Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів



Скачати 162.05 Kb.
Дата конвертації15.03.2018
Розмір162.05 Kb.

Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, і найболючіша серед них - зростаючі труднощі у вихованні дітей і підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів. Актуальність проблеми поглиблюється пропорційнозбільшенню проявів грубощів у ставленні до вчителів, батьків та однолітків, недисциплінованості на уроках, прогулів, крадіжок, хуліганства, дитячого алкоголізму.

Досвід співпраці з педагогами та учнями дозволяє говорити про наступні найбільш поширені поведінкові відхилення, що поєднуються з шкільною дезадаптацією: дисциплінарні порушення, прогули, агресивну поведінку, куріння, хуліганство, регулярне вживання психоактивних речовин (алкоголь, наркотики), сексуальні девіації, бродяжництво, скоєння злочинів. Останнім часом спостерігається поява нових форм девіантної поведінки, пов'язаних з комп'ютерними іграми та релігійними сектами.

Серед різних методів корекції і терапії девіантної поведінки у підлітків перевагу надаю груповим формам роботи. Працювати з підлітками 12-15 років найскладніше, проте такі групи мають високий терапевтичний потенціал, оскільки в цьому віці група однолітків грає виняткову роль в житті підлітка.

Однією з форм групової психотерапії є арт-терапія - динамічна система взаємодії між учасниками, продуктами їх образотворчої діяльності та арт-терапевтом (психологом, педагогом) у арт-терапевтичному просторі.

Історія арт-терапії свідчить про те, що перші спроби використання образотворчих прийомів у роботі з дітьми в якості психотерапевтичного й психокорекційного інструменту, а також фактору їхнього психічного розвитку мали місце ще в першій половині XX століття. Всебічне обґрунтування подібна практика на Заході одержала в роботах Г. Рід, Е. Кремер та ін.

Художнє самовираження підлітків у тих формах, які використовуються в роботі, так чи інакше пов'язане зі зміцненням психічного здоров'я дитини, а тому може розглядатися як значущий психопрофілактичний і психокорекційний фактор. Використання арт-терапії в багатьох випадках виконує й психотерапевтичну функцію, допомагаючи дитині впоратися зі своїми психологічними проблемами, відновити її емоційну рівновагу або усунути існуючі в неї порушення поведінки.

Форми арт-терапевтичної роботи з дітьми різноманітні.У звичайній школіарт-терапевтична робота носить профілактичний або розвиваючий характер, як, наприклад, у випадку наявності в дитини легких емоційних і поведінкових розладів або певних проблем психологічного характеру.

Підліткам іноді важко вербалізувати свої проблеми і переживання. Невербальна експресія, у тому числі образотворча, для них є більш природною, особливо це має значення в тих випадках, коли в дитини є ті чи інші мовні порушення.

Завданнями арт-терапевтичної роботи з девіантними підлітками є:

- освоєння різних матеріалів і техніки роботи з ними, що повинне забезпечити сенсорну і емоційну стимуляції;

- розвиток сенситивності, тобто здатності розуміти відчуття і потреби інших людей;

- самовираження, відреагування травматичного матеріалу з можливим його усвідомленням, що приводить до розвитку у підлітків здібності до свідомого контролю над своїми потребами і переживаннями;

- вироблення продуктивних способів соціальної взаємодії;

- дати соціально допустимий вихід агресивності та іншим негативним почуттям. Робота над малюнками, картинами, скульптурами є безпечним способом розрядити напругу;

- отримати матеріал для інтерпретації і діагностичних висновків. Продукти художньої творчості відносно довговічні, і клієнт не може заперечувати факт їх існування;

- проробити думки й переживання, які підліток звик витісняти. Іноді невербальні засоби є єдино можливими для вираження і прояснення сильних переживань і переконань;

- розвивати відчуття внутрішнього контролю. Робота над малюнками, картинами або ліплення зумовлюють впорядкування форм і кольору;

- сконцентрувати увагу на відчуттях і почуттях. Заняття образотворчим мистецтвом створюють великі можливості для експериментування з кінестетичними і зоровими відчуттями і розвитку здатності до їх сприйняття;

- розвивати художні здібності і підвищити самооцінку [5].

Після створення продукту творчості, обговоривши його з психологом або в групі, підліток готовий проаналізувати свій вчинок, сприймаючи себе очима іншої людини. Завдяки цьому він виявляється в змозі усвідомити можливість змін у власному житті і поступово перейти до реалізації цієї можливості, все більше укріплюючи в собі віру у власні сили.

Використання арт-терапії дозволяє здійснювати зміни на трьох рівнях функціонування особистості: свідомому, несвідомому та тілесному. Така тривимірність дозволяє зміцнити особистість, забезпечити її необхідним досвідом задоволеності і субординації потреб. Розширюються і гармонізуються стосунки, особистість готується до успішного пристосування до соціально-психологічних змін життя.

Сценарій програми-роздуму «В пошуках самого себе…»

Соціально-психологічна проблема:Пошук себе, як особистості у цьому світі, проблема «дорослі-діти», пошук відповідей на питання «Який Я?», «Хто Я ?», шлях до самовдосконалення, самовизначення, самовиховання.

Мета програми:

Показати глядачеві проблему «Я-Особистості», проблему пошуку і знаходження себе у цьому житті, формувати бажання молоді до самопізнання і самовдосконалення, показати проблему «дорослі-діти». Засобами акторської гри передати глядачам проблеми сьогодення «Квадрат», «Ти-не лялька», «Маріонетки», «Маска», «В черзі до дорослого», «Подорож в пошуках себе», намагатися змусити глядача задуматися над питанням – Хто Я ?, Який Я ?, допомогти учням-акторам побачити себе з іншого боку, відкрити свій внутрішній потенціал, творчі здібності, акторську майстерність, допомогти пізнати себе та адаптуватися в соціумі.

Учасники програми: учні 8-10 кл., що мають відхилення в поведінці, їхні батьки, вчителі.

СЦЕНА 1 «Знайомтесь»(звучить пісня Альфа «Театр», актори розкладають реквізит, композиція появи театру «Погляд» в шкільному театральному світі)

СЦЕНА 2 «Вийди з КВАДРАТУ!»(Звучить пісня групи ТОЛ «ХТО Я ?», на сцені 4 постаті в різних манерах постави по кутках «квадрат», постаті одягнені в одяг з мішковини, що уособлюють в собі образ проблем, стереотипів, шаблонів, страху, байдужості. З’являється героїня –ОСОБИСТІСТЬ, яка в центрі «квадрату» - образ проблем)

Автор: Одного разу у своєму житті Ти вирушив в подорож. Це найбільша Твоя подорож. Це подорож в пошуках самого себе…

(кожна постать-образ говорить слова пропроблему, яку він грає)

1 образ ( стереотип): Я –стереотип! Ти така, як і всі!Що ти з себе корчиш?

( героїня з острахом переводить погляд на інший образ)

2 образ (маріонетка):Я – маніпулятор! У мене не має ніякихпочуттів до тебе і я використовую тебе,як ляльку…

(героїня переводить погляд на інший образ)

3 образ (маска): Я – твоя маска, яка тобі так потрібна! Ти можеш сховатися за нею!

( героїня дивиться на інший образ)

4 постать ( образ байдужості): Я – людська байдужість!Твоїм ровесникам та дорослим

байдуже чи станеш ти особистістю!..

Особистість: Ви будете здивовані дізнавшись, скільки людей тікають при зустрічі з перешкодами. Чи ненагадує тобі твоє життя у «Квадраті»: виходити за його межі –не можна, ти залежний від думок інших, стереотипів, маски. Ти хочеш жити в клітці? Поламай стереотипита шаблони у своїй голові.Дозволь собі вийти за межі квадрату!

( героїня завмирає)

СЦЕНА 3 «Ти – не лялька!»( звучить пісня А.Макаревича «Маріонетки», постаті стоять на сцені по-іншому)

Автор: Є люди – клони, маріонетки,Ляльки з театру, на ниточках,За котрі їх тримає хтось інший,

За кожним з них – байдужість і страх

(композиція «Маріонетки», до рук Особистості прив’язують мотузки, танцюють в однакових рухах, як ляльки, героїня звільняється від мотузок, образи залишаються з мотузками на руках)

Особистість: Беручи щось від інших не втрачай себе.Пам’ятай, ніколи не втрачай себе!Ти ж не лялька, якою граються, або смикають за мотузки, ти –Людина! Ти – Особистість!»

( постаті по кутках, спинами до глядача, одягають маски, стають в один ряд)

СЦЕНА 4 «Зірви маску» (звучить пісня «МАСКА», образи-маски повертаються до глядача, композиція «Маски»)

Автор: Ти носиш маску, як костюм.І твоя маска змінюється з часом.Маска – справжній витвір мистецтва,тому що з року в рік ти її вдосконалюєш і вона все більше стає схожою на твоє обличчя

Особистість: Живучи за законами маски ти не можешРобити те, що хочеш. Вона змушує тебе жити

в рамках, твоя маска із захисту перетворилася на ланцюги ( кайдани).

(героїня зриває маску з образу, образ ховає обличчя в долонях. Інший образ зриває з себе маску сам)

2 образ (маска самоствердження):Що дозволяє звільнитися від маски? Відчуття власної цінності, цінності того, який ти є насправді. Маска, як спосіб самозахисту мені більше не потрібна!

3 образ ( маска самозахисту): ( боячись, з острахом, трохи відкриває обличчя)Зняти маску – це страшно! Я пам’ятаю той жах, що заставив мене її одягти. Жах від того, що я –справжній, нікому не потрібний… я сам себе обмежив своєю маскою, сам собі не дав бути собою…

4 образ(маска, щоб відволікти увагу):Я пам’ятаю цей жах… Всередині боротьба почуттів… Сьогодні я на сцені і граю… граю не роль…а самого себе… (зриває маску)

Я володар своєї маски, яка мене мучила,і я вільна і знайшла сили її зірвати!

Особистість: В житті, як в граматиці: винятків більше ніж правил…

І саме ТИ – виняток із всіх правил!



( звучать слова із пісні А.Макаревича «Не стоит прогибаться под изменчивый мир»)

СЦЕНА 5 «В черзі до Дорослого»

(образи під мелодію стають особистостями, беруть в руки папки, героїня йде повз них , задумуючись над життям, а їй в руки кладуть важкі купи паперів, образи стають за нею в чергу, задіяно глядачів із залу, діалог у черзі, черга рухається, змінюється)

Автор: Черга до Дорослого… Черга за любов’ю, за розумінням,за підтримкою… від тебе Дорослий… Ми стоїмо в черзі до тебе, Дорослий! Частіше всього ми чуємо від вас, дорослих: «У мене не має часу», «Відчепися», «Підійди пізніше, я зайнятий», «Я так втомилася, давай іншим разом», «Мені зараз не до тебе»,«Хіба це проблема»…

Героїня (виглядаючи із-за папок):Життя – це суцільна черга, за кожним хтось стоїть. Як часто за паперами, проблемами дорослі не чують нас, не знаходять для нас часу…

1 образ: Ти в черзі за любов’ю?

- Так…

2 образ: А я в черзі за розумінням… А ти?



- Я теж..

Хтось із залу: А мені так потрібна підтримка!

3 образ: Як далі жити? Хто мені допоможе?

Репліка із залу: Що за черга? Ви вже не маленькі,вирішуйте свої проблеми самі

(звучить частина пісні С.К.А.Й. «Особистість», учасники рухаються по сцені, задумуються, потім наближається білий лист – біла тканина - символ дитячої чистої душі, купа папок, паперу, падають на підлогу)

Героїня: Погляньте, це білий аркуш паперу.Яку історію свого життя я напишу?

Як мені зробити якомога менше помилок?Якою я стану у цьому житті?Дорослий , допоможи написати історіюмого життя… Зрозумій – я тут! Я Є!!!! Ти потрібен мені!

(задумується)

Краще написати історію мого життя ,а не накази, розпорядження…

ВСІ УЧАСНИКИ-АКТОРИ ЙДУТЬ РАЗОМ,СТІНОЮ, МОВЧКИ ДО ДОРОСЛИХ, ЗУПИНЯЮТЬСЯ, ДИВЛЯТЬСЯ ЇМ У ВІЧІІ РАЗОМ ГОВОРЯТЬ:

ВСІ: Я – тут! Я Є! Ти потрібен мені!

СЦЕНА 6«Подорож у пошуках себе»

(актори повертаються , йдуть на сцену, образи беруть червону тканину - символ великої проблеми, композиція «Кокон», героїня вивільняється із «проблеми»-кокону, образи присідають)

Героїня: (слова читає на фоні музики)Одного разу у своєму житті ти вирушаєш у подорож, це найбільша твоя подорож – цеподорож в пошуках самого себе… У тебе достатньо сил, аби витримати цю подорож. Важливо, аби поруч були надійні люди, хто допомігби тобі стати справжньою особистістю.

СЦЕНА 7«Не бійся жити!»(звучить мелодія «Психодрама», відбувається взаємозв’язок із глядачами, звучать фінальні слова)

1 актор: Кожен із вас особистість – неповторний і єдиний!

2 актор( виводить із залу): Нехай інші хочуть бути схожими на тебе!

3 актор: (виводить дорослого): Мені так потрібна твоя любов, підтримка і розуміння!

4 актор: Почни пошук самого себе! Знайди Себе!

Автор ( учасник театру): Ти боїшся виглядати нікчемним?Ти боїшся що ти ніхто? Це не так…

У кожного з вас є все… Лишається тільки себе знайти!І стати тим, ким ти хочеш стати!

Особистість: Тебе вчора – вже нема, завтра – тебе ще нема. Ти є тільки зараз! Наступна мить буде

іншою… І знову і знову… Ти вже будеш іншим! Кожен з нас сам вибирає - актор в чужій ролі, або ти –справжній! Відомо одне – рано чипізно маскарад закінчується і всі бачать який Ти є насправді… Життя –не маскарад!

(звучить фінальна пісня М.Бурмаки «Не бійся жити!»,актори йдуть в зал до глядачів, дарують їм кульки -смайлики і запрошують до співпраці



g:\міський семінар\семінар психолога\pb079562.jpg

Перфоманс «Місто» (Ємєльянов Є.В., 2008)

Мета: стимуляція досвіду соціальної активності, соціально-комунікативних навичок.

Матеріали: 9 аркушів ватману, склеєних між собою, для створення «території міста». Ватман можна замінити рулонами шпалер, склеїти разом чотири полоси, а довжину взяти таку, яку дозволить приміщення ( ми використали лист гіпсокартону).

Декілька наборів гуаші. Великі акварельні пензлі (№8) для кожного учасника. Клей ПВА 9 або двобічний скоч). Пензлі для клею. Ножиці – великі і маленькі – по декілька штук. Пластилін.

Різноманітні предмети: старі дзеркала, нитки, шпагат, порожні пластикові пляшки, коробки від взуття тощо. Тобто все, з чого можна створювати будівлі. Перегородки і т.п.

Різноманітні природні елементи: гілочки, листя дерев, шишки, каміння. Квіти, пір’я птахів тощо. Дрібні старі іграшки – тваринки, люди. машинки і т.п. Усі ц і речі приносять самі учасники.

Якщо підлогу мити важко, то краще під ватман підіслати поліетиленову плівку.



g:\міський семінар\фотографии0001\фото0465.jpg

Зміст.


Вид: перфоманс ( арт-методика, в якій важливий сам процес, що проходить у учасників і потім обговорюється . Результат ( чи вийде, в нашому випадку місто, яким воно буде, чи зовсім не вийде, -не важливий).

Інструкція: «Зараз ви побудуєте місто. Воно повинно з’явитись на цьому величезному аркуші паперу. Яким воно буде. Як ви його будете робити – це цілком ваша справа. У вашому розпорядженні усі ці предмети, використовуйте їх як хочете. У вас є 45 хвилин. Це все.»



g:\міський семінар\фотографии0001\фото0466.jpg

Обговорення.

Резюме ведучого.

Вибудовую резюме відповідно до висловлювань учасників. Під час обговорення важливо зупинитися на тому, в якій позиції відчувала себе людина. Що заважало їй зайняти активну позицію, що змушувало бути агресивним тощо. Якщо учасник займає позицію жертви, пропоную переформулювати висловлювання, опираючись на свої досягнення і невдачі, а не на образи й обвинувачення, спонукаю учасників висловлювати власну думку з позиції відповідальності.

У резюме перелічую вже обговорене учасниками, тільки чіткіше формулюючи те, що заважає людині бути активною й відповідальною. Вцілому резюме узагальнює отриманий учасниками досвід.

Коментар .

У процесі створення міста уважно слідкую за тим, що відбувається. Не втручаюсь. Але якщо процес «завмирає», стає повільним, дозволяю на деякий час стати учасником і привнести щось своє. Таке втручання повинно активізувати учасників, але не замінювати їхню роботу.

Доречно занотовувати або запам’ятовувати особливо значимі моменти взаємодії. Слова учасників. Коли учасники будуть описувати процес, можу доповнювати їхні враження своїми спостереження.

ЛІТЕРАТУРА

1. Егоров А.Ю., Игумнов С.А. Расстройства поведения у подростков: клинико-психологические аспекты. - СПб.: Речь, 2005. -436 с.

2. Макарычева Г.И. Коррекция девиантного поведения. Тренинги для подростков и их родителей, СПб 2007

3. Менделевич В.Д. Психология девиантного поведения. - М, 2001.-432 с.

4. Киселева М.В. Арт-терапия в практической психологии и социальной работе. - Речь, 2007. - 336 с.

5. КопытинА.И. Основы арт-терапии. - СПб.: Лань, 1999. -256 с.

6. Лебедева Л.Д. Педагогические основы арт-терапии в образовании. - СПб., 2001. - 318 с.

7. Психологическая работа с девиантными подростками:проблемы и возможности.монография/ФГОУ ВПО «Волгоградская академія государственной службы».- Волгоград, 2009

8. Рудестам К. Групповая психотерапия. - СПб., 1999. - 384

Якщо тобі 15

( що я можу у свої 15)

Мета: спонукати учнів до самовдосконалення, самовиховання і самоствердження; розвивати інтерес до життя, свого внутрішнього світу, своїх інтелектуальних можливостей.

План проведення

І. Музичний вступ і вступне слово психолога школи і куратора групи 181-БО Первомайського політехнічного коледжу .

Знайомство.

ІІ. Домашнє завдання: про приклади розкриття в юні роки свого «Я»:

І) у видатних людей

2)в учнів, викладачів

3) інтерв’ю в залі:

1. У 15 років Ви були задоволені собою, своїм характером?

2. Чи був у Вас образ, який Ви хотіли б наслідувати?

( якщо респондент каже «ТАК», пропонуєте варіанти):

Це – герой книги, фільму;

Це – Ваш одноліток;

Це – знайомий Вам дорослий.

3. Як Ви проводили свій вільний час в 15 років?

4. Ви мріяли про себе в майбутньому?

ІІІ. Світ захоплень наших учнів ( виставка виробів, виступи учнів, майстер класи).

ІУ. Збірний образ нашого «Я».

Студенти ( презентація, відеофільм про навчальний заклад)

10-класники

У.Заключне слово куратора.

Виступи запрошених

Хід заходу

1. Вступ


Психолог: тема нашої сьогоднішньої зустрічі дуже багатогранна, тому, природно, ми не можемо висвітлити її цілком за відведений час. Але ми спробуємо торкнутися її хоча б побіжно, подивитися на себе з боку, почути про інших, навчитися міркувати й відповісти на запитання: « 15 років. Багато це чи мало? Чи можна жити так, щоб юність була для мене пам’ятною? Що я можу у свої 15?»

Куратор групи 181 БО.

ІІ.

Ведуча. « Перед вами відкриті всі шляхи» - цю фразу кожен із нас чув неодноразово. Ми вже звикли до рожевого оптимізму цих слів і не часто над ними замислюємось. А варто було б!



Ведучий. Справа в тому, що з кожним прожитим роком можливості людини звужуються. От із цього моменту їй уже не бути музикантом – віртуозом, із цього – поліглотом, із цього - майстром спорту, а з цього – фахівцем своєї справи.

Ведуча. І раптом виявляється, що до щасливого вечора, коли директор вручає тобі документи про освіту, перед тобою відкритою залишається аж ніяк не кожна дорога.

Ведучий. Безглуздо вважати, що свою біографію людина починає лише після того, як напише екзаменаційну роботу.

Ведуча. Ні, цю «контрольну» за всіх часів справжні люди починали виконувати набагато раніше. Слід лише пам’ятати, що робота ця не на 45 хвилин і що списати нема в кого, навіть чернеток на ній не дозволяється.

Ведучий. В кожної людини: і дорослої, і підлітка – обов’язково, нехай не явно, підсвідомо, але живе в душі мрія.

Ведуча. Але мрія від мрії різниться. У когось через лінощі й бездіяльність і мрії такі самі: от підхопить мене фортуна й винесе на берег статків, і житиму я, не знаючи горя, як у казці про Івана Царевича.

Ведучий. А є й інші мрії, яким можна дати інше визначення: це життєві цілі. Цілі – досягти свого особистого самоствердження, знайти й реалізувати своє «Я», стати гідною людиною в очах оточуючих.

Ведуча. Над утіленням у життя цих чудових мріянь слід потрудитися. І починати це потрібно вже сьогодні та із самого себе.

Ведучий. Чому?

Ведуча. Бо замолоду легше розкрити свої крила, легше сконцентрувати в собі вольові якості й довести всім необмеженість своїх можливостей.

Ведучий. Наші учні вибрали й записали для нас такі прості, але правильні висловлювання. Прочитаймо їх.

Коли людина не знає, до якої пристані прямує, для неї жоден вітер не буде попутним. ( Сенека)

Хто хоче жити гідно під старість, повинен навчитися цього замолоду. ( Спенсер)

Уже в 15 років час чітко розрізняти мріяння і реальний план майбутнього життя. ( Колмогоров)

Ведуча. Ці слова, нехай не повною мірою, але частково дають відповіді на поставлені перед вами питання: «15-років багато це чи мало?», «Що я можу у свої 15?».

Ведучий. Майже кожен із вас потрудився дістати реальні відповіді на них, і сьогодні ми розповімо про це один одному.

ІІІ. Психолог. Як кажуть, за талантами далеко ходити не треба. Через обмеженість часу ми не можемо розповісти про багатьох наших учнів, в душі яких палає вогник, які шукають себе і пробують, навіть не усвідомлюючи того, що тим самим сходять до вершин особистого самоствердження, роблять перші кроки назустріч своєму покликанню.

Ведучий. У нас же для реалізації свого «Я» є безліч можливостей: виставки технічної творчості, різноманітні конкурси, огляди талантів художньої самодіяльності, спортивні змагання.

Ведуча. Та хіба все перелічиш? Сьогодні у нас організовано виставку виробів наших учнів, які погодилися розповісти про свої роботи й про себе. І навіть провести майстер –класи.

Майстер класи. Виступ команди КВК.

ІУ. Збірний образ нашого «Я» ( презентація, фільми)

Психолог. Звичайно, єдиного образу юнака чи дівчини взагалі не існує. І наші хлопці й дівчата, як і всі молоді люди за всіх часів, були й залишаються дуже різними…

Ведуча. Чи зможуть наші учні реалізувати свої мрії, свій потенціал на благо свого особистого життя, на благо оточуючих, розкрити свій запас здібностей – покаже час.

У. Заключне слово

Ведучий. Здається, що кожен із вас щиро сприйняв усе почуте сьогодні. Як добре було б учитися легко і без проблем, досягти в житті великого успіху.

Ведуча. Хто із вас хотів би цього? Але «Без труда не вытащишь и рыбку из пруда» потрібно подолати свої лінощі для розвитку закладених у вас здібностей.

Психолог. Американський психолог Абрахам Маслоу (1908 – 1970) у своїй теорії розкрив зв'язок між принципами гуманістичної психології та проявом таланту і здібностей людини. Однією з єднальних ланок у цьому принципі є самоактуалізація й саморегуляція.

Самоактуалізація – це процес виявлення своїх можливостей.

Саморегуляція - це здатність установлювати рівновагу між середовищем і суб’єктом відповідно до змінюваних умов. А це сприятиме формуванню потреби в досягненні мети.

Ведучий. Тож поквапимося! Попереду – невідкриті зірки, ненаписані вірші, незорані поля.

Ведуча. Позаду…озирніться, вам 15 – уже 15 років. А що зроблено?

Слово куратору групи 181-БО



Слово гостям

g:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6213.jpg

g:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6225.jpg

g:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6269.jpgg:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6319.jpg

g:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6336.jpg. g:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6299.jpgg:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6232.jpgg:\світлини\коледж\захід в зош №1\dsc_6290.jpg

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconЧеркасенко Спиридон Феодосійович
Семінаристи, серед яких було багато дітей селян, в переважній кількості були малоросами, так тоді називали українців. Вони були благонадійнішими...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconІнформація Про діяльність служби у справах дітей облдержадміністрації у сфері захисту суспільної моралі при обігу комп’ютерних ігор на території області
О на припинення безпритульності та жебракування дітей, профілактику скоєння ними правопорушень та злочинів. Протягом 3 місяців 2013...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconДитинство
Костя- дивак. Він зазнає жорстоких кпинів з боку дітей. У поведінці багато такого, що викликає насмішки
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconСучасна жінка: яка вона? Тренінг-занятя для дівчат-старших підлітків
Мета: допомога в формуванні життєвих пріоритетів та норм етичної поведінки на основі домінування моральних якостей, властивих жінці;...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconПрофілактика шкідливих звичок серед дітей І підлітків
Упорядник: охріменко людмила василівна, соціальний педагог Державного навчального закладу «Звенигородський центр підготовки І перепідготовки...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconОстроградський Михайло Васильович
Багато видатних письменників, художників, діячів науки та культури народила земля Полтавська у ХІХ ст. Але, мабуть, найпочесніше...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconУрок по вивченню складного матеріалу цікавішим, заохотити дітей до читання, пізнання
Зарубіжна література” – предмет надзвичайно важливий І потрібний. Він сприяє формуванню особистості дітей, виробленню в них естетичного...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconА. А. Колесник Методичні рекомендації щодо здійснення
У методичному посібнику висвітлено соціально-психологічні аспекти девіантної поведінки підлітків. Розглядаються методи профілактики...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconЗвіт директора школи Власенко Тетяни Федорівни за 2015-2016 н р. Визначення проблем та очікувані результати стабільне функціонування навчального закладу та якісне надання освітніх послуг
«Про проведення обліку дітей і підлітків шкільного віку та закріплення території обслуговування за вчителями школи на 2015/2016 навчальний...
Сучасна загальноосвітня школа має багато проблем, І найболючіша серед них зростаючі труднощі у вихованні дітей І підлітків, збільшення кількості асоціаних проявів у поведінці, правопорушень, злочинів iconСучасна освіта Новограда-Волинського-2014 Зміст Інформаційно-методичний центр 2 Навчально-виховний комплекс «Гімназія ім. Лесі Українки – школа І ступеня»
Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №4 з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів «Школа сприяння здоров’ю» 8


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка