Тема. Літературна казка



Скачати 95,68 Kb.
Дата конвертації11.06.2017
Розмір95,68 Kb.
ТипПовідомлення

Клас: 4

Тема. Літературна казка. Павло Бажов - "Срібне Копитце".

Мета:

-повторити з дітьми поняття «казка», види казок, поняття "літературна казка",

- ознайомити з життям і творчістю П.Бажова,казкою «Срібне копитце»;

- розвивати пам'ять, мислення, увагу, мовлення учнів;

- вдосконалювати навички правильного, виразного,осмисленого, біглого читання;

- виховувати добре ставлення до людей, тварин.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (урок ознайомлення з новим твором).

Обладнання: мультимедійна презентація.

Література:

Науменко В.О. Читанка. Підруч. для 4 кл.: У 2 ч. - К.: Навч. книга, 2004. Ч.2 - 128с.

Бажов П.П. Малахитовая шкатулка / Сост. и авт. предисл. Н.И.Савушкина. – М.: Просвещение, 1987. – 303 с.: ил.

Хронометраж уроку (40 хв)


  1. Організація учнів до роботи (0,5 хв).

  2. Актуалізація опорних знань.(3 хв)

  3. Повідомлення теми і мети уроку.(1,5 хв)

  4. Підготовка до сприймання твору (5 хв)

4.1Біографія Павла Бажова (2,5 хв)

4.2 Виставка книг (1 хв)

4. 3 Словникова робота (1,5 хв)


  1. Робота з твором (26 хв)

5.1.Читання казки вчителем і учнями (5 хв).

Фізкльтхвилинка для очей (0,5 хв).

5.2 Читання казки учнями (про себе) (6 хв)

5.3 Бесіда за змістом казки (3 хв)

5.4 Вибіркове читання (4 хв)

Фізкультхвилинка (1хв)

5.4.1Читання уривка казки до ілюстрації (2,5 хв)

5.4.2. Вставлення пропущених слів (1 хв)

5.5 Самостійна робота (3 хв).

  1.  Підсумок уроку(2 хв).

  2. Повідомлення домашнього завдання (2хв)

Зміст уроку

1. Організація учнів до роботи

- Пролунав уже дзвінок,

Всім пора нам на урок.

Встали всі рівненько,

Привітаємось гарненько:

«Добрий день!»

- Сідайте, діти.


2. Актуалізація опорних знань

- Ми починаємо вивчати розділ, який називається "Літературна казка".

Пригадайте, що таке казка? ( Казка – це невеликий твір про вигадані фантастичні події).

- Які бувають казки? (Про тварин, чарівні, соціально-побутові).

- Що завжди перемагає у казці? (Добро).

- Отже, чому вони нас вчать? (Бути добрими, чесними. кмітливими,справедливими).

- Ми знаємо, що таке казка. Скажіть, що таке літературна казка? (Літературна казка – це невеликий твір про вигадані фантастичні події, який написав конкретний автор).
3. Повідомлення теми і мети уроку. Гра "Читай за стрілкою"

- Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з творчістю російського письменника і прочитаємо його твір - кузку. Прочитайте прізвище письменника.





4. Підготовка до сприймання твору

4.1 Біографія Павла Бажова

135 років назад в родині робітника поблизу Єкатеринбургу народився Павло Петрович Бажов. Був здібним хлопцем.Закінчив училище, потім духовну семінарію, але протягом життя став атеїстом, тобто перестав вірити у Бога. 18 років працював учителем. Одружився на своїй учениці, у родині народилося семеро дітей.

В громадянську війну воював на стороні червоних, боровся за рівність прав всіх людей.Став журналістом, а потім — редактором, писав книги з історії Урала, збирав фольклорні записи. Казки Бажова перекладалися багатьма мовами світу в тому числі й українською.

Помер Павло Петрович Бажов в Москві, коли йому було 71 рік. Похований в Єкатеринбурзі.

У 1955 році у Києві на його честь названо вулицю.

4.2 Виставка книг.

В 1939 році вийшло перше видання уральських розповідей — «Малахітова скринька». Ця книга при житті автора неодноразово поповнювалося новими розповідями ("Мідної гори хозяйка", "Кам'яна квітка") . З цими творами ви ознайомитесь в старших класах. А зараз ми прочитаємо казку "Срібне копитце".



4.3 Словникова робота

- Прочитайте слова, які вам зустрінуться в казці.



цап

завод

клунок

хризоліт

солонина

самоцвіти

- Хто такий цап? (Цап – козлик).

- Завод –тут: гоподарство, де розводять, розмножують сільськогосподарських тварин, риб, вирощують певні сорти рослин і насіння.

-Що таке клунок? (Клунок –наповнена чим-небудь дорожня торба або мішок, що носять за плечима).

-Хто-небудь бачив хризоліт? Що це? (Хризоліт – дорогоцінний камінь зеленого кольору).

- Що таке солонина? (Солонина – засолене про запас м’ясо).

- Що таке самоцвіти?(Самоцвіти – дорогоцінне каміня).


5. Робота з твором.

5.1. Читання казки вчителем і учнями

- Розгорніть свої підручники на сторінці 92. Зараз ми прочитаємо казку "Срібне Копитце" і скажете, хто головні герої казки. Читати почну я, а ви будете продовжувати.

- Хто головні герої твору? (Дід Кокованя, сирітка Дарушка, кішка Марушка, цап).

- Чому Кокованя вирішив взяти Дарушку до себе? (Дідові було нудно жити одному, Дарушка була з роботящої родини).

- Яке чудо описується в казці? (Цап тупне ніжкою, з'являється коштовне каміння).

Фізкультхвилинка для очей.

- А тепер нехай відпочинуть наші очі. Подивіться на метелика. Зараз він почне рухатися. Слідкуйте за ним тільки очима.

5.2 Читання казки учнями (про себе)

- Тепер прочитайте казку самостійно про себе.

5.3 Бесіда за змістом казки.

-Як зажили втрьох Кокованя, Дарушка та Мурушка? (Жили-поживали, добра багато не наживали, а на життя не плакалися, і у всякого справу було. Кокованя з ранку на роботу йшов, Дарушка в хаті прибирала, юшку та кашу варила, а кішка Муренка на полювання ходила - мишей ловила).

- Що Кокованя розповів Дарушці про цапа? (Той цап особливий. У нього на правій передній нозі срібне копитце. В якому місці топнет цим копитцем - там і з'явиться дорогий камінь. Раз тупне - один камінь, два тупне - два камені, а де ніжкою бити стане - там купа дорогих каменів).

- Навіщо Дарушкака хотіла з дідом в ліс йти? (Дарушці дуже хотілося побачити загадкового цапа)

- Чому він її з собою не взяв?

- Як він її відмовляв? (Кокованя пояснив Дарушці. У всіх цапів в восени ріжки є. Не розбереш, скільки на них гілок. Взимку - ось - справа інша. Прості козли безрогі ходять, а цей, Срібне копитце, завжди з ріжками, хоч влітку, хоч взимку.

- Чому Кокованя вирішив взяти з собою Дарушку, коли вона стала проситися в наступний раз? (Він вирішив про себе: “Зводити хіба? Раз побуває, в інший раз не запросится”).
- Чим закінчилася казка? (Все б добре, та Мурушку шкода...).

Фізхвилинка

- Тепер відпочинемо.

Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити.

Руки – вгору, руки – в боки

І зроби чотири кроки.

Руки – вгору, руки – вниз,

На сусіда подивись.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть діти кілька раз,



До роботи, все гаразд.
5.4.1Читання уривка казки до ілюстрації.

- Подивіться на зображення.

-Які емоції головних героїв зобразив художник на цій ілюстрації? (Зацікавленість...)

- Як ви думаєте, чим вони займаються?

- Знайдіть уривок з казки до цього зображення.(Старий був митець казки розповідати. Дарушка любила ті казки слухати, а кішка Мурушка лежить та й мурчит).




- Який епізод зображений на картинці? Прочитайте з тексту. (Дивиться Дарушка - кішка близько на галявині сидить, а перед нею цап. Стоїть, ніжку підняв, а на ній срібне копитце виблискує)

- Прочитайте, як виглядав цап.

-Що зображено на ілюстрації? Прочитайте з казки.

(Як стали Кокованя з Дарушкою з заводу виходити, чують - собачата щось дуже заметушились.

Так загавкали та заверещали, ніби звіра на вулиці побачили).

5.4.2. Вставлення пропущених слів

- Вставте пропущені слова


5. 5 Самостійна робота

  • Розгадай кросворд.





1.

























2.
















3.




























4.



























1.Імя дівчинки-сироти.

2. Казка "... Копитце"

3. Прізвище Дарушки.

4. Зелений самоцвіт

  • Дай відповідь на тести

1
3. Ім'я батька Дарушки

а) Кокованя

б) Георгій

в) Григорій

4. Срібне Копитце – це ім'я

а) коня

б) оленя

в) цапа
.Скільки років було Дарушці?


а) 6

б) 7

в) 9

2.Як звали кішку Дарушки?

а) Мурашка

б) Муринка

в) Мурушка

- Поміняйтеся листочками з тими, з ким сидите поруч.Перевіримо, чи правильно ми зробили завдання.


6. Підсумок уроку
Давайте зробимо висновок,

- Позитивні або негативні герої Дарушка і Кокованя?

- Чому?
- Чого навчилися?
- Який епізод справив на вас найбільше враження?
7.Домашнє завдання.

- Відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання: с. 92 - 98 чит., відп. на пит.
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Літературна казка iconТема. І. Нечуй-Левицький. Літературна казка
Карпа Летючого, визначати роль художніх засобів; розвивати в учнів уміння самостійно мислити, аргументувати власну думку;допомогти...
Тема. Літературна казка iconУроку: узагальнити знання за розділом «Літературна казка. Казки Г. К. Андерсена»
Мета уроку: узагальнити знання за розділом «Літературна казка. Казки Г. К. Андерсена»
Тема. Літературна казка iconУрок зарубіжної літератури в 5 класі
Літературна казка. Г. К. Андерсен «Соловей» з використанням творчої спадщини В. О. Сухомлинського
Тема. Літературна казка iconТема поета І поезії у творчості Лесі Українки. „Давня казка” Мета
Сьогоднішній урок ми проведемо у формі дослідження. А предметом дослідження буде тема поета І поезії у творчості Лесі Українки І...
Тема. Літературна казка iconУрок №13 Дата Тема уроку: І. Франко. Дитинство письменника. Іван франко-казкар. (Збірка «коли ще звірі говорили») Мета: Навчальна
Мета: Навчальна: ознайомити учнів із дитячими роками Івана Франка, його творами про дітей І для дітей, збіркою казок «Коли ще звірі...
Тема. Літературна казка iconУроки №13-19 Чубатько Л. Л. Коричинецька зош І-ІІ ступенів Урок 13
Ш. Перро «Попелюшка» ми дізнаємося про тогочасну моду; про те, що Малюк І карлсон мешкають у Стокгольмі, а Аліса – у Країні Чудес....
Тема. Літературна казка iconУроку. Яке частування, таке й дякування. Матеріал уроку. Іван Франко "Лисичка і Журавель"
Мета: Ознайомити учнів із терміном “літературна казка”, довести до їхньої свідомості, що таке справжня гостинність; допомогти розкрити...
Тема. Літературна казка iconІіі. Літературна балада тема: Франсуа Війон. «Балада прикмет». Особливості жанру літературної балади
Літературна балада сформувалася в XIV ст як віршований текст, що має певну форму. Європейська балада зазвичай має три строфи, сталу...
Тема. Літературна казка icon«Казка-це животворне джерело дитячого мислення, благородних почуттів і думок». «Казка-це животворне джерело дитячого мислення, благородних почуттів і думок»
У 20-роки XX століття вийшли його роман "Чмелик", збірка казок "Нечиста сила",п'єса казка "Русалка-жаба"
Тема. Літературна казка iconУрок №1 Тема. «Поема Вергілія «Енеїда» як літературна обробка легенди про троянця Енея засновника Рим у»
Тема. «Поема Вергілія «Енеїда» як літературна обробка легенди про троянця Енея — засновника Риму»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка