Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта»



Скачати 132,39 Kb.
Дата конвертації10.07.2017
Розмір132,39 Kb.

Вищий комунальний навчальний заклад

«Володимир-Волинський педагогічний коледж ім. А.Ю.Кримського»

Кафедра (циклова комісія) словесників

Українська література
Практичні роботи

спеціальність 5.01010301 «Дошкільна освіта»

Викладач: СУЛІМОВА Л.О.
2012-2013

Практична робота №1
Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей ( за повістю

І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я» )

Мета: викликати в учнів інтерес до вивчення життя і творчості письменника, допомогти усвідомити їх значення для розвитку української літератури;

розвивати вміння висловлювати власні судження та обґрунтовувати їх; виховувати почуття пошани до письменника, до духовних цінностей, які він утверджує.



Завдання

  • Підготуватися до міні-диспуту за такими запитаннями:

  • Чи вірить читач, що разом із засохлою грушею припинилися сварки між Кайдашами?

  • У чому криється проблема стосунків батьків та дітей часів І. Нечуя-Левицького і подібна в наш час?

  • Які шляхи подолання цієї проблеми в наш час ви бачите?

  • Зробити виписки до характеристики образів (у зошит)

  • Підготувати інсценовані виступи.

Література

Українська література: підруч. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352с.

Українська література: підруч. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 416с.
Практична робота №2

Тестова контрольна робота з теми «Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного»

Практична робота №3-4
Контрольна робота

РМ Твір-роздум «У чому трагедійність образу Мартина Борулі?»
Література

Див. рекомендації «Як писати твір з української літератури»


Українська література: підруч. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352с.
Українська література: підруч. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 416с.

Практична робота №5

Використання фольклорних образів у віршах збірки «Зів’яле листя» Івана Франка
Мета. Удосконалювати вміння аналізувати поезії. Поглиблювати знання з теорії літератури. Виховувати любов до поетичного слова.
План.

  1. Виразне читання віршів із збірки «Зів’яле листя», «Безмежнеє поле»,

«Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…», «Ой, жалю, мій жалю».

  1. Визначення фольклорних начал у названих поезіях.

  2. Визначення образів-символів, зорових та слухових образів у віршах.

  3. Визначення художніх засобів та прийомів у віршах.


Завдання.

  1. Вивчити одну із названих поезій І.Франка напам’ять.

  2. Зробити повний аналіз однієї із поезій за схемою (на вибір).


Література та обладнання.

  1. Семенюк Т. Українська література. Підручн. для 10 кл. – К.: Освіта, 2010 р., с. 116-125

  2. Семенюк Т. Українська література. Хрестоматія для 10 кл. – К.: Освіта, 2010 р., с. 8-36

  3. Схеми аналізу ліричного твору.

  4. Лесин О. Словник літературознавчих термінів. – К.: Освіта, 1986 р.


Практична робота №6
Тестова контрольна робота з теми «Творчість І. Франка»


Практична робота №7-8
Контрольна робота

Твір-роздум «Як я розумію лірику Лесі Українки»
Література

Див. рекомендації «Як писати твір з української літератури»


Українська література: підруч. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352с.
Українська література: підруч. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 416с.


Практична робота №9

Євген Плужник. Читання та аналіз творів.

Мета. Удосконалювати навички аналізу ліричних творів різних жанрів. Розвивати вміння виділяти основні особливості індивідуального стилю письменника. Виховувати патріотичні почуття на прикладі життя митця.

План

  1. Життєпис та творчість Євгена Плужника.

  2. Виразне читання творів “Для вас, історики майбутні...”, Вчись у природи творчого спокою...”, “Ніч... а човен – як срібний птах!..”, “Річний пісок...”

  3. Визначення основних мотивів творів.

  4. Виділення та опрацювання основних ознак індивідуального стилю письменника.


Завдання

  1. Накреслити хронологічну таблицю життя і творчості.

  2. Зробити повний аналіз одного з віршів поета за схемою з урахуванням жанрових та стильових особливостей.


Література та обладнання


  1. Борзенко О. Українська література. Хрестоматія для 11 кл. – Х.: „Ранок”, 2003 р. с. 10-17

  2. Хропко П. Українська література: Підручник для 10 кл. – К.: Освіта, 1998 р., с. 358-366

  3. Схеми аналізу ліричного твору.



Практична робота №10

Тестова контрольна робота з теми «Поезія 1920-1930 рр.»

Практична робота №11



Читання та аналіз «Мисливських усмішок» Остапа Вишні. Визначееня засобів творення комічного.

Мета: зацікавити студентів творами Остапа Вишні;розвивати навички роботи з додатковими джерелами, вміння виділяти головне, висловлювати власну думку з приводу порушених проблем; розширювати кругозір; виховувати оптимістичне світобачення, почуття гумору, естетичний смак.
Завдання

  • Прочитати гуморески гуморески «Моя автобіографія»,«Як варити і їсти суп із дикої качки», «Сом».

  • Визначити стильові особливості усмішок О.Вишні – своєрідне поєднання гумору й лірики, колоритність сатири, тонка іронія, що часто прозирає за личиною удаваної простоти, невимушеність авторської оповіді, в яку органічно вкраплені жваві діалоги, пейзажні картини.

  • Виділити засоби комічного.

1. Використання військових, наукових, політичних термінів для зображення побутових подій чи щоденної роботи.

2. Змішування стилів — поєднання художнього й ділового.

3. Використання або розуміння фразеологізмів у прямому значенні.

4. Уживання іронії, прихованої насмішки, коли про якесь явище чи особу говориться в позитивному чи навіть захопленому тоні, а на увазі мається зовсім протилежне.

5. Використання парадоксів — сполучення несумісних понять, що виключають чи протирічать одне одному.

6. Використання народної етимології, лайливих висловів.

7. Уживання жартівливих народних прислів’їв та приказок, порівнянь.

8. Зображення комічних ситуацій, подій, деталей.



Література
Українська література: підруч. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2011. – 528с.

Українська література. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія-довідник/ Упорядник О.І.Борзенко.- Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 576с. – (Джерела).




Практична робота №12
Тестова контрольна робота з теми «Проза 1920-1930рр.»


Практична робота №13

Ідейно-художній аналіз поезій Є.Маланюка.
Мета. Шліфувати вміння аналізувати ліричний твір. Поглиблювати знання з теорії літератури. Виховувати любов до поетичного слова.

План

  1. Виразне читання поезій Євгена Маланюка «Стилет чи стилос?», «Знаю – медом сонця, ой Ладо», «Ностальгія», «Під чужим небом», «Земна Мадонна».

  2. Визначення основних мотивів поетичних творів.

  3. Опрацювання основних художніх засобів і прийомів віршів (контраст, антитеза, символіка).

  4. Висловлення власних суджень з приводу художніх особливостей поезії митця.


Завдання

  1. Вивчити одну з поезій напам’ять.

  2. Зробити повний аналіз однієї з поезій за схемою (на вибір).


Література

  1. Українська література: підруч. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2011. – 528с.

  2. Українська література. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія-довідник/ Упорядник О.І.Борзенко.- Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 576с. – (Джерела).

  3. Схеми аналізу ліричного твору.


СХЕМА АНАЛІЗУ ЛІРИЧНОГО ТВОРУ

1. Короткі відомості про автора (що допомагають зрозуміти специфіку твору).

2. Історія написання і видання твору(у разі потреби).

3. Жанр твору (громадянська, інтимна, релігійна лірика тощо).

4. Провідний мотив поезії, її зв'язок з іншими творами у збірці й у всій творчості митця.

5. Композиція твору (в лір. творі сюжет відсутній, увага зосереджується на певному

почутті; такі композиційні етапи почуття: а) вихідний момент у розвитку почуття; б)

розвиток почуття; в) кульмінація(можлива); г) резюме або авторський висновок).

6. Основні образи твору (визначальним у ліриці є образ ліричного героя).

7. Мовні засоби, що сприяють емоційному наснаженню твору (лексика, тропи, фігури,

фоніка).

8. Віршування (версифікація) твору (рими, спосіб римування, віршовий розмір, вид

строфи).

9. Підсумок ( почуття і роздуми, викликані твором).



Практична робота №14
Тестова контрольна робота з теми «Українська еміграційна література»


Практична робота №15
Читання та аналіз віршів поетів-шістдесятників

Мета: познайомити їх із найвидатнішими представниками шістдесятництва , тематикою та проблематикою творів; розвивати навички виділення головного з отриманої інформації, систематизації та узагальнення, виведення висновків; виховувати прагненнядо літературно-мистецької освіти, любов до літератури, пошану до митців.

План

1. .Василь Симоненко. Вивчення напам’ять та аналіз за схемою вірші „Ну скажи – хіба не фантастично...”

2. Дмитро Павличко. Вивчення напам’ять поезії «Два кольори». Визначити основний мотив вірша.


  • Які основні мотиви вірша?

  • Що символізують кольори у вірші?

  • Які художні засоби і прийоми використанні у вірші?

  • Хто з композиторів написав музику до цього тексту

3. Микола Вінграновський – поет-шістдесятник Вивчення напам’ять вірша „Сеньйорито акаціє, добрий вечір!”.
Запитання для самоконтролю

  1. Де народився В.Симоненко?

  2. Як називалась його перша збірка?

  3. Які основні мотиви творчості В.Симоненка?

  4. Які риси шістдесятництва проявились у віршах поета?

  5. Які основні завдання поетів-шістдесятників?

  6. Кого ви знаєте з поетів-шістдесятників?

  7. Які твори М.Вінграновського пам’ятаєте?

  8. Який основний мотив вірша „Сеньйорито акаціє, добрий вечір!”?


Література

  1. Українська література: підруч. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2011. – 528с.

  2. Українська література. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія-довідник/ Упорядник О.І.Борзенко.- Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 576с. – (Джерела).

  3. Схеми аналізу ліричного твору.


Практична робота №16
Тестова контрольна робота з теми «Українське шістдесятництво»

Практична робота №17-18
Контрольний твір-роздум «Найтяжча кара звалася життям..» (За романом у віршах Ліни Костенко

«Маруся Чурай» )

Література

Див. рекомендації «Як писати твір з української літератури»




  1. Українська література: підруч. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2011. – 528с.

  2. Українська література. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія-довідник/ Упорядник О.І.Борзенко.- Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 576с. – (Джерела).

  3. Схеми аналізу художнього твору.


Практична робота №19-20

Контрольна робота

Трвір-роздум "Любовi Всевишнiй присвячується"( за новелою

Г.Тютюнника «Три зозулі з поклоном»)
Література

Див. рекомендації «Як писати твір з української літератури»




  1. Українська література: підруч. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2011. – 528с.

  2. Українська література. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія-довідник/ Упорядник О.І.Борзенко.- Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 576с. – (Джерела).

  3. Схеми аналізу художнього твору.


Практична робота №21

Аналіз образів-персонажів роману П.Загребельного «Диво»

Мета: опрацювати зміст роману, розвивати вміння аналізу образів-персонажів, розшифровувати їхній ідейний зміст, формувати навички обґрунтовувати власну думку прикладами з художнього тексті; виховувати інтерес до національної історичної романістики.

Завдання

1 Підготувати зв’язну розповідь про Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності).

2. Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини).

Література


  1. Українська література: підруч. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2011. – 528с.

  2. Українська література. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія-довідник/ Упорядник О.І.Борзенко.- Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 576с. – (Джерела).

  3. Схеми аналізу художнього твору.


Практична робота №22

Контрольна робота за темою «Українська історична проза» (тести)

Практична робота №23

Визначення тематики творів Оксани Забужко та

Галини Пагутяк.

Завдання
1. Підготувати розповідь про автора літературно-філософських студій, есе Оксану Забужко.

2. Прозаїк, есеїст галина Пагутяк. ЇЇ твори.



Література

  1. Українська література: підруч. для 11 кл. загальноосв. навч. закл. (профільний рівень) / Г.Ф.Семенюк, М.П.Ткачук, О.В.Слоньовська та ін.; за заг. ред.. Г.Ф.Семенюка. – К.: Освіта, 2011. – 528с.

  2. Українська література. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія-довідник/ Упорядник О.І.Борзенко.- Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 576с. – (Джерела).

3. Галина Пагутяк http://laginlib.org.ua/book-galaxy/new_name/17.php



4. Галина Пагутяк: [Біографія] // Письменники радянської України. 1917-1987: Біобібліографічний довідник / Автори-упорядн. В. К. Коваль, В. П. Павловська. – К.: Рад. письменник, 1981. – С. 455.
Практична робота №24
Контрольна (тестова) робота за темою «Сучасна українська література»
Каталог: ld
ld -> Ахматова Анна Андріївна Ахматова Анна Андрі́ївна (Горенко) — російська поетеса, родом з України, представниця акмеїзму. Лауреат міжнародної літературної премії «Етна-Таорміна»
ld -> Творчість
ld -> Освіта. Виховання. Навчання бабенко, Тамара Василівна
ld -> 49 науково-дослідних робіт із 52, які виконувалися за договорами із замовниками у 2013 році, були складовими частинами державних і галузевих програм (планів)
ld -> Альбер Камю. Життєвий І творчий шлях. Філософські й естетичні погляди. Камю І екзистенціалізм. Провідні мотиви творчості
ld -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
ld -> Проект змін до програми Робоча група
ld -> Художня спадщина: студії
ld -> В. Домонтович Доктор Серафікус. Без ґрунту [Романи]
ld -> Державна науково-педагогічна бібліотека україни


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconУкраїнська література Семінарські заняття спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта»
Мета. Ознайомлення з непростим процесом становлення українського театру в умовах заборон І переслідувань. Розвивати вміння аналізувати...
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconПрактичні роботи спеціальність 01010301 «Технологічна освіта»
Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків І дітей
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconУкраїнська література Практичні роботи спеціальність 01010201 «Початкова освіта»
Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків І дітей
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconУкраїнська література Семінарські заняття спеціальність 01010301 «Технологічна освіта»
Мета. Ознайомлення з непростим процесом становлення українського театру в умовах заборон І переслідувань. Розвивати вміння аналізувати...
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconДитяча література Галузь знань 01 Освіта Спеціальність 012 «Дошкільна освіта»
...
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconПрограма вступних випробувань «дитяча література»
...
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconУкраїнська література Самостійні роботи Спеціальність: 01010201 «Початкова освіта»
Як ви думаєте, чому Галя, «розбишацька дочка», виросла чесною, прагнула позбутися такого життя?
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconГалузь знань 101 Педагогічна освіта Спеціальність 010101 Дошкільна освіта І семестр – 32 год. (іспит) дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій (середа, пара
Дит літ як навч дисципліна у системі підготовки вчителя поч школи І як складова поч освіти у загальноосв школі
Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconEuropean credit transfer system ects інформаційний пакет галузь знань: 01 Освіта Спеціальність: 014 Середня освіта Спеціалізація: Українська мова І література

Українська література Практичні роботи спеціальність 01010301 «Дошкільна освіта» iconКафедра дошкільної І початкової освіти Спеціальність «Дошкільна освіта» Викладач: доцент Єнгаличева І. В. Назва навчальної дисципліни «література для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку»
Ного віку : є ознайомлення студентів з досягненнями як вітчизняної, так І світової літератури для дітей, виробити навички виразного...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка