Урок 29 Тема: романтизм



Скачати 55,07 Kb.
Дата конвертації22.06.2017
Розмір55,07 Kb.
ТипУрок

Урок 29
Тема: РОМАНТИЗМ.

Виникнення та розвиток нового літературного напрямку. Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури романтизму; її художні відкриття і найвидатніші представники

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із поняттям «романтизм»; навчити визначати характерні риси романтизму;

розвивальна: розвивати навички конспектування; розвивати зв’язне мовлення, логічне та асоціативне мислення;

виховна: активізувати читацький інтерес учнів, виховувати любов до книги

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу
ХІД УРОКУ
І. Аналіз контрольної роботи

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми й мети уроку

1. На початку теми – анонс. Тихо звучить музика. На екрані з’являються портрети поетів та письменників-романтиків. Зачитуються уривки з їхніх творів:

1) Коли сниться мені, що ти любиш мене,

Ти на сон мій не гнівайся, люба,--

Тільки в мріях я маю те щастя ясне,

Кожний ранок – оплакана згуба.

/ Байрон /

2) Хотів би я в слово єдине

Вмістити всю думу сумну,

Віддать його вільному вітру –

Нехай би одніс вдалину.

/ Г.Гайне /

3) Уривок із роману В Гюго «Собор Паризької Богоматері»

4) Уривок із повісті-казки Гофмана «Малюк Цахес на прізвисько Циннобер»

5) Уривок із роману В.Скотта «Айвенго»

Учитель: «Велика-бо користь від навчання книжного. Книги – мов ріки, які напоюють собою весь світ; це джерело мудрості, в книгах – бездонна глибина; ми ними втішаємося в печалі, вони – узда для тіла і душі. У книгах –світло мудрості, а про мудрість сказано: люблячих мене – люблю, а хто дошукується мене – знайде благодать, і якщо старанно пошукати в книгах мудрості, то знайдеш велику втіху і користь для всієї душі, адже той, хто часто читає книги, веде бесіду з Богом і наймудрішими мужами»-- ідеться в давньоруському літописі Нестора Літописця «Повісті минулих літ» в перекладі В Близнеця.

2. Евристична бесіда з метою повторення вивченого

Згадаймо, яким шляхом бажали просвітителі змінити світ на краще?

Назвемо представників Просвітництва.

А які ще історико-літературні епохи вам відомі?
ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

Учитель: Романтим виник у той час, коли Європа зазнала сильного духовного потрясіння і глибокого розчарування у зв’язку із Французькою буржуазною революцією /1789-1794р.р./, яка не привела до суспільної гармонії, а скоріше – до насильства. Що ми можемо згадати про цей період з історії?

1. Виступи «істориків»: стислі повідомлення про ситуацію в Європі наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст..
2. Робота зі схемою:



стрілка вправо 9стрілка вліво 11



Запис у зошити:

Соціальні умови: заміна феодального ладу буржуазним

філософія: розчарування суспільним ладом

особливості: а) відхід від дійсності; б) пошук ідеалу; в) герой – сильна, надзвичайна особистість, мріє про краще життя і бореться за нього

3. Евристична бесіда:
1). Демонстрація портрета Й.В.Гете

Кого ви впізнали на цьому портреті?

Учитель: Так, це він написав «Фауста» та ще понад 1600 віршів. «Головний предмет вивчення людства -- природа» / Гете /

Навчаючись у Страсьбурзькому університеті, він закохався у юну Фредеріку Бріон. На одному із свят у сімейному колі Бріонів він склав вірш «Травнева пісня»

2). Читанна вірша

Учитель: А в автобіографічній книзі «Поезія і правда» Гете згадував: « … я придумав для Фредеріки багато пісень на знайомі мелодії. Їх набралося б, напевне, на цілий том…»

3). Постановка та розв’язання проблемних питань

Які два мотиви звучать у вірші?

Який настрій ліричного героя?

Що можна сказати про природу?

Учитель: Ми відчуваємо гармонію душі з природою. Отже Гете – романтик. Ще в сьомому класі ми з вами переконались у цьому, вивчаючи баладу …(?)

У природі, зображеній поетом, є і страшні фантастичні картини.

Як ви гадаєте, до якого твору Й.В.Гете намальований цей малюнок?

4) / Демонстрація малюнка до балади Гете «Вільшаний король» /

Давайте разом пригадаємо ще одного шукача високого змісту буття та загальнолюдської гармонії

5) / Демонстрація портрета М.Лермонтова./

Пригадаймо всім відомого «Вітрильника»

Учень читає вірш в оригіналі «Белеет парус одинокий..»

6) Постановка та розв’язання проблемних питань

Про яку духовну драму розповідається у вірші?

Чого прагне ліричний герой?

Що таке самотність?

А взагалі, що дає поштовх поетичному натхненню?

Учитель: До того ж нещасливе кохання дало такий поштовх і Г.Гайне. Він закохався у двоюрідну сестру Амалію, яка не звертала ніякої уваги на нього, потім зневажила його почуттям, вийшовши заміж за багатого пруського аристократа. Не зрозуміла палку душу поета і молодша Тереза.Як результат – збірка « Книга пісень», основною темою якої є нероздільне кохання і страждання юного серця. Де ще зустрічалась нам така назва?

7) Читається вірш « У темному житті моєму…» Г.Гайне

Чим відрізняється цей вірш від віршу Й.Гете «Травнева пісня»?
4. Складання порівняльної невеличкої таблички. Обмін враженнями


Г Гайне «У темному житті моєму»

Й.Гете «Травнева пісня»








ІV. Закріплення умінь і навичок

Учитель: « Не знаю читання більш привабливішого, чим твори В.Скотта. Я всі романи його читав не менше ніж 50 разів» -- так скаже співець моря і трагічної самотності всім відомий романтик Дж.Байрон про ще одного романтика В.Скотта, який відомий нам як автор першого історичного роману Якого? … (?)


1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Враховуючи ознаки романтизму, доказати, що роман В.Скотта « Айвенго» романтичного спрямування.

2. Учитель: Митці, твори яких належали до романтизму високо цінували власний народ, його культуру, фольклор. Романтики вперше відкрили красу народного мистецтва: Казок, легенд, пісень, переказів. Разом з тим вони цікавились світовою національною культурою і мистецтвом, перекладали рідною мовою твори світової літератури / В.Жуковський = Й.В.Гете; Г.Гайне = М.Лермонтов= Дж.Байрон тощо/.

Під впливом європейського романтизму розвивається американська література, яка веде початок від цього часу і представлена романтичними творами Дж.Ф.Купера та Е.По.

Романтизм знайшов відображення і в музиці. Ф.Шуберт, К.Вебер, Р.Шуман, Е.Гріг, Ф.Шопен – відомі всьому світові. Вони намагались відкрити таємниці природи в живих реальних та фантастичних образах. Виникають такі жанри як пісні, балади, танець, ноктюрн, прелюдія. Як приклад, австрійський композитор-романтик Ф.Шуберт написав близько 6000 сольних пісень на вірші Й.В.Гете, Г.Гайне та Р.Мюллера.



Отже, романтизм – це не тільки літературний напрямок, це взагалі нове світобачення, нове спрямування.
V. Домашнє завдання: Порівняти два літературні напрямки, один з яких романтизм / письмово/. Читати казку-новелу Е.Т.А.Гофмана «Малюк Цахес на прізвисько Циннобер». За бажанням підготувати повідомлення учня-біографа про Е.Гофмана, учня-історика про Німеччину наприкінці ХVІІІ – початку ХІХ ст..

VІ. Підбиття підсумків уроку
Каталог: doc -> files -> news -> 416
news -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
416 -> Уроку. Позакласне читання. О. С. Пушкін «Дубровський»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок 29 Тема: романтизм iconЗміст Що таке романтизм? Прояв романтизму в різних видах мистецтва
У 18 столітті терміном «романтизм» називалося все фантастичне, таємниче, дивне, незвичайне, нереальне. В кінці 18 початку 19 століття...
Урок 29 Тема: романтизм iconРомантизм (кн. 18ст. 30 – 40 рр. 19 ст. ) Презентація доби Романтизм
Представники: Англія: В. Скотт, Байрон, Шеллі; Франція: Жорж Санд, В. Гюго, Дюма; Німеччина: Гейне, Гофман; Польша: А. Міцкевич;...
Урок 29 Тема: романтизм iconУрок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція
Моріса Равеля та особливостями розвитку образу звучання симфонічної п'єси
Урок 29 Тема: романтизм iconТип уроку Тема уроку 1 Вступ
Нечуй-Левицький.(4 год) Життєпис письменника. Творчість письменника – новий імпульс розвитку української літератури. Розвиток реалізму,...
Урок 29 Тема: романтизм iconКиричук Анжела Миколаївна 012 р Слайд Тема. Позакласне читання урок
Тема. Позакласне читання. Урок – гра за твором І. М. Андрусяка «Стефа І її Чакалка»
Урок 29 Тема: романтизм iconУрок Угорщина. Румунія. Урок Болгарія. Югославія. Тема № Країни Сходу та латинської Америки. Теми, які потрібно розглянути в ході вивчення даної теми
Урок Особливості соціально-економічного розвитку країн Центральної та Східної Європи. Польща. Чехословаччина
Урок 29 Тема: романтизм iconУрок конференція, урок подорож, урок турнір знавців, інтегрований урок, урок концерт
Матеріали посібника містять розробки уроків з музичного мистецтва. Серед них – урок – конференція, урок – подорож, урок – турнір...
Урок 29 Тема: романтизм iconРеферат за темою: "Український романтизм. Микола Васильович Гоголь"

Урок 29 Тема: романтизм iconУрок телеміст ( світова література ) 7 клас Підготувала
Тема уроку. Рзм. Урок – телеміст «Англія – Україна. Шервудський ліс – Чорногора. Робін Гуд – Олекса Довбуш»
Урок 29 Тема: романтизм iconРеферат за темою: "Український романтизм. Микола Васильович Гоголь" План реферату



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка