Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині»



Скачати 57.38 Kb.
Дата конвертації21.03.2018
Розмір57.38 Kb.
ТипУрок

Урок

 Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» ( слайд 1 )

Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: портрет Г. К. Андерсена, виставка його казок (слайди)

Хід уроку

I. Організаційний момент

Казок країна чарівна, -

Чекає в гості нас вона.

Тож і ми часу не гаймо,-

І урок наш починаймо.

II. Мовленнєва розминка ( слайд 2 )

1. Робота над скоромовкою

Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіточок.

2. Гра «Слухай, доповнюй!»

Дідів обід

Казку хочете смішну?

Зараз я її почну:

Жив на світі сивий дід,

На плиті варив обід,

На кривий ослін сідав,

Що зварив, усе з’їдав.

Горщик мив і миску мив.

На плиті обід... (варив).

На кривий ослін... (сідав).

Що зварив, усе... (з’їдав).

Горщик мив і миску... (мив),

На плиті обід... (варив).

Ох, і хитра казка ця,

Бо не видно їй кінця.

Доки дід на світі житиме,

То усе обід... (варитиме).

 III. Перевірка домашнього завдання

- Продовжте низку слів, якими можна охарактеризувати Попелюшку: чарівна, … .

Діти демонструють малюнки до казки «Попелюшка», коментують кожний свою роботу.

- Яким ви уявляєте принца, розкажіть про нього.

- Чого нас учить ця казка?

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

1. Гра «Упізнай казкового героя» ( слайди 3 -5)

• Народилося таке —

І незграбне, і бридке,

Одиноке і нещасне!

Стало Лебедем прекрасним. (Гидке каченя)

- Чи знаєте ви автора цієї казки?

- Які ще його казки вам відомі?

2. Розповідь вчителя. ( слайди 6 -9)

Г. К.Андерсен народився 1805 р. в Данії у бідній сім’ї. Бідна маленька комірка була заставлена різними інструментами батька-шевця. У ящику біля вікна мати вирощувала цибулю та петрушку. Батьки дуже любили свого хлопчика, батько часто проводив час із сином, робив для нього іграшки, читав казки. Ганс ріс мрійливим та ласкавим, У школі хлопчик був найменшим за віком, на перервах учитель гуляв з ним за руку, щоб його не збили з ніг старші учні. Мати хотіла віддати хлопчика вчитися на кравця, але Ганс благав, щоб мати відпустила його до столиці. Він мріяв про театр, мистецтво і вірив, що в Копенгагені його мрії здійсняться.

З дитинства Ганс любив грати в театр, шив своїм артистам із шматків тканини костюми і придумував для них різні пригоди. Згодом з цих дитячих історій він створив чудові казки «Дюймовочка», «Снігова королева», «Принцеса на горошині», «Русалочка» і багато інших.

   Казки Андерсена знають в усьому світі, його вважають королем казки. Всесвітня премія за кращі дитячі книжки носить ім’я цього датського казкаря.

3. Ознайомлення з біографічною довідкою Ганса Крістіана Андерсена

(с. 151)


- Сьогодні ми ознайомимося ще з однією чудовою казкою цього славетного казкаря.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання казки «Принцеса на горошині» (с. 151-153)

1) Виразне читання казки вчителем.

- Чи сподобалася вам казка?

2) Словникова робота.

а) Довідкове бюро. ( слайд10)

Заманулося - захотілося;

Бракувало - не вистачало;

Брама - великі ворота, переважно при монументальних спорудах;

Занепогодило – зіпсувалася погода;

Не склепила очей – не змогла заснути.

3) Перевірка первинного сприймання за допомогою тесту. ( слайд11)

1. Принц хотів одружитися...

а) з принцесою;

б) з бідною дівчиною;

в) з герцогинею.

2. Якось увечері почався сильний...

а) вітер;

б) дощ;


в) ураган.

3. Принцеса, яка постукала у двері, була...

а) у святковому одязі;

б) мокрою від дощу;

в) сухою, бо стояла під парасолькою.

4. Щоб перевірити, що принцеса справжня, королева поклала під матраци…

а) пір’їну;

б) цвях;


в) горошину.

(Відповіді 1а, 26, 36, 4в)

4) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем. ( слайд12)

Міську                волоссю

уранці                матрац

чутливою           дванадцяти

качачого            склепила

занепогодило       найсправжнісінькою

- Прочитайте слова повільним темпом; нормальним; швидким.

5) Фізкультхвилинка

Рученьки всі розвели, підвели їх догори.

Кулачками потрусили, руки знову опустили.

Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.

Головою покрутили вліво-вправо, повторили.

А тепер часу не гаймо і до казки поспішаймо.

6) Читання казки учнями (вправа «Небо - земля»)

За командою «земля» - діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» - піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» - учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

7) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

- Про що мріяв принц? (Одружитися)

- Де шукав принц наречену? (Об’їздив увесь світ.)

- Кого він хотів знайти? (Справжню принцесу.)

- Хто прийшов до палацу в зливу? (Принцеса.)

- Який вона мала вигляд? Прочитайте.

- Як стара королева постелила ліжко для принцеси? (Поклала горошину, зверху дванадцять матраців, а потім накидала дванадцять перин.)

- Чи добре спала принцеса вночі? Прочитайте.

- Чим закінчується казка? (Принц одружився з принцесою)

- Кого в наш час називають принцесою на горошині?

8) Гра «Читає Незнайко».

Учитель читає, замінюючи слова, учні виправляють «помилку».

Раптом хтось постукав у міську браму, і старий слуга (король) пішов відчиняти.

У це ліжко поклали принцесу, там вона проспала (пролежала) всю ніч.

Такою ніжною (чутливою) могла бути тільки справжня принцеса.

2. Хвилинка творчості

- Яку ілюстрацію ви намалювали б до казки?

VI. Підсумок уроку

- Яку казку читали на сьогоднішньому уроці?

- Хто автор цієї казки?

- Над чим ця казка змусила вас замислитися?



VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати казку близько до тексту. Намалювати ілюстрацію до казки (за бажанням)

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconГанс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати тех­ніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати...
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconГанс Крістіан Андерсен Hans Christian Andersen
«я твердо вирішив писати казки!» Г. К. Андерсен Ганс Крістіан Андерсен видатний датський казкар, романіст, поет І драматург
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconГанс Крістіан Андерсен Відзначаємо цього року!
Ганс Крістіан Андерсен справедливо вважається королем казки. Письменник, як справжній чарівник, проникав у душу дитини, дорослого,...
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconГанс Крістіан Анде
Ганс Крістіан Андерсен народився в Оденсе — місті на данському острові Фюн. Його батько був бідним швецем, мати Ганна Марі Андерсдаттер...
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconТоржество самовіданного кохання І дружби
Ганс -крістіан Андерсен (1805-1975) Моє життя це прекрасна казка,щедра на подіі та блаословіння
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconВіртуальна екскурсія у музей Ганса Крістіана Андерсена
«Вибери собі дорогу й мету, і я, відповідно до твоїх обдарувань і розумових можливостей, оберігатиму й спрямовуватиму тебе!, і тоді...
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconГанс Крістіан Андерсен. Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена
Мета: познайомити з життям І творчістю датського письменника Г. К. Андерсена; продемонструвати розмаїття його казок, пригадати найвідоміші...
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconКоли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено) Мета
Ганса Крістіана Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів; учити аналізувати прочитане, робити...
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconГанс Крістіан Андерсен. Поєднання побутовості та фантастики у його казках
Востями його казок; пригадати назви, імена персонажів відомих казок андерсена; показати поєднання побутовості та фантастики в андерсенівських...
Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині» iconГанс Крістіан Андерсен. Гидке каченя (Скорочено) Мета: продовжити ознайомлення учнів із життєвим І творчим шляхом Ганса Крістіана Андерсена; ознайомити з його казкою «Гидке каченя»
Андерсена; ознайомити з його казкою «Гидке каченя»; вчити складати план твору; удосконалювати навички правильного І виразного читання;...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка