Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації



Сторінка1/4
Дата конвертації07.05.2017
Розмір0,63 Mb.
  1   2   3   4

Управління культури і туризму, національностей та релігій

Сумської обласної державної адміністрації

Сумська обласна універсальна наукова бібліотека

Краєзнавці Сумщини

Сергій Побожій

Біобібліографічний покажчик

Випуск 2


Суми – 2014

Передмова

Другий випуск біобібліографічного покажчика «Сергій Побожій» продовжує знайомити читачів з творчим і науковим доробком кандидата мистецтвознавства, доцента кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Української академії банківської справи, художника, члена Національної cпілки художників України, відомого сумського мистецтвознавця Сергія Івановича Побожія. У виданні подано інформацію, в основному, за період з 2004 (як виняток, деякі видання за 2001 і 2003 рр., які не ввійшли у перший випуск (Сергій Побожій : біобібліогр. покажч. / Сумська обл. універс. наук. б-ка. – Суми, 2004. – 90 с.) по травень 2014 р.

Покажчик відкриває стаття професора, кандидата мистецтвознавства, лауреата премій ім. О. Білецького та І. Огієнка Дмитра Горбачова «Краєзнавець усенького світу», присвячена творчості С. І. Побожія.

Посібник містить «Хронологію життя і діяльності» С. І. Побожія, складену самим мистецтвознавцем.

Покажчик включає публікації С. І. Побожія (окремі видання, виступи на наукових конференціях, статті в наукових збірниках, довідниках, журналах, газетах, каталоги виставок), матеріали, які вчений редагував, рецензії, інформацію про його участь як художника у виставках і про твори у музейних зібраннях і приватних колекціях, а також літературу про творчу діяльність дослідника.

Матеріал систематизований за типами видань, а в середині – в хронологічному порядку.

Покажчик відображає матеріали, опубліковані С. І. Побожієм як під своїм прізвищем, так і під криптонімом С. П.

Всі джерела опрацьовано de visu і проанотовано (у випадку, коли заголовок не розкриває змісту).

Інформація про публікації подана з максимальною повнотою, але не є вичерпною.

У виданні вміщено екслібриси художника-графіка Миколи Михайловича Бондаренка, уродженця с. Успенка Буринського району Сумської області, який працює в галузі екслібриса, станкової та книжної графіки.

Є допоміжний іменний покажчик.

Для науковців, краєзнавців, викладачів, бібліотекарів, студентської молоді та всіх, хто цікавиться художнім життям краю і України.

Краєзнавець усенького світу

Замість епіграфу наведу витяг з офіційного документу: «С. І. Побожій нагороджується за вагомий особистий внесок у розвиток української культури і високий професіоналізм». Цей величенький бібліографічний покажчик потверджує той лаконічний висновок. Сергій Побожій постає як невтомний трудар-культуролог, знавець й ентузіаст Сумщини, яку він прописує у світових мистецьких координатах. Так, приміром, поет-мистецтвознавець-театрознавець Іван Аксьонов з Путивля був першим історіографом Пікассо, поплічником діячів світової культури художниці Екстер і режисера Таїрова. А пов’язані з Сумщиною сезаніст Фальк, імпресіоніст Левченко, реалісти Рєпін, Сєров, Крамськой, Васильєв, романтик Трутовський, футурист Бурлюк, абстракціоніст Малевич, символіст Петров-Водкін, творчість яких блискуче дослідив Сергій Іванович, завдяки «сумській» оптиці дослідника стали інакшими, цікавішими і зрозумілішими у своїх інтенціях.

С. Побожій є також видатний історик українського мистецтвознавства. Харківська університетська школа істориків мистецтва, як довів С. І., була потужною доти, поки не зачистили її «рукасті» більшовики. Мистецтвознавці –мученики, як назвав їх наш дослідник, були правдиві велети науки –Таранушенко, Шміт, Жолтовський…

Сам Побожій є гідний продовжувач традицій золотого віку мистецтвознавства. Проте він вживає найновітніших методик – структурної, міфопоетичної, феноменологічної, психологічної (так, проаналізовано по- неофрейдистському психологічні витоки і мотивації творчості Рєпіна, як також сміхова культура його «Запорожців»).

Унікальність Побожія-мистецтвознавця полягає ще й у тому, що він талановитий художник. У своєму мистецтві він часто настроєний на мистецькі епохи, знавцем яких він є, як і годиться мистцеві доби постмодернізму. Скажімо, може скористатися з оригінальних назв творів своїх попередників, як, приміром, «Лейтлінія руху», на згадку про твір улюбленого свого Давида Бурлюка .

Цікавить його і проблема колекціонування, як на Сумщині, так і в світі, і животрепетна тема аукціонного ціноутворення.



Дмитро Горбачов,

професор, кандидат мистецтвознавства,

лауреат премій ім. О. Білецького та І. Огієнка.
ХРОНОЛОГІЯ ЖИТТЯ І ДІЯЛЬНОСТІ

19 вересня 1954 – народився у м. Вольську Саратовської області у родині військовослужбовця.

1961–1971 – навчався у СШ № 12 м. Конотоп Сумської області.

1971–1975 – вступив на філологічний факультет Кримського державного педагогічного інституту і закінчив Сімферопольський державний університет.

1975–1978 – вчителював у СШ № 1 смт Нижньогірський Кримської області.

1978–1984 – навчання у Київському державному художньому інституті на факультеті теорії та історії мистецтва.

1979–1980 – служба у лавах Радянської Армії.

1982 – нагороджений Грамотою Центрального Комітету ЛКСМ України та Міністерства вищої і середньої спеціальної освіти УРСР за I місце, зайняте в республіканському турі Всесоюзної олімпіади «Студент і науково-технічний прогрес» (1981–1982 навчальний рік) із спеціальності «Історія і теорія мистецтва».

1982 – нагороджений Почесною грамотою Київського державного художнього інституту за активну участь у проведенні студентської науково-теоретичної конференції, присвяченої 1500-річчю м. Києва.

1983 – нагороджений Почесною грамотою Київського державного художнього інституту за активну участь у конкурсі, присвяченому 113-й річниці з дня народження В. І. Леніна (2-а премія).

1983 – зайняв 2-е місце у республіканському турі Всесоюзної олімпіади «Студент і науково-технічний прогрес» (1982–1983 навчальний рік) з предмета «Історія та теорія мистецтв» (Київ). Зайняв 3-е місце на заключному турі Всесоюзної олімпіади «Студент і науково-технічний прогрес» (м. Ленінград).

1984–1986 – методист з декоративно-прикладного мистецтва, старший методист з образотворчого мистецтва Сумського обласного науково-методичного центру.

1985 – нагороджений грамотою Міністерства культури УРСР за організацію республіканської виставки дитячого екслібриса у Києві.

1986–1997 – заступник директора з наукової роботи Сумського художнього музею.

1988 – поїздка до Італії у складі групи сумських художників і мистецтвознавців. Знайомство з пам’ятками архітектури і мистецтва Флоренції, Сан-Джиміньяно, Сієни, Ассізі, Перуджи, Риму, Венеції, Удіне.

1989–1992 – навчання у заочній аспірантурі Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України.

1986–1995 – ініціатор і організатор наукових конференцій, присвячених творчості видатних художників і мистецтвознавців: Г. Нарбута (1986, м. Суми), І. Кавалерідзе (1987, м. Суми, м. Ромни), Ф. Шміта (1988, м. Харків), С. Таранушенка (1989, м. Лебедин), Ф. Ернста (1991, м. Суми), а також наукових конференцій у художньому музеї (м. Суми, 1990, 1995).

1992 – поїздка до Італії з виставкою ікон з колекції Сумського художнього музею. Знайомство з культурою Північної Італії (Лонгароне, Кортіна д’Ампеццо, Падуя, Пьєве ді Кадоре, Фельтре, Венеція, Верона).

1991–1996 – куратор мистецького проекту «Сучасні художники – Малевичу», виставки якого відбулися у музеях Конотопа, Білопілля, Сум, Києва, Калінінграда, Гданська (Польща).

1991–1998 – керівник Сумської філії «Малевич–Центру».

1990 – вступ до Спілки художників України.

1994 – захист дисертації «Становлення й розвиток мистецтвознавства у Харківському університеті (1805–1920 рр.)» на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства в Спеціалізованій раді Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України.

1994 – нагороджений премією газети «Червоний промінь» (м. Суми) за низку статей, опублікованих у 1993 році у цій газеті.

1995–2000 – член правління мистецького центру «Собор» (м. Суми).

1995 – автор сценарію фільму «Явлення «Чорного квадрата» на Конотопському озері» (студія телебачення «Оріон», Конотоп), присвяченого 100-річчю перебування Казимира Севериновича Малевича у Конотопі. Організатор, куратор і учасник виставки «Шляхи творчості-2» у Конотопському краєзнавчому музеї.

1996 – організатор мистецького свята «Бурлюк у Рябушках».

1997 – персональна виставка «Горизонти пам’яті» у Сімферопольському художньому музеї.

1997 – старший викладач кафедри соціально-гуманітарних дисциплин Української академії банківської справи (Суми).

1997–2006 – член редакційної колегії наукового журналу з історії та культури України «Сумська старовина» (видання Сумського державного університету).

З 1998 – керівник галереї мистецтв «Академічна» УАБС НБУ. Організатор виставкових проектів та мистецьких вечорів у галереї.

1999 – учасник і куратор другої виставки сумських художників «Слобожанські імпресії» у м. Целлє (Німеччина).

2001 – нагороджений Почесною грамотою Української академії банківської справи за плідну, самовіддану працю по організації естетичного виховання студентів, за вагомий особистий внесок у становлення академії як осередку культурного життя.

2002 – присвоєно звання доцента.

2002–2010 – експерт Арт-рейтингу Асоціації артгалерей України.

2003 – нагороджений Почесною грамотою управління культури Сумської облдержадміністрації за вагомий особистий внесок у розвиток і пропаганду образотворчого мистецтва в області, високу професійну майстерність та з нагоди Дня художника.

2003 – нагороджений Почесною грамотою Української академії банківської справи за плідну наукову та мистецьку діяльність, культурно-освітнє виховання студентів, запровадження нових традицій в академії та з нагоди 5-річчя мистецької галереї «Академічна».

2004 – нагороджений Подякою Сумської обласної громадської організації «Центр соціально-гуманітарного розвитку «Рідний край» за активну участь у здійсненні проекту по створенню енциклопедичного довідника «Сумщина в іменах».

2004 – нагороджений Почесною грамотою Національної спілки художників України за вагомий особистий внесок у розвиток образотворчого мистецтва та з нагоди 20-річчя заснування Сумської обласної організації НСХУ.

2004 – нагороджений Почесною грамотою Голови Сумської обласної державної адміністрації за значний особистий внесок у розвиток української культури, активну освітницьку діяльність, вагомі творчі здобутки та високий професіоналізм.

2005 – член журі творчого конкурсу мистецьких проектів від України на 51 Венеціанську бієнале.

2005–2011 – лектор артшколи: арт менеджмент Асоціації арт галерей України. Лекції на тему: «Ціноутворення на твори мистецтва», «Корпоративні колекції, принципи створення та функціонування».

2007 – ідея та участь у мистецькому проекті «Будетлянин Давид Бурлюк», організованому Сумською обласною державною адміністрацією, Українською академією банківської справи НБУ, Сумською обласною організацією Національної спілки художників України з нагоди 125-ї річниці від дня народження Д. Бурлюка (1882–1967) (Суми, Лебедин).

2007 – учасник міжнародного мистецького пленеру, присвяченого 125-річчю від дня народження Д. Бурлюка (Лебедин).

2008 – диплом ІІІ ступеня журналу «Образотворче мистецтво» за публікації 2008 року.

2009 – нагороджений Грамотою міського голови за активну участь у культурно-мистецькому житті міста, вагомий внесок у розвиток національного мистецтва, формування естетичних смаків населення, піднесення іміджу міста Суми на світовій культурній ниві та з нагоди Дня художника.

2011 – відвідування лекції ідеолога трансавангарду Акілле Боніто Оліва «Італійський трансавангард» (Київ, квітень).

2011 – нагороджений Почесною відзнакою Сумської міської ради «За заслуги перед містом» ІІІ ступеня.

2012 – експерт мистецького проекту «Комунікація ХХІ».

2012, травень – учасник V міжнародного мистецького пленеру «Моє місто» (Глівіце, Польща). Твір С. Побожія «Вітання з Глівіц» (папір, пастель, 50х65) був відібраний організаторами пленеру до мистецького зібрання Музею Глівіце.

2013 – нагороджений Грамотою Державного історико-культурного заповідника у м. Путивлі за значний особистий внесок у справу дослідження, пропаганди і популяризації культурної спадщини рідного краю.

2013 – Грамота Сумської обласної ради за багаторічну творчу працю, вагомий особистий внесок у розвиток і пропаганду українського образотворчого мистецтва.

2013–2014 – читання публічних лекцій циклу «Імена» (К. Д. Фридрих, П. Сезанн, Е. Мунк, К. Малевич, В. Кандинський, Й. Бойс, Б. Віола, Я. Кунеліс) в Агенції промоції «Суми».

2014 – переможець загальноакадемічного рейтингу «Культурно-мистецька подія року – 2013» як організатор акції «Мистецький практикум : «Український авангард : Історія. Імена. Події».

2014, травень – учасник VII міжнародного мистецького пленеру «Моє місто» (Глівіце, Польща).



І. ПУБЛІКАЦІЇ

Окремі видання

  1. З історії українського мистецтвознавства : зб. ст.Суми : Університетська книга, 2005. – 184 с. : іл.

У книзі досліджується інтелектуальна спадщина представників Харківської школи мистецтвознавства – Є. К. Рєдіна, М. Ф. Сумцова, Ф. І. Шміта, О. І. Білецького, Д. П. Гордєєва, С. А. Таранушенка та ін.

  1. Валентин Сєров і Сумщина. – Суми : Університетська книга, 2005. – 74 с. : іл.

У книзі простежено зв’язки видатного російського художника В. О. Сєрова (1865–1911) із Сумщиною. Розглядаються графічні та живописні твори, виконані митцем в Охтирці та Михайлівці, та аналізуються портрети представників родин Драгомирових, Капністів, Харитоненків, Щербатових.

  1. Петро Левченко і Сумщина. – Суми : Університетська книга, 2006. – 90 с. : іл.

У книзі розглядаються зв’язки відомого українського художника П. О. Левченка (1856–1917) із Сумщиною, зокрема з Путивлем. Аналізуються твори живопису і графіки, виконані митцем у цьому місті, особливості етюдів путивльської серії, визначається їхня роль і місце в творчості художника.

  1. «Бубновий валет» і Сумщина. – Суми : Університетська книга, 2007. – 112 с. : іл.

У книзі розглядаються зв’язки з Сумщиною відомих митців – художників і критиків Д. Бурлюка, О. Грищенка, К. Малевича, В. Барта, Р. Фалька, І. Аксьонова, які були пов’язані з художнім об’єднанням «Бубновий валет». Окремо аналізуються твори живопису і графіки, виконані Р. Фальком на Лебединщині та в Конотопі, а також визначено їх роль і місце у творчості художника.

  1. Міжнародний пленер, присвячений 125-річчю від дня народження

видатного українського художника, поета, критика і теоретика футуризму Давида Давидовича Бурлюка (1882–1967) / Сумська обласна державна адміністрація та ін. ; авт. тексту, уклад. С. Побожій. – Лебедин, 2007.

Іл. : Лейт-лінії руху. 2007.



  1. Галерея мистецтв «Академічна» 1998–2008 / уклад. канд. мистецтвознавства С. Побожій ; ДВНЗ «Українська академія банківської справи». – [Суми, 2008]. – 32 с.

Іл. : Selva oscura. 2004.

  1. Забуті художники і Сумщина : моногр. – Суми : УАБС НБУ, 2008. – 157 с. : 16 арк. іл.

У книзі подано монографічні дослідження про маловідомих художників, які народилися або проживали на Сумщині в кінці XIX – початку XX ст.: Ю. Бразоль, К. Власовського, О. Красовського, Б. Комарова. Об’єднуючим чинником є те, що їхні імена загубилися в історії мистецтва і невідомі широкому загалу. Аналізуючи твори живопису і графіки, автор намагався показати їх творчий доробок на широкому культурному просторі та в європейському художньому контексті.

  1. Ілля Рєпін і Сумщина : моногр. – Суми : УАБС НБУ, 2009. – 107 с. : 8 арк.

іл.

У книзі простежено зв’язки видатного художника І. Ю. Рєпіна (1844–1930) із Сумщиною. Розглядаються портрети Михайла та Софії Драгомирових, написані І. Рєпіним, В. Сєровим, З. Серебряковою. Аналізується процес створення образу Сірка для картини «Запорожці», прототипом якого був видатний військовий діяч, генерал М. І. Драгомиров, уродженець м. Конотопа. Розглядаючи твори живопису і графіки, автор намагався показати творчий доробок І. Рєпіна на широкому культурному тлі та в мистецькому контексті тієї доби.



  1. Вибране. Favourites. Із зібрання Української академії банківської справи Національного банку України / галерея мистецтв «Академічна» ; уклад. С. І. Побожій ; відп. за вип. А. Г. Ярова. – [Суми, 2012]. – 58 с. : іл.

Іл. : Путивль. Увечері. 2003.

До альбому увійшли твори живопису та графіки художників з України, Польщі, Хорватії та Швейцарії із мистецького зібрання Української академії банківської справи Національного банку України.



  1. Мистецтвознавчі нариси : моногр. – Суми : УАБС НБУ, 2013. – 416 с. : 112 арк. іл.

У книзі простежено зв’язки видатних російських та українських художників І. Рєпіна, В. Сєрова, П. Левченка, К. Петрова-Водкіна, О. Матвєєва, М. Нестерова із Сумщиною. Розглядаються твори мистецтва, створені ними під час перебування на сумській землі. Аналізується процес створення портретів наших земляків: Капністів, Драгомирових, С. Крачковського. Розглядаючи мистецькі твори забутих художників – Ю. Бразоль-Леонтьєвої, К. Власовського, О. Красовського та Бор. Комарова, автор вводить їх до широкого культурного контексту доби.

Іл. : Куличанський пейзаж. 2003.



  1. Історія української культури : слов. термінів і понять / Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України» ; [уклад. С. І. Побожій]. – Суми, 2014. – 38 с.


У книгах

12. Александрочкін Юрій Михайлович // Енциклопедія сучасної України. – Т. І. – К., 2001. – С. 361: фото.

13. Алфьорови // Сумщина в іменах : енцикл. довід. / Сум. держ. ун-т ; Рекламно-видавниче об-ня «АС-Медіа» ; голов. ред. В. Б. Звагельський. – 2-ге вид., перероб. та доп. – Суми : Фолігрант, 2004. – С. 8.

14. Барт Віктор Сергійович // Там само. – С. 26–27.

15. Бондаренко Микола Михайлович // Там само. – С. 46.

16. Брускетті-Митрохіна Аліса Яківна // Там само. – С. 53.

17. Бурлюк Давид Давидович // Там само. – С. 59.

18. Веніг Олександр Карлович // Там само. – С. 69.

19. Вербицький Ананій Олексійович // Там само. – С. 69.

20. Гавриленко Григорій Іванович // Там само. – С. 86.

21. Грищенко Ніна Петрівна // Там само. – С. 109–110.

22. Ернст Федір (Теодор) Людвігович // Там само. – С. 140–141.

23. Крамськой Іван Миколайович // Там само. – С. 230.

24. Ломикін Костянтин Матвійович // Там само. – С. 270.

25. Майковський Іполит Данилович // Там само. – С. 281.

26. Малевич Казимир Северинович // Там само. – С. 288.

27. Маринич Микола Якович // Там само. – С. 292.

28. Матвєєв Олександр Терентійович // Там само. – С. 297.

29. Матюнін Павло Павлович // Там само. – С. 297.

30. Накамулі (Бек) Віра Євгенівна // Там само. – С. 324.

31. Нівінський Гнат Гнатович // Там само. – С. 331–332.

32. Нікольська Олена Олександрівна // Там само. – С. 332–333.

33. Петров-Водкін Кузьма Сергійович // Там само. – С. 365.

34. Рєдін Єгор Кузьмич // Там само. – С. 387.

35. Свєдомські (Олександр Олександрович, Павло Олександрович) // Там само. – С. 411.

36. Сєров Валентин Олександрович // Там само. – С. 417–418.

37. Столбіна Надія Львівна // Там само. – С. 444.

38. Фальк Роберт Рафаїлович // Там само. – С. 482.

39. Міфологічний світ Олександра Садовського // Олександр Садовський : альб. – К., 2005. – С. 38–41.

40. Казимир Малевич як педагог // «Він та я були українці». Малевич та Україна : антол. / упоряд. : Д. Горбачов, С. і О. Папета. – К., 2006. – С. 352–356.

41. Митці Слобожанщини // Мій край Слобожанський. Сумський район : зб. іст.-краєзнавчих матеріалів. – К. : Фолігрант, 2006. – С. 94–96.

Про зв’язки видатних художників з Сумським повітом (районом) (Ф. Васильєв, І. Крамськой, К. Трутовський та ін.).

42. Іван Гапоченко // Художники Сумщини : альб. Сумської обл. орг. Національної спілки художників України / відп. за вип. І. Гапоченко. – Суми : Собор, 2006. – С. 24.

43. Юлія Гапоченко // Там само. – С. 28.

44. Олександр Дяченко // Там само. – С. 40.

45. Микола Жулінський // Там само. – С. 56.

46. Віктор Михайличенко // Там само. – С. 68.

47. Сергій Півторак // Там само. – С. 78.

48. Олег Прокопчук // Там само. – С. 86.

49. Олександр Садовський // Там само. – С. 94.

50. Микола Сіробаба // Там само. – С. 106.

51. Володимир Смірнов // Там само. – С. 110.

52. Геннадій Солдатов // Там само. – С. 114.

53. Ігор Швачунов // Там само. – С. 130.

54. Добужинський Мстислав Валеріанович // Енциклопедія сучасної України. Т. 8 : Дл–Дя. – К., 2008. – С. 165.

У збірниках наукових праць

55. Путивльські пейзажі у контексті творчості П. О. Левченка // Путивльський краєзнавчий збірник. Вип. 2 / Держ. іст.-культ. заповідник у м. Путивлі. – Суми : МакДен, 2005. – С. 162–175.

56. Традиції колекціонування на Слобожанщині. Приватні і корпоративні колекції. Перспективи розвитку // Сумський обласний краєзнавчий музей: історія та сьогодення : (зб. наук. ст.) / Сумський обл. краєзнавчий музей. – Суми : МакДен, 2005. – С. 85–94.

57. Художні ідеї та паралелі у творчості Б. Комарова // Художній музей : зб. ст. і матеріалів (до 85-річного ювілею Сумського обласного художнього музею ім. Н. Онацького). – Суми : Університетська книга, 2005. – С. 127–134.

58. К. Петров-Водкін у Сумах // Краєзнавчий збірник : ст. та матеріали / за ред. В. С. Терентьєва ; Сумський обл. краєзнавчий музей. – Суми : Університетська книга, 2006. – С. 174–184 : іл.

59. Из истории украинского искусствознания. Феномен Харьковской университетской школы искусствознания // Собор лиц : сб. ст. / под ред. М. Б. Пиотровского и А. А. Никоновой. – СПб., 2006. – С. 86–95.

60. Путивль як мистецьке та літературне урочище // Путивльський краєзнавчий збірник. Вип. 3 / Держ. іст.-культ. заповідник у м. Путивлі. – Суми : Університетська книга, 2007. – С. 239–250.

Публікація розділу книги «Петро Левченко і Сумщина».

61. Дослідник творчості Пікассо І. Аксьонов з Путивля // Путивльський краєзнавчий збірник. Вип. 4 / Держ. іст.-культ. заповідник у м. Путивлі. – Суми : Університетська книга, 2008. – С. 184–193.

62. «Князь Ігор» у сценографії конструктивізму // «Слово о полку Ігоревім» та його епоха (Словознавство. Вип. ІІ) : матеріали ХІІІ міжнар. наук. конф. (Суми–Путивль, 7–9 черв. 2007) / Сум. держ. ун-т ; Іст.-культ. музей-заповідник у м. Путивль та ін. – Київ ; Суми ; Путивль : Вид-во СумДУ, 2008. – С. 311–316.

63. Приватні колекції як соціо-культурний феномен // Cучасна картина світу: природа, суспільство, людина : зб. наук. пр. / Держ. вищий навч. заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України». – Суми : УАБС НБУ, 2008. – С. 274–278.

64. «Запорожці» та сміхова культура (уривок з монографії «Ілля Рєпін і Сумщина») // Художня культура. Актуальні проблеми. Вип. 6. – К., 2009. – С. 295–299.

65. Поет Григорій Петніков у Путивлі // Путивльський краєзнавчий збірник. Вип. 5 / Путивльський держ. іст.-культ. заповідник у м. Путивлі. – Суми : Університетська книга, 2009. – С. 258–267.

Життєвий і творчий шлях поета Г. Петнікова (1894–1971) з кола художників авангардного спрямування, його перебування в Путивлі наприкінці 30-х років XX ст.

66. Н. Гончарова и М. Цветаева: диалоги в пространстве культуры // Н. К. Рерих и его современники. Коллекции и коллекционеры : материалы науч.-практ. конф. 2007–2008 гг. / Одесский дом-музей Н. К. Рериха. – Одесса, 2009. – С. 438–448.

67. Творчість О. Красовського в культурному контексті епохи // Художник у провінції : матеріали міжнар. наук. конф. (24–25 верес. 2009 р., м. Суми) / Сумський обл. художній музей ім. Н. Х. Онацького ; заг. ред., уклад. Л. К. Федевич. – Суми : Університетська книга, 2009. – С. 133–143.

Творчий доробок О. А. Красовського (1884–?), твори якого зберігаються у Лебединському міському художньому музеї ім. Б. К. Руднєва.

68. І. Рєпін у Конотопі // Конотопські читання. Вип. І : зб. наук. пр. за результатами Конотопських читань 2010 р. / Конотопський міський краєзнавчий музей ім. О. М. Лазаревського. – Конотоп, 2010. – С. 116–124.

69. Портрети С. Драгомирової-Лукомської // Військова та культурно-освітня спадщина генерала М. І. Драгомирова : [зб. наук. публ.]. Вип. ІІ / Конотопський міський краєзнавчий музей ім. О. М. Лазаревського. – Конотоп, 2010. – С. 74–86.

З історії написання портретів дочки генерала Михайла Драгомирова з Конотопу – Софії Драгомирової-Лукомської.

70. ФТІМ – кузня мистецтвознавчих кадрів // Українська академія мистецтва : дослідницькі та наук.-метод. пр. : спецвип. / відп. за вип. О. К. Федорук. – К., 2010. – С. 423–427.

Спогади автора про викладачів факультету теорії та історії мистецтва Київського державного художнього інституту кінця 1970-х – першої половини 1980-х років.

71. Юлія Бразоль-Леонтьєва. Скульптор, живописець і колекціонер // Краєзнавчий збірник : ст. та матеріали / Сумський обл. краєзнавчий музей ; за ред. В. С. Терентьєва. – Суми, 2010. – С. 206–217.

72. Алексей Андреевич Красовский (1884–?) – художник и коллекционер из провинции // Н. К. Рерих и его современники. Коллекции и коллекционеры : материалы науч.-практ. конф., 2009 г. Вып. 8 / Одесский дом-музей Н. К. Рериха. – Одесса, 2010. – С. 436–449.

73. Міфопоетика як основа творчого методу О. Садовського // Світогляд–філософія–релігія : зб. наук. пр. Вип. І / Держ. вищий навч. заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України» та ін. ; за заг. ред. І. П. Мозгового. – Суми : УАБС НБУ, 2011. – С. 264–274.

Аналіз творів заслуженого художника України з м. Суми О. Садовського (нар. 1951 р.) на тему «Лісової пісні» Лесі Українки.

74. «Истинный собиратель» Степан Петрович Крачковський // Конотопські читання. Вип. IІ : зб. публ. за результатами Конотопських читань 2011 р. / Конотопський міський краєзнавчий музей ім. О. М. Лазаревського. – Конотоп, 2011. – С. 77–84.

Життєвий і творчий шлях збирача творів мистецтва С. П. Крачковського (1866–1916), уродженця м. Конотоп, та його колекцію.

75. Конотопські твори Р. Р. Фалька // Конотопські читання. Вип. ІІІ : зб. публ. за результатами Конотопських читань 2012 р. / Конотопський міський краєзнавчий музей ім. О. М. Лазаревського. – Конотоп, 2012. – С. 126–130.

Аналіз робіт Р. Р. Фалька (1886–1958), написаних митцем у Конотопі.

76. Психологічні особливості творчості І. Рєпіна // Світогляд–філософія–релігія : зб. наук. пр. Вип. 2 / Держ. вищий навч. заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України» та ін. ; за заг. ред. І. П. Мозгового. – Суми : УАБС НБУ, 2012. – С. 266–277.

У статті аналізується полотно видатного художника І. Рєпіна «Запорожці» в контексті сміхової культури. Висувається гіпотеза, згідно з якою пояснюється творчість митця з психологічної точки зору.

77. Деякі аспекти візуалізації героїчного епосу в образотворчому мистецтві та сценографії // Світогляд–філософія–релігія : зб. наук. пр. Вип. 3 / Держ. вищий навч. заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України» та ін. ; за заг. ред. І. П. Мозгового. – Суми : УАБС НБУ, 2012. – С. 245–254.

У статті простежуються основні етапи ілюстрування давньоруської писемної пам’ятки «Слово о полку Ігоревім». Проводиться аналіз дискусійних статей щодо оформлення сцени українськими художниками театру.

78. Експериментальний характер творчості Миколи Жулінського // Світогляд–філософія–релігія : зб. наук. пр. Вип. 4 / Держ. вищий навч. заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України» та ін. ; за заг. ред. І. П. Мозгового. – Суми : УАБС НБУ, 2013. – С. 285–293.

79. З епістолярій Дмитра Айналова та Олексія Миронова до Миколи Сумцова // Софія Київська: Візантія. Русь. Україна. Вип. ІІІ : зб. наук. пр., присвяч. 150-літтю з дня народження Єгора Кузьмича Рєдіна (1863–1908) / відп. ред. д-р іст. наук, проф. Ю. А. Мицик ; упоряд. Д. С. Гордієнко, В. В. Корнієнко. – К., 2013. – С. 211–219.

80. Пейзажно-етюдний живопис І. Ю. Рєпіна та В. Д. Полєнова. (До проблеми пленерного живопису у російському мистецтві др. пол. ХІХ століття) // Конотопські читання : зб. публ. за результатами Конотопських читань 2013 р. Вип. ІV / Конотопський міський краєзнавчий музей ім. О. М. Лазаревського. – Донецьк : Ноулідж, 2013. – С. 97–103.

81. Є. Рєдін: «Від своєї подорожі до Путивля я дуже задоволений» // Путивльський краєзнавчий збірник. Вип. 7 / Держ. іст.-культ. заповідник у м. Путивлі. – Суми : Університетська книга, 2013. – С. 247–258.

Творчий шлях історика мистецтва Є. К. Рєдіна (1863–1908), його перебування у Путивлі.
82. Методологічний інструментарій у мистецтвознавчому дослідженні // Світогляд-філософія-релігія: зб. наук. пр. Вип. 5 / за заг. ред. д-ра філос. наук, проф. І. П. Мозгового. – Суми : УАБС НБУ, 2014. – С. 105–114.

Про методологічні засади, використані автором у монографії «Мистецтвознавчі нариси» (2013).


У журналах
83. «Я вижу, Христос из иконы бежал…». Художні ідеї та паралелі у мистецтві модерну та авангарду // Сумська старовина (Суми). – 2003. – №№ XІ–XІІ. – С. 178–190.

Аналіз творів маловідомого художника Б. Комарова з колекції Роменського краєзнавчого музею.

84. Делакруа: «Жити матеріальними турботами – не значить жити» // Галерея. – 2004. – № 1(17). – С. 30–31: іл.

Про ціноутворення на твори французького художника-романтика Е. Делакруа (1798–1863).

85.Поль Дюран-Рюель: «Твір мистецтва захоплює по-справжньому лише тоді, коли належить вам» // Галерея (Суми). – 2004. – № 2–3 (18–19). – С. 32–33 : фото.

Про французького маршана П. Дюрана-Рюеля (1831–1922).

86. Едгар Дега: «як я ненавиджу продавати» // Галерея. – 2004. – № 4 (20). – С. 36–37 : іл. : Побожій С. Едгар Дега. 2004. Пастель.

Про ціноутворення на твори французького художника Е. Дега (1834–1917).

87. Р. Фальк і Сумщина. Деякі аспекти творчості художника періоду «Бубнового валета» // Сумська старовина. – 2004. – №№ XІІІ–XІV. – С. 91–105.

88. «Ті, хто роблять на мистецтві бізнес – шахраї» – Пабло Пікассо // Галерея. – 2005. – № 1 (21). – С. 30–31: іл.

Про ціноутворення на твори іспанського художника П. Пікассо (1881–1973).

89. Сезанн: «Буржуа затискують свої грошенята» // Галерея. – 2005. – № 2 (22). – С. 26–27 : фото.

Про ціноутворення на твори французького художника П. Сезанна.

90. Рубенс: «які повільні государі, коли їм доводиться платити» // Галерея. – 2005. – № 3–4 (23–24). – С. 20–21: іл.

Про ціноутворення на твори фламандського художника П. П. Рубенса (1577–1640).

91. К. Петров-Водкін і Сумщина (проблеми сакрального живопису в творчості художника) // Сумська старовина. – 2005. – № XV. – C. 23–39.

Розглядається стан архітектурного сакрального живопису в Україні на прикладі творчості видатного російського митця К. Петрова-Водкіна.

92. В. Барт і Сумщина. З історії мистецьких зв’язків у мистецтві першої третини ХХ ст. // Сумська старовина. – 2006. – № ХVІІІ – ХІХ. – С. 75–88.

Розглядаються проблеми мистецької освіти на Сумщині та в Московському училищі живопису, ліплення і зодчества на початку XX ст. Досліджується творчий шлях художника В. Барта.

93. Гейнсборо: «Я можу сказати, що вигідно продав на ринку моїх поросят» // Галерея. – 2006. – № 3–4 (27–28). – С. 30–31: іл.

Про ціноутворення на твори англійського художника Т. Гейнсборо (1727–1788).

94. Оксана Берладіна: «Працювати в Україні й для України» : (з історії Харківського осередку мистецтвознавства) // Образотворче мистецтво (Київ). – 2006. – № 4 (60). – С. 52–53.

95. Рембрандт: «У цей час гроші мені були б до речі» // Галерея. – 2006. – № 1–2 (25–26). – С. 38–39 : іл.

Про ціноутворення на твори живопису та графіки голландського художника Рембрандта ван Рейна (1606–1669).

96. Поль Гоген: «Я полюю за грошима» // Галерея. – 2007. – № 3–4 (31–32). – С. 43–45 : іл.

Про ціноутворення на твори французького художника-постімпресіоніста П. Гогена (1848–1903).

97. Крымская осень Федора Шмита // Историческое наследие Крыма (Сімферополь). – 2007. – № 17. – С. 98–101.

Про зв’язки історика мистецтва Ф. І. Шміта з Кримом.

98. К. Власовський і Сумщина (до вивчення творчості забутих художників кінця ХІХ – початку ХХ ст.) // Сумська старовина. – 2007. – № ХХІІІ. – С. 115–129.

Розглядається творчий доробок художника К. Власовського та його роль і місце у художньому житті Сумщини у кінці XIX – на початку XX ст. Аналізуються живописні та графічні твори, виявляються їхні типологічні особливості та проблеми художньої індивідуальності.

99. Будетлянин Давид Бурлюк // Там само. – С. 152.

Про мистецький проект «Будетлянин Давид Бурлюк», присвячений 125-річчю від дня народження українського митця Д. Бурлюка.

100. Левітан: «Тому причиною страшне безгрошів’я» // Галерея. – 2007. – № 1–2 (29–30). – С. 34–35 : іл.

Про ціноутворення на твори російського художника І. Левітана (1860–1900).

101. «Жду Вас, зная ежегодный ваш приезд в свой уголок». Листи художника Костянтина Власовського до Миколи Сумцова // Сумський історико-архівний журнал (Суми). – 2008. – № ІV–V. – С. 145–148.

Публікація листів К. Власовського до історика літератури та мистецтва М. Сумцова з Історичного архіву України (м. Київ).

102. Будетлянин Давид Бурлюк // Образотворче мистецтво. – 2008. – № 1 (65). – С. 94–95 : іл., фото.

Про заходи на Сумщині з приводу 125-ліття від дня народження Д. Бурлюка.

103. Галереї мистецтв «Академічна» – 10 років // Галерея. – 2008. – № 3–4 (35–36). – С. 8.

104. Галерея мистецтв «Академічна» // Архифакт (Суми). – 2008. – № 1 (апр. ). – С. 54–59 : іл., фото.

До 10-річчя діяльності галереї мистецтв «Академічна».

105. З історії мистецьких об’єднань 1990-х рр. // Галерея. – 2008. – С. 45–49.

Про діяльність Сумської філії «Малевич-Центру» з 1991 по 1998 рр.

106. Юлія Бразоль і Сумщина. Історико-краєзнавчі аспекти у дослідженні творчості художниці // Сумська старовина. – 2008. – № ХХV. – С. 204–214.

Розглядається творчий доробок маловідомої художниці Ю. Бразоль, життєвий шлях якої був тісно пов’язаний з Сумщиною. Підкреслюється роль і значення історико-краєзнавчих джерел у питаннях атрибуції творів графіки, живопису та скульптури.

107. Вазарі: «І хоча був він багатий, але жив у бідності» // Галерея. – 2009. – № 1–2 (37–38). – С. 71–73.

Про ціноутворення на твори італійського художника, скульптора та архітектора Мікеланджело.

108. Олексій Красовський. Матеріали до біографії художника // Сумський історико-архівний журнал. – 2009. – № VІ–VІІ. – С. 133–140.

У статті аналізуються архівні документи та історико-краєзнавчі матеріали, які допомагають прослідкувати основні віхи життєвого шляху художника.

109. «Черепиця замінила солому» на будинку Руссо в Барбізоні // Галерея. – 2009. – № 3–4 (39–40). – С. 53–56.

Про ціноутворення на твори художників барбизонської школи (Т. Руссо, Ф. Мілле, Діаз де ла Пенья, К. Коро).

110. «В целях принятия мер к охране памятников старины и искусства» (Рапорт історика мистецтва Д. Гордєєва про поїздку до Лебединського повіту) // Сумський історико-архівний журнал. – 2010. – № VІІІ– ІХ. – С. 76–80.

У публікації подано архівний документ, автором якого є український історик мистецтва Д. Гордєєв. В ньому йдеться про його поїздку на Лебединщину з метою рятування від пограбування архівів та пам’яток мистецтва.

111. З історії мистецького життя Сумщини 80-х рр. ХХ ст. // Галерея. – 2010. – № 1–2 (41–42). – С. 50–52.

Про мистецький конкурс, організований італійською фірмою «Даніелі» у Сумах в 1988 р. серед сумських художників та про поповнення Сумського художнього музею творами сучасного мистецтва.

112. Мунк: «Якщо ви хочете стільки заплатити, беріть картину» // Галерея. – 2010. – № 1–2 (41–42). – С. 69–71.

Про ціноутворення на твори норвезького художника Едварда Мунка (1863–1944).

113. Алексей Красовский – забытый художник круга молодого Фалька // Журнал любителей искусства (СПб.). – 2010. – № 1. – С. 113–115.

114. «Страсть к поездкам по деревням Малороссии». Спогади про Петра Левченка як матеріал до біографії художника // Сумський історико-архівний журнал. – 2010. – № Х–ХІ. – С. 155–158.

У публікації подано архівний документ, автором якого є рідна сестра відомого українського художника-пейзажиста П. Левченка. В ньому подані маловідомі факти життєвого шляху митця.

115. М. Нестеров і Сумщина. До питання про іконографію та стиль церковного живопису художника для Троїцького собору в Сумах // Сумський історико-архівний журнал. – 2011. – № ХІІ–ХІІІ. – С. 61–67.

У статті йдеться про місце релігійного живопису у творчості російського художника М. Нестерова у 1880–1910-ті роки. Окрему увагу приділено іконопису художника для Троїцького собору в Сумах. Аналізуються деякі ікони, які були виконані для іконостасу цієї церкви.

116. До біографії Степана Федоровича Колесникова (за матеріалами архіву Югославії) / В. М. Власенко, С. І. Побожій // Там само. – С. 68–73.

Публікується текст подання російського літературного критика М. Брешко-Брешковського до уряду Югославії про творчість відомого художника, уродженця України С. Колесникова.

117. Михаил Мамонтов – художник, ожидающий внимания // Антикварное обозрение (СПб). – 2011. – № 2 (май). – С. 32–35 : іл.

Вміщено ілюстрації творів М. Мамонтова з Конотопського краєзнавчого музею.

118. Охтирські малюнки В. О. Сєрова (до 100-річчя смерті Валентина Олександровича Сєрова) // Сумський історико-архівний журнал. – 2012. – № ХVІ–ХVІІ. – С. 196–202.

У статті йдеться про юнацький період у творчості видатного російського художника В. О. Сєрова. Аналізуються малюнки художника, виконані ним в Охтирці протягом 1876–1878 рр.

119. Ю. М. Бразоль-Леонтьєва і М. Ф. Сумцов (з історії колекціонування на Сумщині) // Сумський історико-архівний журнал. – 2012. – № ХVІІІ–ХІХ. – С. 72–74.

У статті подається архівний документ, з якого автор робить висновок про склад зібрання художниці Ю. Бразоль-Леонтьєвої. Коментар документу подається на тлі мистецького життя Лебедина другої половини 1910-х років.

120. Матеріали для вивчення життя та діяльності історика мистецтва. До 150-річчя від дня народження Є. К. Рєдіна // Сумський історико-архівний журнал. – 2013. – № ХХІ . – С. 69–73.

Публікація документів з Центрального державного історичного архіву України у м. Києві з фонду М. Сумцова.



У газетах

121. Діалоги з Сєровим // Академіх (Суми). – 2006. – 10 лют. – № 1 (43). – С. 4 : іл., фото.

Про мистецький вечір «Діалоги з Сєровим» у галереї «Академічна».

122. Змикаючи землю і небо. Мистецькі проекти Ігоря Швачунова // В двух словах (Суми). – 2006. – 30 марта. – № 13 (25). – С. 7 : фото.

123. Сєров і Сумщина. Невідомі сторінки відомої біографії // В двух словах. – 2006. – 8 июня. – № 23 (35). – С. А7 : іл.

Публікація уривку з книги С. Побожія «Валентин Сєров і Сумщина».

124. З повагою до минулого // Академіх. – 2006. – 7 верес. – № 5 (47). – С. 4 : іл.

Про мистецький проект «Художник Микола Чехов», організований галереєю мистецтв «Академічна» та Будинком-музеєм А. П. Чехова в Сумах.

125. Галерея мистецтв запрошує // Академіх. – 2007. – 3 жовт. – № 5 (53). – С. 4.

126. Колекціонування як мистецтво // Академіх. – 2007. – 28 груд. – № 7 (55). – С. 4 : іл.

Про виставку живопису та графіки з приватних зібрань викладачів і співробітників УАБС в галереї «Академічна».

127. Галерея «Академічна». 10 років мистецтва та культури в академії // Академіх. – 2008. – 28 авг. – № 5. – С. 4.

128. [Я так думаю] // Панорама (Суми). – 2008. – 15–22 окт. – № 42 (514). – С. А20.

Розповідь про мистецькі твори з колекції Лебединського міського художнього музею ім. Б. К. Руднєва, які вдруге експонуються у галереї «Академічна».

129. Андерграунд-перформанс-флеш-моб // Академіх. – 2011. – 8 лют. –№ 1–2 (87–88). – С. 8.

Про презентацію видання Г. Вишеславського та О. Сидора-Гибелінди «Термінологія сучасного мистецтва» (2010).

130. Класик українського пейзажу // Місто Ярославни (Путивль). – 2011. – № 3 (трав.–черв.). – С. 8.

Про художника П. О. Левченка, його перебування у Путивлі.


Каталоги виставок

131. Ігор Швачунов. Land art. Виставка. Галерея мистецтв «Академічна» : [буклет] / Українська академія банківської справи НБУ ; авт. тексту С. Побожій. – [Суми, 2006 ]. – 1 арк., склад. у 6 с. : фото.

132. Сергій Побожій. Солярис. Виставка. 11.08–20.11.2006. Галерея мистецтв «Академічна» : [буклет] / Українська академія банківської справи НБУ ; авт. тексту С. Побожій. – [Суми, 2006 ]. – 1 арк., склад. у 6 с. : іл.

Іл. : «Пам’яті Миколи Чехова» (2006), «Солярис» (2006), «Брама. Седнів» (2006), «Седнівський пагорб» (2006), «Седнівський краєвид» (2006), «Шевченкова липа» (2006), «Човен» (2003), «Каштанова алея у Лизогубівському парку» (2005), «Кримський пейзаж» (2002).

133. Будетлянин Давид Бурлюк: до 125-річчя від дня народження видатного українського художника, поета, критика і теоретика футуризму Давида Давидовича Бурлюка (1882–1967) : [буклет] / Сумська обласна державна адміністрація та ін. ; упоряд. С. Побожій. – Лебедин, 2007. – 23 с. : фото, іл.

134. Сергій Побожій. Selva oscura. Виставка. 09.09–09.11.2009. Галерея мистецтв «Академічна» : [буклет] / Українська академія банківської справи НБУ ; авт. тексту С. Побожій. – [Суми, 2009]. – 1 арк., склад. у 6 с. : іл.

Іл.: «Selva oscura» (2004), «Листатий ліс» (2009), «Семиротівські ритми» (2008), «Горкі Аксьоновські» (2005), «Варіація на тему картини О. Волоскова «Садиба» (2009), «Нічні птахи» (2009), «Спогади про седнівський сад» (2009), «Пам’яті О. Купріна» (2004), «Седнівські яблука» (2009).

135. Сергій Побожій. Пастель. Акварель. Малюнок. Виставка. 16.04–16.06. 2010. Лебединський міський художній музей ім. Б. К. Руднєва : [буклет] / Українська академія банківської справи НБУ ; авт. тексту С. Побожій. – [Суми, 2010]. – 1 арк., склад. у 6 с., іл.

Іл.: «Корни и стебли моего прошлого» (2003), «Лебединська симфонія» (1994), «Фіалки та яблука» (1997), «Портрет Едгара Дега» (2004), «Садиба Линтварьових» (2004), «Семиротівські ритми. Варіант І» (2007), «Спогади про седнівський сад» (2009), «Каштанова алея Лизогубів» (2009), «Церква у с. Бігач» (2009).

136. Сергій Побожій. Діалоги у просторі культури. Виставка. 20.09– 10.11.2012. Галерея мистецтв «Академічна» : [буклет] / Українська академія банківської справи НБУ ; авт. тексту С. Побожій. – [Суми, 2013]. – 1 арк., склад. у 6 с. : іл.

Іл. : «Діалоги з В. Штернбергом» (2010), «На тему картини О. Волоскова «У Сокиринському парку» (2011), «Липневий спокій» (2010), «Романтичний пейзаж» (2011), «Музейні враження від твору О. Волоскова «Садиба» (2011), «Діалоги з О. Красовським» (2012, ліва частина), «Діалоги з Р. Фальком» (2012), «На тему вірша О. Блока «Холодный ветер от лагуны» (2012, центральна частина).

137. Сергей Побожий. Петербургские зарисовки. Выставка на письменном столе. 03.09–19.09.2013. Галерея искусств «Академическая» : [буклет] / Украинская академия банковского дела НБУ ; авт. текста С. Побожий. – [Сумы, 2013]. – 1 л., слож. в 6 с. : ил.

Іл. : «Пам’ятник Олександру ІІІ» (2012), «Будинок Зінгера» (2012), «Вид на Михайлівський замок» (2012), «Башня» Вяч. Іванова з боку Таврійського саду» (2012), «Фонтан у сквері Академії мистецтв» (2012), «Дровяний провулок» (2012), «Письмовий стіл Ф. Сологуба» (2012), «Асирійський рельєф з Ермітажа» (2012), «Палац Білосельських-Білозерських» (2012).


Каталог: jspui -> bitstream -> 123456789
123456789 -> Методичні вказівки для студентів всіх спеціальностей денної форми навчання Донецьк 2014 (477)
123456789 -> Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи студентів / [Укл. І. В. Ткаченко]; Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи нбу»
123456789 -> А. О. Ткаченко, І. В. Ткаченко створення І діяльність банківських установ на території україни: економіко–правовий аспект
123456789 -> Олег туляков


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconОбласна універсальна наукова бібліотека
Управління культури І туризму, національностей та релігій сумської обласної державної адміністрації
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconУправління культури, національностей та релігій миколаївської обласної державної адміністрації обласна універсальна наукова бібліотека ім. О. Гмирьова (пам’ятні дати Миколаївщини на 2016 рік) Методико-бібліографічний покажчик Миколаїв
Управління культури, національностей та релігій миколаївської обласної державної адміністрації
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconУправління культури І туризму облдержадміністрації Одеська обласна бібліотека для юнацтва
Управління культури І туризму, національностей та релігій Одеської обласної державної адміністрації
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconУправління культури І туризму облдержадміністрації Одеська обласна бібліотека для юнацтва ім. В. В. Маяковського
Управління культури І туризму, національностей та релігій Одеської обласної державної адміністрації
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconУправління культури, національностей та релігій миколаївської обласної державної адміністрації обласна універсальна наукова бібліотека ім. О. Гмирьова
Управління культури, національностей та релігій миколаївської обласної державної адміністрації
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconОдеська обласна бібліотека для юнацтва ім. В. В. Маяковського «Великі І розумні українці»
Управління культури І туризму, національностей та релігій Одеської обласної державної адміністрації
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconУправління культури,національностей, релігій та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації
Управління культури, національностей, релігій та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconРозпорядження голови сумської обласної державної адміністрації 23. 09. 2013 м. Суми №405-од
Відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Регламенту Сумської обласної державної...
Управління культури І туризму, національностей та релігій Сумської обласної державної адміністрації iconУправління культури І туризму сумської обласної державної адміністрації
...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка