Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку



Дата конвертації20.06.2017
Розмір94,5 Kb.
ТипУрок

УРОК 1

ТЕМА УРОКУ В.В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.

МЕТА УРОКУ:

  • ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, із сюжетом та композицією твору; визначити їх особливості;

  • розвивати критичне мислення; удосконалювати навички виразного читання; розвивати вміння виділяти головне із прочитаного та висловлювати власну думку;

  • сприяти формуванню почуття відповідальності за долю інших; поваги до історичного минулого людства; неприйняття зла, насильства та війни.

ОБЛАДНАННЯ: портрет письменника, видання його творів, ілюстрації до них, матеріали випереджальних домашніх завдань учнів.

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: (теорія літератури): «повість», «балада», «сюжет», «композиція», «художній час та простір», «художні засоби», «пейзаж».

  • ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • знатиме відомості про В. Бикова та його внесок у скарбницю світової літератури;

  • визначатиме тему, сюжетні лінії твору;

  • розкриватиме жанрово-стильові особливості повісті.

ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу

ЕПІГРАФ: «…в його серці б’ється попіл спалених білоруських сіл»,

«Ніхто не забутий; на попіл ніхто не згорів…»



ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Слово вчителя (хвилинка поезії)

Все починається з грому небесного,

Такого жорстокого, такого нечесного.

Із ненависного, злісного грому,

Який на світанку вигнав із дому.

А небо світле закрили чорні хрести!

Господи, Боже! Якщо ти є, захисти!

Крізь руки у двір гусенята малі…

І кров на травиці… І кров на землі…

І шипить у ставку гаряче залізо,

І полум’я дике шугає над лісом…

І мама мовчазно-бліда, мов стіна…

І тато поволеньки каже: «Війна…».



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми та мети уроку

…Війна – найбільше з лих. На жаль, історія людства рясніє війнами. Війнами міждержавними і громадянськими, локальними і світовими, справедливими і загарбницькими. Різні часи, різні масштаби, різна зброя – та сутність одна – війна це велике горе, бо страждають люди, гинуть невинні, плачуть матері і вдови, зростають сиротами діти; це зруйновані міста і села; це велетенські пустирі замість родючих полів. Світ не повинен забувати жахи війни, страждання та смерть мільйонів. Ми з вами дізнаємося про це з художніх творів, художніх та документальних фільмів, а ще із спогадів наших дідусів та прадідусів, які пережили це страхіття.



На сьогодні вам треба було підготувати коротенькі розповіді про спогади ваших рідних, старшого покоління про пережите в роки війни.

  1. (Короткі розповіді учнів).



  1. Доповнення вчителя

На попередніх уроках ми з вами говорили про тему війни у поезії. Доля людини не може бути відокремлена від долі її батьківщини; війна не жаліє ні переможців, ні переможених. Про це писав народний письменник Білорусі, лауреат Державної премії Василь Биков.

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  1. Ознайомлення з біографією письменника (повідомлення учнів згідно плану).

  • Дитинство та роки навчання В. Бикова.

  • В. Биков на війні.

  • Літературна та громадська робота В.Бикова

  • Нагороди В.Бикова

  • Твори В.Бикова в різних видах мистецтва.



    1. Слово вчителя

Народний письменник В.Биков прожив не легке життя. Його твори по праву можна віднести до світових шедеврів прози ХХ ст.. А його життєву позицію можна визначити трьома словами: СОВІСТЬ, ДОСТОЇНСТВО (ГІДНІСТЬ), МУЖНІСТЬ. В його творах не багато батальних сцен, основна увага автора зосереджена на відчуттях пересічного солдата.

    1. Звернення до епіграфів уроку




    1. Коротка історична довідка про події війни на території Білорусі




    1. Асоціативний кущ (Із чим у вас асоціюється слово війна)


ЗУСТРІЧ



МУКИ

ВИБУХИ


ВІЙНА



СМЕРТЬ

КОХАННЯ





СТРАЖДАННЯ

КРОВОПРОЛИТТЯ


СТРАХ

РУЇНА

c:\users\user\desktop\альпи\im578x383-війна.jpg


c:\users\user\desktop\альпи\80c84d09f9225ae10426b7c6952a49c11415518197.jpg


ВІЙНА
c:\users\user\desktop\альпи\\'\'альпийская баллада\'\' в.биков папір,акварель..jpg
c:\users\user\desktop\альпи\thumbnail-20141024120911n.jpg

c:\users\user\desktop\альпи\gbz6r04z1.jpg



    1. Слово вчителя

Дивним здається на перший погляд поєднання війна – зустріч; війна – кохання. Саме про це писав В.Биков. В його творах головною є не подія війни, а людська реакція на цю подію. Одним із таких творів є «Альпійська балада». Визначити про що цей твір, до якого жанру він відноситься – наше подальше з вами завдання.

  1. Визначення жанрової приналежності твору.

Учитель: пригадаємо основні жанри епосу та їх ознаки методом Асоціативного куща.


ЕПОС



Роман

Повість

Оповідання



великий

середній

невеликий



Декілька подій

Багато подій

Одна подія



Багато

Більше дійових осіб

Небагато дійових осіб



Великий проміжок часу

Більш тривалий проміжок часу

Короткий проміжок часу




  • До якого із цих жанрів ви віднесли б твір «Альпійська балада»? (відповідь: повість).

  • А ще повість може бути соціальна, пригодницька, філософська, історична. Якого типу є повість В.Бикова? (відповіді учнів).

  • Завдання на визначення типу повісті: розгадайте невеличкий кросворд, про правильність виконання його вам скаже тип повісті, який ви прочитаєте по горизонталі.

  1. Національність головного героя.

  2. Національність головної героїні.

  3. Місце народження Івана

  4. Невідворотна пастка для героїв

  5. Одне із почуттів, що охопило Івана

  6. Вона помирає останньою

  7. Місце дії в повісті












4

5







1

3

























2










6
































































































Ключ: білорус; італійка; Терешки; урвище; відчай; надія; Альпи.



  • Проблемне запитання.

Чому повість «Альпійська балада» ми також можемо назвати і ліричною?

2.1. Бесіда

  • Як би ви пояснили назву повісті? Пригадайте визначення поняття «балада»

(Балада – ліро-епічний твір, фантастичного, героїчного чи родинно-побутового змісту з трагічним закінченням, загадково-таємничими елементами).

  • Яка тема твору?

  • Скільки сюжетних ліній в повісті? Які?

  • Скільки часових пластів у цьому творі?

  • Чому письменник в порівняно невеликому за обсягом творі вводить часові пласти?



  1. Визначення особливості композиції твору



  1. Робота над сюжетом повісті.

4.1. Повідомлення передісторії створення повісті: «Це сталося наприкінці війни в Австрійських Альпах. Тут був глибокий тил німецького рейху і тут, як повсюди в його тилу, було багато працюючих на війну промислових підприємств, в тому числі всіляких таборів. Одного разу ми зайняли якесь містечко і чекали нової команди. Довжелезна колона артполку завмерла на вуличці. І раптом біля однієї з дальніх машин на очі потрапила дівчина – худорлява, чорноволоса, в смугастій куртці і темній спідниці. Вона перебирала поглядом обличчя бійців і заперечно хитала головою. «Хто є Іван?», - запитувала вона. Звісно, Іванів у нас було багато, але ні один з них не здався їй тим, кого вона шукала. Ми запитали, якого саме Івана вона розшукує. Дівчина розповіла приблизно таке, що вона італійка з Неаполя, звати її Джулія. Рік тому, влітку 44-го, під час бомбардування воєнного заводу, вона втекла в Альпи, де зустріла російського військовополоненого. Кілька дні вони блукали в горах, голодні та холодні, перейшли гірський хребет і одного туманного ранку «напоролись» на поліцейську засідку. Її схопили і знову кинули до табору, а що сталося з Іваном, вона не знає.

Я згадав цю історію через 18 років, коли почав літературну діяльність і тоді я написав все те, що ви прочитали в «Альпійські баладі»».

4.2. Бесіда.

  • А про що ми прочитали в «Альпійській баладі»?

  • Чи цікаво вам було читати цей твір?

  • Яка роль природи в композиції твору?

  • Із яким твором світової літератури можна порівняти боротьбу головного героя за життя?

  • У першому варіанті повісті В.Бикова гинула і Джулія та автор переробив кінець: його героїня залишилася в живих.

Проблемне запитання. Як ви думаєте, чому автор так зробив?

4.3. Відтворення тексту за ілюстраціями до повісті.

c:\users\user\desktop\альпи\\'\'альпийская баллада\'\' 2.папір,акварель..jpg

c:\users\user\desktop\альпи\завантаження.jpghttps://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=77a8610da48c36b4280a9ea2dd5f9cae-16-16f-16161&n=33&h=190&w=342c:\users\user\desktop\альпи\i_003.jpghttps://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=0710c2f4e8a9f6c180ebaf0d65678219&n=33&h=190&w=363

c:\users\user\desktop\альпи\\'\'альпийская баллада\'\'-3.папір,акварель,олівець..jpg

c:\users\user\desktop\альпи\p1.jpghttps://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=e2db42fce736c88f766d9e77b4cdeede&n=33&h=190&w=362

V Закріплення знань, умінь та навичок

Бесіда

  1. Яке закінчення повісті?

  2. Чи очікували ви на таке закінчення?

  3. Чи змінюються герої впродовж розповіді?

  4. Чому твір В. Бикова ми відносимо до жанру повісті?

VІ Домашнє завдання

  • Знати текст повісті;

  • Підібрати матеріал для характеристики героїв повісті;

  • Скласти план повісті «Альпійська балада»;

  • Написати листа Джованні до своїх батьків (на вибір).



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconЗарубіжна література 1 клас( академічний, год на тиждень)
Белль Г. Очима клоуна Биков В. Альпійська балада. Знак біди Борхес Х. Л. Оповідання. Есе
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconОсобливості сюжету І композиції повісті. Символічність назви твору, риси
Повість написана на основі реальних подій. Це був кінець війни в Австрійських Альпах
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconУрок дослідження (10 клас) Тема Таємниця сімейного щастя.
Навчити учнів пізнавати своєрідність драматичного твору на прикладі п’єси «Ляльковий дім», розкрити особливості стилю Г.Ібсена.,...
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconТема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета
Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням інтерактивних технологій, з використанням ікт, високою фізичною активністю...
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconІіі. Літературна балада тема: Франсуа Війон. «Балада прикмет». Особливості жанру літературної балади
Літературна балада сформувалася в XIV ст як віршований текст, що має певну форму. Європейська балада зазвичай має три строфи, сталу...
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconУрок духовності "Любіть Україну " Тема уроку. Складне речення з різними видами зв’язку. Мета уроку
...
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconУрок рольова гра Підготувала: вчитель інформатики Бурдик Віра Миколаївна 2012 Тема уроку. Суд над Інтернетом. Інтернет: за І проти Мета уроку. Навчальна
...
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconУрок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку
Мета уроку. Закріпити І вдосконалити уміння застосовувати алгоритми множення одночлена на многочлен до перетворення (спрощення) цілих...
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconКонспект уроку з фізики (10 клас) Тема уроку: Розв’язування задач по темі "Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія" Мета уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Урок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку iconКонспект уроку клас. І семестр урок. Образний зміст музики тема уроку. Виражальність та зображальність образів. Мета
Мета: поглибити уявлення учнів про виражальні та зображальні можливості музики


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка