Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія



Скачати 85.86 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір85.86 Kb.
ТипУрок

Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• встановлювати хронологічну послідовність подій;

• характеризувати зовнішню політику Англії;

• показувати на карті колоніальні загарбання Англії;

• описувати колоніальні загарбання Англії у ХІХ ст., визначати суть політики блискучої ізоляції;

• пояснювати причини й наслідки перетворення Англії на провідну економічну державу світу;

• пояснювати наслідки Другої парламентської реформи;

• пояснювати причини утвердження ідеології і політики лібералізму;

• застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття:

«майстерня світу», «лібералізм», «фритредерство», «парламентська монархія», «консерватори», «ліберали», «тред-юніони», «домініон», «Друга парламентська реформа».



Історичні діячі: королева Вікторія, Г. Пальмерстон, В. Гладстон.

Основні події:

• 1855–1858 рр., 1859–1865 рр. — перебування при владі уряд лібералів на чолі з

Г. Пальмерстоном;

• 1868–1874 рр. — перебування при владі уряд лібералів на чолі з В. Гладстоном;

• 1867 р. — Друга парламентська реформа.

Обладнання: підручник, історичний атлас, додатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку



І. Актуалізація знань учнів

1. Відновіть хронологічну послідовність подій.

1) Поразка Австрії в австро-пруссько-італійської війні;

2) похід «тисячі» Дж. Гарібальді;

3) здобуття Рима королівськими військами, об’єднання Італії;

4) франко-італо-австрійська війна;

5) утворення Італійського королівства.

Відповідь: 4 — 2 — 5 — 1 — 3.

2. Заповніть пропуски в тексті.

1) Д. Мадзіні створив організацію __ . Він був прихильником перетворення Італії в __ . Відкидав перетворення держави шляхом __ . («Молода Італія», демократичну республіку,

реформ)

2) «Пороховим погребом» Італії була __ . Король Франциск II Бурбон встановив __ режим. (Сицилія, репресивний).



3) На допомогу повсталим у Палермо прибула __ На чолі з Гарібальді. Гарібальді урочисто вступив до столиці Королівства обох Сицилій __ . Але незабаром Гарібальді поступився владою без боротьби __ . («Червона тисяча», Неаполь, Віктору Еммануїлу)

3. Співвіднесіть імена історичних діячів з фактами їхньої біографії.



 К. Кавур

А  Проголошення королівства Італія

2  Д. Мадзіні

Б  Походи «червоної тисячі»

3  Дж. Гарібальді

В  Створення «Італійського національного суспільства»

 

Г  Лідер організації «Молода Італія»

Відповідь: 1 В; 2 Г; 3 Б.

4. За допомогою методу «Мікрофон» дайте визначення термінам:

«Вікторіанська епоха», «вігі», «торі», «хартія», «чартизм».

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь.

В історії Великобританії 50–60 рр. стали початком епохи процвітання. Англія перетворилася на «майстерню світу», Англію називали «володаркою морів». Що ще принесла Англії  Вікторіанська епоха, нам і належить дізнатися на цьому уроці.

ІІІ . Вивчення нового матеріалу

«Англія — майстерня світу»

Робота з картою історичного атласа

Учитель пропонує учням розглянути карту атласа «Країни Європи у ІІ пол. XIX — на поч. XX ст.» і відповісти на питання:

1. Назвіть галузі промисловості, які розвивалися в Англії.

2. Назвіть центри з виробництва металів, машинобудування, виробництва зброї.

3. Назвіть текстильні центри Великобританії.

4. Назвіть центри вугледобувної промисловості.

5. Назвіть центри залізорудної промисловості.

Робота з таблицями

Учитель пропонує учням проаналізувати таблиці і зробити висновок про економічний розвиток Великобританії.



Питання для порівняння

1850 р.

1870 р.

Кількість бавовняних фабрик

1 982

2 483

Кількість механічних веретен на цих фабриках



30

Кількість робітників на цих фабриках

330 000

450 000

Кількість вовняних фабрик

1 998

2 579

 

Питання для порівняння

1854 р.

1865 р.

Зростання вуглевидобування

61 млн т

93 млн т

Довжина залізниць

8 000 миль

12 000 миль

 

Роки

Вартість світової торгівлі

Вартість торгівлі Англії і її колоній

1850

14,5 млрд марок

5,2 млрд марок

1870

37,4 млрд марок

14,0 млрд марок

Затвердження принципів лібералізму

Метод «Чиста дошка»

Учитель пропонує учням самостійно прочитати текст параграфа і відповісти на питання, записані на дошці.

1. Які прошарки суспільства склали основу ліберальної партії?

2. Хто виступив за нову виборчу реформу?

3. Визначте економічну платформу партії лібералів.

4. Назвіть лідерів ліберальної партії.

Робота з документами

Учитель пропонує учням опрацювати документи і відповісти на питання.



Текст 1. З акта про реформу 1867 р.

Шевченко С. В. Новая история XIX век: 8 кл.: Контрольные и проверочные работы. — М.: АСТ, 2003. — С. 61–62.

«Частина I. Виборче право ...3. Починаючи з 1868 р. і далі кожний дорослий чоловік має право реєструватися як виборець і, будучи зареєстрованим, голосувати за кандидата або кандидатів до парламенту від даного виборчого округу, якщо він задовольняє таким вимогам: якщо він досяг повноліття (21 року) і не притягався  до суду; проживав у даному виборчому окрузі протягом року перед останнім днем липня як власник або орендар житлового будинку; занесений до списків домовласників або орендарів житлових будинків, що сплачують податки на користь бідних; якщо він своєчасно сплатив до 20 липня податки, що належать, на користь бідних за обкладенням, складеним на 5 січень.

Причому жодна людина не повинна бути зареєстрована як виборець, якщо вона є лише співорендарем житлового будинку.

Частина II. Розподіл місць ...17. Надалі всі виборчі округи з населенням менше 10 тис. чоловік за переписом 1861 р. Обирають тільки по одному члену парламенту...»

Запитання

1. Порівняйте новий виборчий закон з виборчою реформою 1832 р. Які зміни відбулися?

2. Визначте значення даної реформи.

Зовнішня політика Англії

Робота з таблицею

Учитель пропонує учням самостійно прочитати відповідний пункт параграфа й заповнити таблицю.



Метрополія

Колонії

Домініони

Англія

 

 

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Співвіднесіть терміни і поняття.



1  Фритредери

А  прихильники свободи особи та права власності

2  Домініон

Б  індійські солдати, що служили в англійських колоніальних військах

3  Сипаї

В  прихильники вільної торгівлі і невтручання держави в економіку

 

Г  самоврядна провінція Великобританія

Відповідь: 1 В; 2 Г; 3 Б.

2. «майстерня світу», «лібералізм», «фритредерство», «парламентська монархія», «консерватори», «ліберали», «тред-юніони», «домініон», «Друга парламентська реформа».



V. Домашнє завдання

1. Прочитати відповідний параграф підручника.

2. Скласти схему «Політичний устрій Великобританії».

3. Підготувати повідомлення про Аврама Лінкольна.

1. Відновіть хронологічну послідовність подій.

1) Поразка Австрії в австро-пруссько-італійської війні;

2) похід «тисячі» Дж. Гарібальді;

3) здобуття Рима королівськими військами, об’єднання Італії;

4) франко-італо-австрійська війна;

5) утворення Італійського королівства.

Відповідь:

2. Заповніть пропуски в тексті.

1) Д. Мадзіні створив організацію _______________________ . Він був прихильником перетворення Італії в _______________________________ . Відкидав перетворення держави шляхом _____________________ .

2) «Пороховим погребом» Італії була __________________ . Король Франциск II Бурбон встановив ___________________ режим.

3) На допомогу повсталим у Палермо прибула __________________________ На чолі з Гарібальді. Гарібальді урочисто вступив до столиці Королівства обох Сицилій _________ . Але незабаром Гарібальді поступився владою без боротьби _________________________ .
3. Співвіднесіть імена історичних діячів з фактами їхньої біографії.


 К. Кавур

А  Проголошення королівства Італія

2  Д. Мадзіні

Б  Походи «червоної тисячі»

3  Дж. Гарібальді

В  Створення «Італійського національного суспільства»

 

Г  Лідер організації «Молода Італія»

Відповідь: 
1. Відновіть хронологічну послідовність подій.

1) Поразка Австрії в австро-пруссько-італійської війні;

2) похід «тисячі» Дж. Гарібальді;

3) здобуття Рима королівськими військами, об’єднання Італії;

4) франко-італо-австрійська війна;

5) утворення Італійського королівства.

Відповідь:

2. Заповніть пропуски в тексті.

1) Д. Мадзіні створив організацію _______________________ . Він був прихильником перетворення Італії в _______________________________ . Відкидав перетворення держави шляхом _____________________ .

2) «Пороховим погребом» Італії була __________________ . Король Франциск II Бурбон встановив ___________________ режим.



3) На допомогу повсталим у Палермо прибула __________________________ На чолі з Гарібальді. Гарібальді урочисто вступив до столиці Королівства обох Сицилій _________ . Але незабаром Гарібальді поступився владою без боротьби _________________________ .
3. Співвіднесіть імена історичних діячів з фактами їхньої біографії.

 К. Кавур

А  Проголошення королівства Італія

2  Д. Мадзіні

Б  Походи «червоної тисячі»

3  Дж. Гарібальді

В  Створення «Італійського національного суспільства»

 

Г  Лідер організації «Молода Італія»

Відповідь: 

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconУрок 15 Вікторіанська Британія
«майстерня світу», «лібералізм», «фритредерство», «парламентська монархія», «консерватори», «ліберали», «тред-юніони», «домініон»,...
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconБританія відома І невідома
Великобританії, її адміністративно-територіальний та політичний устрій, культуру та визначні місця Британії; розвивати вміння І навички...
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconУрок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція
Моріса Равеля та особливостями розвитку образу звучання симфонічної п'єси
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconКиричук Анжела Миколаївна 012 р Слайд Тема. Позакласне читання урок
Тема. Позакласне читання. Урок – гра за твором І. М. Андрусяка «Стефа І її Чакалка»
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconГенріх Бортіс. Коротка біографічна довідка
Велика Британія) під керівництвом професорів Філліса Діна (Phyllis Deane), Річарда Стоуна (Richard Stone), Девіда Чаммпернона (David...
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconУрок Угорщина. Румунія. Урок Болгарія. Югославія. Тема № Країни Сходу та латинської Америки. Теми, які потрібно розглянути в ході вивчення даної теми
Урок Особливості соціально-економічного розвитку країн Центральної та Східної Європи. Польща. Чехословаччина
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconУрок конференція, урок подорож, урок турнір знавців, інтегрований урок, урок концерт
Матеріали посібника містять розробки уроків з музичного мистецтва. Серед них – урок – конференція, урок – подорож, урок – турнір...
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconУрок телеміст ( світова література ) 7 клас Підготувала
Тема уроку. Рзм. Урок – телеміст «Англія – Україна. Шервудський ліс – Чорногора. Робін Гуд – Олекса Довбуш»
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconУрок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту…
Сьогоднішній урок у нас, діти, буде таким, яким ви його самі створите. Зазвичай сценарій до кожного уроку пише вчитель. А ви, як...
Урок 15 Тема. Вікторіанська Британія iconУрок тема. Андрій Чайковський «За сестрою». Геройство І лицарська відвага. Підсумковий урок
Е минуле українського народу; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння грамотно висловлювати...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка