Урок №1 Тема. Григір Тютюнник.



Скачати 52,75 Kb.
Дата конвертації16.06.2017
Розмір52,75 Kb.
ТипУрок

Урок №1

Тема. Григір Тютюнник. «Дивак».

Мета: ознайомити учнів із творами письменника (назви творів, їх тематика ); розвивати вміння відчувати красу людей; збагачувати внутрішній світ дитини, сприяти формуванню національної свідомості ; навчити розуміти внутрішній світ героя оповідання.

Тип уроку: вивчення та пізнання нового.

Обладнання: портрет і твори письменника, підручник .

З любові і муки

народжується письменник ‒

іншого шляху в нього нема.

Григір Тютюнник
Він просто жив любов'ю ‒ до людей,

до всього сущого на землі.

Анатолій Шевченко

Перебіг уроку

1. Організація уроку.

2. Повідомлення теми, мети уроку.

3. Обговорення епіграфів.

4. Робота над новим матеріалом.

Учитель. Народився Григір Михайлович Тютюнник 5грудня 1931 року в селі Шилівці на Полтавщині. Залишився без батька, коли минуло п 'ять років. Біль непоправної втрати ятрив Григорові душу. Усе життя носив у серці світлий образ дорогої людини й неодноразово звертався до нього у своїх творах(«Три зозулі з поклоном», « В сутінки »).

З шести років жив на Донбасі. Його забрав до себе батьків брат…

Почалася війна. В одинадцять років вирушив додому, на Полтавщину ,бо дядько пішов на фронт. Цей період життя описано в повісті «Климко».

У 1947 році,після війни, Григір працював слюсарем у м. Харкові («Смерть кавалера», «Вогник далеко в степу»).

У листопаді1951 року був призваний до армії. Служив на Далекому Сході чотири роки флотським радистом.

Після демобілізації пішов у восьмий клас ,а потім у десятий вечірньої школи. П 'ять щасливих років навчався «в університеті на філологічному факультеті—те,що я й любив».

Потім перше оповідання «В сутінки»…Маючи диплом учителя російської мови та літератури, улітку 1962 року Григір Тютюнник разом із дружиною виїхав за місцем призначення на Донбас. Працював у вечірній школі. Тут народився син Михайло( другий син Василь народився в Києві).

З осені 1963 року письменник жив у Києві .

У жовтні 1963 року в газеті «Літературна Україна» під рубрикою «Перше знайомство» було надруковано його новелу «Дивак».
Ось саме це оповідання ми й почнемо читати сьогодні на уроці. Діти, запишемо у зошити тлумачення слів:
Дивак — це той, хто своєю поведінкою та вчинками викликає здивування.

Дивакуватий — це той, хто своєю поведінкою, учинками викликає здивування;трохи дивний.


5.Інтерв'ю-завдання-опитування-змагання для декількох груп п'ятикласників (закінчити речення).

— В оповіданні розповідається про…

— Хто та чому хоче іншим Добра?..

— Диваки справді існують,бо…

6.Виразне читання учнями уривків оповідання,переказ прочитаного.

Оцінювання .


7. Підсумок уроку .

— Сподобалось оповідання чи ні? Чому?



  • Що саме до душі, які уривочки з твору?Чому?

  • Чи справді Олесь – дивак?

8.Домашнє завдання.

— Навчитись виразно читати оповідання «Дивак»(підручник с…)

— Ілюстрації до твору.

— Уміти переказувати прочитане.

Урок №2


Тема. Григір Тютюнник. «Дивак».

Мета: перевірити засвоєння вивченого; продовжити вивчення твору ; формувати мовленнєву та читацьку культуру учня, активну громадянську позицію; виховувати любов та повагу до людей , Вітчизни.

Тип уроку: урок-практикум.

Обладнання: портрет і твори письменника, підручник . Ілюстрації до

оповідання «Дивак».

Найблагородніші наші

вчинки будуть знецінені, якщо хоч

одна людина зазнає кривди.

Григір Тютюнник

Перебіг уроку

1.Організація уроку.
2.Перевірка домашнього завдання (переказування змісту оповідання; про цікаві сторінки біографії письменника; оцінювання школярів).
3.Повідомлення теми, мети уроку.
4.Про епіграф.(Учитель).
5. Гра «Вірний товариш» .

Діти об'єднуються в команди (3-4). Допомагаючи один одному, із підручника вибирають та зачитують уривочки про дивацтво Олеся. Розкривають образ хлопчика-мрійника,хлопчика-дивака,який любить природу, розпізнає навколишній світ та хоче Добра всім…

«Прокіп хлюскав батогом і лаявся. А Олесь сердито сопів у нього над вухом і підбивав руку …

‒ Не бий,‒ благає Олесь.‒Бачиш: важко».

Оцінювання.
6.Творча робота.
Завдання:скласти усний твір-роздум про хлопчика-дивака сьогодні. Адже нині теж існують такі Олесі-диваки.

Яке ставлення до них?

Як би ви сприймали такого товариша? Насмішкувато ?

Чи намагалися б зрозуміти душу та радіти , що це дуже добре , що саме такі діти та дорослі трапляються на життєвому шляху.

Оцінювання.
7. Практична десятихвилинка –6 - 7 речень «свого» закінчення оповідання (оцінювання п'ятьох–шістьох дітей класу після прочитання виконаних робіт)

«Народжувався новий день…Олесь прокинувся усміхнений і задоволений!Із ним завжди поруч його рідненька матусенька. Які ж казочки вона знає…Та й дід Прокіп мене любить. А ще весь світ природи д и в н и й

і прекрасний! Життя…»
8. Коментування дітьми своїх ілюстрацій.

Оцінювання.

9.Підсумки уроку.

— Чому ми вивчали оповідання «Дивак»?

— Чи хотів здивувати нас автор твору? Для чого?

— Значення прочитання тексту між рядками.

Оцінювання.

10.Домашнє завдання.

Перечитати оповідання.

Написати твір-мініатюру «Малий Олесь та навколишній світ».

Тлумачний словничок
‒ Бір Сосновий або інший хвойний ліс;також мішаний ліс із переважанням сосни. Узагалі будь-який ліс.

‒ Бовдур. Димар (у хаті, на хаті).

‒ Байрак. Ліс у яру, в долині або яр, порослий лісом,чагарником.

‒ Вальок (снігу). Грудка (снігу)…

‒ Верчики ( хмелю ). (розм.) Скручений жмут чого-небудь або що-небудь загорнене,згорнене,згорток; (діал.) Плетений бублик.
‒ Кушир. Багаторічна трав'яниста рослина, що росте у воді; водяна кропива.

‒ Левада. Присадибна ділянка землі з сінокосом, городом та плодовим садом або іншими деревами.

‒ Навильник. Кількість сіна, соломи , підібрана на вила за один раз.

‒ Розприндитися. Образитися, розсердитися на кого- небудь.

‒ Смілка. Смола (пестливе)

‒ Скирта. Великий стіг сіна, соломи або необмолочених снопів хліба,



укладених певним способом для зберігання просто неба.

c:\documents and settings\_великолепный_\рабочий стол\00grigir_tjutjunnik_klimko.jpg

c:\documents and settings\_великолепный_\рабочий стол\grig tutun.jpg

c:\documents and settings\_великолепный_\рабочий стол\kniga_20.jpgc:\documents and settings\_великолепный_\рабочий стол\grigir tutunikkk.jpg
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconУрок, проведений в 11 а класі Учитель Романчук М.І. м. Димитров 2014р
Тема. Григір Тютюнник. Новела «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconТема. Григір Тютюнник. «Климко» Мета
Методи І прийоми: бесіда, робота з підручником, ейдос-конспект,тзн, технологічна карта уроку
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconГригір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника. Автобіографічна основа повісті «Климко» Мета
Григір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника. Автобіографічна основа повісті
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconЛекція Тема. Григір Тютюнник. Загальний огляд творчості. Новела «Три зозулі з поклоном»: вічна тема краси кохання, роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї твору
Допомогти розкрити «секрети» майстерності письменника; розвивати навички визначення теми твору, його жанру, провідної думки, вміння...
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconГригір Тютюнник."Три зозулі з поклоном ". Коротко про письменника."Вічна" тема "любовного трикутника" в новелі
Завдання: Учні повинні знати й розповідати найголовніші відомості про письменника, знати зміст новели,вміти визначати тему твору,його...
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconУроку №1 : Живописець правди, оборонець добра Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника, цікавий епізод з його життя
Система уроків з української літератури за новою програмою для 7-го класу по темі
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconГригір Тютюнник
Народився 5 грудня 1931р в с. Шилівка на Полтавщині в селянській родині. Під час війни жив у свого дядька на Донбасі. Навчався 1947...
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconМи з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля» Мета
Мета: ознайомити учнів з красою І своєрідністю творів Григора Тютюнника; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових...
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. icon«Григір Тютюнник. „Дивак\. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості»
Учитель української мови І літератури сзош І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов смт. Залізці
Урок №1 Тема. Григір Тютюнник. iconГригір Тютюнник. Духовний світ людини (за твором "Три зозулі з поклоном")
Навчальна: познайомити учнів з біографією письменника, поглибити поняття про новелу; допомогти учням розкрити погляди письменника...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка