Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку



Скачати 80.83 Kb.
Дата конвертації19.03.2018
Розмір80.83 Kb.
ТипУрок

Урок алгебри, 7 клас

Тема уроку. Множення одночлена і многочлена. Розв’язування вправ.

Мета уроку. Закріпити і вдосконалити уміння застосовувати алгоритми  множення одночлена на многочлен до перетворення (спрощення) цілих виразів та  розв’язування рівнянь і задач.

Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, математичну мову учнів, сприяти формуванню у дітей стійкого пізнавального інтересу, культури математичних записів.

Виховувати любов до математики.

Пригадати деякі факти біографії М.П. Кравчука, а також галузі  використання наукової спадщини вченого, що сприятиме національному і патріотичному вихованню учнів.



Обладнання: мультимедійний проектор, екран, комп’ютерна     презентація з умовами і розв’язаннями завдань до уроку; портрет М.П. Кравчука, малюнок будинку в Луцьку, де мешкала родина Кравчука на початку ХХ століття; картки з індивідуальними завданнями для учнів; комплекти роздаткових матеріалів для роботи в групах: кросворди, математичне лото, додаткові завдання.

Тип уроку: комбінований
Хід уроку

І. Організаційний етап

Наук цариця недосяжна

Могутня, щедра і прекрасна

Блискуче розум розвиває

І вірно мислити навчає

Неперевершена її краса

Чудова логіка струнка

Доброго дня діти, доброго дня, шановні наші гості. Короткими віршованими словами ми розпочинаємо сьогодні урок алгебри. А девізом нашого уроку є слова математика Рене Декарта «Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати».(Слайд 1)

Сьогодні ми будемо застосовувати наші знання з теми «Множення одночлена на многочлен».(Слайд 2).

Але урок у нас не зовсім звичайний, крім основної теми, ми будемо знайомитися з біографією одного із відомих вам математиків.


IІ. Актуалізація опорних знань.

А про кого саме йде мова, ви дізнаєтеся, коли розв’яжете завдання на дошці.

1.Отже, троє учнів йдуть до дошки виконувати завдання

Обчислити вираз 56,5-(9,7+5,05)*2=(27)

Обчислити вираз: =(9)

Обчислити вираз: 4892-(4254+1746)=(1892)

а з іншими ми розв’яжемо кросворд із ключовим словом (Слайд 3).
2.Питання кросворду (по горизонталі)


  1. Одночлен – це  _______________ чисел, змінних та їхніх степенів.

  2. Вид одночлена  12авс.

  3. Степінь одночлена – це сума _______________ степенів усіх змінних, що входять до нього.

  4. Степенем многочлена стандартного виду називають найбільший із _____________  одночленів, які утворюють даний многочлен.

  5. Сума кількох одночленів.

  6. Степінь одночлена  – 25 дорівнює ________ .

  7. Числовий множник одночлена стандартного вигляду.

     Відповіді:



  1. Добуток.

  2. Стандартний.

  3. Показників.

  4. Степенів.

  5. Многочлен.

  6. Нулю.

  7. Коефіцієнт.

По вертикалі діти знаходять слово «Кравчук».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Отже, урок ми присвятимо видатній людині, математичними відкриттями та працями якої користується весь науковий світ. Відповіді до завдань на дошці вам розкажуть, коли саме народився Михайло Пилипович Кравчук. Це 27 вересня 1892 року. (Слайд 4)

За допомогою розв’язків вправ на множення одночлена на многочлен ви будете один одному розказувати про дати і події з життя корифея математики, оскільки декому з вас було таке випереджувальне завдання. Основним завданням на сьогодні є правильне користування вашими знаннями з даної теми.
ІV . Застосування вмінь та навичок учнів

1. Щоб дізнатися де народився Михайло Кравчук, ви повинні попрацювати в групах. Кожна група може відкрити один склад ключового слова, виконавши завдання на картках, які я вам роздам. (Слайд 5)



І група



ІІ група



ІІІ група


Відповіді:

І група ІІ група ІІІ група

7

Ключове слово: Човниця (Слайд 6)

Історична довідка 1

Народився майбутній вчений 27 вересня 1892 року в селі Човниця (нині село  Ківерцівського району Волинської області) в сім’ї землеміра.

Початкову освіту хлопчик здобув удома, чимало знань і вмінь засвоїв від батьків.

1901 р. – сім’я Кравчука переїхала до Луцька, де Михайло навчався в гімназії.

1914 р. – М. Кравчук закінчив навчання із дипломом 1-го ступеня

(Слайд 7)

2. Зараз я вам пропоную зіграти в математичне лото. У всіх на партах лежать картки і таблиці з відповідями (демонструю). Ваше завдання: розв’язати завдання на картках, положити їх на відповіді і вам будуть відкриватися визначні дати, про які будуть потім розказувати учні в яких було випереджуюче завдання. Зверніть увагу, що карток 5, а відповідей 4. Знайдіть лишню картку. На розв’язання завдань у вас є 10 хв.

Завдання:

1. Розв’яжіть рівняння:

2. Обчисліть значення виразу ,

якщо .



3. Виконайте множення

4. Подайте й вигляді многочлена вираз

5. Спростіть вираз (Слайд 8)














Після того, як учні розв’яжуть завдання лото, на екран проектується слайд із правильним розташуванням карток із відповідями (Слайд 9)

1917

1919

1929

1935

Історична довідка 2

5.09.1917– Михайло Пилипович прочитав свою першу пробну лекцію, невдовзі отримав звання приват-доцента. Поряд із суто науковою роботою викладав математичні дисципліни в І та ІІ українських гімназіях Києва та в Українському народному університеті. Працюючи в правописно-термінологічній комісії УАН, долучився до розроблення української математичної термінології.

1919 р. – опублікував власний курс лекцій з геометрії та зробив перший переклад українською мовою широковідомого російськомовного підручника з геометрії  Кисельова. Виїхав з Києва.

1929 р. – понад 100 організацій висунули кандидатуру М.П. Кравчука на вибори у дійсні члени ВУАН. 29 червня 1929 року Михайло Пилипович став наймолодшим академіком (обчислюємо його вік – майже 37 років). У нього на той час було уже понад 80 опублікованих праць.

Саме у 1935 році проходить перша в Україні математична олімпіада школярів, організатором якої був М.П. Кравчук.

Зайва картка: Обчисліть значення виразу , якщо .

Історична довідка 3

1928  брав участь у Міжнародному математичному конгресі в Італії.

. М. Кравчук – автор понад 180 наукових робіт, у тому числі більше 10 монографій з різних галузей математики. Майже всі вони написані українською мовою (тільки близько десяти робіт – російською; лише кілька – іноземними мовами).

2. До речі, в одній із своїх робіт, написаних французькою мовою, він вперше використав многочлени, відомі тепер у світовій науковій літературі як многочлени Кравчука.

Академік Михайло Пилипович Кравчук свою різнобічну наукову діяльність розглядав як справу патріотичну, як справу громадянську. Йому пропонували працювати в Парижі, в США, обіцяли створити найсприятливіші умови для роботи, але він щоразу відмовлявся, тому що не уявляв свого життя без рідної України, без Всеукраїнської академії наук, без київських наукових семінарів. Зараз я вам пропоную розв’язати задачу і дізнатися життєве кредо математика (Слайд 10).


Задача: Скільки років учневі, коли відомо, що через 10 років він буде у 5 разів старший, ніж був 10 років тому?

Розв’язання

х років - учневі зараз

(х-10)років – було учневі 10 років назад

(х+10) років - буде учневі через 10 років

Отже:

5(х-10)=х+10

5х-50=х+10

4х=60

х=60:4

х=15 (р.) – учневі зараз

Відповідь. 15 років.(Слайд 11)

(Слайд 12)

Вищеназвані слова академіка викарбувані на пам’ятній монеті «Михайло Кравчук», яка введена в обіг Національним банком України з 20.09.2012 р. (номінал 2 грн.). Демонструється слайд із зображенням цієї монети.

У 2003 році на території Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» відкрито пам’ятник М.П.Кравчуку, на якому викарбовано, зокрема, слова вченого: «Моя любов – Україна і математика». (Слайд 13).

V. Підсумки уроку.

Про те, що математика може все, влучно сказав і Чаплигін у розмові з майбутніми інженерами: «Вивчайте математику і все будете знати».

Я задоволена Вашою роботою. Оцінки отримують … Хотілось би почути ваші враження від уроку, використовуючи наступні початки фраз.

- Сьогодні я дізнався ...

- Було цікаво ... - Було важко ... - Я зрозумів, що ...

- Тепер я можу ... - Я навчився ... - У мене вийшло ...

- Мене здивувало ... - Урок дав мені для життя ...

- Мені захотілося ...(Слайд 14)



VІ. Домашнє завдання

§ 12, ст. 98-104


впр. 454, 466(Слайд 15)

ЗОШ І-ІІІ ступенів м. Берестечко

Урок алгебри у 7 класі на тему «Множення одночлена і многочлена. Розв’язування вправ»

Підготувала:

учитель математики

Власюк Ю. В.

2015 рік

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconКонспект уроку з фізики (10 клас) Тема уроку: Розв’язування задач по темі "Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія" Мета уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconВідкритий урок. Тема уроку : Урок екскурсія «Сходження на Говерлу». Розв’язування квадратних рівнянь за формулою. Мета уроку
Обладнання: картки із завданнями для самостійної роботи, презентація, портрети вчених (Мухаммеда аль-Хорезмі, Евкліда, Франсуа Вієта,...
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconУрок з алгебри у 7-а класі з використанням методики критичного мислення
Мета: формувати вміння І навички учнів виконувати множення одночленів І піднесення одночлена до степеня; розвивати навики обчислень,...
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconКвадратні рівняння
Мета: систематизувати знання, вміння І навички учнів стосовно видів І методів розв’язування квадратних рівнянь; перевірити набуті...
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconТема. Розв'язування задач І вправ по темі «Теорема Піфагора» Мета
Мета: Форматувати вміння та навички учнів, застосувати теорему Піфагора І розвивати пізнавальну активність учнів; культуру спілкування,...
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconКонспект уроку клас. І семестр урок. Образний зміст музики тема уроку. Виражальність та зображальність образів. Мета
Мета: поглибити уявлення учнів про виражальні та зображальні можливості музики
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconУрок алгебри, 7 клас Григор’єва Людмила Володимирівна вчитель математики «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії»
Обладнання: портрет Л. А. Тумаркіна, мультимедійна презентація, картки з формулами скороченого множення, картки для роботи в групах,...
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconПлан-конспект уроку з математики в 6 класі за темою: «Розв’язування задач на сумісну роботу»
Теоретичне обґрунтування проблеми розв’язання задач на одночасний рух та спільну роботу 6
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconПлан-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку
Д. Шостаковича, на музичних прикладах продовжити ознайомлення дітей з можливості симфонічної музики
Урок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку iconМета: навчальна
Д.І. Менделєєва, повторити І узагальнити знання з теми, закріпити вміння за електронною формулою атома визначати хімічний символ...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка