Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування



Скачати 43.56 Kb.
Дата конвертації30.03.2018
Розмір43.56 Kb.

Клас. 4
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» - розучування.
Мета: поглибити уявлення учнів про народні історичні пісні, вчити визначати зв'язок між народною та професійною творчістю, народно-пісенні витоки увертюри до опери «Тарас Бульба» М. Лисенка;

розвивати вміння вдумливо сприймати та інтерпретувати контрастні за змістом звучанням твори, образне мислення, вокально-хорові навички;

виховувати патріотизм, естетичні смаки учнів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: ТЗН, портрет М. Лисенка, ілюстрації до творів, ілюстрації музичних інструментів.
Хід уроку:
І. Музичне вітання. Учні заходять до класу під звучання Є. Адамцевича «Запорізького маршу»
ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Розгадування кросворду – робота в парах.

  1. Пісні, які оспівують хід жнив та працю хлібороба, у них розкривається працелюбність і душевна щедрість українського народу. (Жниварські)

  2. З якої жниварської пісні ці слова «А вже сонце на пшениці, пусти, пане, молодиці» («А вже сонце котиться»)

  3. Пісні, в яких виражається народний гумор, дотепність, розум, любов до життя, віра в добро, їм властива жива мова, проста мелодія, чіткість ритму. (Жартівливі)

  4. Назва жартівливої пісні, побудованої у формі діалогу, в якій сперечаються чоловік та жінка. («Сіяв мужик просо»)

  5. Великий пісенно-розповідний твір, в якому розповідається про дівчину, яка визволила козаків з неволі. («Дума про Марусю Богуславку»)

  6. На якому інструменті звучить супровід до «Думи про Марусю Богуславку» (бандура)

  7. Ці пісні складають поетично-пісенну біографію українського народу, вшановують імена славетних синів нашої Батьківщини. (Історичні)

-Якщо ви правильно виконали завдання, прочитаєте, про які пісні піде мова на нашому уроці ( народні)
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

-Сьогодні на уроці ми поговоримо про народну пісню у творчості композитора.


Учні.

  1. Пісне! Велична, рідна пісне!

В тобі є все: і древня наша слава Володимира,

Хист і мудрість Ярослава.

І наших прабатьків ворогування злісне,

І Богдана розвага,

І Богуна відвага,

І Дорошенка ум, і хитрощі Мазепи.



  1. Гримотять литаври, стяги пломеніють,

Ген високе сонце осяває путь,

А попід горою, яром-долиною

Козаченьки славні у похід ідуть.


  1. Розступіться терни! Розіграйся, море.

Боже милостивий, путь їм освяти.

Кафа й Берестечко, Царгород і Збараж…

Дай снаги і сили. То ж які світи!

Сурмачі засурмлять і ревнуть гармати.

Кинеться сірома у кривавий вир.

На яснії зорі і на тихі води

Верне із неволі християнський мир.


  1. Отаке учора воскресив у серці

Нескладний до бою леймотив віків,

Бубон і цимбали, скрипка і сопілка.

Цокіт на світанку тисячі підків.


  • Про які народні пісні піде мова на уроці? (Козацькі)

  • Хто такі козаки?


IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Перегляд відео «Про козаків», акцентування уваги на піснях, використаних у відео («Засвіт встали козаченьки»), портретах Сагайдачного, Дорошенка.

  2. Бесіда вчителя про творчість М. В. Лисенка

Микола Віталійович Лисенко – український композитор, диригент, педагог, учений-фольклорист, основоположник української класичної музики. Народна пісня часто відігравала значну роль у розвитку професійної творчості композитора: обробляв народні пісні та використовував їх у своїх творах.

  1. Сприймання увертюри опери «Тарас Бульба»

  2. Аналіз прослуханого.

В основі історико-героїчної опери «Тарас Бульба», написаної за одноіменною повітю М. Гоголя лежить народна пісня «Засвіт встали козаченьки» легендарної полтавської поетеси Марусі Чурай. Це яскравий приклад зв’язку народної і професійної творчості, творчий зв'язок двох великих митців – Миколи Лисенка та Марусі Чурай.

В увертюрі звучить кілька музичних тем, у яких відчувається вплив народної пісні. Серед них інтонація пісні «Засвіт встали козаченьки».



  • Як змінюється характер основних тем? (Початок увертюри героїчний, драматичний, це підкреслюють трубні сигнали – це заклик до боротьби. Друга тема – широка, розспівна, лірична. У ній міститься розповідь про любов до України. Далі йде розробка мелодії, в якій з являється сила, могутність, воля, боротьба. І остання – третя, тема інтонації пісні «Засвіт встали козаченьки» - урочистого, маршового, піднесеного характеру, підсумовує весь попередній розвиток.

Зміст увертюри коротко можна визначити так:

Заклик – боротьба – перемога

-Групи яких інструментів зіграли головну роль у звучанні твору?

5. Повторне слухання твору.


6. Розучування пісні «Ой на горі та й женці жнуть»

1. Бесіда вчителя про козаків Дорошенка, Сагайдачного з використанням ілюстрацій.

2. Демонстрація пісні вчителем

3. Пофразне розучування пісні з використанням ДМІ

4. Виразне виконання.
V. Підсумок уроку

1. Метод «Мікрофон»


Учениця в національному костюмі
В твоє майбутнє вірю, Україно,

Бажаю, щоб щасливим був твій шлях.

Навіки слава, слава Україні,

Її народу слава і хвала!
Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconУроку музичного мистецтва у 5 класі на тему: " Історія народу в пісні"
Музичний матеріал: українська народна пісня «Дума про козака Голоту», українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки»; М. Лисенко,...
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconТетяна кисляк
По складу зустрічаються народні пісні одноголосі І багатоголосні. Українська народна пісня існує в безлічі місцевих варіантів, поступово...
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconСценарій літературно-музичної композиції «Українська пісня злет душі людської»
Українська пісня Що може бути прекрасніше, мелодійніше, ніж наша українська пісня. Пісня, навіть у найважчі хвилини, була єдиною...
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconОсновні музичні жанри (10 год.)
Зв’язок музики з іншими видами мистецтва (опера, балет). Дитяча опера. Втілення характерів казкових персонажів у творах різних жанрів....
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconІнтродукція з опери «Тарас Бульба»
Музика буде дуже різною але я впевнена кожен з вас почує саме ту, Що йому до смаку. Обєднує музичний розвиток уже багатьох поколінь...
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconМузичне мистецтво ХХ століття
Українська народна пісня «Ой гиля, гиля…», Л. Ревуцький симфонія №2 І частина, М. Скорик «Гуцульський триптих», В. Барвінський. Прелюдія...
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconУкраїнські народні жартівливі пісні
Мета: ознайомити дітей з жанром «українська народна пісня»; формувати вокально-хорові навики; розвивати музичний слух, образне сприйняття...
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconПовідомлення теми, мети. Відеоролик «Українська пісня»
«Українська пісня – це бездонна душа українського народу» Розробила: Черниш Юлія Павлівна
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconУрок для учнів 4-х класів «Ой,на горі та женці жнуть»
Роль шкільної бібліотеки у історичному та громадянському вихованні школярів: Практичний посібник / За заг ред метод каб. С. М. Лазаренко....
Тема. Народна пісня у творчості композиторів. М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть» розучування iconТема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета
В. Короленка «Сліпий музикант» (мовою оригіналу або в перекладі на вибір учителя); ілюстрації до твору (на вибір учителя); фрагменти...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка