Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета



Скачати 199.47 Kb.
Дата конвертації08.06.2017
Розмір199.47 Kb.

Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!»

Мета: поглибити знання школярів про мужню поетесу Лесю Українку;

проаналізувати її програмовий твір; сформувати сталий інтерес до особи письменниці і її творчої спадщини;



  • розвивати такі почуття як доброта, ніжність, благородство;

  • розвивати творчі здібності учнів, удосконалювати вміння виділяти основні мотиви у поезіях письменниці,навички виразного читання поетичних творів;

  • розвивати вміння доводити власні думки, спостереження, наводячи при цьому переконливі аргументи, власні твердження;

  • виховувати почуття пошани, любові до письменниці, її таланту; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці, зацікавленість до предмету української літератури.

Цілі.
Учні знатимуть:основні факти життя Лесі Українки; чинники, що впливали на формування її особистості; зміст, тему, ідеювиучуваних поезій; сутність технології «вільне читання».

Учні вмітимуть:розповідати про особистість Лесі Українки; проводити лінії між її життям і своїм; за технологічною карткою планувати навчальну діяльність; працювати в парах, малих групах; брати участь у бесіді; ставити питання за змістом поезії і "повільно" прочитувати її.
Тип уроку: урок-панорама

Обладнання: картина В. Забашти «М. Лисенко слухає гру Лесі на фортепіано», мультимедійна презентація, відео - фрагменти.

Методи, прийоми і форми роботи: метод «Прогноз погоди», інтерактивна вправа «Мікрофон», прийом «Увійди в образ», «Інформаційне гроно», «Круглий стіл».

Хід уроку

Епіграф

Так! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Буду жити ! Геть думи сумні!

Леся Українка

І. Формування позитивного настрою. Метод «Прогноз погоди».

Доброго дня! Доброго, теплого, сонячного дня! (Слайд№1)

Олександр Дюма, видатний французький письменник, коли чекав гостей на звану вечірку, у гардеробі вішав табличку з написом: «Отут, разом з одягом, залишайте свій поганий настрій». Мені б дуже хотілося, щоб і ви залишили свій негатив, якщо такий є, за дверима класу і налаштувалися на роботу.

Пропоную зміряти налаштування до уроку і свій емоційний настрій у градусах. У кінці уроку ми перевіримо, як змінився ваш емоційний стан.



Учні виставляють у на термометрі

позначку на відповідному градусі (роздатковий матеріал).

ІІ. Орієнтаційно-прогностична лінія літературної освіти

1. Організаційно-мистецька хвилинка

Звучить аудіо - запис твору Бетховена «Елізі»

Ви прослухаєте уривок з п’єси німецького композитора Людвига ван Бетховена «Елізі». Цей музичний твір подобався не одному українському поету.Учитель декламує вірш Л.Українки «До мого фортепіано». (картина В. Забашти



«М.Лисенко слухає гру Лесі на фортепіано»)

До могофортепіано

Леся Українка

Елегія

Мій давній друже! мушу я з тобою

Розстатися надовго… Жаль мені!

З тобою звикла я ділитися журбою,

Вповідувать думки веселі і сумні.

То ж при тобі, мій друже,давній, вірний,

Пройшло життя дитячеє моє.

Як сяду при тобі я в час вечірній,

Багато спогадів тоді встає!

Картина повстає:зібравсь гурточок,

Провадить речі, і співа, й гука,

На клавішах твоїх швидкий, гучний таночок

Чиясь весела виграва рука.

Та хто се плаче там, в другій хатині?

Чиє ридання стримане, тяжке?..

Несила тугу крить такій малій дитині,

Здавило серце почуття гірке.

Чого я плакала тоді, чого ридала?

Тоді ж кругом так весело було…

Ох, певне, лихо серцем почувала,

Що на мене, мов хмара грізна, йшло!

Коли я смуток свій на струни клала,

З’являлась ціла зграя красних мрій,

Веселкою моя надія грала,

Далеко линув думок легкий рій.

Розстаємось надовго ми з тобою!

Зостанешся ти в самоті німій,

А я не матиму де дітися з журбою…

Прощай же, давній, любий друже мій! [15 березня 1890 p.]
2. Організація класу на сприйняття

- Чоловік чи жінка є автором цієї поезії? Чому ви так думаєте?

- Які почуття переповнюють душу автора?

- Що на вашу думку могло стати причиною таких душевних страждань?



ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Оголошення теми уроку.

  • Діти записують тему уроку у зошити.

  • . Слово вчителя: ( Вчитель бере зі столика « Сторінка пам’яті» Лист і читає.... На столику – листи - індивідуальні домашні завдання, фотографії, портрет та недописана картина, олівці, кісточки для малювання і фарби. Вазочка з калиною і квітками і ін..)

Нову тему сьогодні дозвольте розпочатине піснею, які так любила співати письменниця, не поезією, неперевершеним майстром яких вона була, а листом… Бо в листах людина звіряє найсокровенніше, на дно душі спускається, як уві снах.

Лист до М. П. Драгоманова.

У нас велика біда, що багато людей думають, що досить говорити по-українськи, щоб мати право на назву патріота, робітника на рідній землі. Українство, зрештою, це не поверхові його вияви: говорити, писати по-українськи. ..Цього може навчитися кожен, однак при тому так і не знати, не почуватися українцем, а отже, ніколи й не відчувати того цілісного трему й щему вже від однієї згадки про Україну... А знаєте, таки є щось в сьому слові!»

Рядки ці свідчать про те, що говорити ми сьогодні будемо про справжню патріотку своєї країни, про Українку з великої букви У – про Ларису Петрівну Косач.

ІV.Цілевизначення і планування уроку. (Слайд 4)
1.Оголошення учням завдань уроку:


  • Слово вчителя: Діти, продовжіть моє речення про те, що ми будемо робити на уроці.

На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо…

Не просто слухати, А чути.

Не просто дивитись, А бачити.

Не просто думати, А міркувати.

Енергійно й активно … Працювати.


На

дошці
2 . Формулювання учнями власних  цілей та узгодження їх із загальними:


  1. Прийом «Мікрофон ». Очікування учнів від уроку.(Учитель пропонує дати відповідь усім бажаючим учням – в уявний «мікрофон» ).

  • Слово вчителя: У нас є тема, тому має бути і ціль, а отже і мета. Що ви, діти, очікуєте від уроку? Що хочете дізнатися на сьогоднішньому уроці?...

  • Діти отримують зірки, на яких вони повинні сформулювати свої цілі. Потім прикріпляють зірки на сузір’я, розташоване на дошці.

Лариса Петрівна народилася під сузір’ям Риб, тому саме його ми прикрашаємо сьогодні зірками. Щоб ще раз впевнитися в словах Лесі Українки :

Ні! Я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає...
(Орієнтовні відповіді учнів:

- дізнатись нові відомості про творчість Лесю Українку;

- навчитись читати виразно поетичні твори;

- з’ясувати мотиви Лесиних творів;

- з’ясувати, а що саме прагнула донести до нас Леся Українка своєю поезією….)
3. Оголошення теми і мети уроку на прикладі епіграфа. (0,5 хв..)


  • Слово вчителя: Давайте познайомимось зі змістом епіграфа до нашого уроку.. (учень чи вчитель читає). (Слайд 6)

Так! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

буду жити ! Геть думи сумні!

Леся Українка


  • Що про Ларису Петрівну, як про жінку, як про дочку українського народу говорять ці рядки?

Орієнтовні відповіді учнів :

  • Що вона сильна духом, мужня та непоборна жінка;

  • Що поетеса має віру у майбутнє;

  • Леся Українка таїть в душі оптимістичні наміри на майбутнє. (Слайд7)


На

Дошці!
Проблемне питання уроку - Чи можна вважати Лесю Українку щасливою жінкою?

Перед вами поставлені цілі, ви маєте дати відповідь на проблемне питання, тож можемо продовжити знайомство, яке розпочалося ще в початкових класах.



V. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти

1. Ознайомлення з основними шляхами роботи на уроці.

Учитель: Леся Українка - це псевдонім великої української поетеси …..Лариси Петрівни Косач-Квітки. Що ж таке псевдонім? Навіщо він потрібен людині? З яких мотивів поети обирають собі псевдонім?

Сьогодні протягом уроку знайомити нас зі значенням нових слів буде «Міні – словник». (роздатковий матеріал)

Псевдонім – це вигадане ім'я, вибране автором чи виконавцем для позначення свого авторства

Словникова робота. Псевдонім

Учитель: Вважається, псевдонім підкреслює духовну близькість поета до чого-небудь. Такі псевдоніми називають «псевдонімами, що говорять». Про що вам говорить псевдонім Українка? З яких мотивів Леся обрала саме такий його?

Сьогодні наш урок незвичний – урок-панорама. Давайте пригадаємо, що таке панорама?



Панорама – показ широкої картини життя у мистецькому творі або літературі; зображення, опис. 

  • Словникова робота. Панорама.



  1. Прийом «Увійди в образ»

Учитель: Протягом уроку ми створюватимемо панораму «Образ Лесі Українки».

До класу входить маленька Леся, в руках тримає книжечку, декламує вірш.

Мене весна при лузі породила,

Мені наснаги й сили надала.

Вона нікого так ще не любила,

Іще нікого так не берегла!

Леліяла як квітку росянисту.

Дала кохання, творчості, добра.

І надихнула на життя барвисте.

Пелюстки фарбувала як могла.

Мої шляхи всі, як веселки в лузі:

Барвисті, ніжні ,чисті , запашні.

Мої думки, як обріз в виднокрузі:

Насичені, глибокі і живі.

Мене весна при лузі породила,

Щоб людям дарувала я тепло!

Живу, люблю, і разом з тим щаслива.

Й віршами засіваю я добро!

  • До дошки виходить доросла Леся, сідає на стілець.

Мене весна при лузі породила.

Дала наснаги, сили та добра.

Переді мною душу всю відкрила…

А стежки довшої , на жаль, не надала.

Короткий шлях мені подарувала…

Тяжку хворобу розложила на путі.

Та не здалася я! І духом я не впала!

І геть гоню я думи всі сумні.

А я живу, пишу вірші й радію.

А я люблю, подорожую і творю.

А я про крила лебедині мрію!

Як виростуть – до зорей полечу!

Хай сльози ллють, а я буду сміятись!

Хай в спину б’ють, а я буду іти!

І без надії буду сподіватись!

Такої Лесі більше не знайти!!!

Учитель: тож яка вона, дочка Прометея? Ніжна та тендітна чи вольова та мужня?



  1. Відеослайд «Геніальна поетеса» (Слайд 9-10-11)

Учень: Касіян Гранат, молодий чиновник, залишив такі спогади: «Невисока білява молода жінка, бліда, тендітна, ніби стомлена, але енергійна, весела. Ось вона сміється і з її звужених повік випромінюється тепло, густа синява, біля очей лягають тоненькими павутинками зморшки. Ось вона перестає сміятись, і враз павутиннячко зникає,з никає і синява очей. Вони стають світлими, блакитними, допитливими, ніби вона чогось жде від співбесідника. Ось вона піднімає невеличку руку, білу-білу, із синіми прожилками, і поправляє сплетені вузлом коси. Між брів, не зачіпаючи високого сяючого чола, стримить тоненька риска».

  • Звучить голос за кадром, на екрані відео фрагмент із фотографіями Лесі Українки.

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Слайд 12)

Учитель : На сьогоднішній урок ви всі отримали завдання дослідити життєвий і творчий шлях поетеси. Уявіть , що ви сьогодні в образі Лариси Петрівни Косач. Розкажіть про ваше швидкоплинне життя. (під час розповіді дітей на мультимедійній дошці йде показ фільму «Леся Українка»)

  1. Коли і де ви народилися?(25 лютого 1871 року в місті Новограді-Волинському в інтелігентній сім'ї. Дитячі роки мої минули на Волині— в Луцьку та селі Колодяжному Ковельського повіту, куди переїхала сім'я Косачів.)

  2. Що ви можете розказати про свою родину? (Я виховувалася в інтелігентній заможній сім'ї, де в повазі були і мистецтво, і література, і наука. Мої батьки Олена Пчілка та Петро Косач приятелювали з багатьма відомими в Україні людьми: Миколою Лисенком, Іваном Франком, Михайлом Старицьким. У родині спілкувалися українською мовою, шанували народні звичаї, читали українські книжки, а також видання російською, англійською, французькою, італійською та іншими іноземними мовами.)

  3. Скільки дітей було в вашій сімї? (Шестеро дітей, змалку ходили в національному одязі, співали народних пісень, гралися разом із сільськими ровесниками.)

  4. Чим ви захоплюєтесь? Які маєте здібності? (Чудово граю на фортепіано, та ще й складаю музичні твори, дуже люблю читати, адже читати я навчилася рано. Коли мені було 4 роки, мій брат Мишко навчив мене читати, за це я була йому вдячна, також з шести років я почала вишивати і навіть вишила сорочку для батька.)

  5. А які стосунки були у вас з братом Мишком? («З братом Михайлом ми були великі приятелі і доповнювали один одного. Життя наше внутрішнє точилося цілком окремо, в наш потайний світ не заходив ніхто. Одною з улюблених забавок нашихбуло відігравання різних сцен з лицарського або героїчно гожиття, і я так захоплювалася самою дією і становищем особи, яку я мусила уявляти, щоцілком забувала за дійсність, а ще нас жартівливо називали спільним ім’ям – Мишелося)

  6. А що ви можете розповісти про свій перший вірш? Коли ви його написали? Кому присвятили? (Першим моїм твором був вірш «Надія», який я написала у 1880 році , він присвячений рідній тітці Олені, яку заарештували за протиімперську діяльність.)

  7. Я чула, Леся, що ви займаєтеся ще й перекладацькою діяльністю?

( Так, наша мама , Олена Пчілка ще з юнацьких літ залучала мене з Михайликом до перекладацької справи. Удвох ми досить вправно переклали українською мовою твори Миколи Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки», «Пропала грамота» і «Зачароване місце». Книга, до якої ввійшли ці переклади, побачила світ у Львові в 1885 році. Ми підписалися оригінальними псевдонімами: Михайло Обачний та Леся Українка.)

  1. Які ще твори, окрім поезії, є у вашому доробку? (Я прославилася й потужними віршованими драмами. Значну частину цих творів писала на основі мотивів античної історії, частину — на теми минулого власного народу. У 1910 році мною було опублікувано прекрасний патріотичний твір «Бояриня», де в образі Оксани Перебійної вивела сильну духом і помислами українську жінку, яка боронила рідний край у найтяжчі роки його занепаду, що настали після Переяславської ради.)

  2. Яку назву носить ваша перша збірочка поезій? (У березні 1893 року у Львові при сприянні Івана Франка вийшла перша моя книга віршів «На крилах пісень».

  3. Яку роль відігравала музика в вашому житті? (Музика завжди викликала в душі моїй цілу гаму почуттів. Я чула мелодії скрізь: у леготі весняної ночі, у шумі морських хвиль, у шелестінні трав, у буянні лісової стихії... Я володіла технікою гри настільки, що могла вільно читати з аркуша доволі складні твори класичного репертуару, виконувати в колі близьких друзів окремі сонати Бетховена, вальси Шопена, п'єси Шумана, Шуберта, твори Лисенка)
        Учитель: Ще маленькою Леся, зачарована картиною нічного неба, якось сказала: "Хмарки пливли і пливли крізь місяць одна за одною піцикато", а іншим разом порівняла: "У садку стояла така співоча тишина, ніби грали піанісимо в найніжнішому адажіо". 

  4. Скільки мов міститься у вашому лексиконі? ( Пам’ятаю, як приватні вчителі у Києві навчали нас французької та німецької мовам, пізніше я самостійно вивчила слов’янські, давньогрецькі та латинські мови).

  5. Що ви можете повідати нам про таємний світ свого інтимного життя? Чи стріли ви на своєму шляху кохання? (У 1897 році в Ялті я лікувалася в санаторії, саме там я познайомилась із Сергієм Костянтиновичем Мержинським. Між нами зав`язалася щира й близька дружба, яка перетворилась у кохання. Але Сергія спіткала біда – хвороба легенів, яку він лікував в санаторіях, активізувалася. Тому невдовзі Сергій помер у мене на руках у м. Мінськ).

Учитель: тепер Леся вдова і у ній мало від жінки. Дивиться у дзеркало нечасто, прикрас не носить, щодня ходить пішки по 20 кілометрів, любить зброю , вчиться стріляти, у кохання більше не вірить. Але саме у таку розбиту, кволу з паличкою Лесю закохується чоловік, для якого вона стане життям!

  1. Ларисо Петрівно, я знаю, що ви одружилися вдруге, чи не розкажете нам про цей шлюб? ( У 37 років я одружилася з Климентом Васильовичем Квіткою. З мого боку я не відчувала палкого кохання до нього, але й не хотіла бути самотньою. Він був молодший від мене на 9 років і дуже кохав мене. Климентій також хворів на туберкульоз, але ми лікували його в Ялті, що полегшило йому життя. За фахом він був юристом і працював у суді. З Климентом ми проживали в Ялті. З ним мені було спокійно та затишно. Спільних дітей у нас не було, але ми удочерили сироту Марусю.)

Учитель: після смерті Лесі Українки, Климентій заявив: «У свої 33 почуваю себе старим і немічним». Квітка пережив дружину на 40 років, але ці 4 десятки не жив і навіть не існував – страждав! Климентій не зміг пробачити Лесі такого короткого щастя.

Гортаючи листи Лариси Петрівни, я натрапила на чудовий вислів : «Мені здається, що з мене вийшов би далеко кращий музика, ніж поет, та тільки біда, що натура утяла мені кепський жарт …». Леся не тільки гарно співала та чудово грала на фортепіано, вона й сама бралась складати музичні твори. Давайте відпочинемо під супровід саме Лесиної музики.



  1. Хвилина релаксації. Перегляд відеоролика. «Сіла птаха». (Слайд 13)

Учитель: багато лиха приніс Ларисі Петрівні той день, який запам’ятала на все життя, який став для неї роковим.

  1. Історія Написання поезії «Ви щасливі, пречистії зорі!»

Учениця: 1881 року Леся в Луцьку пішла на річку подивитися як святять воду, і в неї дуже померзли ноги. Скоро тому і від того, як тоді думали, вона заслабла: у неї так сильно почала боліти права нога, що вона, незважаючи на те, що й тоді вже була дуже терпляча, аж плакала від болю… Од тої пори треба датувати початок Лесиній, як вона сама жартуючи називала «тридцятилітній війні» з туберкульозом, бо то був не гострий ревматизм, а початок туберкульозу кістки в нозі, що на деякий час пригас, а потім розгорівся знову.

І тому, незважаючи ні на що, вона пише, створює шедеври поетичного мистецтва. Один із них – вірш « Ви щасливі, пречистії зорі», який належить до циклу «Ритми» збірки «Відгуки».



Учитель: Давайте ознайомимося зі змістом поезії «Ви щасливі, пречистії зорі!». Спочатку прослухайте її в аудіо записі.

Презентація: тут виразне читання – це прослуховування в аудіо запису та заздалегідь підготовленим учнем читання поезії «Ви щасливі, пречистії зорі!».

  1. Робота з підручником. (Слайд 14)

Учні читають поезію. Переглядають відеоролик «Ви щасливі, пречистії зорі!» (слова Лесі Українки, співає Неля Франчук)

VІ. Ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки « Ви щасливі, пречистії зорі»



  1. Інформаційне ґроно .




  1. Ідейно – художній аналіз поезії «Ви щасливі, пречистії зорі!»

  • Діти визначають тему, ідею, основну думку та вид лірики.

Тема: відтворення мрії поетеси – стати зорею, зіркою.

Ідея: возвеличення прагнення Лесі Українки позбутися туги, жалю. Основна думка: оптимізм, воля, цілеспрямованість допомагають поетесі долати власну хворобу, життєві труднощі.

Вид лірики: філософська.



  1. «Круглий стіл» .Опрацювання змісту твору. Бесіда за питаннямиСлайд 16)

  2. Як ви розумієте смисл поняття «щастя»? Від чого воно залежить?

  3. У чому ви вбачаєте своє щастя?

  4. Чи є воно постійним або миттєвим?

  5. Що необхідно зробити для того, щоб відчувати себе щасливим?

  6. Як Леся Українка у творі висловлює власне бачення щастя?

  7. Чим пояснити бажання Л.Українки стати зіркою , а значить і щасливою?

4. Слово вчителя: Діти, передайте один одному свої враження від поезії, розпочніть словами «На мі погляд , вірш…»

- Чим схвилювала вас поезія?

- Якою уявляється вам поетеса під час написання твору?

VІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу. (слайд 17)

7.1 Формулювання проблемного завдання.

Учитель: на початку уроку перед вами постало проблемне питання.



Проблемне питання уроку - Чи можна вважати Лесю Українку щасливою жінкою?

Завдання учням: спробуйте відповісти на запитання, продовживши речення «Я вважаю, що Леся Українка…»

    1. Очікувані результати.

Учитель: На початку уроку ми поставили перед собою цілі. Давайте повернемося до нашого сузір’я та з’ясуємо, чи досягли ми мети уроку.

VІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

Учитель : Ваші дослідження, виступи і робота на уроці заслуговують відповідної нагороди (мотивування оцінок).

ІХ. Домашнє завдання.

  • Скласти сенкан до образу Лесі Українки. Опрацювати поезію «Давня весна».

  • Підготувати розповідь про історію написання поезії «Давня весна».

Рефлексія.

Учитель: Зазначте рівень свого емоційного стану на даний момент у градусах. У кого градус піднявся? Я рада, що наш урок посприяв тому, що ваш настрій покращився. Бажаю кожному з вас світити так яскраво, як світить нам Лесине слово!
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconЛеся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. «Ви щасливі, пречистії зорі»
Українки; проаналізувати її твір «Ви щасливі, пречистії зорі»; розвивати вміння виділяти основні мотиви у поезіях письменниці; доводити...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconЛеся Українка. Життєвий І творчий шлях
Мета: допомогти учням глибше ознайомитися з життям І творчістю письменниці, привідкрити сторінку її особистого життя; розвивати навички...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconТема: Леся Українка
Мета: розповісти учням про дитинство Лесі Українки, з’ясувати роль батьків І родини у вихованні поетеси, дослідити, коли І як сформувалися...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconКонспект уроку української літератури у 6 класі Тема. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні.
Тема. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії», «Як дитиною, бувало…». Неповторний світ дитинства в цих...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconБичкова Юлія Сергіївна 2013 Зміст
О. Кобилянська. Життя І творчість, формування світогляду письменниці. Її проза –модель раннього українського модернізму. Жанрові...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconТема. «На шлях я вийшла ранньою весною І тихий спів несміливий заспівала». Леся Украінка. Розповідь про письменницю. Мета
Мета. Поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях Лесі Українки, у процесі роботи над поезією розкрити патріотизм письменниці,...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconТема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета
Мета. Ознайомити учнів з творами великої української поетеси, вдосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconЛеся Українка.”Бояриня”.Історична основа драматичної поеми. План Історія написання твору
Драму "Бояриня" Леся Українка написала в 1910 р., перебуваючи на лікуванні в Єгипті. Це єдиний твір поетеси, побудований на матеріалі...
Тема: Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність І силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви. «Ви щасливі, пречистії зорі!» Мета iconТема. Леся Українка – велика українська поетеса. Вірш «Вишеньки». Інсценізація казки «Біда навчить». Мета: ознайомити учнів із життям І творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем
...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка