Тема. Компетентність лідера



Сторінка1/5
Дата конвертації04.10.2017
Розмір0,79 Mb.
  1   2   3   4   5

Проект виконується за фінансової підтримки Міністерства Закордонних Справ РП у межах програми закордонної допомоги у 2010 р.logo
ТЕМА. КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЛІДЕРА
Тема. Компетентність лідера

Мета: сприяти розширенню теоретичних знань про лідерську компетентність; визначити, які ключові компетентності можуть дати людині можливість орієнтуватися в сучасному суспільстві; сприяти розвитку педагогічного простору, готового до інноваційних перетворень і здатного забезпечити формування ключових компетентностей лідерів; ознайомити з досвідом формування компетентного лідера ; активізувати роботу вчителів із реалізації проекту « Лідери освітніх ініціатив », залучити до пошуку шляхів та способів розвитку компетентності лідера, формування у керівників почуттів толерантності та емпатії, впровадження нових педагогічних інновацій в роботу ЗНЗ та методичних центрів

План семінару-тренінгу
Завдання лідера – налаштувати на спільні цілі,

розставити всіх по своїх місцях,

допомогти повірити у власні цілі

Микола Лєсков

Пізнати себе – то школа нелегка

Платон Воронько

№ з/п

Вид діяльності

Мета діяльності

Організація діяльності

Час,

хв


1

Реєстрація учасників

Перевірити присутніх та об'єднати їх у малі групи для продуктивної роботи

При вході кожен учасник заповнює бланк і вибирає собі одну із кольорових смужок, що визначає належність до певної групи

Вірш «Крила» (Додаток № 1)



2

2

Знайомство


Познайомити учасників, створити умови для ефективної роботи й атмосферу відкритості, розкутості та дружнього спілкування. Крім того, група 1 здійснює самоаналіз своєї діяльності; знайомство групи 2 дає можливість перевірити перевагу альтруїстичних чи егоїстичних намірів; група 3 називає риси, які цінує, а отже, прагне розвивати у своїх підлеглих; група 4 демонструє вміння робити вибір та знайомство групи 5 вчить долати сором'язливість і створювати атмосферу взаємопідтримки

аналізувати його;



Вправа «Знайомство» Учасникам пропонується по черзі продовжити речення «Мене звати»... і: група 1 — «мої учні про мене сказали 6...»; група 2 — «якби я був мільйонером, то...»; група 3 — «у людях я найбільше ціную...»; група 4 — «мої речі про мене сказали б...»; група 5 — «я люблю... (що робити?)». Усі разом вигукують: «Це чудово!»

5

3

Очікування учасників

Допомогти учасникам усвідомити власні очікування від заняття, здійснивши самоаналіз рівня обізнаності у цьому питанні. Скоригувати план роботи, враховуючи реальні потреби учасників

Вправа «Очікування» Запропонувати групам обговорити свої очікування та побажання, узагальнити, записати на стікер, озвучити і прикріпити на «Карту зворотного зв'язку»

3

4

Створення умов для ефективної праці

Визначення позиції учасників тренінгу в системі міжособистісних відносин, виявлення лідера

Методика «Дерево». Учасникам тренінгу пропонується розглянути «Дерево» та обрати одну із фігурок, що відповідає їхній ролі у колективі на даний момент і зазначити її номер, а після цього зазначають у ромбі фігурки людинки, позицію якої хотів займати. (Додаток № 2)

5

5

Обговорення правил

Забезпечити демократичну дисципліну, тобто свідоме дотримання правил, зрозумілих і добровільно прийнятих учасниками, сприятливих для співпраці та взаємодопомоги. З'ясувати, що важливо для досягнення злагоди у групі

Вправа «Рецепт хорошої групи» Учасникам пропонується назвати «інгредієнти» продуктивної співпраці та процес їх використання. Наприклад, 1 кг активності, 5 л доброзичливості, 1 склянка толерантності, 2 ложки лаконічності, гумор за смаком.

Рецепт: взяти 30 учителів, вимити від образ, очистити від турбот, розчинити у доброзичливості, змішати з активністю, додати толерантність і лаконічність, приправити гумором і злегка підігріти



3

6

Правила поведінки

Ці правила пишуться на великому аркуші і використовуються під час усього тренінгу

  1. «Тут і тепер»

  2. Відкритість

  3. Принцип «Я»

  4. Активність

  5. Конфіденційність

  6. Безоціночне відношення

3

7

Інформаційний блок (Робота в групах «Ажурна пилка»)

Сприяти поглибленню теоретичних знань учителів про компетентність лідера Презентувати нові видання з предмета й теми семінару. Ознайомити з досвідом

План лекції

І.Компетентність лідера (Додаток № 3)

  1. Сім принципів лідерства

  2. Категорії лідерства

  3. 8 лідерських функцій

  4. Диференціації лідерства

ІІ. Риси для кар’єрного успіху (Додаток № 4)

ІІІ. Основні підходи до управління закладом освіти. Моделі директора сучасної школи (Додаток № 5)

15

8

Практичне завдання

Пошук лідера у колективі

Дається командам завдання однозначно відповісти на маніпулятивне запитання, тому що наше завдання – викликати безкорисну дискусію ( «Що важливіше - матеріальна мотивація чи нематеріальна?») При цьому кожний учасник отримує карточку. Той, у кого на карточці стоїть плюс, повинен за час дискусії зайняти позицію лідера ( лідер вибирається тайним голосуванням усіх членів команди після закінчення вправи). Таких карт з плюсами не одна, а дві чи три - в залежності від кількості людей в команді. Решта – повинні вести себе як завжди, т. е. перед ними не стоїть завдання завоювати лідерство,але вони не повинні мовчати. Через десять хвилин дискусія закінчується и починається голосування. Починається розмова, по яким критеріям кожний із членів команди вибирав лідера

10

9

Закріплення теоретичних знань

Закріпити теоретичні знання вчителів про рівні компетентностей лідера Емоційний інтелект. Навчити співвідносити можливості продуктивного навчання зі специфікою кожної окремої групи

Вправа «Доміно»

Запропонувати командам скласти «Доміно»: у правій частині якого вказати складові особистої компетентності, а в лівій — суспільної компетентності. Кожна команда називає і презентує одну з груп компетентностей (Емоційний інтелект. Особиста і суспільна компетентність Додаток № 6.)



10

10


Руханка

Зняти втому (м'язове напруження) після інтенсивної праці, створити умови для психологічної розрядки, змінити вид діяльності. Продемонструвати, як можна вчити учнів робити вибір. Об'єднати учасників у групи за їхнім бажанням


Вправа «Вітання»

Протягом 1 хв. учасники підходять один до одного і вітаються, як того самі бажають. Потім вони мають привітати один одного так, як вказує тренер: рукостисканням, спина до спини, ніс до носа, ударом по плечу, поштовхом боками, дружніми обіймами, поклоном, помахами руки. Обговорення. Як ви почувалися під час виконання вправи? Кого з тих, з ким віталися, ви взяли б партнером?





5

11

Практична робота

Визначити, які компетентності лідера можуть дати людині можливість орієнтуватися в сучасному суспільстві. З'ясувати сприятливість компетентностей лідера для різних членів суспільства.


Вправа «Дебати»

Кожна група ділиться на дві команди, які повинні обстоювати два протилежні поглядь А саме:



група 1 — формування компетентності лідера залежить (не залежить) від статі;

група 2 — формування компетентності лідера залежить (не залежить) від сімейного стану;

група З — формування компетентності лідера залежить (не залежить) від віку;

група 4 — формування компетентності лідера залежить (не залежить) від стану здоров'я;

група 5 — формування компетентності лідера залежить (не залежить) від культури нації.

Висновок. Оголосити прийнятне для всієї групи рішення про особисту та суспільну компетентність (Додаток № 6)


10

12

Руханка


Зняти втому (м'язове напруження) після інтенсивної праці,

«Гаряча куля». Кулі заповнити повітрям та завязати, а потім всім підкидати (свою не більше двох разів поряд), щоб кулі не попадали. Виграє та команда, що довше утримує кулі в повітрі.

Мета: побачити силу командної роботи, виявити лідера в команді.

(Додаток № 7)



5

13

Практична робота, проект

Активізувати творчу уяву, ініціативність та можливості учасників проекту

Тема проекту «Ваша ефективність»

(Додаток № 8)



25

14

Психологічна пауза

Познайомити з вправами і засобами встановлення внутрішнього комфорту

Способи відновлення стану внутрішнього комфорту (Додаток №9)

5

15

Організаційно-психологічна гра




Тема гри «Десять законів успіху»(Додаток № 10)

20

16

Підсумки семінару. Зворотний зв'язок

Визначити, наскільки виправданими є очікування кожного учасника семінару

Вправа «Очікування»

Запропонувати групам обговорити свої враження від семінару: що вдалося, а що ні. Думки узагальнити, записати на стікер, озвучити і прикріпити на «Карту зворотного зв'язку»



5

17

Прощання

Створити атмосферу розслабленості, доброзичливості, щирості. Підкреслити велику силу слова та гумору

Ритуал «Кошик побажань» Учасники пишуть побажання всім присутнім на намальованих квітках і складають їх у кошик

Заключне слово-рефлексія.



Про час, людей і себе


5




Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Тема. Компетентність лідера iconУрок позакласного читання Тема: Наталя Забіла. Щасливий дар творити для дітей
Здоров’язбережувальну компетентність – усвідомлювати здоров’я як вищу життєву цінність
Тема. Компетентність лідера iconТема. Світ природи рідного краю в творчості членів літературно-мистецького
Горицвіт, ознайомити учнів з творчістю земляків, осмислити їхній творчий доробок, з′ясувати особливості бачення світу. Формувати...
Тема. Компетентність лідера iconТема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися
Нвк №1 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад I ступеня» м. Умань Черкаської області
Тема. Компетентність лідера iconУрок зв’язного мовлення у4 класі Тема. Написання переказу «Тарас Григорович Шевченко» Мета
Поглиблювати знання учнів про життя І творчість Т. Г. Шевченка. Формувати загальнокультурну компетентність через ознайомлення з творами...
Тема. Компетентність лідера iconПроблема лідера І нації у поемі Івана Франка
Франка. Ця поема – наче айсберг: читач бачить текст, як маленьку вершину, а вся велич І могутність поетової ідеї схована
Тема. Компетентність лідера iconЗагальноосвітня школа-родина №2 «портрет лідера»
На підставі аналізу біографій відомих особистостей визначити їхні основні лідерські якості, визначити риси характеру, які притаманні...
Тема. Компетентність лідера iconТернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської міської ради Тернопільської області Заняття «Школи лідера»
Така форма роботи дозволяє відстежувати актуальні проблеми, які є в учасників,,які є в суспільстві сприяє усвідомленню ними своїх...
Тема. Компетентність лідера iconКомпетентність − спроможність особистості сприймати індивідуальні потреби та відповідати на них, кваліфіковано будувати діяльність у будь-якому напрямі, виконувати певні завдання або роботу

Тема. Компетентність лідера iconВ’ячеслав Чорновіл 1937-1999 В’ячеслав Чорновіл
В’ячеслава Чорновіла (1937-1999), державного, громадського, політичного діяча, журналіста, народного депутата України першого-третього...
Тема. Компетентність лідера iconМетодичні рекомендації щодо викладання фізики та астрономії у 2016/2017 навчальному році
Предметна компетентність як особистісна характеристика учня передбачає реалізацію системи вимог, якими є предметні компетенції


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка