжень. Крім того, підкреслювали члени Комітету, запропонована процедура спрощення реєстрації культурних цінностей та скасування ведення Державного реєстру культурних цінностей, операції з імпорту яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, унеможливить контроль за подальшим продажем ввезених культурних цінностей.

За підсумками обговорення, Комітет ухвалив рішення рекомендувати парламенту направити законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.



* * *

Комітет з питань охорони здоров'я рекомендує парламенту направити на доопрацювання законопроект про лікарське самоврядування.

Законопроектом (реєстр. №3539) пропонується визначити принципи та систему органів лікарського самоврядування, зокрема, порядок створення, засади діяльності, повноваження та функції Всеукраїнського лікарського товариства та його місцевих осередків.

На засіданні члени Комітету зазначали, що проектом передбачається створити єдину всеукраїнську самоврядну лікарську організацію - Всеукраїнське Лікарське товариство та передати їй виключні повноваження з надання права на здійснення професійної діяльності. А також - ведення Реєстру лікарів; проведення атестації лікарів та професійної експертизи; здійснення перевірки кваліфікації осіб, які здобули вищу медичну освіту в навчальних закладах іноземних країн, для їх допуску до професійної лікарської діяльності на території України; здійснення контролю за дотриманням вимог стандартів у галузі охорони здоров'я.

Окрім того, підкреслювали парламентарії, цій організації надається право брати участь у формуванні та реалізації державної і регіональної політики в галузі охорони здоров'я; визначенні необхідності підготовки медичних кадрів, умов їх стажування, спеціалізації та підвищення кваліфікації; ліцензуванні медичної практики; проведенні післядипломної освіти лікарів та багато інших функцій. А ці питання, наголошували народні депутати, сьогодні віднесені до повноважень органів влади.

Водночас, члени Комітету висловили окремі зауваження до законопроекту. Зокрема, зазначалося, що його положення суперечать Конституції України в частині надання повноважень органів державної влади, насамперед, права на здійснення професійної лікарської діяльності, проведення атестації лікарів, здійснення контролю за додержанням вимог стандартів тощо, органам лікарського самоврядування. Таким чином, наголошували народні депутати, держава фактично усувається від вирішення цих питань, що унеможливлює виконання нею своїх конституційних обов'язків.

Крім того, підкреслювали парламентарії, за своєю природою лікарські організації є суто громадськими об'єднанням, що виключає можливість докладного регулювання питань їх організації та функціонування на законодавчому рівні. Тому, на думку членів Комітету, вони повинні користуватись у своїй діяльності відповідними статутними документами, а не законом.

Народні депутати також не погодилися з примусовим залученням до зазначеної громадської організації усіх лікарів, які здійснюють свою професійну діяльність тощо.

* * *

Комітет з питань охорони здоров'я рекомендує парламенту прийняти за основу законопроект про внесення змін до Закону "Про курорти".

На засіданні члени Комітету зазначали, що законопроект (реєстр. №3249) спрямований на реалізацію державної політики у курортній та рекреаційній сфері, розмежування повноважень зацікавлених центральних органів виконавчої влади, створення сприятливого інвестиційного клімату в курортній галузі, міжгалузеву координацію у сфері діяльності курортів тощо.

Згідно із проектом, "клопотання про оголошення природної території курортною можуть готувати і вносити центральні та місцеві органи виконавчої влади за поданням органу місцевого самоврядування". Природна територія оголошується курортною територією державного значення законом за поданням Кабінету Міністрів України.



* * *

Комітет з питань охорони здоров'я підтримує законопроект про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці №184 2001 року про безпеку і гігієну праці в сільському господарстві.

Законопроектом (реєстр. №0120) пропонується ратифікувати Конвенцію Міжнародної організації праці, яка спрямована на впровадження міжнародних стандартів у сфері охорони праці, а також на адаптацію національного законодавства в цій галузі, зокрема, щодо безпеки і гігієни праці в сільському господарстві, у відповідність з законодавством Європейського Союзу.

На засіданні члени Комітету зазначали, що Конвенція була ухвалена Міжнародною організацією праці 21 червня 2001 року та встановлює комплексну систему заходів щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці в сільському господарстві.

На думку народних депутатів, ратифікація Конвенції сприятиме мінімізації негативного впливу виробництва на здоров'я та життя людини, зменшенню рівня виробничого травматизму та професійної захворюваності в агропромисловому виробництві, покращенню соціальної захищеності працівників галузі.

* * *

Комітет з питань охорони здоров'я рекомендує парламенту прийняти за основу і в цілому законопроект про внесення зміни до статті 12 Закону "Про лікарські засоби".

Законопроектом (реєстр. №2625) вносяться зміни до статті 12 чинного закону, якими пропонується на зовнішній упаковці лікарського засобу шрифтом Брайля зазначати назву лікарського засобу, дозу діючої речовини та лікарську форму.

Члени Комітету підтримали запропоновані зміни, оскільки вважають, що маркування фармацевтичної упаковки, надасть можливість людям, які погано бачать і тим, котрі повністю втратили зір, самостійно прочитати певну інформацію про лікарський засіб при його застосуванні.

Крім того, наголошували народні депутати, запропонована норма проекту відповідає Європейському законодавству, насамперед, вимогам статті 56 (а) Директиви 2001/83/ЄС.

* * *

Комітет з питань податкової та митної політики рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону "Про податок на додану вартість" (щодо застосування норм спеціального режиму оподаткування для сільгосптоваровиробників при реалізації власної продукції та упорядкування правил відшкодування збитків, нанесених стихією).

На засіданні Комітету народний депутат К.Ващук зазначила, що законопроектом (реєстр. №4085) пропонується "дозволити відносити до суб'єктів спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського і лісового господарства та рибальства сільгосппідприємства, які переробляють (обробляють) сільськогосподарську сировину на давальницьких умовах". Також передбачається доповнити перелік видів сільськогосподарської діяльності, на які розповсюджується спеціальний режим оподаткування, такими видами як обробка, переробка та/або консервація продукції рослинництва.

На думку членів Комітету, запропоновані зміни "врегулюють проблемні питання між сільгосптоваровиробниками і податковими органами та сприятимуть розвитку аграрного ринку без залучення посередників, що позначиться на здешевленні продукції сільського господарства вітчизняного виробництва".

* * *

Комітет з питань правової політики рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони кредитування фізичних осіб в іноземній валюті.

Законопроектом (реєстр. №4011) пропонується внести зміни до Цивільного кодексу і Закону "Про банки і банківську діяльність", якими визначити, що з фізичними особами договори позики та кредиту укладаються виключно в національній валюті України (за винятком фізичних осіб - підприємців у разі виконання ними зобов'язань за зовнішньоекономічними договорами або контрактами).

Крім цього, проектом передбачається надати право фізичним особам, які уклали кредитний договір в іноземній валюті, звернутися із заявою про переведення кредиту в національну валюту України за офіційним курсом гривні до іноземних валют, встановленим Національним банком на день подання заяви.

На засіданні Комітету наголошувалося, що зазначені зміни не узгоджуються зі ст.51 Закону "Про банки і банківську діяльність", якою визначено право банків проводити банківські операції як в національній, так і в іноземній валютах, ст.6 і ст.627 Цивільного кодексу, якими регулюються договірні відносини й встановлюється презумпція свободи договірних відносин та іншим нормативно-правовим актам.

Експерти вважають, що запропонована проектом "заборона на видачу кредитів фізичним особам в іншій валюті ніж національна є певним адміністративним заходом, який не притаманний ринковій економіці". Крім цього, прийняття запропонованої пропозиції може викликати дисбаланс між валютними кредитами та валютними депозитами банку, що збільшить банківські ризики. Тому, зазначається у висновку Головного науково-експертного управління, "було б логічним запровадити запропоновану проектом норму щодо надання фізичним особам кредитів виключно у національній валюті України на певний період, можливо на прогнозований період фінансової кризи".

Під час обговорення зазначалося також, що в документі, "не визначається механізм компенсації банкам втрат від запропонованого перерахунку, з огляду на наявність різниці між курсом долара США або євро на міжбанківському валютному ринку та офіційним курсом Нацбанку".



* * *

Комітет з питань правової політики рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення доповнень до Цивільного кодексу (щодо прийняття спадщини).

На засіданні Комітету зазначалося, що законопроектом (реєстр. №3677) пропонується "доповнити статтю 1268 Цивільного кодексу новою частиною, передбачивши можливість спадкоємцю першої черги спадкування за законом, який фактично вступив в управління або володіння спадковим майном, вважатися таким, що прийняв спадщину, якщо протягом строку, встановленого статтею 1270 цього кодексу, він не заявив про відмову від неї".

Під час обговорення зазначалося також, що чинна норма "передбачає таку можливість тільки для того спадкоємця, який постійно проживав разом із спадкодавцем". Якщо спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, на час відкриття спадщини не проживав постійно із спадкодавцем, він повинен подати до нотаріальної контори заяву про прийняття спадщини.

Народні депутати наголошували, що до Комітету надходить значна кількість скарг, особливо із сільської місцевості стосовно прийняття спадщини та набуття права власності на спадкове майно, що ускладнене чинними нормами. Тому прийняття проекту, вважають народні депутати, дасть можливість "зміцнити правові гарантії охорони та захисту прав спадкоємців".

* * *



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Шостого скликання iconШостого скликання
Засідання Української частини Комітету з парламентського співробітництва між Україною та Європейським Союзом 51
Шостого скликання iconШостого скликання
...
Шостого скликання iconСвітловодська районна рада Кіровоградської області
Першу сесію районної ради шостого скликання відкриває голова районної виборчої комісії Полохан Іван Іванович
Шостого скликання iconСвітловодська районна рада Кіровоградської області
Першу сесію районної ради шостого скликання відкриває голова районної виборчої комісії Полохан Іван Іванович
Шостого скликання iconРішення тридцять восьмої (позачергової) сесії шостого скликання
Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“, заслухавши інформацію міського голови Рябоконя О. П. щодо облаштування скверу...
Шостого скликання iconШостого скликання
Голова Верховної Ради України Володимир Литвин, відкривши ранкове засідання, поінформував про підсумки роботи Верховної Ради України...
Шостого скликання iconШостого скликання
Агальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, за виборчим списком Партії регіонів, та 6 березня 2012 року народного депутата...
Шостого скликання iconРішення тридцятої сесії шостого скликання 28 лютого 2014 року Ізяслав №
Заслухавши інформацію про хід виконання районної Програми розвитку історичної, культурної спадщини та зеленого туризму в Ізяславському...
Шостого скликання iconСтенограм а пленарного засідання шостої сесії Чернігівської районної ради сьомого скликання
Пленарне засідання шостої сесії Чернігівської районної ради сьомого скликання відкрив І вів голова районної ради Ларченко Олександр...
Шостого скликання iconГрафік прийому громадян депутатами Рівненської міської ради (6 скликання)



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка