«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму»



Дата конвертації16.05.2017
Розмір30,6 Kb.

Практичне заняття №2

з курсу «Історія англійської літератури ХХ століття» для студентів 3 курсу Інституту філології та соціальних комунікацій БДПУ, 34-35а групи, стаціонар, 5 семестр.


Тема: «ТВОРЧІСТЬ ТОМАСА СТЕРНЗА ЕЛІОТА ЯК ЯВИЩЕ АНГЛІЙСЬКОГО МОДЕРНІЗМУ»
План

  1. Життєвий шлях Томаса Стернза Еліота, унікальність його особистості.

  2. Еліот як теоретик модернізму і літературний критик.

  3. Своєрідність поезії Еліота. Аналіз вірша «Пісня кохання Дж. Альфреда Пруфрока».

  4. Поема «Порожні люди»: образи людини і світу.

  5. Поема «Спустошена земля»: історія створення, композиція, міфологічні образи.

  6. Збірка поезій «Популярна наука про котів» («Котознавство від Старого Опосума»): історія створення, система персонажів, особливості стилю.


Завдання

  1. Прочитати твори Еліота, зазначені в плані заняття.

  2. Перекласти письмово літературно-критичний уривок про творчість Еліота, уривок з поеми «Порожні люди».

  3. Законспектувати статтю: Павличко С. «Поезія Томаса Стернза Еліота» (джерела № 9, 10).


Основна література

  1. Еліот Томас Стернз. Порожні Люди (Hollow Men) / Переклад О. Мокровольського // http://vsesvit-journal.com/index.php?option=com_content&task=view&id=474&Itemid=41. / Переклад В. Коротича // http://www.ukrlib.com.ua/books-zl/printthebookzl.php?id=105&bookid=1&sort=0

  2. Элиот, Томас Стернз: биография, фотографии, произведения и статьи // http://noblit.ru/content/category/4/66/33/

  3. Элиот Томас // http://lib.ru/POEZIQ/ELIOT; http://lib.rus.ec/a/28315.

  4. Топоров В. Томас Стернз Элиот. Предисловие к изданию поэмы «Полые люди» // http://noblit.ru/content/view/400/33/

  5. Топоров В. Томас Стернз Элиот // http://lib.ru/POEZIQ/ELIOT/eliot0_1.txt.

  6. Аствацатуров А. А. Т. С. Элиот и его поэма «Бесплодная земля» // http://nikln.narod.ru/tse/TSE1.htm; http://nikln.narod.ru/tse/TSE2.htm; http://nikln.narod.ru/tse/TSE3.htm; http://nikln.narod.ru/tse/TSE4.htm.

  7. Западноевропейская поэзия ХХ века. – М. : Художественная литература, 1977. –
    846 с. (чит. зал 1 корп, из серии «Библиотека всемирной литературы»).

  8. Зарубіжна література / За ред. О.М. Ніколенко, Н.В. Хоменко, Т.М. Конєвої. – К. : Видавничий центр «Академія», 1998. – С.163-171 (5б208).

  9. Павличко С. Поезія Т.С. Еліота // Всесвіт. – 1988. – №9 (5б208, чит. зал ЦМБ, чит. зал 1 корп.).

  10. Павличко С. Поезія Томаса Стернза Еліота // Павличко С. Зарубіжна література. – К. : Основи. 2001. – С.429-450 (ксерокс в 5б208).


Додаткова література

  1. Тарнавський О. Т.С.Еліот і Павло Тичина // Всесвіт. – 1990. – №6 (5б208, чит. зал 1 корп., чит. зал б-ки Крупської).

  2. Джугастрянська Ю. Для «дорослих» дітей і «дитячих» дорослих (Томас Стернз Еліот. Котознавство від Старого Опосума / Вірші. Переклад із англійської Івана Андрусяка: рецензія). – К. : Грані-Т, 2008 // http://litakcent.com/2009/05/15/dlja-doroslyh-ditej-i-dytjachyh-doroslyh


Thomas Stearns Eliot (1888-1965) was born in St. Louis, Missouri, of an old New England family. He was educated at Harvard and did graduate work in philosophy at the Sorbonne, Harvard, and Merton College, Oxford. He settled in England, where he was for a time a schoolmaster and a bank clerk, and eventually literary editor for the publishing house Faber & Faber, of which he later became a director. He founded and, during the seventeen years of its publication (1922-1939), edited the exclusive and influential literary journal Criterion. In 1927, Eliot became a British citizen and about the same time entered the Anglican Church.

Eliot has been one of the most daring innovators of twentieth-century poetry. Never compromising either with the public or indeed with language itself, he has followed his belief that poetry should aim at a representation of the complexities of modern civilization in language and that such representation necessarily leads to difficult poetry. Despite this difficulty his influence on modern poetic diction has been immense. Eliot's poetry from Prufrock (1917) to the Four Quartets (1943) reflects the development of a Christian writer: the early work, especially The Waste Land (1922), is essentially negative, the expression of that horror from which the search for a higher world arises. In Ash Wednesday (1930) and the Four Quartets this higher world becomes more visible; nonetheless Eliot has always taken care not to become a «religious poet». and often belittled the power of poetry as a religious force. However, his dramas Murder in the Cathedral (1935) and The Family Reunion (1939) are more openly Christian apologies. In his essays, especially the later ones, Eliot advocates a traditionalism in religion, society, and literature that seems at odds with his pioneer activity as a poet. But although the Eliot of Notes towards the Definition of Culture (1948) is an older man than the poet of The Waste Land, it should not be forgotten that for Eliot tradition is a living organism comprising past and present in constant mutual interaction. Eliot's plays Murder in the Cathedral (1935), The Family Reunion (1939), The Cocktail Party (1949), The Confidential Clerk (1954), and TheElderStatesman(1959) were published in one volume in 1962; Collected Poems 1909-62 appeared in 1963.

(From Nobel Lectures, Literature 1901-1967, Editor Horst Frenz, Elsevier Publishing Company, Amsterdam, 1969).

The Love Song of J. Alfred Prufrock
LET us go then, you and I,

When the evening is spread out against the sky

Like a patient etherised upon a table;

Let us go, through certain half-deserted streets,

The muttering retreats         5

Of restless nights in one-night cheap hotels

And sawdust restaurants with oyster-shells:

Streets that follow like a tedious argument

Of insidious intent

To lead you to an overwhelming question …         10

Oh, do not ask, “What is it?”

Let us go and make our visit.

 

In the room the women come and go



Talking of Michelangelo.
…And indeed there will be time

For the yellow smoke that slides along the street,

Rubbing its back upon the window-panes;         25

There will be time, there will be time

To prepare a face to meet the faces that you meet;

There will be time to murder and create,

And time for all the works and days of hands

That lift and drop a question on your plate;         30

Time for you and time for me,

And time yet for a hundred indecisions,

And for a hundred visions and revisions,

Before the taking of a toast and tea.


…No! I am not Prince Hamlet, nor was meant to be;

Am an attendant lord, one that will do

To swell a progress, start a scene or two,

Advise the prince; no doubt, an easy tool,

Deferential, glad to be of use,         115

Politic, cautious, and meticulous;

Full of high sentence, but a bit obtuse;

At times, indeed, almost ridiculous—



Almost, at times, the Fool.
Каталог: sites -> bdpu.org -> elearning -> ifsk -> zltl -> angl lit -> anglit20st -> prakt
prakt -> «жанрова своєрідність антиутопії у творчості джорджа орвелла: роман «1984», повість «звіроферма»
prakt -> «художній світ романів Джона фаулза (на прикладі роману «подруга французького лейтенанта»)
prakt -> «стильова еволюція творчості вільяма батлера єйтса»
prakt -> «творчість вірджинії вулф як явище модернізму»
angl lit -> Художній світ поезії джона кітса» План Життєвий І творчий шлях поета. Естетичні погляди Джона Кітса. Ототожнення краси й істини. «Аксіоми поезії»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» icon«творчість вірджинії вулф як явище модернізму»
«Історія англійської літератури ХХ століття» для студентів курсу Інституту філології та соціальних комунікацій бдпу, 34-35а групи,...
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconМетодична розробка уроку світової літератури. Тема: Оскар Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Життєвий І творчий шлях митця. Роман «Портрет Доріана Грея»
Світлана Хомич, викладач світової літератури Володимир-Волинського вищого професійного училища
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconУрок української літератури у 10 класі
Тема. Ольга Кобилянська. Життя І творчість. Формування світогляду письменниці (європейська культура, український феміністичний рух)....
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconРоберт Стівенсон «Вересовий трунок»
Ро творчість англійського письменника Р. Л. Стівенсона, ознайомити зі змістом балади, показати мужність борців за незалежність рідної...
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconКонтрольна робота №2 Творчість Е. Йонеко, Х. Одена, М. Павича Явище «театр абсурду» характерне для
Бунт Беранже у п’єсі е йонеско «Носороги» символізує: а вищий вияв людяності б всесилля розуму; в політичний активізм
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconТема : Анна Ахматова. Розвиток засад акмеїзму в поезії А. Ахматової. Творчість Ахматової яскраве явище жіночої поезії ХХ століття. "Поезія втрат "ранньої Ахматової, її художні особливості
Тема: Анна Ахматова. Розвиток засад акмеїзму в поезії А. Ахматової. Творчість Ахматової – яскраве явище жіночої поезії ХХ століття....
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconБичкова Юлія Сергіївна 2013 Зміст
О. Кобилянська. Життя І творчість, формування світогляду письменниці. Її проза –модель раннього українського модернізму. Жанрові...
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconКонспект уроку із зарубіжної літератури в 8 класі Михайляк Галини Григорівни 2014 Тема. Позакласне читання. Вільям Шекспір «Король Лір»
Мета: розшири знання учнів про творчість англійського письменника, допомогти учням зрозуміти зміст твору, його ідейно-художні особливості;...
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconПроблематика роману Джона Стейнбека «Грона гніву»
Філософські концепції натуралізму, трансценденталізму, ідеї Томаса Джеферсона, традиції психологізму Ф. Достоєвського
«творчість томаса стернза еліота як явище англійського модернізму» iconУрок інтерв’ю Тема. Творчість Анни Ахматової яскраве явище жіночої поезії ХХ століття
Ахматової, розглянути художні особливості ранньої лірики, поглибити знання про акмеїзм, визначити особливості жіночої лірики, розвивати...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка