Тема. Оповідання. Творіть добро Мета



Скачати 48,08 Kb.
Дата конвертації27.07.2017
Розмір48,08 Kb.
ТипУрок

Урок позакласного читання №11, 2клас за підручником Мовчун А.І, Хорсіка Л.І «Найкраще»

Тема. Оповідання. Творіть добро

Мета. Вчити аналізувати прочитані твори, виділяти головне,вдосконалювати навички читання учнів, розширювати словниковий запас учнів, літературознавчу компетентність.

Розвивати зв’язне мовлення, увагу, уяву, фантазію. Виховувати почуття доброти, людяності.



Обладнання: підручник «Найкраще, 2 клас», портрет В.Сухомлинського, виставка книжок

І. Організаційна частина

1. Вірш-автотренінг

Кожен урок-це сходинка вгору,

Крок до своєї мети.

Буду я на уроці трудитись,

Щоб її досягти.

2. Ознайомлення з планом уроку (на дошці годинник, який розбитий лише на 40 хвилин поділками, біля кожної поділки на протязі уроку з'являється буква, з яких учні потім складуть ключовий вислів).

-Чим незвичайний наш годинник? (Має лише 40 хвилин).

- Чому цей годинник має лише 40 хвилин? (Тому що наш урок матиме таку тривалість.)

- Як потрібно працювати на уроці, щоб все встигнути зробити? (Швидко, давати чіткі відповіді…).



ІІ. Мовна розминка

-Жодна людина не може гарно читати, якщо у неї погано розвинені органи артикуляції та слабкі легені.

1. Артикуляційні вправи

Рот-хатинка, губи-двері,

Хто в хатинці цій живе?

У затишній цій оселі

Язичок живе веселий.

Робить він щодня зарядку:

Огорожу, бублик, гірку,

Трубочку, грибочок, змійку.

Може він зіграть в футбол,

Може ще й забити гол.

Може коником стрибати,

Вправно на гармошці грати. (Діти язичком роблять всі ці вправи).

2. Дихальні вправи: на видиху: а,о,у,е,и,і; а,о,у,е,и,і,а,о,у; лічба десятками (10,20,30,04,50,60,70,80,90,100).

3. Скоромовки (повторення вивчених)

Кріт кротові говорив:

Вчора я зробив добро:

Для малят-звірят прорив

Понад річкою метро.

4. Вправи на виразність читання

-Закресліть зайві слова, прочитайте речення (з логічним наголосом, як лисичка, ведмідь, людина-павук), перебудуйте це речення в питальне, спонукальне…:

Людинаодинповиннадватворититридобро.

- Як ви розумієте цей вислів?



ІІІ. Формування літературознавчих понять

-Перед тим, як ви будете презентувати прочитані книжки, повторимо їх будову (вчитель тримає книжку в руках, показує частини книги, читає вірш, а учні його доповнюють).

На столі лежить у мене книжка ця чудова.

Давайте разом пригадаєм яка її будова.


Вона багато нам розкаже:

І назву книги, й автора покаже.

Буває і тверда, й м'яка у книжці що?... (обкладинка).
Відкриваю книжку, бачу:

Знову назва книги й автор,

Видавництво й жанр книжок –

Це є …(титульний листок).


Про що книжка ця чудова,

Нам розкаже…(передмова).


Дуже хочу прочитати я легенди і казки,

Як їх в книжці віднайти?

Не потрібно мати хист,

Щоб знайти у книзі…(зміст).


Коли книжки на полиці

Всі стоять, немов сестриці,

Вам знайти потрібну

Допоможе…(корінець).


Це ще, діти, не кінець,

Бо багато слів нових

Вас чекають на уроках

Позакласного читання.



Знайте й пам'ятайте їх!

ІV. Перевірка домашнього завдання (перевірка розуміння творів з підручника «Найкраще» з теми «Твори добро», презентація учнями прочитаних книжок з даної теми).

1. До якого твору може підійти прислів'я «Хто чисте сумління має, той спокійно спати лягає»? ( «Як Федько відчув у собі людину»).

- Чого вас навчив цей текст? (Виконувати гарно кожну роботу.)

- Що б ви зробили на місці героя?

- Хто з вас взяв щось для себе з цього оповідання?

2. –З якого оповідання цей хлопчик? (Показ ілюстрації до твору).

(«Із посміху люди бувають»).


  • Хто написав цей твір? (Анатолій Григорук).

  • Яких дійових осіб запам’ятали? Хто є головною дійовою особою, а хто – епізодичні герої?

  • Кому з героїв твору ви хочете подякувати? Чому?

  • Яка головна думка цього оповідання?

3. Які прислів’я та приказки ви запам’ятали з оповідання «З курми лягай, з півнями вставай»? («Сонце на ялинці, а ми ще в перинці», «Люди жати, а ми на лежанці лежати», «Лежи, Тетяно, бо ще рано», «Нумо, вставай, чоловіче, третій півень кукуріче», «Раненько встали, та на порозі задрімали», «Проворний, як муха в сметані»). Яких людей висміюють ці прислів’я?

4. З якого оповідання цей уривок: «З самого ранку дріботить осінній дощ. Вийшла Олеся на ґанок - стежки мокрі, трава мокра, лавка в саду під жасмином мокра…»? (Казочка про поганий настрій).

- Чому це оповідання названо казочкою? (Дійові особи: вербовий кошик, ринва, котик розмовляють, багато вигаданого).

- Доведіть, що оповідання відрізняється від казки. (Метод «Прес»).

5. Презентація учнями прочитаних книжок з даної теми (В.Нестайко «Лісові пригоди в Країні сонячних зайчиків»та ін.)

V. Енергізатор «Веселі бджілки».

VІ. Мотивація навчальної діяльності.


  • Яка тема об’єднує всі прочитані твори?

  • Як ви розумієте вислів «Творити добро»?

  • Чи потрібно вчитися робити добро?

VІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку. Робота над віршем Л.Компанієць, оповіданням В.Сухомлинського Чи можна перехитрити сонечко».

1. Робота над віршем Л.Компанієць «Іди по тій стежці, дитино…».

а) читання вірша вчителем.

- До чого нас закликає автор у вірші?

б) Самостійне напівголосне читання вірша учнями.

в) Читання вірша з логічними наголосами, паузами.

г) Розучування вірша напам'ять. Робота в парах.

2. Рубрика «Із життя слова»

- Чи замислювалися ви, що означає слово «людина»? (с.196).

3. Робота над оповіданням В.Сухомлинського Чи можна перехитрити сонечко».

а) Біографія В.Сухомлинського «Авторське крісло».

б) Виразне читання оповідання вчителем.

- Яку роботу виконували діти?

в) читання тексту «естафетою»( учень, який прочитав речення, називає того, хто буде продовжувати).

г) Вибіркове читання.

д) Робота над розумінням оповідання. Прийом «Постав запитання до тексту» (хлопчики ставлять запитання, а дівчатка відповідають).

- Якби ви були на місці Павла, як би вчинили? Чому?

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Яке ключовий вислів отримали? (Хто людям добра бажає, той і сам має).

- Чим корисний був для вас цей урок?

- Чи навчилися ми творити добро? (Вчитися творити добро потрібно усе життя).

Навчаймося добра, як вчаться мові діти,

Щоб потім все життя його, святе, творити!



VІІІ. Домашнє завдання (на наступний урок позакласного читання: читати твори з теми «Казки українських письменників» с. 215-233, за бажанням намалювати до них ілюстрації, у шкільній бібліотеці ви можете взяти такі казки….)
Каталог: doc -> files -> news -> 423
news -> Дубовенко Ірина Володимирівна, Скремінська Світлана Миколаївна, класні керівники днз «Житомирське вище професійне технологічне училище»
news -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
423 -> Творчість Лесі Українки (поезії «Як дитиною, бувало», «Мрії», «Тиша морська») через призму математики


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconТема. Джек Лондон. «Любов до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання. Мета
Мета. Дати короткі відомості про життя та творчість Джека Лондона, відображення життєвого досвіду в тематиці творів; розкрити суть...
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconУрок української літератури в 10 класі Тема. Багатогранна діяльність Б. Д. Грінченка як митця І вченого. Оповідання «Каторжна» Мета
Тема. Багатогранна діяльність Б. Д. Грінченка як митця І вченого. Оповідання
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconТворіть добро, щоб кращим став цей світ а ми живі, нам треба поспішати Зробити щось, лишити по собі… Л. Костенко Народна педагогіка стверджує: «Дивись. Не забудь: Людиною будь!»
...
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconТема. Життєвий І творчий шлях Франца Кафки. Оповідання «Перевтілення» Мета: ознайомити з життєвим І творчим шляхом Ф. Кафки, сюжетом оповідання «Перевтілення»
Доброго дня! Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з дуже цікавим представником світової літератури, людиною незвичайної долі...
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconУрок духовності "Любіть Україну " Тема уроку. Складне речення з різними видами зв’язку. Мета уроку
...
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconВиховна година «Наповнюймо серця добром» «Людина у цьому світі Лиш добро повинна творити» О. А. Захаренко Мета
...
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconУчитель української мови та літератури Антонюк Оксана Григорівна Клас: 5 Тема. Антін Лотоцький: коротко про письменника. Оповідання А. Лотоцького,,Михайло-семиліток”. Образ малолітнього богатиря в оповіданні Мета
...
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconВиховна година «Вчимося жити добрими людьми» «Людина у цьому світі Лиш добро повинна творити» О. А. Захаренко Мета
...
Тема. Оповідання. Творіть добро Мета iconУроків Григір Тютюнник. Оповідання "Дивак" Мета: зацікавити учнів біографічними відомостями про Григора Тютюнника, ознайомити зі змістом оповідання "
Мета: зацікавити учнів біографічними відомостями про Григора Тютюнника, ознайомити зі змістом оповідання "Дивак"


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка