Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція



Скачати 87.54 Kb.
Дата конвертації09.09.2017
Розмір87.54 Kb.
ТипУрок

Музика, ___7 клас___ клас


Урок № __6____
Дата _________
Тема (семестру,) Палітра музичних образів

Тема уроку Образ танцю.

Тип уроку: комбінований

Жанр урок - композиція

Музичний матеріал М.Равель. Симфонічна п’єса «Болеро»
Мета уроку:

Навчальна:_
- створити умови для сприйняття поняття «Єдиний, спосіб Танцю, що розвивається»;
- визначення образного змісту, розкриття взаємодії музики з іншими видами мистецтв;
- познайомити учнів з творчістю Моріса Равеля та особливостями розвитку образу звучання симфонічної п'єси «Болеро».

- пояснити уч­ням визначення понять болеро, кастаньєти, тутті,

- закріпити визна­чення понять музичний образ, варіації;

- закріпити поняття «розвитку в музиці» (динамічне, оркестрове, темпове, темброве)



Розвивальна:

  • формувати вокально-хорові на­вички учнів та вміння інтерпретувати програмні симфонічні музичні твори.

  • розвивати інтерес до видатних зразків музичної класики.

Виховна :

- вихо­вувати шанувальників творчості М. Равеля.
Наочність, оснащення комп'ютер, інтерактивна дошка, музичні інструменти, плакат, презентація: «Моріс Равель« Болеро , мультимедійний діапроектор,

Наочність, ТЗН

таблиця з музично-виразними засобами:

МЕЛОДІЯ;

ТЕМП;


РИТМ;

ДИНАМІКА;

ТЕМБР

ТУТТІ.
Епіграф:



Танцюй, Равель, свій велетенський танець,

Танцюй, Равель! Не сумуй, іспанець!

Обертай, Історія, литі жорна,

О, болеро, священний танець бою!


Микола Заболоцький
Хід уроку:

Побудова уроку у формі сонатного алегро.


1. Вступ ( організаційний момент )

Музичне вітання

Дoбрий дeнь, дoбрий дeнь, ниви і пoля.

Дoбрий дeнь, дoбрий дeнь, мaтінкo зeмля.

http://vkmonline.com/minusovki/minusfile/173061/

Створення ситуації психологічного комфорту

Любі, діти , добрий день!

Зичу праці та пісень.

А ще, друзі всім бажаю

Сил натхнення на весь день!
ІІ Експозиція ( введення в тему, мотивація )


  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ:

УЧИТЕЛЬ.

- Гра «Шість літер».

Закресліть шість літер, щоб дізнатися назву твору, який вважають найзагадковішим твором ХХ століття:

ШБІСОТЛЬЛЕІТРЕРО (БОЛЕРО)

Учитель: Сьогодні на уроці ми з вами вирушаємо у далеку мандрівку до Франції. Поговоримо про найзагадковіший твір 20-го століття - «Болеро» французького композитора Моріса Равеля. Ви довідаєтесь про життя і творчість композитора, будете вчитися визначати тембри музичних інструментів на слух, слухати музику і ділитися враженнями від неї.

ІІІ Розробка ( актуалізація знань, музичні розминки)

Але перше ми підготуємо свій вокальний апарат для співу.



Розспівування

Вправи для розпівування:

- Вправи на поліпшення артикуляції.

- Вправи для дихання:

Зробити глибокий вдих і на одному диханні проговорити:

Одинадцятий поверх, десятий поверх , дев’ятий поверх і так до кінця до першого поверху, бажано на ланцюговому диханні.


  • міа-міа-міа-міа – ма-а-а-а

Можна співати на пониження, чи на підвищення, в залежності того, які ноти потрібно розспівати


  • Робота над піснею Тараса Петриненка « Україна»

У нашому музичному репертуарі є пісня, що малює образ України, образ любові до Батьківщини. Який твір я маю на увазі?

Переходимо до роботи над піснею.



ІУ. Кульмінація ( ключовий момент теми )

  • Епіграфом до уроку є вірші російського поета Миколи Заболоцького. Але давайте з’ясуємо чому поет називає його іспанцем і до культури якої країни відносимо власне «Болеро»? Для цього вам допоможе гра « Шкільний читальний зал». Ви маєте цілих 5 хвилин на виконання цього завдання. Перед вами роздаткові картки і ви, знайомлячись із матеріалом, дасте відповіді на такі запитання:

  1. Поясніть поняття імпресіонізм

  2. Що таке Болеро

  3. Розповідь про М. Равеля

  4. Чим став знаменитим для Равеля 1928 рік?

  5. Що лежить в основі « Болеро»?

  6. Коли відбулася прем’єра балетного спектаклю?

  7. Який був задум у Равеля щодо дійства балету?


Роздатковий матеріал

Імпресіонізм – напрямок у мистецтві 20ст., що виник спочатку в живописі, потім у поезії та музиці. Термін impression походить від назви картини К.Моне «Враження. Схід сонця». Художники-імпресіоністи вийшли з майстерень на свіже повітря і стали писати безпосередньо з натури. Це відкрило їм нові шляхи до розуміння і відображення навколишнього світу. Найбільше імпресіонізм у живопису вплинув на музику у сфері засобів виразності. Значення мелодії слабшає, зростає роль ладово-гармонійної мови й оркестрового стилю. Головним є відтворення раптових, короткочасних настроїв та вражень композитора без заглиблення у їхню суть.

Що таке Болеро;

« Болеро »- іспанський народний танець. «Болеро» Моріса Равеля - одне з найулюбленіших творів і оркестрантів, і слухачів.


Автобіографія Равеля

Розповідь про М. Равеля
В автобіографії , що побачила світ у 1928 році, Моріс Равель так описував свої перші кроки в житті і музиці : «Я народився 7 березня 1875 в Сибурі ( Нижні Піренеї ) , поблизу Сен -Жан -де - Люза .

Мій батько був цивільним інженером. Мати належала до старовинної баскської сім'ї . Мої батьки переселилися в Париж , коли мені було три місяці . З тих пір я жив там постійно. Ще маленькою дитиною я був сприйнятливий до музики - до всякої музики. Мій батько став з ранніх років розвивати у мене ці нахили і заохочувати моє старанність У віці шести років я почав навчатися грі на роялі. У 1889 році я поступив в Паризьку консерваторію».


Чим став знаменитим для Равеля 1928 рік?
Отже йшов 1928 рік. Цього року Равелю виповнилося п'ятдесят три роки. Позаду недавня гастрольна поїздка до Америки - "божевільне турне", як сам Равель його охарактеризував, по Канаді і Сполученим Штатам. Попереду - присудження почесного ступеня доктора Оксфордського університету. Равель на вершині композиторської майстерності. Але цей - 28-й - рік став роком "Болеро".

Коли відбулася прем’єра балетного спектаклю?

Прем'єра "Болеро" як балетного спектаклю відбулася в Парижі 20 листопада 1928. Танцювала Іда Рубінштейн, декорації написав Олександр Бенуа. Тріумф був повний. Ось свідчення одного з очевидців: "Слабо освітлена кімната в іспанській таверні; вздовж стін, у темряві, за столами розмовляють гості ; посеред кімнати великий стіл, на ньому танцівниця починає танець ... Присутні не звертають на неї уваги, але поступово починають прислухатися, пожвавлюються. Їх все більше захоплює мана ритму; вони піднімаються зі своїх місць, наближаються до столу; надзвичайно збуджені, вони оточують танцівницю, яка з тріумфом закінчує виступ. У той вечір 1928 ми самі спочатку зрозуміли, що ж відбувається, і тільки потім усвідомили ... ".


Який був задум у Равеля щодо дійства балету?

За задумом Равеля, дія мала проходити на відкритому повітрі. До того ж, Равель точно знав, де саме (і це мало бути відображено в декораціях) - на тлі стіни заводського корпусу! Несподіване і здається дивним художнє рішення. Але якщо знати обставини біографії Равеля, то ти не будеш дивуватися. Композитор завжди мав пристрасть до індустріального пейзажу. Він захоплювався заводами у Бельгії та Рейнської області, які він бачив, коли свого часу - влітку 1905 року - подорожував на борту яхти "Еме". Хочу навести хоча б один вислів Равеля на цей рахунок: "Те, що я бачив вчора, врізалося мені в пам'ять і збережеться назавжди, як і Антверпенський порт. Після нудного дня на широкій річці, між безнадійно плоскими невиразними берегами, відкривається ціле місто труб, громад, вивертають полум'я і клуби рудуватого і синього диму. Це Хаум, гігантський ливарний завод, на якому цілодобово працюють 24000 робітників. Так як до Рурорт занадто далеко, ми причалюємо тут. Тим краще, інакше ми не бачили б цього дивовижного видовища. Ми порівнялися з заводами, коли вже сутеніло. Як передати Вам враження від цього царства металу, цих дихаючих вогнем соборів, від цієї чудесної симфонії свистків, шуму приводних ременів, гуркоту молотів, які обрушуються на вас! Над ними - червоне, темне і палаюче небо, До того ж ще вибухнула гроза. Ми повернулися страшно промоклі, у різному настрої: я готовий був плакати, але від захоплення. Як все це музично! .. Неодмінно використаю ".

Завод, що малював Равелю в "Болеро", існував насправді і знаходився неподалік від того місця, де композитор придбав невеликий будинок під Парижем, названий їм Бельведером. Гуляючи тут з друзями, Равель часто говорив, вказуючи на цей завод: "Завод з 'Болеро'".
Учитель: Ви добре попрацювали у читальному залі і дали правильні відповіді. Ми переходимо до слухання твору. І тут на допомогу вам прийде опорна схема за якою ви зробите висновок.
Болеро» - один із кращих творів композитора. В основі «Болеро» Равеля дві широкі пісенно-танцювальні мелодії іспанського характеру. Схема цих мелодій така:

1-а мелодія виконується 2 рази,

потім 2-я мелодія - 2 рази,

1-а мелодія - 2 рази,

2-я мелодія - 2 рази ...

і так 5 разів підряд без єдиної паузи.

Сам Равель підкреслював, що особливість «Болеро» полягає в незмінності .

Слухаючи твір, створимо можливість кожному побути наодинці із своїми думками




Динамічний розвиток

Від піанісимо до дуже голосного

Від форте – до мецо форте ( не дуже голосного)

Оркестровий розвиток

Оркестр розростається

Все менше стає в оркестрі музичних інструментів

Тембровий розвиток

Дерев'яні духові -- Флейти,- Кларнет,- Фагот,- гобой

Скрипки – баян -бандури

Які образи змальовує ця музика? Виберіть варіант, з яким ви погоджуєтесь?


- Екзотичний танець.

- Урочисте свято.

- Нашестя ворогів.

- Планета, населена роботами




  • Катастрофа.

  • Вічний двигун.

  • Шум ріки



  • Які образи змальовує ця музика?

  • Однозначно сказати неможливо. На дошці записані варіанти сприйняття цього твору. З яким варіантом ви погодилися б?

(На дошці: 1. Екзотичний танець.

2. Катастрофа.

3. Урочисте свято.

4. Вічний двигун.

5. Нашестя ворогів.

6. Планета, населена роботами.)


Правильна відповідь

Динамічний розвиток - музика звучить від ледве чутного піанісимо ρρ - (дуже тихо) до фортисимо ƒƒ - (дуже голосно) громоподібного

Оркестровий розвиток (оркестр розростається) з кожним проведенням теми збільшується: Кількість інструментів посиленого складу симфонічного оркестру, Збільшується сила звучання цих інструментів.
Як же складається єдиний розвиваючий «образ танцю»? Тембровий розвиток - тембр - забарвлення звуку, розрізнення по голосах Дерев'яні духові -- Флейти,- Кларнет,- Фагот,- гобой

Підсумок. Запис у музичний словник.

  • МЕЛОДІЯ – прониклива, плавна, лірично-витончена, граціозна.

ТЕМП – спокійний, стриманий, чіткий, постійний.

ДИНАМІКА – наростаюча, виразна, масивна.

ТЕМБР – барвистий, світлий,прозорий, таємничий, багатий.

У. Реприза. ( закріплення, дидактична гра )

У вас є різнокольорові картки. Виберіть той колір, який найбільш відповідає характеру образу танцю і після прослуховування підніміть вгору цю картку .

Слухаємо закінчення» Болеро»,

Аналізуємо:

- Подивіться, який колір ви обрали. Червоний колір - колір радості, перемоги, торжества. І не випадково поет М. Заболоцький назвав "Болеро" "священним танцем бою".

(Николай Заболоцкий)

Итак, Равель, танцуем болеро!


Для тех, кто музыку не сменит на перо,
Есть в этом мире праздник изначальный -
Напев волынки скудный и печальный
И эта пляска медленных крестьян...
Испания! Я вновь тобою пьян!

6. Кода ( рефлексія, підсумок уроку )


Моріс Равель – антиромантик. Він виступав проти чуттєвості в музиці. Його музична мова більш гостра, терпка. Тут панує ритм, цей ритм стальний.
Тож давайте підведемо підсумок уроку, відповівши на запитання:

Про що була розмова на уроці?

- Що таке імпресіонізм?

- Яких ви знаєте композиторів-імпресіоністів?



- Що таке музичний образ?
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconТема. Новела як жанр літератури. О. Генрі майстер новели."Останній листок"- гімн людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього
...
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconУрок №8 27. 09. 13 План-конспект уроку німецької мови Тема: Jugend und Berufsauswahl Підтема: Jeder Beruf ist wichtig Тип уроку: комбінований Мета
Навчальна: вивчити нову лексику та закріпити її на практиці, повторити слабку відміну прикметників, формувати вміння вести розгорнутий...
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconУрок 15. 02. 2018 р. Тема уроку. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага І повага до інших
Завдання уроку: продовжувати вчити учнів характеризувати образ літературного героя; формувати уміння й навички аналізу художнього...
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconТема. Життєвий І творчий шлях Олеся Терентійовича Гончара
...
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconКонспект уроку клас. І семестр урок. Образний зміст музики тема уроку. Виражальність та зображальність образів. Мета
Мета: поглибити уявлення учнів про виражальні та зображальні можливості музики
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconСлавутич 011 Урок художньої культури в класі Розділ Мистецтво в просторі культури Тема Жанрова палітра музичного мистецтва Тема уроку : Напрями музики масових жанрів
Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати та розрізняти різні напрями сучасної музики
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconПлан-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку
Д. Шостаковича, на музичних прикладах продовжити ознайомлення дітей з можливості симфонічної музики
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconУрок-подорож Тема уроку : Характеристика образів повісті Я. Стельмаха «Химера лісового озера, або Митькозавр з Юрківки». Повторення тем
Тема уроку: Характеристика образів повісті Я. Стельмаха «Химера лісового озера, або Митькозавр з Юрківки»
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconУрок дослідження. Урок блок
Розвивати творчі та мовленнєві здібності учнів. Виховувати повагу до України, рідного слова та його творців. Тип уроку: Урок – дослідження....
Урок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція iconТип уроку: урок-дослідження
Тема. Улас Самчук. Життєвий І творчий шлях письменника. Проблема людської гідності та національної свідомості в статті «Нарід чи...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка