Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя»



Скачати 98,28 Kb.
Дата конвертації15.05.2017
Розмір98,28 Kb.
ТипУрок

Урок за оповіданням Джека Лондона «Жага до життя»

Урок №1

Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя і творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя».

Навчальні цілі: дати короткі відомості про життя і творчість Джека Лондона, ознайомити учнів зі змістом та героями оповідання, вчити вдумливому читанню; розвивати навички виразного читання і переказу художнього твору, вміння виділяти ключові епізоди, висловлювати свої думки і почуття; викликати інтерес до творчості Джека Лондона,виховувати в учнів вольові якості, життєвий оптимізм і гуманізм.

Обладнання: портрет Джека Лондона, виставка різних творів письменника, карта світу, слайди до біографії та твору, роздавальний матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок.

Епіграф: Джек Лондонспівець сильних та благородних почуттів, яскравих вражень.

В.Биков


Хід уроку

І. Організаційний момент.

На дошці написані слова:

Повторимо

З’ясуємо


Навчимося

Працюємо


(Учитель оголошує тему та мету уроку)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слово вчителя.

Є письменники, що йдуть поруч нас усе наше життя. І на кожному етапі свого життєвого шляху ми знаходимо щось нове, незнане у їхніх творах, у їхніх героях, що їх ми ще з дитинства звикли вважати за своїх сучасників і постійних супутників. До таких належить і великий митець Америки Джек Лондон. На нас чекає подорож до Північної Америки. Разом з героями оповідання «Жага до життя» ми пройдемо небезпечний шлях від Аляски повз Велике Ведмеже озеро до Гудзонової затоки (демонстрація на карті світу згадуваних місць.) Часто кажуть, що життя письменника у його книгах. Щодо Д. Лондона, це твердження справедливе, як може ні для кого іншого. Справді, в кожному творі видатного американського прозаїка ми бачимо могутню постать автора, людини надзвичайної енергії, виняткової сили волі, цілеспрямованості, наполегливості в досягненні мети. Майже з кожної сторінки, ним написаної , постає його власне життя, особистий досвід, події, пережиті ним, картини, бачені його очима. І ці картини вражають читача, хвилюють, примушують співпереживати разом з героями.



III.Вивчення нового матеріалу Джек Лондон пройшов недовгі життєві гони – він прожив лише сорок років,- але шляхи за його могутніми плечима прослалися довгі, круті, складні і суперечливі, і чимало терня судилося йому притоптати на тих шляхах. Книг, написаних ним за коротке життя, вистачило б на добрий десяток енергійних людей. У 1897 році на півночі Америки, в Клондайку, знайшли золото. Слово «Клондайк» притягувало, як магніт, людей, котрі мріяли стати багатими. Лавина золотошукачів посунула на Північ у пошуках золота. Одним із них був американець Джек Лондон, тоді ще письменник – початківець.

1.Презентація слайдів про життя і творчість Джека Лондона (Додаток №1).



Учні тим часом заповнюють візитну картку, яка лежить у кожного з учнів на парті. (Додаток №2)

Заповнюючи візитну картку,учні демонструють, як вони засвоїли біографію Джека Лондона.

(Учитель пояснює незрозумілі слова, які зустрічалися школярам під час читання оповідання)

ЕКСТРЕМАЛЬНА СИТУАЦІЯ — це стан життєдіяльності людини, суб'єктивно усвідомлюваний нею як такий, що загрожує її фізичному та психічному здоров'ю.

Вельбот (англ.) – веслова морська шлюпка із загостреним носом і кормою.

Галюцинації (лат.) – неправдиве сприймання, обмани почуттів (зору, слуху, дотику, нюху, смаку), що виникають без зовнішнього подразника і сприймаються як образи реальних предметів.

Дюйм (голланд.) – міра довжини в англійській та російській системах мір (2,54 см.).

Каное (англ..) – човен у багатьох індійських племен Північної Америки.

Міраж (франц.) – оптичне явище в атмосфері, виникнення на обрії уявних зображень предметів.

Мокасини (англ..) – м’яке взуття з оленячої шкури в індіанців.

2. Робота з епіграфом.

 Як ви розумієте слова епіграфа? Про який твір ми можемо так сказати?

Слово вчителя. Сьогодні, розглядаючи оповідання «Любов до життя», спробуємо з’ясувати, що автор вважає найціннішим, і як має жити людина, щоб достойно пройти земний шлях.

3.Експрес-опитування за змістом оповідання «Жага до життя»



  1. Де відбуваються події, зображені в оповіданні?

  2. Якої пори року відбуваються події? Навести цитати.

  3. Хто є героями оповідання і з якою метою вони приїхали в суворий край?

  4. Куди йдуть герої оповідання?

  5. Як їх звати?

  6. Які живі істоти описані в оповіданні? Зачитати цитати.

  7. Пригадайте епізоди, де згадується ноша, яка була за спиною в героя твору. Зачитати цитати.

  8. Які зустрічі свідчать про небезпеку для героя на його шляху?

  9. Яким побачили подорожнього люди з корабля? Як він себе вів на кораблі? Як ви вважаєте, чому саме так?

  10. Які епізоди оповідання справили на вас найсильніші враження? Чим схвилювали вони вас?

Коментар учителя. Розповідь Джека Лондона примушує читача замислитися над такими поняттями, як життя і смерть, зрада і дружба, над відносністю матеріальних цінностей. Отже, працюючи над змістом оповідання, можна зробити висновок, що вирішальним фактором у боротьбі за життя, за перемогу стають не матеріальні цінності, а духовні якості людини, її воля. Письменник зображає не просто людину, а особистість, яка може перемогти всі життєві негаразди, труднощі, якщо в неї є бажання жити, адже найціннішим для людини є життя.

4. Робота над змістом оповідання «Жага до життя»

Учні об’єднуються у три групи, кожна з яких працює над окремим питанням.



Завдання для першої групи

  1. Поміркуйте, з якою метою автор приділяє багато уваги описам природи Півночі? Якими кольорами користується автор, описуючи стан природи? Зачитайте цитати з твору. Чи відповідає настрій картини Рокуелла Кента створеному автором пейзажу? Завдання для другої групи

  2. Створити ланцюжок випробувань героя, які зустрілися на його шляху (підвернув ногу, два дні не було різки в роті, хтозна відколи не наїдався досхочу, збив об каменюку пальця на нозі, натерті ноги покривавили, дуже боліла кісточка, розпух суглоб, набрякла нога, охляв, розпух язик). Завдання для третьої групи

  3. Створити ланцюжок нещасть, які випали на долю героя твору

(почало діймати серце, голова йде обертом, темніє в очах , темніє в очах , ноги стали суцільною раною, перетворився на сліпу безтямну істоту, загубив ножа і рукавицю, намокли сірники, не було ні багаття, ні окропу, збився з дороги)

Кожна група учнів дає відповіді на питання.

Коментар учителя

Герой оповідання – теперішня людина. Він знайшов у собі сили перемогти холод, і голод, і страх, зважився на єдиноборство з вовком. Він також знайшов у собі сили викинути золото, заради якого ризикував життям, тому що в боротьбі за життя на перше місце виступають щирі цінності. Він не зрадив би, не залишив би в лиху годину пораненого друга. До останнього подиху, зберігаючи достоїнство, мужність, любов, герой бореться за життя.



5.Робота над заголовком оповідання.

 - Як ви вважаєте, чому Джек Лондон назвав оповідання саме так? Мова оригіналу « Love of Life»

 - Який із варіантів перекладу оповідання – «Жага до життя» чи «Любов до життя»? – здається вам таким, що більш влучно розкриває головну думку твору? (Любов – внутрішній духовний потяг до чого чи до кого-небудь. Жага – надзвичайно сильне бажання, пристрасне прагнення, почуття).

 - Якби автором оповідання були ви, яку б назву йому дали?



6.Формулювання теми та ідеї оповідання

 ІV. Рефлексія

Учні виконують тестові завдання, які пропонує їм учитель (додаток №3) і тоді обмінюються зошитами і перевіряють відповіді.

Узагальнююче слово учителя.

Отже, вирішальним фактором у боротьбі за життя, за перемогу стають не матеріальні цінності, а духовні якості людини, її воля. Письменник зображує не просто людину, а особистість, яка підноситься над оточенням завдяки своєму природному обдаруванню. Він доводить, що людина не безпомічна, що навіть у найважчих обставинах переважають її духовні якості, її моральна позиція. Коли людина бореться за життя, то вона виживе, подолає усі перешкоди, які зустрінуться на щляху. Потрібно тільки мати жагу до життя.



V. Оцінка роботи на уроці окремих учнів і груп

Продовжіть речення

Я знаю... Я можу.. Мені сподобалося… Потрібно відзначити роботу таких учнів… Мені було цікаво… Мені було нецікаво..

Очікувані результати:


  • Учень знає епізоди із життя письменника;

  • знає зміст оповідання;

  • виділяє і зачитує ключові епізоди твору;

  • тлумачить суть назви оповідання;

  • визначає актуальні проблеми твору.

Домашнє завдання.

1.Виписати цитати, що характеризують головних героїв твору.

2. Підготувати усну відповідь на питання «Чого я навчився у героя оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?

Додаток №1














Початок трудового життя




«Справжні університети»

письменника




Освіта




Найвідоміші твори




Тематика творів




Найвища цінність




Мрія



Додаток №2

ЕКСТРЕМАЛЬНА СИТУАЦІЯ — це стан життєдіяльності людини, суб'єктивно усвідомлюваний нею як такий, що загрожує її фізичному та психічному здоров'ю.

Вельбот (англ..) – веслова морська шлюпка із загостреним носом і кормою.

Галюцинації (лат.) – неправдиві сприймання, обмани почуттів (зору, слуху, дотику, нюху, смаку), що виникають без зовнішнього подразника і сприймаються як образи реальних предметів.

Дюйм (голланд.) – міра довжини в англійській та російській системах мір (2,54 см.).

Каное (англ..) – човен у багатьох індійських племен Північної Америки.

Міраж (франц.) – оптичне явище в атмосфері, виникнення на обрії уявних зображень предметів.

Мокасини (англ..) – м’яке взуття з оленячої шкури в індіанців

Додаток №3

Тестові завдання за змістом оповідання

Джека Лондона «Жага до життя»

1.Джек Лондон

а) американський письменник;

б) англійський письменник;

в) французький письменник.



2. Джек Лондон написав такі твори:

а) «Хамелеон»; б) «Жага до життя» в) «Товстий і тонкий»



3. В ранній юності Джек Лондон працював

а) редактором газет; б)літературним критиком; в) продавцем газет



4.Каное – це

а) корабель; б) човен; в) човен північноамериканських індіанців



5.Самородок – це а)шматок золота; б)шматок заліза; в) шматок срібла

6. Події в оповіданні «Жага до життя» відбуваються

а) весною; б) влітку; в) зимою;

7.Скільки сірників було у подорожнього?

а) 67; б) 65; в) 57



8.На скільки пучечків подорожній розділив сірники?

а) 1; б) 2; 3) 3



9. Що їв подорожній?

а) сухарі; б) болотяні ягоди; в) сушене м'ясо



10. Яка загадкова істота стояла прямо і не боялась подорожнього?

а) ведмідь; б) олень; в) собака



11. Яке відчуття гнало героя вперед?

а) голоду; б) жаги збагачення; в) знайти Білла



12. Кого побачили люди з корабля?

а) звіра; б) дивну істоту; в) людину.






Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconДжек Лондон. «Жага до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання
Мета: ознайомити учнів із творчістю американського письменника Джека Лондона; з'ясувати особливості творчої манери письменника на...
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconТема. Джек Лондон. «Любов до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання. Мета
Мета. Дати короткі відомості про життя та творчість Джека Лондона, відображення життєвого досвіду в тематиці творів; розкрити суть...
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconДжек Лондон «Жага до життя»
Джека Лондона, допомогти зрозуміти зміст твору, сильний характер головного героя
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconУрок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона "Любов до життя" та Олександра Довженка "
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона "Любов до життя" та Олександра Довженка "Воля до життя"
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» icon"фразеологічні звороти з морською термінологією у морських оповіданнях джека лондона"
Розділ Теоретичні аспекти вивчення творчості Дж. Лондона, історія вивчення творчості Дж. Лондона
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconТема уроку. Василь Стус: життя та поезія як дорога болю
Мета уроку: на основі аналізу життєвого та творчого шляху В. Стуса формувати в учнів національну гідність та свідомість, методом...
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconУрок української літератури 9 клас Учитель Смуток Наталя Володимирівна Тема уроку. Тарас Григорович Шевченко. Огляд життя І творчості
Обладнання: портрет поета, «Кобзар», виставка творів Шевченка, репродукції картин Шевченка – художника, автопортрети Шевченка, білий...
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconОлександр Довженко. Огляд життя І творчості письменника. Олександр Довженко – кінематографіст. Кіностудія імені О. Довженка Тип уроку
Тип уроку: урок-вивчення нового матеріалу з елементами повторення основних віх літературного процесу ХХ століття
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconМ. М. Коцюбинський. Огляд життя І творчості письменника. Повість «Дорогою ціною»
Тема: М. М. Коцюбинський. Огляд життя І творчості письменника. Повість «Дорогою ціною»
Урок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя» iconТема. «Я народився І жив для добра І любові» О. Довженко
Огляд життя І творчості Олександра Довженка


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка