Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга



Скачати 182.84 Kb.
Дата конвертації03.06.2017
Розмір182.84 Kb.
ТипКнига


http://dg52.mycdn.me/getimage?photoid=542561587351&phototype=0

«Послання у вічність…»: Інформаційний список до 200-річчя з дня народження видатного українського поета Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861)
Северодонецк,

2014

Хто полюбить книгу,
той далеко піде у своєму
розвитку. Книга рятує
душу від здерев’яніння.  


(Шевченко Т. Г.)т.г. шевченко

Тарас Шевченко (1814-1861) - відомий український поет, прозаїк, художник і громадський діяч зі світовим ім'ям. Він завжди був патріотом України, вся його творчість, в основному, присвячена українському народу. Тарас Григорович мріяв про звільнення українців від соціального та політичного гніту.

9 березня 2014 року виповнюється 200 років від дня народження поета. Двісті років віддаляють нас від життя Великого Тараса, проте його вірші, заклики, думки досі живуть у наших серцях, залишаються актуальними.

Народився Тарас Шевченко в сім'ї селянина-кріпака в селі Моринцях на Черкащині. Рано лишився сиротою. Грамоти навчився у дяка. У 14 років узятий "козачком" до двору поміщика П. Енгельгардта, з яким переїхав до Вільно, а потім до Петербурга. В 1832 р. відданий у науку до художника В. Ширяєва.

У 1838 р. клопотами К. Брюллова, В. Жуковського, О. Венеціанова, М. Вієльгорського, Є. Гребінки, І. Сошенка та інших Тараса Шевченка було викуплено з кріпацтва. Цього ж року його прийнято до Академії мистецтв, яку він закінчив у 1844 року. У 1843р. та 1845 роках Тарас Шевченко відвідав Україну, працював художником у київській Тимчасовій комісії для розгляду давніх актів. У лютому 1847 р. затверджений на посаді вчителя малювання в Київському університеті.

24 березня 1847 р. за участь у Кирило-Мефодіївському товаристві та за антисамодержавні поезії заарештований і засланий солдатом до Орської фортеці Оренбурзького окремого корпусу з царською резолюцією про заборону писати й малювати. На засланні Тараса Шевченка як художника включили до складу експедиції, завданням якої було дослідження Аральського моря.

У 1857 р. завдяки клопотанням друзів Тараса Шевченка звільнили із заслання. У 1858 р. він прибув до Москви, потім до Петербурга. У 1859 р. приїхав в Україну, де перебував під наглядом поліції. Постійно проживати на батьківщині йому заборонили і зобов'язали виїхати до столиці. Тяжке десятирічне заслання, хвороби були причиною його передчасної смерті. Поховали його спочатку на Смоленському кладовищі Петербурга, а в травні 1861 р. прах перевезли на Чернечу (тепер Тарасову) гору поблизу Канева.

Тарас Шевченко почав писати вірші у другій половині 30-х років. У 1840 р. у Петербурзі вийшла перша збірка його поезій "Кобзар", у 1845 р. - героїчно-романтична поема "Гайдамаки". В 1843-1845 роках написав цикл поезій "Три літа" (центральним твором якого є "Сон"), поему "Кавказ", послання "І мертвим і живим...", поезії "Чигирине, Чигирине", "Великий льох", "Стоїть в селі Суботові" та ін., в яких гостро виступив проти соціально-національного гноблення українського народу. В ув'язненні писав вірші, які згодом об'єднав у цикл "В казематі". У 1854-1858 роках написав російською мовою повісті "Музикант", "Художник", "Нещасний", "Капітанша", "Близнята". Останніми прозовими творами Тараса Шевченка є повість "Прогулянка з задоволенням і не без моралі" (1856-1858) та щоденникові записи "Журнал". В Україні у 1859 р. написав низку високих зразків інтимної та пейзажної лірики. Кілька його творів цього періоду опубліковано в журналі "Основа" та альманасі "Хата".



Відомо, що поезія і живопис тісно пов'язані між собою. Однак особливості кожного з цих видів мистецтва здавна цікавили теоретиків і шанувальників мистецтва, виливалися в дискусії про те, який з них є впливовішим, сильнішим. А відомий художник Леонардо да Вінчі дійшов висновку, що “малярства – це німа поезія, а поезія – промовисте малярство”. Не випадково в історії світової культури поєднання в одній особі живописця і поета зустрічається часто. Очевидно, це доля щедро обдарованих творчих натур, яким тісно в межах одного виду мистецтва. До таких творчих натур відноситься і Тарас Шевченко.

Природа щедро наділила кріпацького сина не лише поетичним генієм, а й талантом художника, які ніколи не зраджували йому, навіть у години страждань і тяжкої неволі. Для Шевченка малювання стало потребою, вираженням його творчого духу. У Шевченкові поєднувалися і боролись водночас поет і художник.

Дослідниця спадщини Кобзаря З.Тархан-Береза підкреслює, що поетичних творів Шевченка до нас дійшло понад 240, а мистецьких – олійних картин, акварелей, сепій, офортів, малюнків – майже 1200, сама ця кількість свідчить про його глибоку закоханість у малярство. Не випадково його твори виставлялися на академічних виставках, а за видатні успіхи у гравюрі Шевченкові було присвоєно звання академіка. Для Шевченка тема жіночої долі була згустком крові, що запеклась у його серці. Навіть назви творів “Наймичка”, “Відьма”, “Сова”, “Слепая”, “Мар'яна-Черниця” красномовно промовляють про долю героїнь цих творів. Як же втілювалися образи жінок у малярській творчості Кобзаря? Згадаймо зустріч Катерини – матері з офіцером або ж Івася – поводиря з батьком – паном. Трагічні за своїм змістом, глибокі за психологічною мотивацією, ці сцени ніби зливаються з живописним полотном.

Дослідники живописної спадщини Шевченка зазначають, що картину “Катерина” він написав у 1842 році. До появи “Катерини” не лише в українському, а й в загальноросійському мистецтві не було твору з таким гострим  і злободенним соціальним сюжетом. Уперше героїнею живописного полотна стала людина з народу – дівчина-кріпачка, жертва панської розпусти, принижена й ображена в найкращих почуттях.Такого епізоду, який ліг в основу живописного полотна, у поемі немає, як немає і образу діда. Тому вважати картину ілюстрацією до однойменного поетичного твору Шевченка не можна. Це самостійний твір на спільну з поемою тему і побудований відповідно до специфіки образотворчого мистецтва.http://odnarodyna.com.ua/image_admin/document/111/kach08.jpg

Дослідники вважають, що композиція картини побудована з дотриманням настанов академічного мистецтва.

Вона являє собою рівнобедрений трикутник (постать Катерини), вписаний в овал, до якого входить зображення москаля – вершника, собачки, цариного діда, стовбура та гілок крислатого дерева. Чітко простежуються традиційні для академічних композицій діагоналі. Постать знеславленої дівчини – не лише композиційний, а й смисловий центр твору. Модельована теплими фарбами, вона різко контрастує із силуетно зображеною постаттю москаля на коні зліва та затіненій частині картини. Порівняно з величною постаттю Катерини він виглядає мізерним, іграшковим. Таке зображення зумовлене не лише вимогами перспективи, воно давало змогу художникові передати контрастність образів. Холодний, зеленкувато-синій тон підсилює трагедію дівчини – покритки, її сумний настрій. Впадає в око і співчутливий погляд діда. Відірвана гілка на землі символізує скалічене молоде життя.

Прагнучи до посилення емоційного звучання твору, автор поетизує героїню, свідомо прикрашаючи її. На дівчині святковий одяг: біла з довгими пишними рукавами сорочка, барвиста плахта, червоний фартух з прикрашеної вінком голівки спадають, розвиваючись на вітрі, довгі червоні стрічки.

Шевченко творив свою картину далеко від рідної України, тому не мав змоги малювати з натури. Але національний український одяг дівчини, характерний краєвид надають картині виразного національного колориту.

На мотив поеми “Слепая” Шевченко виконав олівцем і сепією однойменний малюнок, а також шість начерків та ескізів. На малюнку “Сліпа з дочкою” Оксана спить, поклавши голівку матері на коліна. Мати ніби завмерла, боїться порушити спокій дитини. Смуток, утома, біль і тривога на обличчі жінки. Критики вважають, що на малюнку зовнішність жінок (матері і дочки) зображено ідеалізовано. Реалістичніше сліпу та її доньку зобразив на ескізах, виконаних олівцем. У центрі зображено героїню щасливою, але в постаті її є щось скорботне. На ескізі, виконаному сепією, ми бачимо палаючі палати, постаті божевільної Оксани та її матері. Ще один ескіз “Жінка на підлозі” має літературне підґрунтя. Вважають, що він співзвучний з поемою “Марина”, в якій зображено дівчину – месницю.http://tarasshevchenko.at.ua/_ph/2/340553317.jpg

Митці всіх віків прагнули оспівати природу, яка давала їм силу і натхнення. Шевченко ніби був створений для того, щоб виразити словом і фарбами усю красу навколишнього. Тривалий час він жив за межами України, але марив нею, згадував рідну Черкащину, Київщину.

Шевченко - художник не компонував свої пейзажі, а змальовував краєвиди, які бачив перед собою. Саме тому в його робочих альбомах ми знайдемо багато начерків гілок дерева, бур’янів, хат, церков.

За тематикою пейзажні малюнки Шевченка 1843 – 1847 рр. можна поділити на дві групи: малюнки, на яких зображено сільські краєвиди і пейзажі, на яких відтворені історичні та архітектурні пам’ятки. Малюнки здебільшого розповідають нам про убоге життя Шевченкової родини і всього покріпаченого українського села (“Удовина хата”, “Селянське подвір’я”, “На околиці”, “Хата біля річки”, “Хата над ставком”). Чарівна природа на малюнках, як і в подіях є контрастом до важких соціальних умов життя народу. Особливо улюблені пейзажні мотиви Шевченко – зображення мальовничих околиць та куточків сіл, містечок, берегів тихих степових річок, ставків, урочищ тощо (“Повінь”, “Комора в Потоках”, “Андруші”, “Урочище Стінка”, “Хутір на Україні”, “У Вюнищі”, “В Решетилівці”). Ці твори сповнені справжньої поезії, в них лагідна, мрійлива українська природа знайшла свого натхненного співця. Майстерні вони і з боку малярської техніки.Однією з перлин української національної графіки є “Живописна Україна”. Це альбом офортів Шевченка. Офорт – це гравюра на міді або цинку з малюнком, протравленим кислотами, а також друкарський відбиток з такої гравюри.http://www.t-shevchenko.name/files/thsh/paints/1961-07a/111.jpg

Шевченко прагнув видавати по 12 естампів кожного року, але через брак грошей цей грандіозний задум здійснити не зміг. Вдалося видати лише один альбом, куди ввійшло 6 естампів замість запланованих дванадцяти: “У Києві”, “Видубецький монастир”, “Судна рада”, “Свати”, “Казка”, “Дари в Чигирині” (1649 р.).

Ось офорт “У Києві”. На передньому плані – крутий берег Дніпра, що густо поріс розкішними вербами, а внизу – Дніпро, димить невеличкий пароплав. На тлі природи люди: жінки одягаються, після купання, граються діти на березі, старенький дідусь сперся на ціпок, радіє, що може погрітися на сонечку.Треба згадати, що Шевченко створив галерею портретів. Серед них портрет поміщика П.В.Енгельгарда, виконаний на досить високому рівні. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/taras_shevchenko_painting_0003.jpghttp://tarasshevchenko.at.ua/_ph/2/2/987819337.jpg

Голова жінки” – твір досконаліший. Вважається, що тут майстерно, засобами світлотіні змодельовано обличчя, обрамлене красивими гофрованими пасмами кучерів. Однак у плані характерності образу цей твір поступається перед портретом П.В.Енгельгарда.


Портрет невідомого” тривалий час вважався портретним зображенням українського письменника Є.П.Гребінки, і лише зовсім недавно, завдяки детальному вивченню цього твору, виявилося, що така його атрибуція помилкова. Невідомий зображений на портреті у фас, він сидить на стільці й уважно дивиться на глядача виразними, трохи сумовитими очима. Перед нами розумна, серйозна і разом з тим добра, чуйна людина. Це перший портрет Шевченка, в якому людину зображено в сидячій позі. Згодом така композиція в його портретній творчості набуде поширення. Цікавою деталлю, що урізноманітнює композицію портрета, є вишуканий жест опертої на спинку крісла руки в якій портретований тримає чубук. Художник застосував у ньому різноманітні технічні прийоми: найдрібнішими мазками написані обличчя і рука, більш широкими й вільними волосся, а ще ширшими, власне, витриманими в різним світлотіньових граціях широкими кольоровими площинами – одяг. Все це надає образові необхідної життєвої переконливості.http://www.t-shevchenko.name/files/thsh/paints/2003-07/039.jpghttp://www.t-shevchenko.name/files/thsh/paints/1961-07a/010.jpg

З жіночих зображень наймайстерніший портрет Катерини Абаж, в якому вражає виняткова чарівність створеного художником образу молодої жінки, граціозної, з цнотливим виразом обличчя. Особливої привабливості портретові надають легкі, прозорі, надзвичайно ніжні сріблясто-блакитні тони, в яких цей твір виконано.

Таким чином ми ще і ще раз зримо відчули велич і багатогранність таланту Шевченка, ще раз переконалися, що завдяки великій праці він зумів передати у словесних і живописних творах свою палку любов до народу України і тривогу за її долю. Слід відмітити багато спільного у живописних і поетичних творах, але й відзначити те головне, що ці види мистецтва відрізняє. Якщо поетичне слово, максимально насичене змістом і асоціативними зв’язками будить уяву читача, який уже сам домальовує сцену, події, тоді у живописному полотні схоплено лише один якийсь момент, застиглу дію, але глядач також домислює, розширює видноколи полотна. На глядача діє передусім композиція, кольорове наповнення, світло, але розглядаючи живописне полотно, підсвідомо згадуємо поетичні рядки. Така вже сила зв'язку поетичного слова і живопису.

Ім'я Тараса Шевченка відоме в усьому світі: у багатьох країнах йому встановлено пам'ятники, його твори перекладені майже на всі мови світу, його ім'ям в Україні названо навчальні заклади, театри, площі, вулиці, міста. Національна опера України, Київський національний університет, центральний бульвар міста Києва носять ім'я видатного сина українського народу - Тараса Шевченка.



Пропонуємо до вашої уваги книги, наявніd:\обмен по локальной сети\копия dsc_0710.jpg

в міській публічній бібліотеці

(пр. Радянський, 54):

Твори

Шевченко, Т.Г. Повне зібрання творів У 12 т. [Текст]: т.1-12/ Т.Г.Шевченко; Ред. В.С. Бородін.- К.: Наукова думка, 2001.- 781 с.

Шевченко, Т.Г. Зібрання творів у 6 т [Текст]:(видання, автентичне 1-6т. «Повного зібрання творів у 12т.») т.1: Поезія 1837- 1847/ Т.Г.Шевченко; Ред. М.Г. Жулинський.- К.: Наукова думка. 2003.- 781 с.

Шевченко, Т.Г. Зібрання творів у 6 т [Текст]:(видання, автентичне 1-6т. «Повного зібрання творів у 12т.») т.2: Поезія 1847- 1861/ Т.Г.Шевченко; Ред. М.Г. Жулинський.- К.: Наукова думка. 2003.- 781 с.

Шевченко, Т.Г. Зібрання творів у 6 т [Текст]:(видання, автентичне 1-6т. «Повного зібрання творів у 12т.») т.3: Драматичні твори, Повісті/ Т.Г.Шевченко; ред. М.Г. Жулинський.- К.: Наукова думка. 2003.- 589 с.

Шевченко, Т.Г. Зібрання творів у 6 т [Текст]:(видання, автентичне 1-6т. «Повного зібрання творів у 12т.»)Т.4: Повісті / Т.Г.Шевченко; ред. М.Г. Жулинський.- К.: Наукова думка. 2003.- 595 с.

Шевченко, Т.Г. Зібрання творів у 6 т [Текст]:(видання, автентичне 1-6т. «Повного зібрання творів у 12т.»)Т.5: Щоденник, автобіографія, статті; Археологічні нотатки; «Букварь южнорусский»; Записи народної творності/ Т.Г.Шевченко; ред. М.Г. Жулинський.- К.: Наукова думка. 2003.- 492 с.

Шевченко, Т.Г. Зібрання творів у 6 т [Текст]:(видання, автентичне 1-6т. «Повного зібрання творів у 12т.»)Т.6: Листи, дариї та власницькі написи. Документи. Складені Т. Шевченко або за його участю/ Т.Г.Шевченко; ред. М.Г. Жулинський.- К.: Наукова думка. 2003.-628 с.

Шевченко,Т.Г. Кобзар [Текст] / Т.Г.Шевченко.- К.: Дніпро, 1999.- 668с.

Шевченко, Т.Г. Кобзарь [Текст]: стихотворения и поэмы/ Т.Г. Шевченко; вступ. ст. М.Рыльского; прим. И.Айзенштока.- М.: «Худож. лит.», 1972.- 655 с.

Шевченко,Т.Г. Малий Кобзар [Текст]:[вибр. поезії для дітей]/ Т.Г.Шевченко; упор. й приміт. Є.П. Кирилюка та В.Є. Шубравського; всуп. ст. Є.С.Шабліовського; мал. В.І. Касіяна та І.С. Їжакевича.- К.: Веселка. 1979.- 384 с.: іл.

Шевченко, Т.Г. Мар’яна- черниця [Текст]: факсим. вид. рукопису/ Т.Г. Шевченко; післям.В.Дудка.- К.: Наукова думка, 1997.-47 с.

Шевченко, Т.Г. Повести [Текст]/ Т.Г. Шевченко.- Дніпропетровськ: Січ. 2003.- 690 с.

Шевченко, Т.Г. Сотник [Текст]: поема/ Т.Г. Шевченко.- К.: Видавець Вадим Карпенко, 2003.- 20 с.

Шевченко, Т.Г. Стихи. Поэмы [Текст]/ Т.Г.Шевченко.- К.: ЗАО «Комсом. Правда-Украина», 2007.- 352 с.

Шевченко, Т.Г. Усі твори в одному томі [Текст]/ Т.Г. Шевченко.- К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2007. - 824 с.

Шевченко, Т.Г. Художник [Текст]: повісті/ Т.Г.Шевченко; післямова Є.П.Кирилюка; худож. О.М. Застанченко.- К.: Молодь, 1985.- 368 с.

Література

Белецкий, А.И. Тарас Шевченко[Текст]: кн. для учителя/ А.И.Белецкий; под ред. С.А. Баруздина.-3-е изд., доп.- М.: Просвещение, 1989.-142 с.

Билинская, М.Л. Шевченко и музика [Текст]/ М.Л. Билинская.- К: Музична Україна. 1984.-129 с.: ил.

Білинська, М.Л. Грає Кобзар, виспівує [Текст] / М.Л.Білинська.- К.: Муз. Україна, 1981.- 129 с.

Большаков, Л.Н. Повість про вічне життя [Текст]: наук.-худож. кн. для серед. та ст.шк.в./Л.Н.Большаков; худож. Ю.Г.Куць; авториз. пер. с укр. рос. Н.К. Ніколенко.- К.: Веселка. 1990.- 214 с.

Большаков, Л.Н. «Все он изведал…»Тарас Шевченко[Текст]: поиски и находки/ Л.Н. Большакова.- К.: Дніпро, 1989.- 543 с.

Вічний, як народ: сторінки до біографії Т.Г. Шевченка [Текст]: навч. посібник/ Авт.-упор. О.І. Руденко, Н. Б. Петренко.- К.: Либідь, 1998.- 270 с.

Воспоминания о Тарасе Шевченко/ Сост. и примеч. В.С. Бородина, Н.Н. Павлюка; предисл. В.Е. Шубравского.- К.: Дніпро, 1988.- 605 с.: ил.

Дзюба, І.М. «Застукали сердешну волю…»[Текст]: (Шевченків «Кавказ» на тлі непроминального минулого) до 150-річчя з часу написання «Кавказу»/ І.М. Дзюба.- К.: Дніпро, 1995.- 61 с.

Жур, П.В. Труди і дні Кобзаря[Текст]: літопис життя і творчості Т.Г.Шевченка/ П.В.Жур; вст.ст. М.М.Павлюка.- К.: Дніпро, 2003.-520 с.

Зайцев, П. Життя Тараса Шевченка [Текст]/ П.Зайцев.-2-е вид.- К.: Обереги, 2004.- 480 с.

Клочек, Г.Д. Поезія Тараса Шевченка: сучасна інтерпретація [Текст]: посібник для вчителя/ Г.Д.Клочек.- К.: Освіта, 1998.-235 с.

Ковтун, Ю.І. Кохані жінки Шевченка [Текст]: Тарасові музи/ Ю.І.Ковтун.- К.: Україна, 2004. - 206 с.: іл.

Кониський, О.Я. Тарас Шевченко-Грушевський [Текст]: хроника одного життя/ О.Я. Кониський; упоряд., підгот. текста, передм., покажчики В.Л. Смілянська.-К.: Дніпро, 1991.- 702 с.

Костенко, А.І. За морями, за горами [Текст]: Тарас Шевченко на Аральському морі.Тарас Шевченко за Каспієм/ А.І.Костенко; худож.-докум. оповід.- К.: Рад. письменник, 1984.- 455 с.

Луценко, І.А. Тарас Шевченко та Осетія [Текст]:(Штрихи укр.-осетин. літ. взаємозв’язків): наук. вид/ І.А.Луценко, І.В.Братусь.- К.: Либідь, 2002.-186 с.: іл.

Ляхова, Ж.Т. За рядками листів Тараса Шевченка[Текст]/ Ж.Т.Ляхова .- К.: Дніпро, 1984.- 134 с.

Меншиков, І.І.Поетичне слово Кобзаря[Текст]:словник лексичних компонентів атрибутних конструкцій/ І.І.Меншиков, Н.В.Підмогильна.-2-ге вид.- К.: ДП «Дирекція ФВД», 2008.- 211 с.

Мельниченко, В.Ю. Тарас Шевченко в Москве [Текст]/ В. Ю. Мельниченко.- К.: Либідь, 2009.- 740 с. : іл.

Мовчанюк, В.П. Медитативна лірика Т.Г. Шевченка [Текст] / В.П.Мовчанюк; АН України, ін.-т літератури ім. Т.Г.Шевченка.- К.: Наукова думка, 1993.-146 с.

На Тарасовой горе: фотоальбом/ Авт.-сост.Т.Ф. Базилевич, Л.Ф. Ефименко; фото Б.А.Минделя.- К.: Мистецтво, 1981.- 96 с.

Національний музей Тараса Шевченка [Текст]: альбом/ Упоряд. Т.Андрущенко, С.Гальченко.- К.: Мистецтво, 2002.- 222 с.: іл.

Неділько, Г.Я. Тарас Шевченко[Текст]: життя і творчість: кн. для вчителя/ Г.Я.Неділько.- К.: Рад.шк., 1988.- 245 с.

Огієнко, І. Тарас Шевченко[Текст]/ Г.Огієнко; упоряд.,авт. передм. і комент. М.С. Тимошик.- К.: Наша культура і наука, 2003.- 432 с. : іл.

Повесть Тараса Шевченко «Художник» [Текст]: иллюстрации, документы: альбом/ Сост. Л.Н. Сак; коммент.В.Е.Судак; предисл. П.А. Белецкого.- К.: Мистецтво, 1989.- 383 с.: ил.

Сергієнко, Г.Я. Декабристи і Шевченко[Текст] / Г.Я. Сергієнко; 2-е вид. - К.: Дніпро, 1983.-186 с.

Смілянська, В.Л. «Святим огненним словом…» [Текст]: Тарас Шевченко: поетика/ В.Л.Смілянська.- К: Дніпро, 1990.- 290 с.

Тарас Шевченко [Текст]: живопис, графіка. Альбом / авт.-упоряд. Д.В. Степовик.- К.: Мистецтво, 1984.- 139 с.

Тарахан-Береза, З.П. Музей Т.Г. Шевченка у Каневі [Текст]: путівник/ З.П.Тарахан-Береза.- Дніпропетровськ: Промінь, 1986.-181с.: іл.

Тарас Шевченко і Крим [Текст]: енциклопедичний довідник/ упоряд. Г.А. Рудницький.- Сімферополь; Таврія, 2001.- 288 с.

Федченко, П.М. Тарас Григорьевич Шевченко [Текст] / П.М. Федченко.- К.: Наукова думка. 1989.- 304 с.

Чумарна, М.І. Тихий ангел пролетів [Текст]: сповідь Тараса Шевченка.Тризна/ М.І.Чумарна.- Львів: Апріорі, 2007.-80 с.: іл.

Шевченкова дорога в Білорусь [Текст]: літературно-публіцист. зб./Упоряд. Лублівський Р.М. - Львів: Світ, 2004.- 272 с.

Шевченкова криниця [Текст]: збірник афоризмів із творів Тараса Шевченка/ вступ. слово Л.І. Андрієвського; упоряд. В.Дорошенко, Т.В. Майданович.- К.: Криниця, 2003.- 288 с.

Шевчук, В.А. Син волі [Текст]: роман про Т.Г.Шевченка/ В.А.Шевчук .- К.: Рад. письменник, 1984.- 471с.

Шляхами Тараса Шевченка [Текст]: Чернігівщина: путівник/ авт.. тексту С.Л.Лаєвський та ін..- К.: Богдана, 2012.- 576 с.: іл.

Шовкопляс, Г.М. За покликом серця [Текст]: пам’ятки історії та культури в житті Т.Г. Шевченка/ Г.М.Шовкопляс.- К.: Наук. думка, 1990.- 167 с.

«Я дуже щиро Вас люблю…» [Текст]: Шевченко у розповідях сучасників/ Упоряд., передм. прим. О.В.Ковалевского.- Х.: Прапор, 2004.-352 с.



http://vinkivci-crb.at.ua/_pu/0/87106395.jpgтарас шевченко. життя і творчістьhttp://1.bp.blogspot.com/-mmyhgoyzszq/uttkc32ntui/aaaaaaaacc8/b2_ymwigqdu/s1600/4.jpg

http://www.bcbs.lg.ua/content/image/new_arrivals/3.jpghttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctt--unmrjsnh7cwgu2cmkwylph2v9nqu1fyt4flkulvn5lcm10fghttp://www.odb.te.ua/userfiles/4(39).jpg

http://img13.slando.ua/images_slandocomua/75588053_1_644x461_kniga-fotoalbom-taras-shevchenko-kanev-1985-dnepropetrovsk.jpgнаціональний музей тараса шевченка. альбом.http://uk.two-books.net/img/a/19/69_1.jpg


Інформація про Тараса Шевченка в періодиці:
Етнокраєвиди в поезії Шевченка [Текст]/ Л.Масенко// Слово просвіти. - 2014. - №6. - с. 12-13

Лоза, Н.В. Тарас Шевченко «Тополя» [Текст]: романтична ідея незнищенності кохання й вірності/ Н.В. Лоза // Вивчаємо укр. мову та літ-ру.- 2013.- №6.- с. 10- 13

Клочек, Г. «Садок вишневий коло хати…» як кінотекст [Текст]: монографічний аналіз твору/ Г.Клочек // Дивослово.- 2012.- №7.- с. 25 – 36

Гараздюк, О. Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка[Текст]: поема «Наймичка»/ О. Гараздюк // Дивослово.- 2012.- №3.- с. 20 - 22

Ушкалов, Л. Образ сліз у творчості Тараса Шевченка [Текст]/ Л. Ушкалов // Дивослово.- 2012.- №3.- с. 2-7

Скоць, А. Віршоване пророцтво Тараса Шевченка «Ісаія. Глава 35(подражаніє) [Текст]: спроба порівняльно- типологічного аналізу/ А.Скоць // Дивослово.- 2012.- №3.- с. 8- 10

Боронь, О. Повість «Несчастный» [Текст]: сюжет, жанр, система образів/ О.Боронь// Дивослово.- 2012.- №3.- с. 11- 15

Савчук, В. Традиційні та нові акценти у вивченні життя і творчості Тараса Шевченка у школі [Текст]/ В.Савчук // Дивослово.- 2012.- №3.- с. 38- 40

Глубинность и неизмеримость Тараса Шевченко [Текст] // Голос Украины.- 2012.- 2 марта. - с. 14

Шпак, В. Біль за рідних, біль за Україну…[Текст]: історія життя.Звільнити з кріпацтва братів і сестру було заповітною мрією Кобзаря/ В.Шпак // Урядовий кур’єр. - 2011.- 5 березня.- с. 13

Цепа, О. Авторське самоочікування в поезії Тараса Шевченка 1937- 1847 років/ О.Цепа // Дивослово.- 2011.- №3.- с. 13 - 16

Ткач, А. «Украинский рембрант» [Текст]: матеріали до вивчення художньої спадщини Т.Шевченка / А.Ткач // Дивослово.- 2011.- №3.- с. 17- 24

Фурсова, Л. Шевченків «Заповіт» [Текст]/ Л.Фурсова // Дивослово.- 2011.- №3.- с. 25 - 28

Зарічна, Н. Дві «Катерини» Тараса Шевченка [Текст]/ Н.Зарічна // Дивослово.- 2011.- №3.- с. 29 - 31

Барабаш, Ю. Вірш Тараса Шевченка «Чигрине, Чигрине…» [Текст]: контекст, семантика, поетика/ Ю.Барабаш // Дивослово.- 2010.- №5.- с. 38- 43

Щербакова, А. Доля жінки в поемах «Катерина» та «Наймичка» [Текст]/ А.Щербакова // Дивослово.- 2010.- №3.- с. 28- 31

Сосюк, Н. «Якби-то найшли те, що там схоронили…»[Текст]: ідейно-художній аналіз поезії Тараса Шевченка «Розрита молила»/ Н.Сосюк// Дивослово.- 2009.- №10.- с. 24 – 25
Інформація в Інтернеті:

Дитячі та юнацькі роки Тараса Шевченка (1814-1830) [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Изборник .- Режим доступу: http://litopys.org.ua/shevchenko/bio02.htm.- Назва з екрану


Тарас Шевченко біографія коротко [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Українська література.- Режим доступу:


http://www.ukrlitzno.com.ua/taras-shevchenko-biografiya-korotko/.- Назва з екрану

Шевченко Тарас Григорович [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Википедия .- Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/. - Назва з екрану


Роль творчості Т.Г. Шевченка у становленні української культури [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Підручники.- Режим доступу:http://pidruchniki.ws/19110522/kulturologiya/rol_tvorchosti_shevchenka_stanovlenni_ukrayinskoyi_kulturi.- Назва з екрану


Творчість Тараса Шевченка на тлі українського національного відродження [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Українська література.- Режим доступу:http ://ru.osvita.ua/vnz/reports/ukr_lit/15848/.-Назва з екрану


Тарас Шевченко і його поетична спадщина [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Культура України.- Режим доступу http://k-ua.net.- Назва з екрану


Культ народу в творчості Т.Шевченка [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту Парта. - Режим доступу http://www.parta.com.ua/ukr/composition/view/600/.- Назва з екрану


Творчість Т. Шевченка після заслання. «Неофіти», «Юродивий» [Електронний ресурс]: веб - сторінка інтернет сайту

http://www.linguistika.com.ua/. - Назва з екрану








Підготувала провідний бібліотекар О.А.Бобкова


Каталог: ld
ld -> Ахматова Анна Андріївна Ахматова Анна Андрі́ївна (Горенко) — російська поетеса, родом з України, представниця акмеїзму. Лауреат міжнародної літературної премії «Етна-Таорміна»
ld -> Творчість
ld -> Освіта. Виховання. Навчання бабенко, Тамара Василівна
ld -> 49 науково-дослідних робіт із 52, які виконувалися за договорами із замовниками у 2013 році, були складовими частинами державних і галузевих програм (планів)
ld -> Альбер Камю. Життєвий І творчий шлях. Філософські й естетичні погляди. Камю І екзистенціалізм. Провідні мотиви творчості
ld -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
ld -> Проект змін до програми Робоча група
ld -> Художня спадщина: студії
ld -> В. Домонтович Доктор Серафікус. Без ґрунту [Романи]
ld -> Державна науково-педагогічна бібліотека україни


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconКалендар ювілеїв українських та зарубіжних діячів (письменників, науковців, митців тощо), що відзначатимуться у 2014 році. У 2014 році виповнюється
Тараса Григоровича Шевченка (1814 1861), великого українського письменника, художника
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconЗагальноклубний творчий проект
Тараса Григоровича Шевченка. Указом Президента України „Про додаткові заходи з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження...
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга icon200 років від дня народження Тараса Григоровича Шевченка (1814 – 1861), українського поета, художника, мислителя
Яцюк В. Не забудьте пом'янути Шевченківська листівка як пам'ятка історії та культури 1890–1940. 195–річчю від дня народження присвячується...
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconВідділ освіти Добропільської райдержадміністрації Святогорівська зош І-ІІІ ступенів
Тараса Григоровича Шевченка, донести до учнів волелюбний дух патріота І революціонера української державності; відобразити актуальність...
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconТарас Григорович Шевченко (1814 – 1861) Ось уже 196 років минуло, як спочиває український кобзар борець за волю…
А вивчаючи біографію Тараса Григоровича, здається, що так нещодавно він мандрував стежками таких же українських звитяжців та вивчав...
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга icon«Віч-на-віч із собою». (Екскурсія до автопортретної галереї Тараса Григоровича Шевченка)
Ведучий. У перші березневі дні ми знову згадуємо ім’я великого генія словесності, талановитого художника Тараса Григоровича Шевченка....
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconРеферат на тему: " Життя та творчість Тараса Григоровича Шевченка"
Тарас Григорович Шевченко народився 25 лютого (9 березня за новим стилем) 1814 р у селі Моринцях Звенигородського повіту Київської...
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconУрок: " Життєва та творча сторінка Тараса Григоровича Шевченка "
Тарас Шевченко народився 25 лютого (9 березня за новим стилем) 1814 року в селі Моринці Київської губернії (нині Черкаська область)...
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconКнига для iiiтисячоліття Євген Маланюк Шлях до Шевченка мандри шевченковими шляхами
При всій значній кількості різноманітних друкованих матеріалів про видатного українця Тараса Григоровича Шевченка, його особистість...
Тараса Григоровича Шевченка (1814-1861) Северодонецк, 2014 Хто полюбить книгу, той далеко піде у своєму розвитку книга iconОцесу в школі та внз збірник наукових праць випуск 1 (11) Присвячено 200-річчю від дня народження Тараса Григоровича Шевченка Рівне 2014



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка