Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета



Скачати 54.23 Kb.
Дата конвертації19.01.2018
Розмір54.23 Kb.

Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий».

Мета. Ознайомити учнів з творами великої української поетеси, вдосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність читання; навчати дітей помічати красу і неповторність природи, розвивати пам’ять, естетичний смак; виховувати любов до рідного краю, художнього слова.

Обладнання. Малюнки дітей до віршів, портрет Лесі Українки, виставка книг, сопілка.

Тип уроку. Інтерактивний урок з використанням ігрових форм навчання

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Учитель

Продзвенів уже дзвінок.

Всім пора на наш урок,

Встаньте ви рівненько,

Привітайтеся гарненько.

Посміхніться друг другу та нашим гостям, подаріть чудовий настрій – посмішку.

1. Інтерактивна вправа «Криголами».

- Доберіть до кожної літери слова (прочитати хором урок), слова, що починатимуться цією літерою.

У – увага, успішність

Р – робота, рішучість

О – охайність

К – кмітливість

- Молодці! Всі ці слова ми візьмемо з собою на урок. Бажаю успіхів у вашій роботі на уроці.

II. Підготовка артикуляційного апарату до читання.

1. Дихальна гімнастика. Вправа «Гра на сопілці»

Діти уявляють, що грають на сопілці, роблять вдих – видих.

2. Робота над чистомовкою



Ато-ато-ато- чистомовок багато.

Ті-ті-ті-та найкращі будуть ті,

Ята-ята-ята - що поможуть вам, малята,

Ув-ув-ув- ротик щоб слухняним був!

III. Перевірка домашнього завдання

  1. Гра «У художньому музеї» (Діти виходять до дошки і коментують свій малюнок)

  2. Гра «Хто краще?» Конкурс на краще читання улюблених Л. Українки.

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів

  1. Гра «Живі склади» (В учнів на голові корони із написаними складами, вони шикуються, утворивши слова «Леся Українка»)

  2. – Що ви знаєте про Лесю Українку? Згадайте, про що вам розповідала бібліотекар школи, коли ми відвідали бібліотеку?

  3. Саморефлексія

  • хочу більше дізнатися про творчість Лесі Українки

  • хочу навчитися виразно читати

  1. Розповідь учителя (показ слайдів, портрета поетеси, стисла біографія)

- Видатна українська поетеса Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) дуже любила природу. Маленькою вона бігала лісами, плела віночки, співала пісні, гарно малювала, грала, але тяжко хворіла.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання тексту Олеся Гончара.

- Що нового ви дізналися про Лесю Українку?


знімає крижані кайдани

вода виривається на волю

дзвенять сміхом струмочки

біжать струмки

весна розтоплює сніги

Як приходить весна?
2. Побудова асоціативного куща.

Фізкультхвилинка. Вправи для зняття втоми очей.



  1. Опрацювання вірша Лесі Українки «З гір на долину»…

- Виразне читання вчителем.

- Яку пору року описала поетеса у вірші?

- Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями.

- Робота в парах.

Учитель

- Якими словами поетеса змальовує весняну воду?



- Гра «Актори». За завданням учителя прочитати:

  • захопленно

  • радісно

  • здивовано

  1. Учитель

- Відгадайте загадку

Зелене листя, зелений килим.

Зима сховала під снігом білим.

Весна настала і сонце гріє.

Зелений килим увесь синіє. (Барвінок)

(Демонстрування слайда)

Із довідкового бюро.

З барвінку та з калини в давнину робили весільні вінки. Складено багато легенд. Ось одна з них.

- В однієї сім’ї ріс гарний хлопчик Бар. Дуже він любив дівчинку, але в неї мама була відьмою. Посватався до іншої дівчинки, котру звала Вінка. В день весілля ворожка зі своєю донькою з’явилися перед молодятами, вилила на них чорний настій якогось зілля. Там, де стояли Бар та Вінка, за хвилину нікого не стало. Упала матінка на землю, де стояв її син, заплакала і сльози впали на землю. І ось на очах у всіх проросло зелене зілля, уквітчане дрібненькими маленькими квіточками. Назвали його барвінком. Тягнеться він до хат, до батьківських могил.

- Послухайте, з якою любов’ю описує барвінок Леся Українка.

Фізкультхвилинка


  1. Виразне читання вірша вчителем

- Як поетеса звертається до барвінка?

2. Словникова робота

а) довідкове бюро

Хрещатий – який має вигляд хреста

б) читання за вчителем «луною»



зелений садила

рясний закохала

навесні хрещатий

- Прочитайте слова, що називають дію предмета, ознаку предмета.

3. Виразне читання вірша учнями. Гра «Диктор».

4. Аналіз вірша з елементами вибіркового читання.

- Знайдіть слова, якими поетеса описує барвінок.

- Які слова вказують на те, що поетеса дуже любила цю квітку?

5. Гра «Добери риму»

дрібний - рясний

навесні - мені

VI. Підсумок уроку

1.Бесіда


- З якими творами ми ознайомились сьогодні на уроці?

- Що нового дізналися про барвінок?

а) хвилинка поезії

- Тарас Шевченко у своїх творах теж писав про барвінок.

Барвінок цвів і зеленів

Барвінок цвів і зеленів,

Слався, розтилався;

Та недосвіт перед світом

В садочок укрався.

Потоптав веселі квіти,

Побив… Поморозив…

Шкода того барвіночка

Й недосвіта шкода.


  1. Рефлексія

- Чи досяг кожен із вас мети, що поставив перед уроком?

- Чого навчилися на цьому уроці? (Відповіді учнів)

3. Гра «Закінчи речення»


  • Сьогодні на уроці я вчився…

  • Я вперше дізнався…

  • Мені було цікаво…

  • Найбільше сподобалось…

Ось пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

VII. Оцінювання роботи дітей на уроці.

VIII. Домашнє завдання

Відповідати на запитання підручника «Повтори і пригадай» (сторінка 59)



(Діти отримують цукерки – шоколадні медалі за урок)

g:\29-30.09.2015г\фото0986.jpg

g:\29-30.09.2015г\фото0988.jpg

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconТема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета
Мета. Ознайомити учнів з творами великої української поетеси, вдосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconЛеся Українка
Мета: ознайомити учнів із поезією Лесі Українки “Співець”, здійснити ідейно-тематичний аналіз вірша; розвивати зацікавлення поетичним...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconПейзажна та інтимна лірика лесі українки. Ст0яла я І слухала весну
Обладнання: виставка творів Лесі Українки, альбом «Леся Українка», презентаційні матеріали, цитатний матеріал «Геній в умовах заблокованої...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconТема: Леся Українка
Мета: розповісти учням про дитинство Лесі Українки, з’ясувати роль батьків І родини у вихованні поетеси, дослідити, коли І як сформувалися...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconТема. Леся Українка – велика українська поетеса. Вірш «Вишеньки». Інсценізація казки «Біда навчить». Мета: ознайомити учнів із життям І творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем
...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета icon«На гостину до Лесі Українки»
Лесі Українки; викликати інтерес до творчості Лесі Українки, до українського фольклору; прищеплювати зацікавленість до характеру...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconТема: Життя І творчість Лесі Українки. Стан природи І настрій людини в поезії Лесі Українки. Вірші «Давня весна»(напам’ять), «Вечірня година», «Вже сонечко в море сіда…». Загадки. Мета
Тема: Життя І творчість Лесі Українки. Стан природи І настрій людини в поезії Лесі Українки. Вірші «Давня весна»(напам’ять), «Вечірня...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconТема. «Ні, я жива! Я буду вічно жити!» Творчість Лесі Українки Мета
Мета: розширити знання учнів про життя І творчість Лесі Українки. Формувати навички виразного читання, вміння відчувати емоційний...
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета iconІ урок розпочинаймо
Тема. Стан рідної природи І настрій людини в поезії Лесі Українки. Леся Українка
Тема. Сторінки із життя Лесі Українки. Картини природі у творах Лесі Українки. Леся Українка «З гір на долину», «Барвіночку мій хрещатий». Мета icon„Життя і творчість Лесі Українки
У грі бере участь команди (капітан + гравців): партія шанувальників творчості Лесі Українки


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка