Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1)



Скачати 81.38 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір81.38 Kb.

8 Клас

Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1)

Дидактичні задачі уроку Слайд 2)

- ознайомити з творчістю волинських поетів;

-розвивати навички усного мовлення,творчу уяву дітей;

- удосконалювати вміння учнів працювати в групах;

- виховувати любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.

Учні повинні знати:

-короткі біографічні відомості відомості

-твори волинських поетів;

-художні засоби мови.

Учні повинні вміти:

-виразно й вдумливо читати поезії;

-усвідомлювати свої відчуття;

-відтворювати в уяві аналогічні картини природи;

-знаходити художні засоби мови.

.Тип уроку:вивчення нового матеріалу

Обладнання:виставка збірок Я.Найди В.Гея, П.Маха,мультимедійні засоби.

Міжпредметні зв’язки:музика

Література: Я.Найда.Матусині світанки,- Луцьк,Видавництво Волинськогодержуніверситету «Вежа»,2000;.В.Гей.Кривавник рідного слова,Луцьк – 2004.П.Мах.Крайполе.Київ-1984.

Епіграф(Слайд 3)


Хто знею не бачивсь, приїдьте, будь ласка,

Тут ниви,озера, гаї солов’їні.

Якщо ви забули, що таке казка,

Її ви зустрінете в нас на Волині.

Олександр Богачук


Хід уроку

І.Підготовка до сприйняття нового матеріалу

Звучить пісня волинського поета М.Гнатюка «У нас на Волині» у виконанні Я.Найди.



ІІ.Представлення теми урокуі очікувальних результатів.

Методичний коментар вчителя

-Щоб побачити незвичайне в звичайному,треба мати хист. А для цього потрібно любити свою землю, милуватися її чарівними краєвидами,захоплюватися багатством рослинного і тваринного світу. А ще вміти поділитися своїми спостереженнями з іншими. Бо тільки тоді проспіває свою пісню вітер, заквітчає небо веселка,коли людина осягне навколишнє розумом і серцем. І про таких людей волинського краю ми сьогодні з вами поговоримо.Працювати будемо в групах. Кожна група мала випереджуюче завдання. Вони готували поезії за такими темами.



І група. Образ рідної домівки в творах волинських поетів.

ІІ група. Образ природи в поезіях волинських поетів.

У групах є керівники, які і оцінять роботу кожного члена групи.



ІІІ. Актуалізація знань учнів

-Які асоціації виникають у вас зі словами рідний край?



«Квітка асоціації»(Слайд 4)

Учні на дошці викладають квітку із слів,які викликають асоціацію зі словами рідний край. (Тато і мама,батьківська хата, природа,люди,українські пісні і інше)



V. Сприйняття нового матеріалу

- Отож надамо слово першій групі.

-Ми працювали над темою«Образ рідної домівки у творах волинських поетів»

Орієнтовний зміст учнівського повідомлення



(Україна і батьківська хата – нероздільні поняття. Бо де б людина не жила, у її серці назавжди залишається та хатина, де вона народилася, де пройшло босоноге дитинство. Ця тема звучить у творчості нашого земляка Ярослава Найди.(Слайд 5.)



Ярослав Найда народився у селі Верба Володимир – Волинського району. Закінчив Вербську семирічну школу.Оваднівську середню школу, Луцьке музичне училище, Рівненській інститут культури. Працює директором музичної школи смт.Торчин. Він поет, композитор, співак.Член спілки письменників. Збірка його творів «Матусині світанки».У поезії «Пісня серця» мамина пісня про рушники і калину зливається з образом батьківської хати. Музику до твору написав автор, він же й виконавець. Послухайте «Пісня серця».)

(Звучить «Пісня серця). (Слайд 6)



h:\259.jpg

Орієнтовний зміст учнівського повідомлення(Батьківську хату важко уявити без мами,тата. Поетова мама померла молодою. Автор з ніжністю і теплотою згадує батьківську хату на краю села, материнську пісню про калину і про рушники. У поезії відчувається смуток. Ліричний герой вже немолодий. Це відчувається в метафорі «Потайки фарбує скроні сивина», але серце поета мріє повернутись у юність, а це означає до рідної домівки.)



- Цю тему розкрито і в творчості В. Гея.(Слайд 7)



Орієнтовний зміст учнівського повідомлення(Народився Василь Степанович Гей 14 січня 1942 року в селі Заболоття Любомльського району. Після закінчення семирічки у рідному селі та десятирічки в с. Головно працював завідувачем сільської бібліотеки та клубу, вчителював, служив у війську. Повернувшись після трирічної служби в армії, став працювати кореспондентом Любомльської районної газети. Звідти запрошений на роботу в обласну молодіжну газету до Луцька, де був кореспондентом, завідувачем відділу, керівником літературної студії "Лесин кадуб". Водночас навчався на редакторському факультеті Українського поліграфічного інституту імені Івана Федорова у Львові. У 1989-2006 роках очолював Волинську організацію Національної спілки письменників України. Поет, прозаїк, критик, публіцист. Член ради Національної Спілки письменників України..

Більшість творів В.Гея – схвильований діалог поета з рідною землею. Але він - поет щедрого й своєрідного обдарування. Тематика його поезій така багата і розмаїта, як саме життя: рідна домівка, лагідні материнські руки,грізне минуле рідного краю, замилування храмом природи. Щасливий той, у кого чисті спогади дитинства,світло його супроводжує людину все життя. Ця тема розкрита у поезіях.«Мамина хато, пробач мені, рідна», «Рушник», «Мамине обличчя», «Народна пісня», «Щедрість» і інші. Надамо слово нашим декламаторам. Послухайте поезію «Батьківське подвіря»)

-Яке враження на вас справила ця поезія?

(Де б людина не була, як би добре їй не було на чужині, але згадка про хату завжди зігріває поета теплом.)



  • Які образи ви побачили?

(Подвір’я, ліс,мамині руки, дика стежка)

Читання учнем поезії В.Гея «Є хата власна, тин свій і город»

Є хата власна, тин свій і город,

Є той барвінок, що садила мати,

І є твій шлях – від рідних теплих вод,

В народ чи просто в «город» виживати.

Ти будеш словом славити народ

Чи вперто воюватимеш з бідою,

Та знай: в селі росою мертвих вод

Зело щорана плаче за тобою.



-Поясніть, як ви розумієте останні рядки поезії.( Де б людина не була,край, де пройшло дитинство, де живуть батьки є найріднішим, є тим цілющим зіллям, яке загоїть рани)

«Словесне малювання» (Слайд8)

-Якою ви побачили батьківську хату за прослуханими поезіями?



« Збільшуване скло»(Слайд 9)

-Що спільне в поезіях Я.Найди і В.Гея?

(Тема,головна думка, образи)



  • Знайдіть відмінне.

(Лексика,час і місце написання)

Представлення результатів роботи ІІ групи (Слайд 10)



Орієнтовний зміст учнівського повідомлення (Волинь. Край мальовничих річок і замріяних озер,зелених лісів. Ми готували поезію волинського поета П.Маха про природу. Петро Петрович Мах народився 25 травня 1934 року в с. Корхові Люблінськоговоєводства(Польща). Закінчив Львівський університет. Член СП.

Поет, прозаїк. Його книжки:»Перші промені»,»Поезії». «Пісня кленів», «Козацькі могили», «Світанкові роси»,«Вруна», «Плеса», «Крайполе» і інші. )Надаю слово декламаторам.

Учні читають поезії П.Маха «Яке повітря у лісах Волині»,

«Благословенна Світязя вода»
VІ.Закріплення

«Незакінчене речення»(Слайд 11)

-Продовжте речення: «Під час прослуховування цих поезій мене найбільше вразило…»



  • Що спільного в обох поезіях?

  • Як пов’язані образи Лукаша і Мавки з Волинню?


Робота над мовою творів.«Дослідники»(Слайд 12)

  • Випишіть епітети

І група з поезії «Яке повітря у лісах Волині»

ІІ група з поезії «Благословенна Світязя вода»



«Острів цікавинок»

-Ми невипадково на сьогоднішній урок взяли вивчення поезій саме цих поетів.Вони добре знайомі. Я.Найда пише музику до творів поетів: В.Гея «Зоряний вальс», «Батьківське подвір’я», П.Маха «Мальви осінні».Звичайно, ми взяли тільки маленьку часточку з цього багатющого поетичного скарбу Волині.

VІ.Підсумок. Складання сенкану за прослуханими поезіями

(Край


Поліський, дорогий

Зачаровує, милує,радує

Волинь)

VІІ.Оцінювання й мотивація нвчальних досягнень

VІІІ.Домашнє завдання.Записати пісні свого села.

Додатки до уроку «Рідний край в творчості волинських поетів».


В.Гей .Батьківське подвіря

Здраствуй, рідне подвір’я зелене,

Знов до тебе прилинули верстви,

Знову лагідні руки до мене

Простягають до мене, мов сестри.

Ти моя хата,

Сонцем багата,

Храми борів та дібров,

Пісня для сина,

Туга осіння,

Тут моя перша

І вічна любов.

Знов пора золота в мої очі

Вечоровою зблисне порою,

Обпече поцілунком дівочим,

Материнською ранить сльозою.

В юні весни мене повертає,

Дика стежка в гаю молодому,

Де є краще як в отчому краї,

Де є краще у світі, як вдома.


П.Мах.Яке повітря у лісах Волині

Яке повітря у лісах Волині!

У час, коли береза сік дає,

Чи навіть взимку , в ночі хуртовинні,

Натхнення не пригаситься твоє.

Я звідси йду, як бойовиська воїн,

Де кров і піт в дорозі навзаєм,

І кожна стежка крізь радари хвої

Із вічності суворої встає…

У єдності віків природа гарна!

І тим дорожча бутність,далебі,

Що, наче зірка, пісня партизана

З усіх джерел проміниться тобі.
П.Мах.БлагословеннаСвітязя вода

Благословенна Світязя вода

Не тільки тіло – душу омиває,

Біля чола натрудженого краю

Хлюпоче її сила молода.

Купайся в ній на радісний щодень,

Тане печаль замріяного плеса,

Бери під вечір Лукашеві весла –



То неодмінно Мавка надійде!

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconТема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд ) клас Дидактичні задачі уроку
Література: Я. Найда. Матусині світанки,- луцьк,Видавництво Волинськогодержуніверситету «Вежа»,2000;В. Гей. Кривавник рідного слова,Луцьк...
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconПодорожненська зш I-III ступенів «Мій рідний край – Кіровоградщина моя»
Мета І завдання: Збагатити учнів відомостями про рідний край – Кіровоградщину: про її рослинний І тваринний світ, про внутрішні води...
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconКонкурсу фотоколажів «Мій рідний край в роки війни»
«Мій рідний край в роки війни», що присвячений Дню визволення м. Кривого Рогу від фашистських загарбників
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconПояснювальна записка Програма курсу за вибором «Рідний край»
Програма курсу за вибором «Рідний край» розрахована на учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням...
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconУ житті, творчості, спогадах пізнаймо в слові рідний край
Кіровоградського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка, члена Національної спілки письменників України,...
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconЛюди мистецтва І мій край Мета
Мета. Ознайомити дітей з епізодами життєвого та творчого шляху митців пов’язаними з Печеніжчиною. Будити почуття гордості за рідний...
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconУкраїна Величний, рідний наш Полтавський край
В області 25 районів
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) icon«Празька школа» поетів. Євген Маланюк. Життєвий і творчий шлях. Мотиви творчості. Особливість художнього стилю
Мета: розкрити учням значення творчості поетів «Празької школи» у розвитку національного літературного процесу; ознайомити з біографією...
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconПізнаймо в слові рідний край
Управління культури І туризму облдержадміністрації обласна бібліотека для юнацтва ім. О. М. Бойченка
Тема. Рідний край у творчості волинських поетів (Слайд 1) iconМій рідний край – чарівна Україна
Славутицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 відділу освіти виконавчого комітету


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка