Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета



Скачати 75,56 Kb.
Дата конвертації28.06.2017
Розмір75,56 Kb.

Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий і творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша.
Мета: розкрити учням традиції, які успадкував український професійний театр у ХХ ст. від класичного, роль Л. Курбаса в його створенні; ознайомити з творчою біографією М. Куліша; розвивати вміння сприймати на слух нову інформацію, виділяти головне, вести записи; виховувати в учнів любов і повагу до українських митців.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: портрети Леся Курбаса, Миколи Куліша, таблиця « Тематика творів М. Куліша», відеозапис, презентація « Життя і творчість М. Куліша», мультимедійна дошка.
Цілі:

  • зацікавити учнів неординарною постаттю – Лесем Курбасом;

  • показати його роль у створенні нового театру в Україні;

  • викликати в учнів інтерес до драматурга Миколи Куліша та його творчої спадщини;

  • навчати стисло записувати матеріал, що вивчається на уроці;

  • забезпечити емоційне сприйняття учнями навчального матеріалу;

  • сприяти підвищенню інтелектуального рівня учнів.

Епіграф
Куліш – драматург був талант світового масштабу.

Не буду шукати небезпечних аналогів у класиці – між

Шекспіром і Шіллером або Мольєром чи Бомарше,

Але в сучасній йому... драматургії він не мав собі рівних...

Ю. Смолич


І. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Інтерактивна вправа.

Повторити хором афірмацію : « Я на уроці літератури. Я радію цьому. Увага моя зростає. Пам’ять моя міцна,голова мислить ясно. Я хочу вчитися, я дуже хочу вчитися, я готовий до праці».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Сьогодні на уроці ми простежимо основні напрями розвитку українського професійного театру 20-30-х років ХХ ст., дізнаємося про те,хто заклав основи для створення по-справжньому нового українського театру. Також з’ясуємо, чому театральні митці були репресовані. Шановні учні, саме молодь у той далекий час від нас була основною публікою в театрах. Молодь підтримувала й розуміла потребу мати національний театр із національним репертуаром. На сценах була представлена творчо переосмислена пореволюційна дійсність з її проблемами,завданнями, які стояли перед митцями у плані відділення мистецтва від політики.

Тому, шановні, щоб краще знати історію свого народу, його театральне мистецтво, щоб підвищити власний інтелектуальний рівень і попрацюємо разом, спробуємо усвідомити, що ж об’єднує нашу націю, якими славними українцями маємо пишатися, кого може наслідувати.


ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Вступне слово вчителя про театр, про його культурне й громадське значення.

- Театр у всі часи був для культурних народів великою цінністю, яка мала незвичайне моральне, культурне й громадське значення. Це була така собі школа, що безпосередньо давала масам усе те,що придбали життя, наука й знання. Чим світліші часи, чим буйніший розгін і розквіт національного життя, тим більше з’являється матеріалу для драматичної творчості, яка стає найвірнішим дзеркалом почуттів, ідей та змагань, якими громадянство в певний час жило. Сучасникам, глядачам ХХІ ст. і на думку не спадає, який важкий, тернистий шлях розвитку пройшов український професійний театр.

2. Повідомлення учениці про основні напрями розвитку українського професійного театру.

3. Завдання : скласти за вибором учнів сенкани, портфоліо «Життя і творчість Миколи Куліша» (працюють усі).

4. Перегляд відео «Лесь Курбас», «Харківський драматичний театр

ім. Т. Шевченка сьогодні».

5. Коментар учителя про повернення сьогодні чесного імені фундатора українського професійного театру.

- На початку 20-х років ХХ ст. діяло 74 професійні театри, численні самодіяльні на периферії,пересувні робітничо – селянські театри, що спеціалізувалися на агітках, прославляючи месіанізм пролетаріату. Лесь Курбас узявся за підготовку професійних режисерів, акторів, театральних критиків, драматургів. За цей його вклад його чесне ім’я повертається. Нинішні колеги, громадськість України сприяє цьому. У 1989 р. на фасаді Харківського

драм - театру ім. Т. Шевченка встановлено меморіальну дошку в пам’ять про Леся Курбаса. «Мала сцена» цього театру знову отримала назву «Березіль». У лютому 1994 р. на Харківщині відбулося театральне свято – фестиваль «Інтер – березіль» за участю митців із Німеччини, Іспанії, Угорщини, Австрії, Франції, країн Прибалтики, Польщі, Ізраїлю. Започатковано театральну бібліотеку, театральний музей і театральний журнал. До експериментів Л. Курбаса і досі звертаються сучасні митці. У Києві проходять фестивалі «Мистецьке Березілля».

6. Вступне слово вчителя про М. Куліша – драматурга зі світовою славою.

7. Презентація на тему «Життя і творчість Миколи Куліша».

- Микола Куліш – талановитий драматург ХХ ст.,який належав до доби «розстріляного відродження». Був активним учасником і творцем літературно-мистецького життя в Україні. Загальнолюдські вічні проблеми він умів трактувати на актуальному національному матеріалі. Основний конфлікт драматургії М. Куліша – людина і час.

8. Тематика творів М. Куліша. Робота з таблицею.

9. Критики про М. Куліша.

ІV. Рефлексія. Підсумок уроку.


  1. Літературний диктант

  1. У 20-30 роках укр. театр розвивався у двох основних напрямках ...

  2. Л. Курбас вважав,що мистецтво має бути відділене від ...

  3. Мистецьке об’єднання «Березіль» працювало ...

  4. Л. Курбас у Харкові почав плідну творчу співпрацю з драматургом ...

  5. У с.Чаплинці Дніпропетровської губернії народився ...

  6. Перша п’єса М. Куліша про голодомор в Україні ...

  7. Міщанство й українізація – це тема п’єси ...

  8. Найтісніше діяльність М. Куліша – драматурга пов’язана з театром ...

2. Перевірка сенканів, портфоліо.

3. «Мікрофон»:

- Сьогодні на уроці я дізнався про театр «Березіль» та його засновника Леся Курбаса.

- Працюючи на уроці, я ще раз переконалася,що наша нація справді велика і нам є ким і чим по праву пишатися.

- А я усвідомила, що ж нас усіх об’єднує? Це приналежність до творчої нації, вболівання за долю країни,що ми всі паростки одної землі.

- А я хочу додати, що ми є нащадками тих нескорених, сильних духом митців, яких завжди боїться нечестива влада і намагається залякати репресіями, фізичним знищенням.

- Я хочу додати,що саме такі митці надихають нас, молодих, на участь у творенні нового,прогресивного, бажання залишити по собі добрий слід на землі і бути гідними нащадками тих,хто своїми справами на благо України уславив її.

- На жаль, я ще не був у театрі справжньому, та тепер постараюся за першої можливості побувати там.


Д/з : опрацювати матеріал за підручником, скласти таблицю, тест,вікторину,кросворд (за вибором) за матеріалами уроку; прочитати комедію «Мина Мазайло» М. Куліша.

4. Оцінювання.


Додаток до уроку
Портфоліо


  1. Дата народження

  2. Місце

  3. Національність

  4. Мова творів

  5. Рід діяльності

  6. Найкращий колега

  7. Створив п’єси

  8. Шедеври світового значення

  9. П’єса про голодомор

  10. Дата смерті

Таблиця


Рік

написання

Твір

Тематика

1924 р.

П’єса «97»

Відображення трагічних подій голодомору в Україні

1925 р.

П’єса

«Комуна в степах»



Пошук селянською біднотою нових шляхів у житті

1925 р.

Сатирична комедія

«Отак загинув Гуска»



«Табір міщанський, трухлявий,огидний,ой як тебе ненавидю я!» (М. Куліш). Осуд міщанства, переродженців

1926 р.

Комедія «Зона»

Осуд міщанства,переродженців

1927 р.

Філософська драма

«Народний Малахій»



Виступ проти сталінського тоталітаризму

1929 р.

П’єса

«Мина Мазайло»



« Вибравши для комедії «Мина Мазайло» тему – міщанство і українізація,я в першу чергу звернув свою увагу на криштально витриману ідеологічну установку п’єси...»

(М. Куліш).

1929 р.

Ліро – епічна драма

«Патетична соната»



Своєрідна трилогія про життя українського села 20 –початку 30-х рр. ХХ ст.

1930 р.

П’єса «Прощай,село»

Показ українського села

1919 – 1930 рр.



1933 р.

Соціальна драма

«Маклена Граса»



Показ життя буржуазної Польщі,трагічної долі дівчини – підлітка, яку обставини зробили вбивцею



Презентації


  1. Микола Куліш



Відео:

«Життєвий та творчий шлях Леся Курбаса»

РКЗО «Межівська СЗШ І-ІІІ ступенів №1»

Урок української літератури

в 11 класі на тему:

«Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий і творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса.

Тематика творів М. Куліша»

Учитель Макогон Л.П.
Каталог: uploads -> editor -> 1997
editor -> Тема. Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя І творчість, світоглядні Переконання. Прагнення гармонії людини й природи, майстерність у відтворенні настрою І почуття в поезіях «З журбою радість обнялася»,
editor -> Па́уль Цела́н нім. Paul Celan; справжнє ім'я Пауль Анчель
editor -> Креативний підхід вчителя до підготовки уроків читання
editor -> Розділ 1 Загальні відомості
editor -> Урок №3 Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду
editor -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета
1997 -> Пейзажна та інтимна лірика лесі українки. Ст0яла я І слухала весну
1997 -> Рік народження– 1964


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconТема: Розвиток національного театру («Березіль») Леся Курбаса, Харківський театр ім. І. Франка), драматургії 1920-1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В. Винниченка, М. Куліша, І
П’єси В. Винниченка, М. Куліша, І. Дніпровського, І кочерги, Я. Мамонтова на перетині корифеїв, зарубіжної класики І модерної драматургії....
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconМикола Куліш. Життєвий І творчий шлях драматурга – новатора, його творча співпраця з Лесем Курбасом
Ліша;розкрити дружбу двох великих талантів : режисера Леся Курбаса І драматурга Миколи Куліша; сприяти усвідомленню учнями філософської...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета icon125 років від дня народження М. Г. Куліша (1892-1937 рр.) Статті з періодичних видань
Орієнтовні запитання для оцінювання знань учнів за темою Життєвий та творчий шлях М. Куліша // Усе для школи. Українська література,...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconДраматургія. Розвиток національного театру, драматургії 1920 1930
Учитель: Хто із поетів літературного об’єднання «Ланка» радив із розумінням сприймати художні твори, в яких відтворено сторінки нашої...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconУрок Тема. Іван Карпович Карпенко-Карий. Життєвий І творчий шлях
Мета: ознайомити учнів із життєвим І творчим шляхом митця, визначити його роль у розвитку української драматургії І театру; розвивати...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconУрок 1 Тема: Життєвий І творчий шлях Бертольта Брехта. Брехт як драматург-новатор. «Епіч­ний театр» Брехта, його теоретичні засади й творча практика
Мета: ознайомити учнів з життєвим І творчим шляхом; розкрити сутність його новаторства в галузі драматургії; показати своєрідність...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconРеферат на тему: Лесь Курбас: роль у формуванні модерного театру виконав: Скородумов Денис Сергійович
України (1925). Реформатор українського театру. Організатор та керівник трупи „Молодий театр” (1917), Березіль (1922; нині Український...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета icon125 років від дня народження М. Г. Куліша (1892-1937 рр.) Життєвий і творчий шлях письменника. Критичні матеріали
Мазайло" в наш час. Значення п'єси М. Куліша "Мина Мазайло" вчора І сьогодні. Любов до рідної мови І боротьба за її чистоту у п'єсі...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconУрок драматургія. Розвиток національного театру
П’єси В. Винниченка, М. Куліша, І. Дніпровського, І. Кочерги, Я. Мамонтова на перетині традицій „корифеїв”, зарубіжної класики І...
Тема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета iconБіографія Леся Курбаса
...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка