Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май



Скачати 112.3 Kb.
Дата конвертації18.04.2017
Розмір112.3 Kb.
ТипУрок

Музичне мистецтво, 7 клас.

Урок 19

Тема: Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.і сл. Н.Май. Історія розвитку ро-н-рола. Елвіс Преслі та його послідовники. Е. Преслі. “Все гаразд, мамо”, Кліфф Річард «The Shadows - Livin' Doll»

Мета: На прикладах творчої діяльності американського співака й композитора Е. Преслі та британських гуртів «Вeatles» і «Queen» познайомитиучнів з історією походження й розвитку в,XX ст. рок- і поп- музики. З'ясувати значенняпонять«рок-музика», «рок-н-рол», «рок-шоу», «сингл», «госпел сонг», «хіт», «хіт-парад», «хард-рок», «диско». Учити відрізняти високохудожні зразки від низькопробних малозмістовних музичних творів. Формувати інтерес до різних напрямів популярної музики та рок-музики. Виховувати естетичний смак учнів.

Хід уроку.

  1. Розспівування

  2. Вивчення нової пісні. Н. Май. Рок-н-рол.

...Згасло світло і по залу попливла душевна мелодія. На сцену разом зі своїми донечками вийшла жінка у білій вишитій сорочці. Вони заспівали – і зал зачаровано затих. Ніжні голоси наповнювали душі слухачів тихою, світлою радістю. Хтось поринув у своє босоноге дитинство, а хтось просто по-дитячому плакав, відчуваючи щирість української пісні. Мене пошепки запитали – «Хто це?». Я гордо відповіла – «Та це ж родина Наталії Май та їхня "Мамина сорочка"»... І дійсно, зараз цю пісню співає вся Україна. Та на жаль, мало хто знає, що слова і музику до неї написала Наталія Май. Вперше пісня «Мамина сорочка» прозвучала у виконанні Наталії Май та її донечок в 2003 році, в місті Канів, на Всеукраїнському фестивалі «Родинні скарби України». І відтоді розлетілася, неначе птах, по землі, чаруючи душі українців.

Наталія Май народилася 25 травня у місті Свердловськ Луганської обл. В 1980 р. разом з родиною переїхала на Полтавщину. Ще зовсім маленькою дівчинкою співала українські народні пісні разом з бабусею і мамою. Наталія Май закінчила Полтавське музичне училище ім. М. В. Лисенко. У 2000 році у світ виходить перший аудіо альбом «Василечки». В ньому дитячі пісні Наталії Май виконують її доньки Олеся та Станіслава. Далі слідують такі аудіо альбоми: «Свято казки», «Свіча», «А роси падають в траву...», «Самота», «А сорочка мамина біла-біла...». Пісні Наталії Май пронизані любов'ю до рідної землі, вони світлі, прості і по-дитячому добрі. А ще ці пісні піднімають настрій, лікують душу і дарують надію на краще. Серед прихильників творів Наталії Май люди різного віку. Це і щебетлива дітвора, і сивочолі бабусі, і поважні мужі... Словом – усі, хто має серце.

Недарма Анатолій Авдієвський назвав стиль, у якому працює Наталія Май, новим. Це – авторська пісня, яка своєю мелодикою і формою близька до народної. У 2003 році Наталія Май починає співпрацювати з продюсером Віталієм Череватюком. Він перейняв на свої міцні плечі всі проблеми і турботи Наталії. У 2003 році Наталія Май отримує своє перше Гран-прі на Всеукраїнському фестивалі сільської пісні «Боромля». У 2003 році в місті Сватово Луганської області на Міжнародному фестивалі «Слобожанський Спас» Наталія виборола Гран-прі і стала Народною артисткою Слобожанщини, а пісня «Мамина сорочка» була названа зірковою піснею фестивалю.

У 2004 році Наталія Май завойовує Гран-прі на Всеукраїнському фестивалі авторської пісні «Обереги України» в місті Кролевець Сумської області. У 2005 році вона отримує титул Берегині Всеукраїнського фестивалю авторської пісні «Обереги України». У 2005 році Наталія отримує Гран-прі на Міжнаціональному фестивалі «Родина» в місті Київ.

У 2006 році родина Май приймає участь у міжнародному фестивалі естрадної пісні «На хвилях Світязя» у місті Луцьк. Гран-прі одноголосно присвоєно Наталії Май та її донькам — Олесі і Станіславі, а виступ родини назвали пісенним дивом України. В 2007 році Наталя Май з піснею «Мамина сорочка» перемогла на міжнародному телевізійному фестивалі «Отчий дом» в місті Донецьк, а ще за рішенням громадського журі здобула приз глядацьких симпатій.



З 2005 року в місті Полтава працює Творчий центр Наталії Май, де займається близько 150-ти дітей з усієї Полтавської області. У центрі їх навчають любити пісню, вільно почувати себе на сцені, впевнено володіти голосом. Вихованці Творчого центру Наталії Май із задоволенням приймають участь у Всеукраїнських та Міжнародних фестивалях сучасної та народної пісні. Багато з них є переможцями та лауреатами цих конкурсів.

У 2009 році Наталія Май перемагає у першому Всеукраїнському фестивалі «Пісні рідного краю».

У 2010 році на Всеукраїнському фестивалі пісень про маму пісня «Мамина сорочка» була визнана кращою з сучасних пісень про маму, а Наталія Май стала переможницею фестивалю.

Наталія Май виборює звання кращого автора, композитора на Міжнародному телерадіофестивалі «Прем’єра пісні 2010» у м. Буча, та кращого виконавця на цьому ж фестивалі у 2011 році.

У 2009 році Наталія Май отримала звання заслуженої артистки України.

Найціннішим у творчості Наталії Май є те, що вона першою почала активно писати для дітей та молоді українськомовні пісні, що розійшлися по всіх освітніх та культурних закладах України.

Рок-н-рол.

Хтось вміє грати на баяні,

А хтось ганяє у футбол.

А я танцюю на дивані

Шалений танець рок-н-рол.

Я свого часу не жалкую,

Відклавши зошити й книжки.

Я танець рок-н-рол танцюю,

Танцюю завжди залюбки.

П-в

Рок-н-рол, рок-н-рол

Веселий танець рок-н-рол.

Рок-н-рол, рок-н-рол

Шалений танець рок-н-рол.

2.Один дає усім поради,

Другий жує собі ментол.

А я танцюю до упаду

Шалений танець рок-н-рол.

Я свого часу не жалкую,

Відклавши зошити й книжки

Я танець рок-н-рол танцюю,

Танцюю завжди залюбки.



  1. Історія розвитку рок-н-ролу.

Рок-н-рол - це не просто напрямок в танці, це справжній культ, який кардинально перевернув світогляд суспільства. Він виник в Америці на початку 1950-х років слідом за появою музики рок-н-рол, яка представляла собою поєднання госпел, бугі-вугі, кантрі і ритм-енд-блюзу. Перші мелодії рок-н-ролу і перші ритми танцю просто «підірвали» американську молодь, яка відкинула всі раніше встояли моральні переконання і віддалася цілком рок-н-ролу. Ціле покоління 60-70-х років вважало цей стиль справжньою релігією і варто відзначити, що танець і музика були одним цілим.

Історія створення

Прийнято вважати рок-н-рол спрощеної варіацією джайву. Але подивившись на виконання класичної форми танцю, язик не повертається назвати рок-н-рол «спрощеним». Він просто насичений неймовірно складними підтримками, кидками, випадами, круговоротами та іншими майже акробатичними елементами. До речі, назва цього хореографічного стилю походить від англійських слів «захитався, кружляти».

«Батьком» цього танцю прийнято вважати Алана Фріда, який створив абсолютно новий стиль, взявши за основу негритянський ритм-енд-блюз, а після довгої роботи над вдосконаленням почав його активно пропагувати. У цього танцю є навіть справжній офіційний день народження - 12 квітня 1954, який призначили після того, як у світ вийшла кінострічка під назвою «Танцюй рок цілодобово». Варто підкреслити, що саме в цьому фільмі був «дебют» парного виконання рок-н-ролу.

Після виходу цієї кінострічки американське суспільство «вибухнуло», а танцювати цей «божевільний танець» стали все і скрізь. Спершу все почалося з Америки, а потім «хвиля» накрила і всю Європу. Уже в 1960-х роках цей танець удостоївся проведення самостійних конкурсів, на якому танцюристи з різних держав змагалися в майстерності виконання рок-н-ролу.

Справжній прорив у розвитку цього танцювального напрямку трапився на початку 70-х років, коли Рене Сагарра зі Швейцарії раціонально скомбінував до цього хаотичні рухи танцю і створив справжні витвір мистецтва, який ми сприймаємо як спортивний рок-н-рол. З тих самих пір ця незвичайна хореографія стала не просто танцем для розваги, а воістину красивою і неймовірно складною хореографічною постановкою.



Дуже довгий проміжок часу рок-н-рольна культура вважалася аморальною і неприйнятною для цивілізованого суспільства. Місцева влада і противники цього напрямку постійно виступали з заявами про шкоду цього танцю і такої музики. Але, незважаючи на подібні гоніння, рок-н-рол був і є популярним танцем.

  1. Слухання музики. Е. Преслі. Все гаразд, мамо.

Елвіс Преслі (1935-1977) – король рок-н-ролу - народився у місті Тупело близнюком у сім'ї Вернона і Ґледіс Преслі (англ. Vernon and Gladys Presley), проте його брат, Джессі Гарон, не вижив. Сім'ї Преслі жилось нелегко — і справи погіршились, коли батько майбутнього співака у 1938 році відсидів два роки у в'язниці за підробку банкових чеків. Сам Елвіс із дитинства виростав в оточенні музики й релігії: неодмінно відвідував церкву та співав у церковному хорі. Мати Преслі особливо стежила за манерами сина, прищепивши тому на все життя виняткову ввічливість і пошану до старших. Уже на своє одинадцятиріччя Елвіс отримав замість велосипеда, який сім'я не могла собі дозволити,— гітару. Ймовірно, на такий вибір вплинув перший музичний успіх Елвіса, адже за декілька місяців до того він отримав приз на ярмарку за виконання американської народної пісні «Стара вівця»

У вересні 1948 року сім'я Преслі переїхала в Мемфіс, штат Теннессі, де були кращі можливості для батька Преслі знайти роботу. Саме у Мемфісі Елвіс більш свідомо цікавився сучасною музикою: по радіо слухав кантрі, традиційну естраду, — а також передачі з негритянською музикою: блюзбуґі-вуґіритм-енд-блюз. Часто відвідував квартали Біль-стріт у Мемфісі, спостерігав гру чорних блюзменів та вештався негритянськими магазинами: під їхнім впливом в Елвіса вироблявся стиль одягу, яким він яскраво виділявся серед інших.



https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/sun_studio.jpg/220px-sun_studio.jpg

«Сан-Студіо»



Влітку 1953 року, закінчивши школу, 18-річний Преслі працював водієм вантажівки, а вже 18 липня Елвіс зайшов у фоностудію Сема Філліпса, — і записав за 8 доларів під гітару пісні «Щастя моє» (англ. «My Happiness») і «Починає тоді краятись серце моє» (англ. «That’s When My Heartache Begins»). Платівка мала бути подарунком матері Преслі, — але насправді, як він сам зізнався, зробив запис, бажаючи почути, як саме звучатиме власний голос на жорсткому носії. А вже для себе, Елвіс записав ще одну платівку 4 січня 1954 року із піснями: «Ніколи не стоятиму тобі на заваді»/«Не однаково було б без тебе мені» (англ. «I'll Never Stand in Your Way»/«It Wouldn't Be the Same Without You».) — за декілька місяців до запису навіть встиг виступити у клубі й на декількох концертах. Наміряючись вже тоді безумовно стати музикантом, Елвісу ще доводилося визначатися з жанром, у якому йому доведеться попрацювати: виконуватиме ґоспел і церковні гімни, чи гратиме кантрі? Секретарка фоностудії «Сан-Студіо» (англ. Sun Studio) зацікавилась голосом Елвіса і записала дані та координати Преслі, коли той на її питання про виконавця, до якого наближається його спів, відповів,— що такого немає. (Їх діалог став майже легендарним: англ. I said, "What kind of singer are you?" He said, "I sing all kinds." I said, "Who do you sound like?" He said, "I don't sound like nobody.") Елвіс попросив у неї передзвонити йому, щойно у фірмі Філліпса, яка випускала тоді в основному негритянську музику налейблі «Сан-Рекордс» англ. «Sun Records», буде потрібен співак. Елвіс неодноразово зупинявся у фоностудії в надії одержати там роботу.

Слід відзначити, що ранні платівки Елвіса не називали тоді рок-н-ролом (термін тоді нечасто використовували), а по-простому вважалися новим різновидом кантрі, адже прізвисько Елвіса Преслі в ті роки було «Гіллбіллі кет» (англ. «Hillbilly Cat», у якому «гіллбіллі» — застаріла назва кантрі). І насправді, рання музика Преслі викликала ряд суперечностей: тоді ж радіослухачам ставало незрозуміло, співає білий виконавець, чи негритянський (до речі, расизм був тоді складовою життя американського Півдня); незрозумілий був жанр (адже популярна музика з початку століття чітко класифікувалась, а Елвіса годі було класифікувати за старими схемами) — одним словом, поєднання всіх елементів американської культури і ставиться в заслугу Елвісу Преслі. Елвіс Преслі ось вже більше ніж 30 років залишається одним з найвідоміших осіб світової поп-культури. У Америці він давно увійшов до повсякденного життя обивателів, нарівні з президентами і спортсменами. Жарти, асоціації, натяки, відкриті пародії тощо стали невід'ємним явищем американській індустрії розваг. Зняті безліч кіно- і телефільмів, як біографічних, так і таких, що мають лише непряме відношення до самого життя Преслі, видані ще більше книг (включаючи енциклопедії і кулінарні). Процвітає обширна індустрія імітаторів Преслі в усьому світі (при цьому вони, як правило, використовують найбільш впізнанний образ Преслі 70-х рр.). Його маєток Грейсленд є другим у США після Білого дому місцем за відвідуваністю (600 тисяч чоловік в рік).

Музика Елвіса Преслі продовжує видаватися, не втрачаючи оборотів (див. нижче посилання на докладну дискографію).



Відразу ж після смерті Преслі виникли теорії про те, що співак насправді живий. Вже через місяць після поховання його могила була осквернена людьми, які хотіли перевірити, чи дійсно Преслі мертвий. В кінці 80-х рр. з'явилися публікації про «життя» Преслі після смерті: співак, нібито, свідомо інсценував свою смерть, щоб віддалитися від обридлого йому світу шоу-бізнесу і зайнятись духовним вдосконаленням (Преслі дійсно останніми роками був схильний до духовних пошуків). За іншою версією, Преслі виїхав на тривале лікування від наркотиків, але, втративши багато часу, не зміг повернутися на сцену. Ця теорія про фіктивну смерть в 1977 році підживлюється декількома фактами: засекречений характер медичного розслідування причини смерті; відсутність фотографії тіла співака; зміна середнього імені на могилі (Преслі, нібито, таким чином, не вважав би себе похованим); і звичайно, психологічне небажання мільйонів шанувальників прийняти такий несподіваний факт передчасної смерті. До цього додалися періодичні свідчення людей, що бачили Преслі в різним місцях планети. Ця теорія міцно увійшла до поп-культурної міфології про Преслі, нерідко з відтінком іронії. У 1991 році лос-анжелеська газета надрукувала скандальний репортаж про зустріч з «живим» Преслі. У 2006 році в американських ЗМІ з'явилася історія про «таємне життя» Преслі, який нібито помер не в 1977, а в середині 90-х рр.

Сьогодні ми послухаємо його пісню «Все гаразд, мамо».

Яке враження справила на вас ця пісня?

Чи знайома вона вам?

Яку характеристику ви можете дати пісні?



У якому стилі вона звучить?

  1. Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.





Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconУрок 20 Тема: «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май (виконання). Історія виникнення та зарубіжні рок- групи
Тема: «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май (виконання). Історія виникнення та зарубіжні рок- групи. «The Beatles» «Let it be»; група «Queen»...
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconІсторія рок-музики
Мета: Ознайомити з рок-музикою, розглянути особливості рок-музики т а історію її виникнення, ознайомити з творчістю рок- груп та...
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconНапрями музики масових жанрів
«Yesterday» (біг-біт), «Рол-лінг стоунз» — «Satsfaction» (блюз-рок), гуртів «Арія» — «Воля І розум», «Ворон» (хеві метал), «Yes»...
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconТема. Походження І розвиток рок-музики. Мета
Розвивати вокально-хорові навички та інтерес до різних напрямів популярної та рок-музики. Виховувати естетичний смак учнів
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconГармонія та краса модернізму в музичному мистецтві
Пауль Гіндеміт, Сергій Прокоф’єв, Микола Леонтович, Ігор Стравінський – творці модерну в музиці
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconПрограма курсу за вибором зі світової літератури «Мотиви й образи світової літератури в музичному мистецтві»
Заняття Мистецтво. Види мистецтва. Література, музика як види мистецтва
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconВ. Стефаник. Новаторство письменника. Експресіонізм у його творчості
Допомогти учням осягнути новаторство письменника,ідейно-художній зміст новели «Камінний хрест»
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconКартка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Тема кохання в поезії Генріха Гейне "Коли настав чудовий май " Найглибша істина розквітне лише з
Вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Тема кохання в поезії Генріха Гейне “Коли настав чудовий май ”
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconУрок тема Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману
«Айвенго» з фольклором, на прикладі образу Локслі показати вплив народних балад на обрану систему творів, висвітлити новаторство...
Урок 19 Тема : Новаторство в музичному мистецтві. «Рок-н-рол» муз.І сл. Н. Май iconОголошення теми уроку
Тема. Вірші зарубіжних поетів про дружбу й кохання. Р. Бернс «Любов», Г. Гейне «Коли настав чудовий май»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка