Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник»



Скачати 75,99 Kb.
Дата конвертації29.06.2017
Розмір75,99 Kb.
ТипУрок

Дата.

Урок №

Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник».

Мета. Продовжити ознайомлення учнів з творчістю В. Сухомлинського; вдосконалювати навички правильного, свідомого читання; збагачувати активний словник учнів; розвивати вміння робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати творчу уяву молодших школярів, їхню фантазію; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання. Мультимедійна дошка, аркуші паперу, кольорові олівці, малюнки.

Тип уроку. Комбінований

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

— Доброго дня! – для всіх побажання.

От і настала пора для читання.

— Привітайтеся з гостями.

— А тепер привітайтеся один з одним.

II. МОВНА РОЗМИНКА

1. Дихальні вправи

 Вдих – носом;

 видих – ротом;

 на видих промовляємо речення: «Промайнули теплі дні».



2. Промовляємо з наростанням слова: осінь, листя.

3. Чистомовка.

Лі – лі – лі – відлетіли журавлі.

Ли – ли – ли – дні осінні пройшли.

Ло – ло – ло – вже все снігом замело.

Ни – ни – ни – будем ждати ми весни.

4. Гра «Ми – поети». Складання вірша про осінь

- Зараз ми спробуємо стати поетами. Завдання: дібрати слова-рими.



Осінь до нас непомітно підходить,

Підсумки нашій роботі … (підводить).

Скоро від холоду згинуть комашки,

Нічого їстоньки буде для … (пташки).

Вся дітвора так тепла ще бажає,

Та листя пожовкле з дерев… (облітає).

Підсумок. Отже язичок наш добре попрацював. Перевіримо, як підготувалися до домашнього завдання.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Усне опитування за казкою Лесі Українки «Казка про Оха-чудодія».

— З життям і творчістю якої письменниці ми познайомилися на попередньому уроці?

— Яку віршовану казку ми прочитали?

— Хто є головним персонажем казки?

— Де жив Ох?

— Як до нього потрапляли люди?

— Прочитайте опис підземного царства.

— Чим воно небезпечне для людей?



2. Гра «У художньому музеї»

— Яким ви уявляєте Оха з казки Лесі Українки, ми можемо побачити на виставці ваших малюнків. (Розгляд)



3. Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще власне продовження «Казки про Оха-чудодія». (Зачитування 2-3 продовження).



Підсумок. Оцінювання.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Цю пору року найбільше оспівано і художниками, і композиторами, і, звичайно ж, майстрами художнього слова. На уроці ми поринемо у чарівну красу осені, світ природи, прекрасний і загадковий.

1. Перегляд відеоролика «Осінній вальс»

- Я з великим задоволенням запрошую вас на відео прогулянку, щоб помилуватися мальовничими краєвидами осінньої природи і відчути осінній настрій (Перегляд).

— Бачити красу у звичайному листочку, гілочці, хмаринці навчав Василь Олександрович Сухомлинський - людина великої душі і палкого серця. Сьогодні ми ознайомимося з життям і творчістю видатного письменника, прочитаємо його казку «Дід Осінник», будемо фантазувати та поринемо у чарівний світ природи.

V. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка про письменника. Розповідь підготовлених учнів.

1. В. О. Сухомлинський народився 15 серпня 1918 року в с. Васильківці Кіровоградської області у селянській сім’ї. У родині, крім Василя, було ще троє дітей. Батьки ніколи не карали своїх дітей. Усі діти в сім’ї Сухомлинських обрали професію вчитель.

2. В. О. Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював у школі. Це – заслужений вчитель України, якого любили і батьки, і діти.

3. Василь Олександрович теж любив дітей і написав для них безліч цікавих оповідань, казок. У його творах переважає доброта, бо він сам був доброю людиною і хотів, щоб ви ми виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, свою родину, домівку і нашу велику прекрасну Батьківщину.

4. У 1948 р. Василь Олександрович стає директором Павлиської середньої школи. Звичайну сільську школу він перетворив на справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості.

5. Василь Олександрович вважав, що «джерелом дитячого розуму» є природа, тому створив Школу під Голубим Небом. Уроки для своїх вихованців він часто проводив біля річки, у полі, у лісі та в інших мальовничих місцях.

— «Теплий літній вечір. На голубому небі спалахує перша зірочка. Щодня до мене приходять діти, — писав Сухомлинський. — Ми сідаємо під столітнім дубом. Замовкає село, засинає степ, із саду долинають таємничі звуки, спить озеро. Увесь світ навколо нас спить, лише зірочка в небі мерехтить та цвіркун співає.

Це і є наша Школа під Голубим Небом. Діти приходять у світ казки. У ці прекрасні літні вечори ми стаємо поетами — складаємо казки. Все, що ми бачимо, здається нам у ці дивовижні години казкою».

6. В. О. Сухомлинський - автор близько 1200 художніх творів – оповідань і казок для дітей. Герої Сухомлинського - павучок та мурашка на землі, журавлиний ключ у небі, лелеки, горобчики, берізка, калюжа, маленьке кошеня і звичайнісінькі діти, їхні батьки, бабусі, дідусі.

— В. О. Сухомлинський помер у 1970 р., 2 вересня, того дня, коли діти, яких він готував до школи, пішли на свої перші уроки. Останні слова його були про школу: «Знову вересень. Дзвоник. Діти йдуть до школи, а я йду з життя…»

— Але назавжди залишаться у пам’яті людей його твори. Ознайомимося з його казкою «Дід Осінник».

2. Опрацювання казки Василя Сухомлинського «Дід Осінник» (с. 75)

1) Гра «Передбачення».

— Прочитайте уважно заголовок казки.

— Як ви вважаєте, про що йтиметься в казці?

— Яким ви уявляєте діда Осінника?



2) Словникова робота

А) Читання слів «луною» за вчителем.

Прислухається, пташиного, журливу, курли-курли, узлісся, прихиляється, мугиче, розвивається, простяглася, здогадуються.

Б) Пояснення слів

Сторожко – уважно.

Приспіла – прийшла.

Сивий – сідий.

Невтямки – незрозуміло.

— Назвіть дієслова та прикметники.



3) Читання казки підготовленим учнем.

Коли прокидається дід Осінник?

— А чи справдилися ваші міркування про казку?

4)Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання казки учнями.

Читайте уважно, що правильно відповісти на запитання тесту.



5) Перевірка первинного сприйняття казки.

Тестування

1. Де живе дід Осінник?

а) У полі;

б) у саду;



в) у лісі.

2. На чому спить дід?



а) На сухому листі;

б) на м’якому мохові;

в) на сирій землі.

3. До пісні яких птахів прислухається дід Осінник?

а) Ластівок;

б) журавлів;

в) шпаків.

4. У чому виходить дід Осінник з лісу?

а) У жовтому дощовику;



б) у сірому дощовику;

в) у сірому плащі.

5. До якого дерева прихиляється дід?

а) До берези;



б) до дуба;

в) до сосни.

6. Борода діда Осінника - це:

а) Осінній дощ;

б) осінній вітер;

в) осінній туман.

6)Хвилинка релаксації.

(Звучить запис пісні і слів вірша, учні вдихають запахи осені).

7) Читання казки учнями «ланцюжком».

— Чи сподобалася вам казка? Чим саме?



8) Гра «Фантазер».

— Придумайте інше ім ’я для діда Осінника та поясніть, чому Ви так назвали.



9) Хвилинка художників-фантазерів. Сім кольорів веселкової осені. Робота в парах.

— Говорять, що осінь має, як і веселка, сім кольорів. Спробуємо намалювати свою веселку - осінь. Я буду читати рядки з вірша, а ви на папері малюєте свої кольори.

В лісі осінь. Так пахне грибами... 1

Жовте листя з берези летить. 2

Верби схилені над ставами. 3

У намисті калина стоїть. 4

Стало тихо. Пташок немає...

Відлетіли у теплий край. 5

Тільки білка вгорі стрибає 6

І шепочеться листячком гай. 7

— У кожного на папері з’явилась своя веселка – осінь. Покажіть її. (1ряд 2 ряду і навпаки).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Відчуй і доторкнися до світу природи». Робота в парах.

— Перед Вами написана одна строфа вірша. Ваше завдання – прочитати виразно строфу з вірша і відчути та доторкнутися до світу природи.



Цей світ, як казка, як безмежне диво!

Захоплює, дивує, кличе ввись.

Життя чарівне, я така щаслива!

І ти до цього світу придивись.

В душі одразу сонечко засяє

І забринить проміння доброти,

Бо світ нас всіх, як мати пригортає,

Лиш серденько відкрий до світла ти!

Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить.

В її очах любов і ласка сяє,

Така людина сонечком горить!

— Будьте і ви, дітки, як маленькі сонечка. Творіть добро, садіть дерева, очищайте джерела і ріки, любіть свою Землю-матінку, і вона відповість вам любов'ю і щедрістю. Нехай будуть на нашій планеті Земля мир і злагода.

Скажу вам словами В.О.Сухомлинського «Ви сьогодні на уроці спіткали красу…»

— Над яким твором працювали сьогодні? Хто його автор?

— Чого навчила вас ця казка?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.74-76- читати і переказувати казку. Намалювати діда Осінника та розповісти, яким ви уявляєте цього героя.

ДІД ОСІННИК

У темному лісі живе дід Осінник. Спить на сухому листі й сторожко прислухається до пташиного співу. Як тільки почує сумну журливу пісню — курли-курли, — підводиться й каже:

— Прийшла моя година. Відлітають до теплого краю журавлі.

Виходить з лісу дід Осінник — сивий, у сірому дощовику. Де пройде, там листя жовтіє й опадає на землю. Виходить на узлісся, сідає, прихиляється до дуба й тихо-тихо щось мугиче.

Це не пісня, а осінній вітер... Коли дід співає, його борода росте, розвівається за вітром. Ось вона вже простяглась луками. Посіріли луки.

— Осінній туман, — кажуть люди.



І не здогадуються, що це ж борода діда Осінника.
Каталог: attachments -> article
article -> Вступ Література кінця XIX
article -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
article -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
article -> Люботинський професійний ліцей залізничного транспорту
article -> «Сто років з Андрієм Малишком»
article -> Рими. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв»
article -> “Слов’янство поки що дало світові в кінематографі одного великого митця, мислителя і поета Олександра Довженка”, зазначав Чарлі Чаплін
article -> Схеми. Таблиці 9 клас новий час
article -> Опорна схема


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconКнига «Під голубим небом»
Мета. Ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом відомого українського педагога – В. О. Сухомлинського. Виховувати інтерес до...
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconУкраїнська література 11 клас Урок №33 Тема уроку. Еміграційна література (огляд). Євген Маланюк. Огляд життєвого й творчого шляху письменника. «Під чужим небом»
Тема уроку. Еміграційна література (огляд). Євген Маланюк. Огляд життєвого й творчого шляху письменника. «Під чужим небом», «Стилет...
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconОзнайомлення з життям І творчістю Василя Сухомлинського. Головна думка. В. Сухомлинський «Красиві слова І красиве діло»
Розвивати вміння робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки в логічній послідовності
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconПедагогічної освіти імені василя сухомлинського
В. М. Нудний, заступник директора з навчально-організаційної діяльності коіппо імені Василя Сухомлинського
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconУрок радості Не заучування, а інтелектуальне життя, яке б’є джерелом та протікає у світі гри, казки, краси
Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського засновника новаторської педагогіки, письменника, заслуженого учителя України залишається...
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconВ. О. Сухомлинського В. О. Сухомлинський
Упорядник Заліток Л. М., канд пед наук, заст директора з наукової роботи днпб україни ім. В. О. Сухомлинського
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconІмені в. О. Сухомлинського школа В. О. Сухомлинського – живильне джерело духовності
Школа В. О. Сухомлинського живильне джерело духовності / Деркач В. Ф., Явтушенко Л. С., Черньонкова І. М. Кіровоград: коіппо імені...
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconТема. Є. Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?». Вірші про призначення поета І поезії. Символічні образи. Мета
Тема. Є. Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій «Під чужим небом», «Стилет...
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconВ. Сухомлинський
Навчально-організаційні – розширити знання учнів про творчість І біографію В. Сухомлинського І о. Олеся
Урок № Тема. Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим Небом. Учіться фантазувати. В. Сухомлинський «Дід Осінник» iconІдеї В. О. Сухомлинського живуть І розвиваються на Онуфріївщині з досвіду роботи методичного кабінету відділу освіти Онуфріївської районної державної адміністрації та навчальних закладів району
З плином часу, – вважає голова Української асоціації Василя Сухомлинського, академік апн україни О. Я. Савченко, – втілення творчого...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка