Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови



Скачати 43,01 Kb.
Дата конвертації26.05.2017
Розмір43,01 Kb.
ТипУрок

Міністерство освіти і науки України

Зимогір’ївська гімназія




Кафедра науково-гуманітарних дисциплін




Моральні проблеми оповідання Е. Сетон-Томпсона „Лобо”

(Інтерактивні технології: метод проектів)




Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі



Вчитель Кучма Галина Миколаївна,

вчитель-методист російської мови

та літератури, спеціаліст вищої

кваліфікаційної категорії




ТЕМА: Природа, в якої ми всі вчимося. (Моральні проблеми оповідання

Е.Сетон-Томпсона «Лобо»)


МЕТА: Сформувати в учнів уявлення про творчість канадського письменника Е.Сетон-Томпсона;

відпрацювати з учнями вміння й навички аналізу епічного твору, здатність сприймати

його з розумінням задуму і стилю автора, бачити твір „Лобо” у літературному та

культурному контекстах;

розвивати усне і писемне мовлення школярів, а також їхнє образне та логічне мислення;

виховувати у підростаючого покоління любов до менших братів наших.



ОБЛАДНАННЯ: портрет Е.Сетон-Томпсона, виставка його книг, тексти оповідання „Лобо”, фонозапис

„Голоси птахів”, слайди презентації.

На дошці: епіграф, ключове запитання, репродукції природи Канади, малюнки дітей

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: після цього уроку діти зможуть:


  • відтворювати події оповідання в хронологічній послідовності;

  • розмірковувати над сенсом протиставлення світу тварин і світу людей;

  • характеризувати основних персонажів оповідання і висловлювати своє ставлення до них;

  • виразно читати опис вожака й висловлювати судження про його роль у творі.

КЛЮЧОВЕ ЗАПИТАННЯ: На чийому боці співчуття читача - на боці людини, що вбила Лобо, чи на боці

цієї благородної тварини, що скінчила свої дні так, як і прожила їх: з

достоїнством, без страху та мужньо?
ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ: Підготування слайдів для презентації:

І група „Біографи” ( слайди 2,3,4)

ІІ група „Природознавці” ( слайди 6,7,8)

ІІІ група „Літературознавці” ( слайди 9,10,11,12,13)



Люди и звери, мы – дети

одной матери – природы»

Є. Сетон - Томпсон
ХІД УРОКУ

І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності. Очікувані результати.

Добрий ранок вам!

Добрий ранок вам!

Кому дозволимо сісти першими? (дівчаткам)

Спочатку краса, а потім – сила (сідають хлопчики)

ІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу


  1. Слово вчителя

Протягом двох тижнів ви готувалися до цього уроку позакласного читання, творчі групи дітей отримали завдання і працювали над своїми сторінками проекту „Природа , в якої ми всі вчимося”.

Слово надається першій групі „Біографи” ( діти розповідають факти біографії автора, використовуючи 2,3,4 слайди)



  1. Бесіда

  1. Назвіть головного героя оповідання „Лобо” (вовк)

  2. Що ви можете розповісти про цю тварину?

Учні другої групи” Природознавці” розповідають про вовка, використовуючи статті з енциклопедії „Все про тварин” і презентують свої слайди (6,7,8)

  1. Як зображується Вовк в казках та слов’янській міфології?

Учні третьої групи „Літературознавці” розповідають про казкового Вовка, використовуючи слайди( 9,10,11,12,13)

  1. Слово вчителя

Ми з вами з’ясували, що це за тварина вовк. Дома ви прочитали оповідання Е.Сетона – Томпсона „Лобо” і зрозуміли, що у письменника досить своєрідний підхід до зображення вовків. У чому він полягає? Про це можна зробити висновок, проаналізувавши оповідання „Лобо”.



  1. Бесіда за змістом прочитаного.




  1. Виразне читання уривка „Лобо”(фон фонозапис „Голоси птахів”)

від слів: „Лобо отправился по тропе и находился уже между двумя паралельніми рядами капканов, ...” до слів „... он всегда уходил невредимім”.


  1. Коментар вчителя.

Спостерігаючи трагедію старого Лобо, люди мимоволі переймаються до нього співчуттям. І оповідач хоче передати цей настрій читачеві, запалити в його серці сумнів: чи завжди права Людина, посягаючи на життя тварини, даже такої небезпечної як вовк.

В ім’я чого писав свої оповідання письменник? Звісно, що в ім.’я захисту тварин від людської жорстокості та варварського знищення.(слайд 15) Німецький поет І.В. Гете писав про природу ( слад 16) Спробуйте і ви наблизитися до природи і написати твір-мініатюру „Чим сподобався мені Лобо?”


ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

    1. Написання твору-мініатюри на тему: „Чим сподобався мені Лобо?”

Самостійна робота учнів у зошитах.

    1. Перевірка письмових робіт (3-4 роботи)

ІV. Рефлексія.

      • На чийому боці ваші читацькі симпатії – на боці вовка Лобо чи мисливця?

      • Чи відповідають описи повадок та поведінки вовка в оповіданні описам про нього в наукових статтях?

V. Домашнє завдання

Написати маленьке оповідання про свого улюбленця (кота, собаку, тощо), в основу якого повинні бути покладені факти з його життя. Оповідання може бути з вашими ілюстраціями.


Література:

1.Енциклопедія „Все про тварин”

2. К Нєволіна .Большая книга животных.- М:ОЛМА-ПРЕСС,2003.-С.16-18.

3.В.В.Рогозінський.Рассказы Черного Волка//Русский язык и литература.-1991.-№12.- С.26-31



4. Матеріали Інтернету
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови iconУрок зарубіжної літератури в 6 класі
Підготували: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови та зарубіжної літератури, І гурська Раїса Леонтіївна, вчитель української...
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови iconУрок позакласного читання в 5 класі Не одежа красить людину, а добрі справи
Підготувала: вчитель української мови та літератури ІІ категорії Сатанівського нвк І-ІІІ ст. Монастирищенського району Назарець Аліса...
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови iconПоетичний світ Данте І Петрарки в творчості О. С. Пушкіна Зміст
Учитель російської мови І світової літератури, вчитель вищої категорії, вчитель-методист, Таран Віра Федорівна
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови icon9 клас (збірник вправ, завдань,тестів) смт Каланчак
Упорядник: Кравченко Ірина Миколаївна, вчитель української мови та літератури Олександрівської загальноосвітньої школи і-ш ступенів,...
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови iconНестечук Наталія Миколаївна, методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Старокостянтинівської районної державної адміністрації Друкується згідно рішення
Тащук Наталія Олександрівна, вчитель біології Пеньківського нвк, Шостак Тетяна Олександрівна, вчитель біології Пашковецького нвк,...
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови iconРецензенти: С. Мельникова, методист хоіппо
М. Вох, вчитель української мови та літератури Зіньківського нвк, «Вчитель – методист»
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови iconУрок світової літератури в 6 класі з використанням мультимедійних технологій
Підготувала: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови, світової літератури та основ християнської етики
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови icon«Легенда про безсмертник», виспівана душею і серцем талановитої поетеси Л. Чижової, безцінна сторінка минулого України
Безручко Тетяна Олександрівна – вчитель української мови та літератури, вчитель вищої категорії, вчитель-методист Миколаївської гімназії...
Урок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови iconВолянська Тетяна Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури, спеціаліст першої категорії. Світова новела. Цикл урок
Світова новела. Цикл уроків із зарубіжної літератури для 7 класу. Нерубайське. 33 с


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка