Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі



Скачати 41.21 Kb.
Дата конвертації02.06.2017
Розмір41.21 Kb.
ТипУрок

Нараївська Ганна Іванівна

вчитель історії

Рівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Урок №12
Тема Люди в історії: історичні персонажі.

Мета ознайомити учнів поняттям історичного персонажу та його роллю у розвитку та становленні історії; згадати основні поняття та визначення; закріпити вміння працювати зі стрічкою часу, продовжувати формування хронологічних та просторових умінь, вдосконалювати навички роботи в групах; виховувати почуття патріотизму та гордості за своїх співвітчизників.

Очікувані результати

  • Розповідати про історичних діячів на основі тексту підручника;

  • Пояснювати: про кого розповідає історія як наука, хто є суб’єктами історичного процесу

  • Досліджувати біографію історичного діяча як історичне джерело

  • Пояснювати поняття: історичні діячі, персонажі, біографія

Обладнання: підручник, наочний матеріал, стрічка часу, портрети діячів

Тип уроку Урок засвоєння нових знань

Основні дати

Основні поняття історичний персонаж, біографія.
Хід уроку.

І Організаційний момент

ІІ Мотивація діяльності учнів

Бесіда.


  1. Давайте пригадаємо, що таке історія?

  2. А хто такі історики?

  3. Які ще науки допомагають нам у вивченні нашого минулого?

  4. Назвіть ім’я відомих вам істориків?

  5. Чим вони уславили своє ім’я?

  • Діти, сьогодні на уроці ми з вами ще раз пригадаємо ті знання,які отримали на попередніх уроках, а також дізнаємося про місце людини в історії.


ІІІ Вивчення нового матеріалу.

1.Евристична бесіда.



  • Діти закриймо всі очі і пориньмо у минуле. Кожен з вас пригадає найяскравішу подію зі свого життя. (вчитель використовуючи метод уявного мікрофона максимально швидко опитує учнів,і кожну відповідь фіксує на дошці кольоровим квадратом)

  • А зараз погляньте на дошку на ній ми помістили історії учнів 5 класу. Багато їх?

  • А скільки класів є в нашій школі? А якщо кожен клас прикріпить свої історії до ваших історій, що ми побачимо? (в-дь: їх стане більше)

  • А якщо до нашої школи ми додамо інші школи району, області, країни?

  • Історія нашого життя стане дуже великою.

  • А завдяки кому вона досягне таких розмірів? (діти роблять висновок, завдяки їм)

  • А як ви думаєте чому завдяки вам?

  • Історію творять люди.

  • Так дійсно історію творять люди, людські подвиги, слава. Сива і далека давнина… Але вона своїми легендами, переказами, спогадами, піснями, традиціями і звичаями, пам’ятками архітектури розповідає про нашу правічність, прославляє людину, наших предків і нащадків. Ми повинні пам’ятати тих, хто вів наш народ стезею науки, правди, сіяв розумне, добре, вічне.

  • Ми, покоління ХХІ століття, зобов’язані перш за все, знати і пам’ятати історію свого роду, історію нашої школи, нашого села. Адже це – частинка історії всієї України.

  • А ми з вами виступаємо учасниками – творцями історії або вірніше історичними персонажами.

2. Робота з наочним матеріалом ( грошові банкноти України)

  • Діти, що зараз знаходиться перед вами?

  • А яка наука займається дослідженням монет?

  • А як ви думаєте, чому я вам запропонувала поглянути на ці банкноти?

  • А кого ви знаєте із запропонованих історичних персонажів?

  • А що вам про них відомо?

  • А коли ви про них вивчали?

3. Розповідь вчителя про історичних персонажів з використанням демонстраційного матеріалу (портретів діячів та опорних понять)

- Як ви думаєте, що таке біографія?



Біографія – це опис життя людини
IV Закріплення навчального матеріалу
1. Вправа «Вгадай героя»

Учитель зачитує невеликі характеристики осіб, біографічні дані, учні вгадують особу, показують портрет на дошці. (наприклад)



  • Історик, вчений, його називають батьком української історії. Цьому історичному персонажу належить близько 2000 праць з історії України, серед яких 10-томна «Історія України-Русі»

  • У давні часи жив князь. Мав добру вдачу і гострий розум.

Князь був віруючим, і щоб показати свою любов до Бога, вирішив побудувати храм.

Не один день будував диво-храм. Не одне літо минуло, поки завершилися всі роботи. Довгі десять років пішло на те, щоб під блакитним небом засяяв собор Софія Київська. Вона і досі стоїть. А її назва означає „мудрість”, адже збудована ______________________.

  • Справжнє ім’я Лариса Петрівна Косач, авторка «Лісової пісні»….

2. Вправа на формування хронологічних вмінь.

- не можна зрозуміти історичну подію, не уявивши собі, де, коли і з ким вона відбулася. (на дошці лінія часу учні з картками на клейкій основі прикріплюють дати пов’язані з життям історичних персонажів при цьому вказуючи століття: наприклад – 1036 – будівництво Софії Київської (ХІ), 1840 – вихід у світ «Кобзаря» (ХІХ) … )

3. Гра «Розсипуха»

Учні поділяються на групи. Кожна група отримує завдання до поданого історичного персонажу підібрати відповідну характеристику.


V Підсумки уроку.

  • Так хто є творцями історії?

  • Хто такі історичні персонажі?

  • Що таке біографія?

  • Біографію яких історичних діячів ви дізнались на сьогоднішньому уроці?

  • Що дізналися нового?

  • А чому ми повинні це все пам’ятати?


V Домашнє завдання

  1. Вміти розповісти біографію вивчених історичних персонажів.

  2. За бажанням учнів скласти загадки «Хто це?»

Каталог: doc -> files -> news -> 432 -> 43258
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
432 -> Конспект уроку з української літератури на інтегративній основі (5 клас) Учитель: Троценко Світлана Василівна, Криворізький Жовтневий ліцей
432 -> Урок української літератури в 9 класі «І. П. Котляревський зачинатель нової української літератури»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconЛюди в історії: історичні персонажі, групи людей І народи
Мета: визначити, що є головним змістом історії, яку роль в історії відіграють історичні діячі; удосконалити навички роботи з текстом;...
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconУрок №1 Урок №2 Урок №3 Висновок Література Вступ
Методика вивчення теми: «Короткі історичні відомості про обчислювальні прилади та з історії створення еом»
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconУрок читання Тема. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний
Прочитайте «ланцюжки слів». Пригадайте, в яких оповіданнях ви зустрічали ці персонажі І предмети
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconКозацька Україна (урок-козацький турнір,5 клас) Вчитель історії Бульбіна М. В. 2011р мета уроку
Мета уроку: закріпити І узагальнити знання учнів про історичні події та видатних представників історії доби козацької Української...
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconУрок тема уроку. Українська література 1920 1930 р р. Урок 1
Вступ. Складні суспільно історичні умови розвитку української літератури ХХ ст. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття...
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconОрієнтовні варіанти практичних занять та першого уроку О. В. Галегова
Учні згадують та пояснюють, що таке історія, як історичні процеси розвиваються в часі та просторі, що таке історичні пам’ятки, джерела...
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconУрок історії України, 10 клас
П. Скоропадського; розвивати вміння учнів отримувати нові знання використовуючи різні джерела інформації,аналізувати відео матеріал,...
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconУрок позакласного читання. «Тарас Шевченко жити буде, поки на землі житимуть люди …»
Тема уроку: Урок позакласного читання. «Тарас Шевченко жити буде, поки на землі житимуть люди …»
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconРоки. Події. Люди
Події. Люди : з історії становлення Кіровоградської обласної бібліотеки для юнацтва ім. О. М. Бойченка / [ уклад. В. Зеленіна; ред....
Урок №12 Тема Люди в історії: історичні персонажі iconУрок 11. Дата Тема: Нідерланди
Мета: з’ясувати причини, хід та наслідки революції в Нідерландах; визначити вплив ідей Реформації на революцію в Нідерландах; розвивати...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка