Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета



Скачати 32,23 Kb.
Дата конвертації30.03.2018
Розмір32,23 Kb.

Тема: Михайло Лермонтов.

Мотиви свободи і самотності у  творчості поета

Мета: довести, що мотиви свободи і самотності є    спільними для всіх поетів-романтиків; розвивати навики аналізу літературного тексту; виховувати естетичні відчуття

Тип уроку: урок аналізу тексту

Обладнання: ТЗН, вірші (оригінал і переклад), словники (літературознавчих термінів і тлумачний)          

Хід уроку

                                                                            «Доки горить свічка…»

                                                                                            А.Макаревич

І. Вступне слово вчителя

Ми продовжуємо вивчати творчість поетів-романтиків і сьогодні перед нами тексти поезії М. Лермонтова.

(Слайд 2)

(Записати у зошити тему і мету уроку, звернувши увагу на приховане проблемне запитання.) Ми розглянули біографію М. Лермонтова і побачили, наскільки  важко йому жилося. Щоб перевірити, як ви засвоїли попередню тему , я скористаюся цитатами з його поеми «Мцирі», яку вважають автобіографічною.



ІІ. Перевірка домашнього завдання

(Слайди 3,4,5,6)

(Учні мають назвати факти з біографії поета, що відповідають побаченому на слайдах).

ІІІ.Огляд творчості

Ми знаємо, що у всіх поетів-романтиків були проблеми з владою. В цивілізованих країнах їх виганяли (Байрона – з Англії, Гейне – з Німеччини, Міцкевича – з Польщі), у нецивілізованих країнах їх вбивали. Доля Лермонтова , на жаль, виявилася схожою на долю Пушкіна. Пропоную вашій увазі короткий огляд творчості М. Лермонтова, аби ви могли переконатися, що і у своїй поезії він дотримується тем, притаманних романтичній літературі.

(Слайди 7,8,9,10)

ІV. Основні види лірики

Учні мають назвати основні види лірики, і накреслити таблицю, яку заповнять за допомогою вчителя.

(Слайд 11)

Слайд у повному вигляді відкриється тільки після того, як записи у зошитах будуть здійснені.



V. Аналіз поезії «На дорогу йду я в самотині…»

Не страшно, якщо хтось з учнів неправильно заповнив табличку. В нас є нагода переконатися, що справжні шедеври не можна втиснути у певні рамки і зараз ви зрозумієте, як важко віднести до певного виду лірики цей вірш.

(Слайд 12)

(За схемою, користуючись текстом, тлумачним словником, допомогою вчителя і підказкою підручника,учні аналізують вірш, попередньо прочитаний підготовленою дитиною).



VI. Філологічна світлиця

Чи легко нам було визначити жанр вірша? Чи схожі елегії Лермонтова на елегії інших поетів-романтиків?

(Слайд 13)

У підручнику вірш «І нудно, і сумно…» названий реквіємом. Давайте спробуємо його прочитати під музику Моцарта. Не поспішайте: мелодія звучатиме чотири хвилини. За цей час ви встигнете переглянути і оригінал, і переклад, і обдумати, чим елегії Лермонтова відрізняються від елегій інших романтиків.

(Слайд 14)

VII. Проблемне запитання

Урок наближається до кінця, а проблемне запитання ще навіть не прозвучало. Коли ж на нього давати відповідь? А, може, воно вже піднімалося? Хто був уважним?

(Слайд 15)

(Учні мають знайти ці слова у підручнику, пояснити їх і підтвердити чи заперечити, керуючись власним досвідом, фактами з біографії Лермонтова та цитатами з його творів).

Висновок: за свою незалежність і прагнення до свободи поет заплатив самотністю.

VIII. Робота над епіграфом

Кожен рядок Лермонтова є шедевром і міг бути використаний у якості епіграфа. Вибір саме цих слів сучасного російського барда допомогла зробити репліка про москалів, кинута на попередньому уроці. Перегляньте  все, що знайдете про Андрія Макаревича в Інтернеті і дайте собі відповідь на запитання: чи хотіли б ви бути поетом – байдуже,зараз чи двісті років тому.



(Слайд 16)

IX. Домашнє завдання

Ми запалюємо свічки в пам'ять про певні події чи певних людей. Ми розуміємо, що Лермонтову наша свічка ні до чого. Але йому було б дуже приємно, якби ми згадали про нього, вивчивши його вірш напам ять.
Каталог: doc -> files -> news -> 524
news -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
524 -> Життєвий І творчий шлях Бориса Пастернака. Тема поета І поезії в творчості митця
524 -> Урок на тему Р. Л. Стівенсон «Вересовий трунок»
524 -> Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconТема. Михайло Лермонтов. Життєвий І творчий шлях
Мета: поглибити знання учнів про життєвий І творчий шлях поета, на основі біографічних відомостей сформувати образ поета-романтика;...
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconВ. Кравець Тема. Волт Вітмен. Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. «Пісня про себе» програмовий твір поета. Мета уроку
Обладнання : електронна презентація творчості письменника, підручник, роздатковий матеріал, тексти віршів В. Вітмена, ілюстрації...
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconТема поета І поезії у творчості Лесі Українки. „Давня казка” Мета
Сьогоднішній урок ми проведемо у формі дослідження. А предметом дослідження буде тема поета І поезії у творчості Лесі Українки І...
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconАльбер Камю. Життєвий І творчий шлях. Філософські й естетичні погляди. Камю І екзистенціалізм. Провідні мотиви творчості
Мета уроку: формувати інформаційну компетентність учнів про життя та творчість Альбера Камю; визначити основні світоглядні позиції...
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconТема: М. Старицький. Життя І творчість, багатогранна діяльність як поета, перекладача, драматурга, організатора театральної справи. Поезія М. Старицького, її мотиви, патріотичний характер. Мета
Тема: М. Старицький. Життя І творчість, багатогранна діяльність як поета, перекладача, драматурга, організатора театральної справи....
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconТема. Є. Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?». Вірші про призначення поета І поезії. Символічні образи. Мета
Тема. Є. Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій «Під чужим небом», «Стилет...
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconЄвген Маланюк
Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій. Вірші про призначення поета І поезії. Символічні...
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconТема. П. Тичина. Коротко про поета. «Не бував ти у наших краях!» Мета: ознайомити учнів з окремими фактами життя І творчості поета; проаналізувати поезію «Не бував ти у наших краях…»
Міжпредметні зв’язки : живопис, музичне мистецтво, зарубіжна література, історія, географія, етика, інформатика
Тема: Михайло Лермонтов. Мотиви свободи І самотності у творчості поета Мета iconТема уроку. Подорож по творчості Мацуо Басьо. Мета
Мета. Ознайомити учнів зі своєрідною культурою Японії, з життям І творчістю славетного японського поета; допомогти учням зрозуміти...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка