Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися



Скачати 35,93 Kb.
Дата конвертації09.09.2017
Розмір35,93 Kb.

Хоменко Анна Федорівна

вчитель початкових класів НВК №1 «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад I ступеня» м. Умань Черкаської області.


Тема. Літературні казки

Мета: Ι 1. Формувати компетентність вміння вчитися.

2. Загальнокультурну компетентність

3. Соціальну компетентність

ΙΙ Предметні компетентності


  1. Практично ознайомити учнів з новим автором

літературних казок – Василем Чухлібом та його творами

  1. Спонукати дітей пильніше оглядати світ навколо себе, бачити його в деталях.

  2. Виховувати інтерес і бережливе ставлення до природи.

Матеріал до уроку: Василь Чухліб «Заячий холодок», портрет автора

Словникова робота: капловухий – з висячими вухами; ложе – лігво, насурмонившись – надувшись, розсердившись.

Хід уроку

Ι Організація учнів до уроку

ΙΙ Актуалізація опорних знань

«Який твір називається казкою?»

Презентація біографії В. Чухліба

ΙΙΙ Робота над вивченням нового матеріалу

За методикою «Казка – відчинись» - ׀ крок – розвиток уяви

а) слухання казки з закритими очима для уявлення образу. Після прослуховування:

- Яким ви уявили зайця?

б) доповнення образу новими деталями, яким вони його бачать – колір, матеріал, форму;

в) уявити місце дії – ліс, але незвичайний, а замість дерев – заячий холодок;

г) знайомство з героями: капловухий заєць, зайчатка та

старий Заєць-дід – які вони?, їх рухи, настрій?

ΙΙ крок - «памˈятні кадри», перші малюнки – вчитель, а далі – роблять учні

(аналізувати і виділити головне, визначити суть схеми

одним реченням – план казки; отримують опорну схему для переказу;

ΙΙΙ крок – 5 запитань до героя-зайця

1 Яке було головне захоплення у зайця?

2 Навіщо він хотів заволодіти усім заячим холодком?

3 Яким же нам видався заєць за характером?

4 Чи домігся він того, щоб оволодіти всім лісом?

5 Звідси – мораль (жадібний))



׀˅. Далі – з ТРВЗ: Прийоми фантазування

  1. Інверсія (зробити навпаки):

Заєць став щедрим

    1. Дід-заєць із зайчатами: злими, жадібними

  • Як змінилася казка?

    1. Збільшення – зменшення.

Як би збільшити зайця – що буде?

    1. Прискорення – затримка.

Якби на Землі перестали існувати зайці – що було б?

˅. Метод фантастичних проблем

Зникли раптом всі ліси – де ховатись зайцям?

«Емпатія» - Якби ви були зайчиком



  • Де тобі краще жити? З ким би ти хотів дружити?

  • Про що мрієш?

  • Навіщо багато бігаєш?

  • Де відпочиваєш?

  • Хто твої друзі? Хто вороги?

  • Що ти найбільше любиш?

˅׀.Різновиди читання

(Прислівˈя, приказки, загадки, фразеологізми: «Далеко куцому до зайця», «Дрижить, як осиковий лист», «заяча душа»)

˅׀׀. Підсумки уроку. Оцінювання.
Тема. Літературні казки

Мета: Ι а)Формувати компетентність, вміння вчитися;

б) загальнокультурну компетентність;

в) соціальну компетентність

ΙΙ Предметні компетентності. Вдосконалювати вміння учнів споглядати оточуючий світ, пізнавати його через найкращі зразки літературних казок. Виховувати бажання глибше спілкуватись з природою та оберігати її.

Матеріал до уроку: В.Чухліб «Вітер і Вихор», для додаткового читання оповідання-мініатюра «Туманець»

Словникова робота: огудиння – повзучі стебла; покушпелив – помчав; принишкли – затаїлись, притихли.

Хід уроку

Ι Організація учнів класу до уроку

ΙΙ Актуалізація опорних знань



  • Творчість якого автора ми вивчаємо?

  • З якими творами ви вже знайомі?

ΙΙΙ Мотивація навчальної діяльності

׀˅. Робота над темою уроку

  1. Читання казки підготовленими учнями

  2. Словникова робота

  3. Членування тексту на окремі частини-мікротеми:

а) Вітер; б) Вихор

4. Стилістичний експеримент:

Знайдіть дії: а) Вітру; б) Вихору

Вітер – «дрімав», «подався» до моря, пригнав хмару

5. Читання під «лінгвістичним мікроскопом»

Вихор – вилетів, позвˈязував (огудиння), схопив (бриля), закружляв, покушпелив по дорозі, розгулював, підняв сторчма все живе, розігнався і зойкнув…

6. Спостереження за морфологічним складом речень

7. Уявлення описаних картин, їх словесне малювання

8. Зіставлення художніх образів Вітру і Вихора

9. «Оксюмарон» - Вітер

Добрий – злий

Лагідний – колючий(морозний)

Грайливий – хазяйновитий

Злий Вітер – смерч – зносить все живе на шляху; колючий – морозний вітер, хазяйновитий – приводить все до порядку (чом, Вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду?)

10. «Лімерики»

Вітер і Вихор – майже рідня

Вітер для дощику хмари… (зганяв)

Вихор із ранку до темної … (ночі)

В пустощах-танцях – навіть спати… (не хоче)


  • Нема щоб допомогти Вітрові!

«Що було б… якби той Вітер

Переплутав все на світі

Замість хмар нагнав би зір?

Здивувався б Вихор – ні!



  • Ех, нічим пустунів не здивуєш!

˅. Вправи на різновиди читання:

а) вибіркове за запитаннями до тексту;

б) читання в особах з метою передати голосом життєдайну силу Вітру та руйнівну – Вихору.

- Кому ви співпереживали, співчували у творі? Кого засуджували? Чому?



˅׀. Для додаткового опрацювання – діти читають оповідання «Туманець»

  • Що спільного в цих творах?

  • Що відмінного?

  • Чого навчають ці твори?

˅׀׀׀. Підсумки уроку
Каталог: doc -> files -> news -> 386
news -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
386 -> «Та поклонися тим нашим бур'янам…»
386 -> «Я залишаюсь це моя країна» (образ пересічного українця у вітчизняній поезії сьогодення)


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися icon«Рідний краю, священна земля, твої люди окраса твоя!»
Мета: формувати ціннісне ставлення особистості до людей рідного краю, до мистецтва, формувати соціальну, комунікативну компетентність;...
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconУрок зв’язного мовлення у4 класі Тема. Написання переказу «Тарас Григорович Шевченко» Мета
Поглиблювати знання учнів про життя І творчість Т. Г. Шевченка. Формувати загальнокультурну компетентність через ознайомлення з творами...
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconЛітературні українські казки Розробка уроку позакласного читання 3 клас
«Казки українських письменників», розширити уявлення учнів про літературну казку
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconТема: Резюме. Мета
Мета: пояснити призначення та різновиди резюме, ознайомити з реквізитами документа, навчати визначати його складники, формувати...
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconТл: літературна казка. Мета: ознайомити учнів з дитячими роками І. Франка, з його творами про дітей І для дітей, зі збіркою казок «Коли ще звірі говорили»
Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Іван Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар...
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconМандрівка в чарівний світ роману Джоан Ролінг
Мета: дати поняття про літературу фентезі, формувати уявлення учнів про відмінності художнього світу казки, фентезі від реального...
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconТема. Життя на фронті І в тилу. Мета
Мета. Повідомити учням нові знання; формувати (розвивати) уміння І навички, формувати (виховувати) ціннісні орієнтації, зокрема
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconТема. Уроки державотворчих процесів. Мета
Мета. Повідомити учням нові знання; формувати (розвивати) уміння І навички, формувати (виховувати) ціннісні орієнтації, зокрема
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconРими. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв»
А. Малишка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити розуміти образну мову; формувати інформаційно-комунікативну...
Тема. Літературні казки Мета: Ι Формувати компетентність вміння вчитися iconМета: продовжити роботу над твором Емми Андієвської «Казка про яян», опрацювати зміст твору, його виховне І повчальне значення; допоїти глибше усвідомити притчовий зміст І художню цінність казки
Розвивати культуру зв'язного мовлення, абстрактне, логічне І критичне мислення, пам'ять, увагу, вміння грамотно висловлювати думку;...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка