Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета



Скачати 35,79 Kb.
Дата конвертації20.09.2017
Розмір35,79 Kb.

Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до

інших. В. Г Короленко «Сліпий музикант».

Мета

навчальна: допомогти учням з’ясувати особливості художнього образу та значення його у творі; викликати захоплення художньою майстерністю автора у створенні образу.

розвивальна: розвивати уміння аналізувати художній образ, навички колективної та індивідуальної, самостійної роботи; уміння висловлювати свої думки, аргументувати їх, розповідати про свої враження;

виховна: прищеплювати любов до мистецтва, прагнення до пізнання та самоосвіти, до правильного вибору своєї життєвої позиції.



Обладнання:  підручник; хрестоматія; тексти повісті В. Короленка «Сліпий музикант» (мовою оригіналу або в перекладі на вибір учителя); ілюстрації до твору (на вибір учителя); фрагменти (на вибір учителя) з фільму «Сліпий музикант» (1960), аудіозапис пісні «Ой, там на'горі женці жнуть» та обладнання для їх відтворення.

Тип уроку урок формування та вдосконалення умінь та навичок
Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Експрес-розминка

Продовжте речення

Петро Попельський народився…

Головний герой жив серед…

Петро дружив з…

Хлопчик сприймав світ через…

Українська пісня…, яку грав Юхим..

2.Творчий проект «Оточення Петра Попельського»

1. Як на вашу думку, хто з героїв повісті відіграв у житті Петра найважливішу роль?




Дядько Максим


Мама




Петро Попельський


Евеліна


Ставручеки


Юхим



ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Займи позицію»

Що таке життя? Як прожити його?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Формування і вдосконалення умінь та навичок

1. Евристична бесіда (перегляд уривків з фільму)



  • Що ми знаємо про дядька Максима? («Років за десять перед описуваними подіями, дядя Максим був відомий як найнебезпечніший забіяка не тільки в околицях його маєтку, а навіть у Києві…» (розділІ(3))

  • Чому дядя Максим звернув увагу на хлопчика? (Він теж був нещасний і покараний долею. Йому захотілось допомогти дитині)

  • Що вас здивувало в поведінці дяді Максима , коли він розмовляв з мамою Петруся? (На перший погляд може показатися, що він жорстокий у ставленні до матері хлопчика. Але це не так. Він знав, як треба ставитись до таких людей, як сліпий племінник.)

  • А на вашу думку, як потрібно відноситись до людей з обмеженими можливостями? (Їх жаліти не потрібно. Вони повинні учитись переборювати труднощі. Їм потрібно тільки допомогти найти своє місце в житті, перемогти проблеми, хворобу)

  • Давайте пригадаємо, хто допоміг Петрусю перебороти ці проблеми? (Велику роль в долі сліпого зіграли його близькі: мама,конюх Йохим, Евеліна, дядя Максим)




  1. Робота у групах

І група Знайти опис портрета дядька Максима

ІІ група Чому приділяв увагу дядько Максим у вихованні Петра?

ІІІ група З ким познайомив дядько Максим Петра?


  1. Колективна робота

Складання характеристики образу дядька Максима

  1. походження;

  2. заняття;

  3. риси характеру: рішучість, відважність, правдивість, турботливість, вимогливість;

  4. ставлення до племіннка.

VІ Закріплення знань, умінь та навичок

  1. Гра «Хто швидше». Скласти вислови:

І команда

Життя — боротьба і що в ньому немає місця для інвалідів.

Він — лицар, вибитий із сідла життям і повалений у прах.

Він був романтик і колись мріяв про нову Січ

Це не хлопські пісні... Це пісні дужого, вільного народу.

Максим приділяв увагу фізичним вправам

ІІ команда

Максим подарував племінникові невелику й смирну конячку.

У світі багато людей, які зазнають більших страждань, але не втрачають віри в життя.

Згодом Максим переконав небожа вирушити разом зі сліпими жебраками до Почаївської лаври.

От і він зробив своє діло, і він не марно прожив на світі

Він прозрів і зуміє нагадати щасливим про нещасних...




  1. Міні – диспут

Яким міг стати Петро, якби в його вихованні не взяв участі дядько Максим?
VІІ Підсумок уроку

  1. Вправа «Мікрофон»

Чи хотіли б ви мати такого наставника, як Максим Яценко?

VІІІ Оцінювання

Діти, ви працювали активно і створили із ноток музичний шедевр, як і головний герой. Це мелодія «багата на барви, гнучка й співуча, вона бігла дзвінким струмком, то підносячись урочистим гімном, то розливаючись задушевним журним мотивом».



Домашнє завдання

Написати твір – мініатюру «Що можу я зробити, щоб не марно прожити цей день?»

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconУрок 15. 02. 2018 р. Тема уроку. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших
Завдання уроку: продовжувати вчити учнів характеризувати образ літературного героя; формувати уміння й навички аналізу художнього...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconКожна книга – це маленька історія, яка виросла із серця письменника. Володимир Галактіонович Короленко – це російський письменник з українською душею
В. Короленко був справжнім патріотом України. Кожен рядок повісті «Сліпий музикант» промовляє читачам: подивіться, який це чудовий...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconУроку. «Йому вклоняється у шані Україна»
Тема уроку. «Йому вклоняється у шані Україна». Короткі відомості про В. Короленка. В. Г. Короленко І україна. Сюжет повісті «Сліпий...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconПошук головним героєм свого місця в світі. Образ Петра Попельського
України, тексти повісті "Сліпий музикант", фонограма музичного твору, макет фортепіано, ілюстрації до твору, ілюстрації притчі про...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconЛітература як вид мистецтва. Художній образ
Мета : Виявити ознаки різних видів мистецтва;ознайомити з поняттям «художній образ», та його різновидами – «традиційний образ», «вічний...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconЗакон "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні"
Ру шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconУрок за твором Джанні Родарі «Листівки з видами міст»
Г. Бічер-Стоу «Хижина дядька Тома», В. Г. Короленка «Сліпий музикант», Джанні Родарі «Листівки з видами міст», творчості Астрід Анни...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconУрок 15. Тема. Поліхудожній образ світу
Мета: Поглибити знання учнів про поліхудожній образ світу. Розвивати культуру мислення. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього...
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconМета: познайомити з особистістю поета-мудреця; увести у світ його поезії; повторити відомості з теорії літератури; вчити аналізувати поетичний твір; розвивати увагу до художнього слова
Тема. Омар Хайям. Рубаї. Увага до внутрішнього світу людини, найточніших відтінків її почуттів, оспівування жінки
Тема Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших. В. Г короленко «Сліпий музикант». Мета iconУрок української літератури в 7-а класі Тема уроку: Борис Харчук. «Планетник» Образ Планетника. Інші образи повісті
Мета: вчити семикласників аналізувати художній образ; розвивати естетичне чуття слова, вчити бачити й розуміти красу в природі, людині...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка