Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою



Сторінка1/9
Дата конвертації28.04.2018
Розмір1,63 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Урок 1

Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків – читайте правильно. С. Козлов « Звуки і голоси» ( казка) . Робота з дитячою книжкою.

Мета. Ознайомити дітей з підручником «Читанка»; виробляти навички правильного та свідомого читання; розширити словниковий запас першокласників; закріпити звукове значення букви ї ; виховувати любов дітей до тварин.

Обладнання: малюнки їжачка та ведмедика, аналітико-синтетичний запис слів, зашифрований заголовок казки, дитячі книжечки.

ХІД УРОКУ



І. Організація класу.

Добрий день! У добрий час!

Рада діти бачить вас!

Ви почули вже дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас підготувався -

До дзвінка ще постарався.

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

ІІ. Актуалізація опорних знань


  • Діти , сьогодні до нас на урок завітали лісові жителі. Хто це, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки.

Влітку медом ласував,

досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Він поспати трохи ліг. (Ведмідь)

У кубельце фрукти носить,

Стріне вас – ховає носик.

Кожушок із голочок.

Хто, скажіть, це? ( Їжачок)



  • Принесли вони для вас завдання. Тому зараз ви повинні їх виконати

( Вчитель вивішує малюнки ведмедика та їжачка )

  1. Читання слів аналітико-синтетичним способом.

К МІДЬ


ЇЖА ЧОК ВЕД МЕЖИЙ

ЧИХА МЕЖАТКО




  • Якою буквою розпочинаються слова першого стовпчика?

  • Скільки звуків позначає ця буква? Які?

  1. Їжачок і ведмедик є героями однієї казки. А її назву ви повинні розшифрувати.

Вчитель вивішує малюнок на якому зашифрований заголовок казки ( «Звуки й голоси» )grusha.jpg

8.jpg


0_5072c_4b4068f0_l.png
779364.jpg

779364.jpg779364.jpg

ІІІ . Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні ми починаємо працювати з новим для вас підручником, який називається «Читанка» . І саме казкою «Звуки і голоси» розпочинається ця книжка.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з підручником «Читанка».

  2. Словникова робота

їжачок грибочки

ведмедик яблучка

зяблик жабка


  • Прочитайте слова на одному диханні

  • Прочитайте слова, у яких є букви, що позначають по два звуки

  • Знайдіть у слові грибочки два слова

  1. Опрацювання твору «Звуки й голоси» (с. 3 )

  • Діти, як ви гадаєте, про що можуть розмовляти їжачок і ведмедик?

  • А ось про що розмовляли герої нашої казки «Звуки й голоси» ми зараз дізнаємося.

  • Читання казки вчителем

  • Бесіда за прочитаним

  • Хто вмів слухати звуки й голоси?

  • Чиї голоси чув їжачок?

  • Чому їжачок чув, як співає жаба, а ведмедик - ні?

Фізкультхвилинка

Їжачок


Йшов по лісу їжачок, ( діти крокують )

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

Аж болів йому бочок. ( нахили тулуба)

1, 2, 3, 4, 5, - зупинився спочивать. ( присісти )

Піклувався їжачок

Про маленьких діточок.

Чарівних, непосидючих, ( стрибки )

Дуже милих і колючих.


  1. Удосконалення навички читання

  • Читання «Бджілкою» ( позначений текст)

  • Читання діалогу за змістом малюнка (с. 4, 5)

  1. Читання виділених слів та словосполучень у тексті

  • Які почуття передають очі людини?

V. Робота з дитячою книжкою.

- Діти, наші гості принесли з лісової бібліотеки ось таку гарну книжечку і хочуть, щоб ви з нею сьогодні ознайомилися, тому що її потрібно буде повернути назад.

VІ. Підсумок уроку.

  • Хто відвідав сьогодні наш урок?

  • Чи цікаві завдання вам принесли їжачок та ведмедик?

  • Який настрій був у вас на уроці?

Урок 2



Тема. Читайте правильно – чітко вимовляйте звуки. Г. Малик «Казка про те, чому папуга не навчився розмовляти».

Мета. Розвивати навички правильного читання, пізнавальні інтереси учнів; збагачувати їх словниковий запас; виховувати у дітей інтерес до навчання.

Обладнання: слова-анаграми, звукові схеми слів, предметний малюнок папуги, індивідуальні картки для гри «Коректор».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Горішок знань міцний – це знає кожний,

Та нам не відступать!

Його вам розколоти допоможе

Бажання ваше все на світі знать.

ІІ. Мовна розмика.


  1. Гра «Реконструкція» (діти повинні відновити слова і правильно їх прочитати)

ПАГУПА ГЕБЕМОТ

ЧЕПЕРАХА ТИРГ



  1. Знайдіть звукову схему до слова папуга

- - о – о - - о – о - о - о - - о -

  1. Хвилинка-цікавинка ( вчитель вивішує зображення папуги)

  • Діти, у кого з вас є папуга?

  • А що цікавого ви знаєте про цього птаха?

Розповідь вчителя.

Папуги – досить цікаві птахи. Людям відомо 316 видів папуг. Розміри папуг – від 9,5см до 1 метра. Забарвлення їх дуже різноманітне. Воно може бути одноколірним, чорним або білим, а може бути райдужним.

Папуг можна впізнати по характерному масивному дзьобові з гачком на кінці. Дзьоб папуг часто називають «третьою ногою»: з його допомогою вони не тільки підтримують їжу, але і пересуваються по гілках, часто вниз головою. Дзьоб у них надзвичайно сильний і здатний впоратися з будь-яким матеріалом.

Папуги – це дуже живі і галасливі птиці. Більшість видів папуг мешкають на деревах, харчуються різними плодами, ягодами і насінням. Папугам на можна давати шоколад, алкоголь, сіль – це для них отрута.



  1. А тепер пограємо у гру «Коректор»

  • Який звук ви чуєте на початку слова папуга? Скільки таких звуків у цьому слові?

  • Якою буквою на письмі позначається цей звук?

Спробуйте викреслити всі букви «пе».Виконувати потрібно швидко і не пропустити жодної. Записати цифрами, скільки букв ви знайшли у кожному рядку.

п

н

о

п

и

п

с

у

zakarpattya20090625150023.jpg


в

д

п

а

п

б

п

ь

п

п

й

п

л

п

і

ц

п

м

е

у

ж

п

х

ї

ф

п

п

г

ю

п

п

п

и

т

п

а

і

с

щ

к

  • А тепер серед букв знайдіть слово папуга

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІV. Опрацювання твору «Казка про те, чому пагупа не навчився розмовляти»

  1. Читання вчителем «Казки про те, чому пагупа не навчився розмовляти»

  • Діти, автор у словах переставив місцями букви. Здогадайтеся, про кого розповідається в казці.


Фізкультхвилинка

  1. Повторне читання казки дітьми «Ланцюжком» з правильними назвами головних героїв.

  2. Робота над змістом тексту.

  • Що хотілося навчитися папузі?

  • Чиї слова повторював папуга?

  • Який звук найчастіше у них повторювався?

  • Давайте ще раз повторимо ці слова (зачитування тексту)

  1. А тепер пограємо у гру «Що не так?»

  • Розгляньте ілюстрацію до казки (с. 8). Пригадайте, до кого першого, другого, третього прилетів папуга вчитися говорити. Назвіть помилки художника.

  1. Розвиток навички читання.

  • Читання «бджілкою»

  • «Небо - земля»

  • Гра «Знайди початок»

V. Підсумок уроку.

  • Відшукайте у заголовку запитання. Дайте на нього відповідь.

  • Що потрібно для того, щоб чогось навчитися?


Урок 3

Тема. Читайте, запам’ятовуйте. М. Богуславський «Бабуся вихідна». Г. Бойко «Сама бачила».

Мета. Розвивати навички виразного та свідомого читання, мовлення, спостережливість; виховувати у дітей чуйність, уважність, доброту у ставленні до рідної бабусі, інших членів родини.

Обладнання: ребус, картки для роботи в парах,

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Дзвоник дзвонить – у клас гонить…

Хто із вас? Хто із вас?

Запізнивсь сьогодні в клас?

Всі на місці? Всі сидять?

Що ж, почнемо працювать.



ІІ. Мовна розминка.

  1. Читання пірамідок слів.

я рід

ти сім’я

він родина

вона Україна



  1. Гра «Додай слово»

  • Послухайте ланцюжок слів. Повторіть їх, додавши своє слово, що продовжило б ряд.

  • Мама, тато, …….

  • Наталка, Маринка, …….

  • Сніданок, вечеря, ………

  • Борщ, чай, ………..

  1. Розгадай ребус.




  1. Робота в парах.

  • Заповніть клітинки назвами членів сім’ї. Складіть слово з букв у виділених клітинках.

Б
















М













Б




О













С



















Я





ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Діти, а в кого з вас у сім’ї живе бабуся?

Щаслива та дитина, у якої є бабуся, тому що кажуть: « Бабуся любить своїх онуків більше за дітей». І це справді так. Саме вона зв’яже для вас теплі панчішки, напече смачних пиріжків, коли мамі не має часу, лагідно пригорне та приголубить. І ось сьогодні ми дізнаємося, як онучок хотів віддячити бабусі за її турботу.

ІV. Опрацювання твору «Бабуся вихідна»

  1. Словникова робота.

  • Прочитайте слова. Що особливого у цих словах?

прокидається

порається

посміхається

  1. Робота над текстом «Бабуся вихідна»

  • Читання тексту вчителем (с. 9 )

  • Гра «Передбачення»

  • Діти, а що буде далі? Висловіть свої міркування, а потім перевіримо, читаючи текст.

Фізкультхвилинка

Допоможемо бабусі

Діти називають та імітують за допомогою рухів роботу, яку допомагають виконувати бабусі. ( місять тісто, підмітають, в’яжуть, шиють та ін.)



  1. Самостійне дочитування тексту дітьми. ( с. 10 )

  2. Бесіда над змістом тексту.

  • Чи правильні були ваші передбачення?

  • Хто в сім’ї прокидався раніше за всіх?

  • Що вирішив зробити онук?

  • Чи вдалося йому зробити бабусі вихідний?

  • А чи допомагаєте ви своїй бабусі? Як у вашій сім’ї їй дякують за смачні сніданки?

  1. А тепер пограємо у гру «Доповніть речення» (с. 10, завд. 3)

Одна дитина читає початок речення, а інша доповнює.

  1. Розвиток мовлення.

Словесне малювання портрету своєї бабусі.

  1. Робота з малюнками. (с. 10, 11)

  2. Самостійне читання смішинки «Сама бачила»

  • Зачитайте слова сестрички з яких зрозуміло, що все ж таки глечик розбив Мартинко.

  1. Розігрування діалогу.

V. Підсумок уроку.

  • Діти, про дорогих нам бабусь складено багато прислів’їв. Зараз ми деякі з них почуємо.

Гра «Знайди кінець»

Була б моя бабуся - де онуки.

Хто бабусю має, нічого не боюся.

Там бабусині руки, той потіху знає.



Урок 4

Тема. Розумійте значення слова, правильно його читайте.

О. Ільченко «Про хлопчика Тоні, кашу і мудрого крука»



Мета. Ознайомити дітей зі словами-омонімами ( які пишуться однаково, але мають різне значення); розвивати навички читання вголос; збагачувати словниковий запас; виховувати у дітей здоровий спосіб життя.

Обладнання: предметні малюнки птахів, картки з граматичними прикладами.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Аутотренінг

Я – учень (учениця)

Я – творча особистість

Я – думаю, замислююся

Я – аналізую, висловлюю свої думки

Я – хочу багато знати



ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Я тобі – ти мені»

  • Я називатиму склад, а ви перебудуйте його так, щоб м’який приголосний став твердим або навпаки.

  1. Робота в парах.

«Граматичні приклади»

Коза – ко + молоко – локо + к (замок)

Ріг – р + раш + А ( іграшка)

Корона – на + лев + а ( королева)



  1. Звуко-буквений аналіз складених слів.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення зі словами-омонімами.

  • Відгадування загадки-анаграми

Слово це – старовинна будова.

З гостряками мурованих меж.

Щойно зміниш ти наголос слова –

Ним одразу будинок замкнеш. ( замок - замок )



  • Словникова робота. Розгляд малюнків та слів-підписів до них. (с. 12, 14 )

  • А може вам відомі ще деякі слова, що пишуться і звучать однаково, але мають різне значення?

  1. Робота над казкою «Про хлопчика Тоні, кашу і мудрого крука».

  • Діти, чи знаєте ви, хто такий крук? ( вчитель вивішує малюнок крука)

  • Це блискучо-чорний птах з міцним дзьобом. Має характерний крик «кру-кру», за що і дістав свою українську назву. Гнізда з чималих сучків та гілок мостять високо на деревах. Круки дуже корисні птахи, які знищують багато шкідливих комах і гризунів.

Фізкультхвилинка

  1. Читання казки вчителем.

  2. Творча робота.

  • А тепер складіть закінчення оповідання (виступи дітей)

  1. Бесіда за змістом казки.

  • Де жив хлопчик Тоні?

  • Яка кімната була його найулюбленішою?

  • Хто подарував Тоні ляльковий замок?

  • Що не любив Тоні?

  • До кого тато Тоні звернувся за порадою?

  • У якому значенні у тексті вживається слово вівсянка?

  1. Самостійно ще раз прочитати та переказати ту частину казки, у якій мовиться про ображену кашу. (с. 13)

  2. Розвиток навички читання.

  • «Кидок - засічка»

  • «Вовк і заєць»

  • «Знайди початок»

V. Підсумок уроку.

Гра «Продовжити речення»

  • Під горою височів красивий ………….. (замок)

  • - Онучку,- попросила бабуся,- візьми ключ і відімкни, будь ласка, ………… (замок).

  • Сьогодні на уроці ми ознайомилися з …………….

  • Удосконалювали навички ………………….

  • Збагачували мову новими ………………….


Урок 5


Каталог: ld
ld -> Ахматова Анна Андріївна Ахматова Анна Андрі́ївна (Горенко) — російська поетеса, родом з України, представниця акмеїзму. Лауреат міжнародної літературної премії «Етна-Таорміна»
ld -> Творчість
ld -> Освіта. Виховання. Навчання бабенко, Тамара Василівна
ld -> 49 науково-дослідних робіт із 52, які виконувалися за договорами із замовниками у 2013 році, були складовими частинами державних і галузевих програм (планів)
ld -> Альбер Камю. Життєвий І творчий шлях. Філософські й естетичні погляди. Камю І екзистенціалізм. Провідні мотиви творчості
ld -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
ld -> Проект змін до програми Робоча група
ld -> Художня спадщина: студії
ld -> В. Домонтович Доктор Серафікус. Без ґрунту [Романи]
ld -> Державна науково-педагогічна бібліотека україни


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Схожі:

Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconТема. Літературна казка
Науменко В. О. Читанка. Підруч для кл.: У ч. К.: Навч книга, 2004. Ч. 128с
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconТема. Гі де Мопассан. Роман «Любий друг». Показ системи життєвих цінностей
Методи та прийоми: розповідь, евристична бесіда, робота з підручником, виконання практичних завдань, випереджувальні завдання, робота...
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconТема. Позакласне читання
Методи та прийоми: розповідь, фронтальна бесіда, робота з підручником, виконання практичних завдань, випереджувальні завдання
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconТема. Григір Тютюнник. «Климко» Мета
Методи І прийоми: бесіда, робота з підручником, ейдос-конспект,тзн, технологічна карта уроку
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconЛітературне читання 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів Пояснювальна записка
Його основною метою є формування читацької компетентності молодших школярів, яка є базовою складовою комунікативної І пізнавальної...
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою icon«Робота над вивченням нової букви в період навчання грамоти за букварем М. Д. Захарійчук»
Наприклад: Тема: Моя родина ( сільська, міська родина) вперше дали поняття «немовні звуки»
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconПравила ознайомлення дітей з казкою
Казка це благодатне І нічим не замінне джерело виховання дитини. В. О. Сухомлинський
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconУрок з української мови Звуки [дж], [дз], [ дз´]. Позначення їх на письмі буквосполученнями дж, дз
Тема. Звуки [дж], [дз], [ дз´]. Позначення їх на письмі буквосполученнями дж, дз
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconУрок 8 Алфавіт. Звук[е],букви Ее. Казка Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева» с. 36-40 Урок 9
Алфавіт. Звуки[е],[йе],букви Єє. Казка Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева»
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою iconТема поета І поезії у творчості Лесі Українки. „Давня казка” Мета
Сьогоднішній урок ми проведемо у формі дослідження. А предметом дослідження буде тема поета І поезії у творчості Лесі Українки І...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка