Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета



Скачати 91.18 Kb.
Дата конвертації21.03.2018
Розмір91.18 Kb.

Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка»

МЕТА:

  • поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена;

  • вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів;

  • учити аналізувати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб;

  • розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя.

  • виховувати мудрість, кмітливість, доброту.

Ключові компетентності вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

  • під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

загальнокультурні:

  • дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя

соціальні :

  • проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,

компететності з ІКТ:

  • вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою, самостійно створювати комп’ютерні презентації;

громадянської:

  • розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

загальнопізнавальні вміння:

  • робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

контрольно-оцінні вміння:

  • відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене;

інформаційно-комунікативна:

  • знаходити у тексті конкретні відомості;

     загальнокультурна:

  • дотримуватися правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

  • розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

  • співпрацювати в команді

Предметні компетентності: поглибити знання учнів про життя і творчість Г. К. Андерсена, продовжити ознайомлення учнів з казками Г. К. Андерсена ,познайомити їх з новою казкою автора – «Ромашка»; формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави,

повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.



ТИП УРОКУ: комбінований.

ЖАНР УРОКУ:  подорож.

ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: колективні, групові, індивідуальні.

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: урок розроблено з використанням інтерактивних технологій, з використанням ІКТ, високою фізичною активністю учнів, з високою самостійною підготовкою учнів до уроку.

МЕТОДИЧНО–ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: виставка книжок (казки Г. К. Андерсона),предметна виставка, назви зупинок, аудіо-запис мелодії «Лускунчик», комп’ютер, проектор, комп’ютерна презентація.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • дидактичні: учні поглиблять свої знання про творчість Г. К. Андерсена ; формувати в учнів інтерес до читання, прищепити читацький інтерес, бажання працювати в бібліотеці, а також застосовувати набутті знання в життєвих ситуаціях;

  • розвиваючі розвивати пізнавальну активність учнів, навички акторської гри, увагу, допитливість, вчитимуться усвідомлено переказувати зміст твору, збагачуватимуть свій словниковий запас; об’єктивно оцінювати вчинки героїв, їх поведінку, голосом та інтонацією передавати настрій персонажів

  • виховні: учні розумітимуть мудрість народної, авторської казки,

МЕТОДИ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ:

  • наочний (демонстраційний матеріал, презентація);

  • інтерактивний («Мікрофон», гра «Упізнай квітку», «Мозкова атака», «Довідкове бюро», гра «Передбачення», гра «Розвідники», гра «Засічка-кидок», гра «Бюро знахідок»)

  • словесний (пояснення, метод усного викладення матеріалу вчителем),

  • практичний (робота з підручником, робота на дошці, з роздатковим матеріалом ), логічні прийоми (аналіз, синтез)

ПЛАН УРОКУ

  1. Організація , налаштування на урок           2 хвилини

  2. Мотивація навчальної діяльності.

  3. Повідомлення теми і мети уроку               7 хвилин

  4. Робота з виставкою книжок                     5 хвилин

  5. Релаксаційна хвилинка                             1 хвилина

  6. Актуалізація опорних знань учнів           10 хвилин

  7. Фізхвилинка                                                2 хвилини

  8. Робота над темою уроку                            10 хвилин

  9. Підсумок уроку 4 хвилини

  10. Домашнє завдання                                       1 хвилина

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.

Учні хором повторюють слова – налаштування на урок.

Я школяр, я особистість творча,

я думаю, замислююсь, аналізую,

висловлюю свої думки, я хочу знати …

Вчитель : – І тільки за таких умов нам наприкінці уроку вдасться досягнути мети. А значить стати ще розумнішими, добрішими, мудрішими, кмітливішими. Тому – до роботи.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

(звучить аудіо - запис мелодії «Лускунчик»)



Вчитель:

    • Діти , сьогодні, поспішаючи до вас , я зустріла дуже цікавого чоловіка і вдягнений він був якось теж цікаво. Я запросила його до нас на урок. Може ви допоможете мені впізнати його.

    • Ну то що, запрошуємо його до нас на урок?

(заходить хлопчик, переодягнений в Ганса Крістіана Андерсена і розповідає слова).

-То хто мені скаже, що ж це за чоловік? (відповіді дітей)

-Правильно, це відомий на весь світ датський письменник, казкар - Ганс Крістіан Андерсен.(СЛАЙД 1)

Біографічна довідка


  • Ганс Крістіан Андерсен народився 2 квітня 1805 року в Оденсе - місті на датському острові Фюн. Його батько був бідним шевцем, мати - прачкою.(СЛАЙД 2)

У Данії існує легенда про королівське походження Андерсена, бо в ранній біографії він писав, що в дитинстві грався з принцом Фр 'сом, згодом - королем Фредеріком VII, і у нього не було друзів серед вуличних хлопчаків - лише принц. У ранньому дитинстві Ганс Крістіан був замкнутим хлопчиком з великими блакитними очима. Він сидів у кутку і займався своєю улюбленою грою - ляльковим театром. Це захоплення він зберіг і в юності.(СЛАЙД 3)

-З 1835 р. друкує казки, яких за 40 років написав аж 156. У цьому жанрі найповніше виявився художній талант Андерсена. Казки Андерсена тісно пов'язані з фольклором, дуже динамічні, в них багато гумору, фантастика поєднання з реальним життям.(СЛАЙД 4)

-Великому казкарю і його героям зведені памятники. А героїня його казки «Русалонька» стала символом столиці Копенгагену. (СЛАЙД 5)

-Давайте подякуємо нашому гостю та попрощаємося з ним, а самі продовжимо нашу роботу.



III. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИЖОК .

— Зверніть увагу на виставку книжок та скажіть, з якими із них ви вже ознайомлені, які вам найбільше подобаються?

- Що об’єднує запропоновані книжки?

— На виставці знаходяться казки, яких ви ще не читали і одна із них – це теж казка Г. К. Андерсена. А щоб дізнатися, як вона називається, вам треба пограти зі мною у гру. Готові?



ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ .

1)Гра «Упізнай квітку»

-Квіти-це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Скільки легенд, віршів, оповідань ,казок складено про них.

-А знаєте ви, що квіти насправді чарівні. Вони розмовляють між собою, з пташками, з сонечком.

(Вчитель прикріплює квітку на дошку, а діти відповідають на питання, виконуючи вправу.)

2)Вправа «Мозкова атака.»

-Якого кольору пелюсточки?

-Якого кольору серединка?

-Де росте?

-Відгадайте, яка назва цієї квіточки.

Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку... (ромашка). (СЛАЙД 6)

- Отже, сьогодні дізнаємось, про що розповіла ромашка датському письменнику Гансу Крістіану Андерсену. Він запам’ятав, що нам з вами розповісти.



2) Робота над першою частиною казки(до слів «Бідна маленька квітка побачила, що вони зовсім не в гуморі, і їй стало дуже прикро»).

а) Словникова робота (СЛАЙД 7)



Довідкове бюро

Рівчак - не дуже глибокий і широкий рів; канава.

Непоказна - яка нічим не виділяється серед інших, не приваблює своїми зовнішніми рисами; неприваблива.

б) Робота над змістом першої частини:



  • Хто головна дійова особа казки ?

  • Де виросла ромашка?

  • Знайдіть опис цієї квітки.

  • Який настрій був у ромашки? Кому вона найбільше зраділа?

  • Прочитайте перший опис квітів, які росли в саду.

  • Якими їх побачила ромашка?

  • Куди злетів жайворонок?

  • Про що співала маленька пташка?

  • Чому була щаслива ромашка?

  • Якими були тюльпани та півонії?

V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

(під звуки мелодії «Україно, ми твоя надія» діти виконують рухи разом з вчителем)

в) Гра «Передбачення».


  • Як, на вашу думку, будуть розвиватися далі події в казці?

  • Чи продовжиться дружба ромашки із жайворонком?

г) Читання першої частини тексту учнями «ланцюжком» .

г)Робота в парі



  • Визначте настрій казки. Поміркуйте, як автор її закінчить. Складіть власну кінцівку твору, використовуючи чарівні перетворення.

3)Вправи на розвиток техніки читання.

а) Гра «Розвідники». (Слайд 8)



  • Позмагайтеся, хто швидше знайде абзаци з такими словами:

  • «Сонце голубило її так само тепло і ніжно, як…»

  • «Усі діти вчилися в школі».

  • «Ромашка із захопленням дивилася вгору».

  • «Ромашка від радості так злякалася…».

  • «Вони ж бачили те щастя».

  • «Тупоголові півонії понадимались».

б) Гра «Засічка-кидок».

За командою «кидок» - усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» - зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ .

-Яку казку ви читали?

-Який ви зробили висновок з прочитаного?

-А тепер до кожної букви в назві квітки доберіть найкращі слова, які можуть охарактеризувати її чарівність.(Слайд 9)



Р-розкішні

О-особливі

М-манливі

А-акуратні

Ш-шанобливі

К-красиві

А-ароматні

а) Гра «Бюро знахідок».( робота групами)

-У вас на столі лежать листи паперу з героями казок Г.К. Андерсона. Вам потрібно розмалювати і відгадати назву казки, яка зображена у вас на папері.
б)Гра «Мікрофон»

-Що потрібно зробити, щоб квіти, пташки, дерева прикрашали нашу землю?

-Пам’ятаймо, що ми - невід’ємна частинка живої природи. То ж давайте берегти її, піклуватись про неї. (СЛАЙД 10)

Природа-рідна наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха

Ми всі господарі природи,



Тож збережемо її вроду.

VІІ. Домашнє завдання ( 1 хв)

— На наступний урок читати першу частину казки. Намалювати малюнок до прочитаної частини. (СЛАЙД 11)

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconКоли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено) Мета
Ганса Крістіана Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів; учити аналізувати прочитане, робити...
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconГанс Крістіан Андерсен Hans Christian Andersen
«я твердо вирішив писати казки!» Г. К. Андерсен Ганс Крістіан Андерсен видатний датський казкар, романіст, поет І драматург
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconПрочитай це негайно!
Андерсен, Бенні Пригоди Невсідомика: для мол шк віку / Бенні Андерсен; пер з дан та передм. Г. Кирпи. – К. Юніверс, 2005. – 256 с....
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconТема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати...
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconГанс Крістіан Андерсен Відзначаємо цього року!
Ганс Крістіан Андерсен справедливо вважається королем казки. Письменник, як справжній чарівник, проникав у душу дитини, дорослого,...
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconГанс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати тех­ніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати...
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconГанс Крістіан Андерсен. Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена
Мета: познайомити з життям І творчістю датського письменника Г. К. Андерсена; продемонструвати розмаїття його казок, пригадати найвідоміші...
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconМіщенко Н. А. Краматорськ Виховна година з елементами тренінгу
Обладнання: картки, мультимедійна дошка, квітка ромашка, кольорові олівці, відкидна дошка або ватман, маркери, тест
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconВиховна година з елементами тренінгу «Толерантність та нетерпимість»
Обладнання: картки, мультимедійна дошка, квітка ромашка, кольорові олівці, відкидна дошка або ватман, маркери, тест
Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета iconВиховна година з елементами тренінгу «Толерантність та нетерпимість»
Обладнання: картки, мультимедійна дошка, квітка ромашка, кольорові олівці, відкидна дошка або ватман, маркери, тест


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка