Українська література 6 клас 23. 12. 16



Скачати 39,49 Kb.
Дата конвертації17.10.2017
Розмір39,49 Kb.

Українська література 6 клас 23.12. 16.

Тема. С. Чернілевський. «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях. Конспекти уроків української літератури

План

1.Коротка біографія С.Чернілевського.



2. «Теплота родинного інтиму».

3. «Забула внучка в баби черевички»

4. Аналіз поезій.

Додаткова інформація

Мати — втілення народної мудрості, працьовитості, любові до рідного краю, його мови і звичаїв. Про чуле серце і безкорисливу любов, про натруджені руки й недоспані ночі, про ніжні материнські пісні складають письменники хвилюючі твори.
Сподіваюся, що вірші «Теплота родинного інтиму…» і «Забула внучка в баби черевички» допоможуть вам глибше пізнати своїх матерів, відчути їхню втому, ніжність і доброту. Нехай з любові до матері проростає любов до України.

Контрольні запитання

Що спонукало С. Чернілевського написати твір «Теплота родинного інтиму»
Як автор змальовує матір?
Як почувається ліричний герой у рідній хаті?
Які метафори є в цьому вірші?
Яка основна думка поезії?

вірш С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички…»

Творча робота
Завдання: придумати і розказати історію бабусі й онуки.
Робота з ілюстрацією.
Яким постає образ зорі на картині?
Яку картину малює ваша уява?

Домашнє завдання

Виразно читати вірші С. Чернілевського, аналізувати їх; скласти усний твір-роздум про роль батьківського дому в житті людині.

Українська література 6 клас 23.12. 16.

Тема. В.Близнець «Звук павутинки»

План


1.Коротка біографія В. Близнеця «Звук павутинки»

2.Аналіз твору.

Додаткова інформація

Літературна вікторина «Чи знаєш ти В. Близнеця?»



  1. Коли й де народився В. Близнець?

  2. 2Хто мав вплив на формування Віктора Семеновича як майбутнього письменника?

  3. Чого повчала мати сина?

  4. Що увібрав у себе В. Близнець, зростаючи серед безмежних полинових рівнин і неба? Чому навчання Віктора у школі було перервано? (Розпочалася Друга світова війна)

Які труднощі відчували школярі в післявоєнний час?

Що свідчить про успішність Віктора у школі?

Які казки розповідав Віктор своєму товаришу Олексію? Який факультет і якого навчального закладу закінчив В. Близнець?

Назвіть художній твір, який В. Близнець переклав з давньоруської мови?

Які художні твори В. Близнеця вважаються найпопулярнішими?

Тестування «Крилаті дерева»

Хлопець допомагав матері у приготуванні: а) сніданку; б) обіду; в) вечері.

Чого не росло на городі нашого героя? а) Огірків; б) гарбузів; в) гороху.

Городину у творі названо:

а) буйною; б) багатою; в) могутньою.

Кабиця, за мрійним уявленням хлопця, — це: а) потяг; б) пароплав; в) тепловий агрегат.

«...Південного степу несе жарким духом...»: а) деревію; б) чебрецю; в) полину.

Замість загорожі біля хати, де мешкає Льонька з матір'ю, від вулиці: а) викопано канаву; б) стирчать декілька стеблин очерету;

в) посаджено кущі шипшини.

Неподалік від хати героя твору, на косогорі, в густому дикуватому садку ви не знайдете:

а) бузини; б) терену; в) вишні.

Льонька мріяв про те, щоб на горі посадити цілий ліс:

а) синіх ялинок; б) голубих осокорів; в) вічнозелених смерек.

Як звали колишнього собаку хлопця? а) Султаном; б) Бобиком; в) Рексом.

Чоботи у Глипи були важкі, як:

а) гирі; б) оклунок з картоплею; в) ступи.

За родом діяльності Глипа був:

а) трактористом; б) мисливцем; в) сторожем.

Льонька сумував за собакою, якого вбив Глипа. Пес був: а) ученим; б) зовні красивим; в) мисливським.

Розділ «Адам»

Ніна — це ім'я бринить :

а) гордо; б) лунко; в) тонко.

Адам для хлопця був:

а) сусідом; б) другом; в) однокласником.

Перебуваючи з матір'ю біля річки, Льонька:

а) ловив рибу; б) бовтався у воді; в) допомагав їй прати білизну.

Адаменко говорив мовою, як:

а) на острові Скарбів; б) піратському судні; в) військовому параді.

Адам запропонував змінити ім'я хлопця на інше і називати його: а) Леоном; б) Лендом; в) Леонтовичем.

Новий знайомий Льоньки розповів йому про те, як: а) вчені робили сонце; б) важко навчатися в інституті; в) забруднюються річки підприємством.

Як Адам назвав річку, біля якої він познайомився з Льонькою? а) Раєм; б) красунею; в) синьоокою.

Що запропонував зробити Адам Льоньці на річці? а) Місток; б) водяний млинок; в) пристань.

Загоріла спина Льоньки була такою, як: а) у негра; б) земля; в) у шоколаді.

Адам на зріст був високим і здавався:

а) великим птахом; б) підйомним краном; в) кам'яною вежею.

Поезію якого автора процитував Адам Льоньці? а) О. Пушкіна; б) І. Франка; в) С. Маршака.

Як Адам і Льонька вирішили назвати річку? а) Жаб'ячою; б) Лопотухою; в) Чарівною.

Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала.

2. Робота на картках Картка № 1

Чим пояснити те, що для Льоньки Рекс назавжди залишиться живим? Чи можна було їх вважати друзями? Особисті міркування обґрунтуйте.

Чому Адам для хлопця був майстром-чарівником? Власну думку вмотивуйте.

На яке захворювання страждав Адам?

а) Туберкульоз; б) білокрів'я; в) запалення легень.

Картка № 2

Доведіть, що Адам для Льоньки — це розумна, талановита і обдарована людина. Свої обґрунтування прокоментуйте.

Дослідіть, як фантазування Льоньки розкриває його внутрішній світ. Власні спостереження узагальніть.

Після роботи на річці Адам і Льонька відмивали бруд собачим милом — це трава, схожа на:

а) м'яту; б) лишайник; в) лапушину. Картка № 3

Що свідчить, на вашу думку, про обізнаність Льоньки у природному середовищі? Як хлопець сприймає його красу?

Чи можна вважати Адама оптимістом? Власну думку доведіть, посилаючись на зміст твору. Чому він вирішив познайомитися з Льонькою?

Художній засіб, який В. Близнець використав у фразі: «Кабиця пашить жаром», називається:

а) алегорією; б) метафорою; в) епітетом.

Домашнє завдання



Опрацювати зміст розділів твору «Звук павутинки», скласти питання для обговорення цих розділів .Виконати тестові завдання.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconГіпермаркет Знань>>Українська література 10 клас
Українська література:«Життя І творчість Івана Карпенка-Карого – одного з корифеїв українського театру»
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconУрок № українська література 11 клас 27. 01. 2014
...
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconВчитель Лукашук Н. М. Українська література 11 клас
Суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями (модернізм, cоцреалізм, постмодернізм)....
Українська література 6 клас 23. 12. 16 icon10 клас Твори для вивчення Українська література
Українська література для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconУкраїнська література 11 клас Українська література за межами України
...
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconУкраїнська література 1 – клас (профільний рівень) 140 годин на рік, години на тиждень
Українська література ХХ ст як новий етап в історії національної культури. Складні суспільно-історичні умови розвитку. Основні напрямки:...
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconУрок української літератури 11 клас Учитель І категорії
Тема. Українська література за межами України. Література в Західній Україні
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconКласифікатор з української літератури 11 клас Вчитель: Тавлуй Раїса Миколаївна Електронна адреса
Література. Українська література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. Академічний рівень. Профільний рівень. К; 2010. 111с
Навчальний предмет. Українська література 11 клас. Розділ. Еміграційна література
Українська література 6 клас 23. 12. 16 iconУкраїнська література Рекомендована література для читання влітку 5 клас Міфи І легенди українців
Леонід Глібов. «Химерний маленький», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра І брат?»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка