Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію



Скачати 42,56 Kb.
Дата конвертації17.07.2017
Розмір42,56 Kb.

7 клас, українська література

Тема :

М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во — хлібороб...»). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник - творець усіх матеріальних і духов­них цінностей. Поняття про інверсію.



Мета:

  • ознайомити учнів з віршем М. Рильського «Спасибі», розкрити ідейно-художнє багатство вірша, показати, як поет уславлює хліборобську працю;

  • дати учням поняття про інверсію;

  • удосконалюва­ти вміння виразно читати вірші;

  • виховувати в учнів любов і пошану до хліба, трудівників-хліборобів.


Обладнання: інтерактивна дошка.

Хід уроку :




  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ



II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ


  1. Фронтальне опитування.

(запитання висвітлюються по черзі на ІД )

  1. У яких умовах жив і виховувався М. Рильський?

  2. Розкажіть про літературну, наукову, громадську діяльність М. Рильського.

  3. Назвіть збірки поезій М. Рильського.

  4. Прокоментуйте епіграф до творчості Рильського. Чи відпові­дає він суті його поезії?

  5. У якому році було створено вірш М. Рильського «Мова»? Чи є він актуальним сьогодні?

  6. У чому виявляється патріотичний зміст поезії М. Рильського «Мова»?

  7. До чого закликає нас поет? Свою розповідь підтвердіть слова­ми з поезії. Обґрунтуйте основну думку вірша.

Відповіді учнів ілюстровані на ІД портретом М.Рильського, фото –учні у Літературно-меморіальному музеї Максима Рильського





2. Декламування учнями вірша М. Рильського «Мова» напам'ять.



III. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

На ІД слова:

На колосі, на звичайному і незвичайно дивовижному — сивому колосі жита і золотому пшениці — з віку у вік трималася людська доля”.

(Михайло Стельмах)

Демонстрація на ІД слайдів, присвячених праці хлібороба.





  1. Завдання для учнів:

  • Переглянувши слайди, використовуючи опорні слова, складіть короткий репортаж про те, як хліб потрапляє до нашого столу.

  1. Розповіді учнів про хліб, його значення в житті людини.

3. Слово вчителя,

У творчості Максима Рильського значне місце займає тема праці, прославлення людини -- трудівника, хлібороба. Історія свідчить, що давня назва українців була орії. Від слова «орати». Споконвіку працюючи біля землі, вони добре знали ціну хлібу. Хліб у народі завжди був у пошані. Шанують і поважають також у народі і хлібо­робів, адже завдяки їхній нелегкій праці з'являється у нас на столі хліб. Наша країна має багаті, плодючі землі. Але природа, земля не можуть дати врожаю без праці. Багатий урожай був би неможли­вим без зусиль, яких докладають наші невтомні трудівники — хлібо­роби. Це вони, справжні господарі землі, вирощуючи високі вро­жаї, підносять добробут країни, збагачують духовну культуру. Саме їм, хліборобам, і присвячений вірш М. Рильського «Спасибі».



  1. Виразне читання учнями чи вчителем вірша М. Рильського «Спасибі».

  2. Бесіда з учнями.

(запитання висвітлюються на ІД)


  1. Визначте стисло, про що написаний цей вірш. Які почуття він збуджує?

  2. Знайдіть у тексті рядки, у яких мовиться про нелегку хлібо­робську працю. За що поет прославляє професію хлібороба?

  3. Якими художніми засобами автор досягає образності, створює яскраві поетичні картини?

  4. Визначте головну думку поезії. У яких словах вона виражена?

6. Доповнення вчителя.

Вірш М. Рильського «Спасибі» відзначається багатством і різно­манітністю образотворчих засобів. У цьому художньому творі, крім тропів, є ще особливі звороти мови, які дають змогу авторові досяг­ти виразності й емоційності вислову. Називають такі звороти мови стилістичними, або синтаксичними фігурами, бо їхнє змістове зна­чення стає зрозумілим лише у контексті твору.

До таких синтаксичних фігур належить і інверсія.

(визначення висвітлюється на ІД)

Інверсія (від грецьк. перестановка) — це перестановка слів у по­етичному тексті з метою увиразнення їх, порушення узвичаєного порядку слів відповідно до логічних, ритмічних та стилістичних вимог, для надання вислову нового відтінку. Інверсія вживається тоді, коли автор хоче наголосити на певному слові, виділити його для яскравішого змалювання образу.


  1. Завдання для учнів:

    • Знайти у вірші М.Рильського „Спасибі” інверсію, підкреслити на електронній дошці за допомогою маркерів.



IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Запитання до учнів.



  1. Визначте тему та ідею вірша «Спасибі».

  2. За що поет прославляє професію хлібороба?

  3. Якими художніми засобами автор створює яскраві поетичні картини?

  4. Знайдіть у вірші «Спасибі» інверсію, визначте її роль.

  5. Виразно прочитайте вірш.

2. Вправа „відкритий мікрофон”

- На цьому уроці для мене важливим відкриттям стало те, що ....


V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчитися виразно читати вірш «Спасибі», підготуватися до на­писання твору на тему: «Хліб -- усьому голова», підібрати при­слів'я і приказки, вірші про хліб.
Каталог: upload -> image -> files
upload -> Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012
image -> Постанова №15/3 Про реєстрацію кандидатів у депутати в одномандатних мажоритарних округах. 5 жовтня 2010 року м. Херсон
image -> Тема: Євген Гуцало. “Сім’я дикої качки”. Твір про людину І світ довкола неї. Мета: Поглибити знання школярів про життєвий І творчий шлях Є. Гуцала, ознайомитися з його твором «Сім’я дикої качки»
image -> Постанова №16/3 Про реєстрацію кандидатів у депутати в одномандатних мажоритарних округах. 6 жовтня 2010 року м. Херсон
image -> Сценарій літературного вечора до 80-річчя
image -> Використання комп*ютерних технологій Вивчення біографічних відомостей про письменників


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconСценарій виховної години у 2 (6) класі «Я берегтиму тебе, мамо» Монастирська Надія Михайлівна
Мета: виховувати в учнів почуття любові, шани, поваги до рідної матері, матері України та Божої Матері
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconМета проекту: Сформувати поняття про викопні рослини завдання
...
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconДень Сторінки Розділи Спасибі Вам, Мамо І Тато, спасибі за любов! 11 1-17
Вас — ска­жіть щось про свою родину, про своє ди­тинство? У якому оточенні про­хо­дили Ва­­­ші перші роки життя? Ми ма­ємо дві дитини...
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію icon«Людина творець свого щастя»
Доброго ранку, шановні гості! Доброго ранку, діти! Сьогодні в нас з вами незвичайний урок – Урок літератури рідного краю, Урок-зустріч...
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconТема роль мови в житті суспільства
Вона сприяє виявленню І задоволенню матеріальних та духовних потреб людей, обєднує їх у суспільство для досягнення матеріального...
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconДорогий друже! Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова. Тільки той може осягти своїм розумом І серцем красу, велич І могут­ність Батьківщини, хто збагнув відтінки й пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної матері, як
Батьківщини, хто збагнув відтінки й пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної матері, як колискою, як добрим ім'ям...
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconЛітературно-музичний вечір “Син свого часу” О. П. Довженко Мета
Мета. Відродження національної духовності народу України на прикладі життя видатного українського кінорежисера І письменника О. П....
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconСценарій відкритого виховного заходу
Ведуча: Адже свято любові, свято найкращого почуття, яке окрилює, дає сили І натхнення, радість І захоплення. Завдячуючи якому продовжується...
Тема : М. Рильський. «Спасибі» («Яке це славне сло­во хлібороб »). Почесна праця хлібороба; пое­тичне вираження любові до матері-землі. Людина-трудівник творець усіх матеріальних І духов­них цінностей. Поняття про інверсію iconКонспект уроку природознавства в 5 класі Тема. Людина І Всесвіт. Астрономія наука, що вивчає Всесвіт. Мета
Всесвіту, портрети Миколи Коперника, Джордано Бруно, Галілео Галілея; малюнки із зображеннями уявлень давніх людей про форму та розміри...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка